11 грудня 2016, неділя

Геть сумніви. Чому не варто побоюватися онлайн-курсів та як гарантувати результат

коментувати
Геть сумніви. Чому не варто побоюватися онлайн-курсів та як гарантувати результат

Коли брати Люм'єр показували Прибуття поїзда в 1896 році, глядачі розбіглися в жаху, побоюючись бути розчавленими складом. Часом люди бояться нового, і ці страхи надумані або викликані браком інформації. НВ з'ясувало, які побоювання можуть відлякати потенційних слухачів онлайн-курсів, і що потрібно для успішного навчання в мережі.

Навчання в онлайні - не просто модний інтернет-тренд, це природний процес розвитку освіти. Доказами цього є багатомільйонна армія студентів, які щорічно записуються на заняття в мережі і підтримка авторитетних світових університетів, які створюють сотні онлайн курсів щорічно.

Дані опитування, проведеного дослідницькою групою американського коледжу Babson свідчать, що 77% академічних лідерів в США вважають, що освіта дає більше знань, ніж традиційні заняття віч-на-віч.

Водночас, у онлайн освіти є і критики. Їхнім основним аргументом, який доводить низьку ефективність навчання в мережі, є невисокий відсоток тих, хто успішно закінчує курси в онлайн. На думку скептиків, які віддають перевагу більш традиційним форматам навчання, левова частка студентів, що записуються на курси в інтернеті, не проходять їх до кінця, а це привід засумніватися в їх ефективності.

 

У цих побоюваннях присутня частка істини. Кеті Джордан, аспірант Інституту освітніх технологій при Відкритому університеті Великобританії, не один рік збирає дані про коефіцієнт завершення курсів на різних освітніх платформах, черпаючи інформацію з новинних ресурсів і блогів. Не далі, як в 2013-му, її дослідження показували, що в середньому менше 10% онлайн-студентів до кінця проходять курси, а до 2015-го цифра зросла до 15%.

Як видно, за два роки цей показник зріс, але як і раніше залишається невисоким. Але чи означає це, що онлайн-курси програють традиційному навчанню віч-на-віч в даному питанні? Існують дослідження, які показують, що насправді різниця в коефіцієнті завершення не так вже й велика.

 

 

У 2013 американська некомерційна організація WCET провела опитування серед більш ніж 200 керівників навчальних закладів США. Він показав, що студенти, які отримують освіту в класах і аудиторіях, ненабагато частіше проходять курси до кінця, ніж їхні онлайн-товариші. Різниця в коефіцієнті завершення склала всього 3-5% на користь оффлайн-студентів.

Є ще один аспект, на якому критики не акцентують увагу. З огляду на популярність онлайн-курсів, навіть при невисокому коефіцієнті завершення, кількість студентів, які повністю закінчують навчання, аж ніяк не маленька - їх значно більше, ніж може охопити будь-який університет в світі. За даними Гарвардського університету, на Coursera – найбільшій в світі платформі онлайн-освіти - всього 4% слухачів повністю закінчують курси. Проте, за 3 роки роботи платформи тут завершили навчання більше 2 мільйонів чоловік.

При цьому багато слухачів запевняють, що онлайн-курси принесли їм реальні і відчутні вигоди у професійній діяльності. Опитування, проведене фахівцями з Гарварда, показало, що 26% слухачів, які повністю закінчили навчання в інтернеті, після цього отримали нову роботу. 9% змогли заснувати власний бізнес, а 6% були підвищені на посаді або отримали надбавку до зарплати.

Як розповів НВ директор по маркетингу освітньої платформи EDUGET Тимофій Макаров, на українському майданчику відсоток тих, хто успішно проходить курс до кінця, досить високий.

 

 "Директор з маркетингу компанії EDUGET."

 

В середньому, за додаткову плату професійний курс тут проходять до кінця до 45% слухачів. При цьому важливо враховувати, що велика частина покупців професійних курсів - люди, які працюють та можуть присвячувати навчанню не дуже багато часу. Часто людина купує курс, щоб прослухати 3-4 лекції з нього, а решта 1-2 їй поки не потрібні, і вона залишає їх на потім. Від цього складається враження, що користувач не закінчив навчання, хоча, за фактом, він отримав від курсу те, що йому було необхідно. В цілому ж, за спостереженнями маркетологів EDUGET, наші співвітчизники - дуже практичні люди, і якщо безкоштовний курс вони легко кидають на початку або на середині, то платні курси в основному прослуховують більш, ніж на половину, і часто повертаються до них.

Проте, опинитися в числі тих, хто благополучно закінчив навчання і отримав з цього реальну вигоду, не просто. Слухачеві потрібна організованість і бажання працювати на результат.

"Мотивованість, цілеспрямованість, активність, - перераховує особисті якості, необхідні онлайн-студенту Тимофій Макаров. – Онлайн-навчання передбачає, що людина сама планує свій час, ставить перед собою цілі та досягає їх. Тільки якщо користувач зацікавлений в результаті, він буде отримувати знання для себе, а не для галочки".

На успішність навчання впливають не тільки особисті якості. Викладачам і творцям онлайн-курсів відомі прийоми, які підвищать шанси завершити розпочату справу до кінця. Наприклад, координатор з питань онлайн-освіти з Університету Рочестера Ендрю Вульф рекомендує знайти постійне місце для навчання, де ніщо не відволікало б від навчального процесу.

"У мене були студенти, які розповідали, що під час іспиту їм довелося відволіктися, тому що їх 2-річна дитина почала плакати, - розповідає Вульф. - Потрібно знайти тихе місце, де ви зможете сфокусуватися на навчанні і вас ніщо не буде відволікати".

Сертифікований бізнес-тренер і автор курсу "Управлінський старт" на EDUGET Лілія Чакова вважає, що "головне, це оцінити досвід викладача і стиль роботи". Це дозволить сформувати уявлення про те, у кого слухачеві належить невдовзі переймати знання. "Тренер зацікавлений в тому, щоб слухач виділив час і почитав про його досвід, кваліфікацію, ознайомився з відгуками користувачів, - говорить вона. - Це формує певний рівень довіри до нього".

Тимофій Макаров впевнений, що користувачам не варто відразу обробляти величезні масиви інформації і потрібно постійно перевіряти свої знання. "Я рекомендую вивчати матеріал маленькими порціями, по 1-2 лекції в день. Обов'язково з перервами і перевіркою знань після кожного уроку, - ділиться секретами успішного навчання директор по маркетингу Eduget. - Дуже добре, якщо ви відразу можете випробувати знання на практиці - на роботі або в побуті. Так ви у будь-який момент часу бачите конкретну користь - це дуже сильно підтримує вашу мотивацію".

Карен Стівенс з Університету Массачусетсу вважає, що для успішного завершення онлайн-курсу студентам варто приділити чимало уваги питанню організації навчального процесу. "Усі завдання по тижнях повинні вноситися в календар, зберігатися в електронному або письмовому вигляді, а робочий простір має бути не тільки тихим, але і підтримуватися в порядку, щоб всі навчальні матеріали перебували в одному місці", - повідомила вона.

Ми всі цінуємо свій час і не бажаємо витрачати його даремно. Дотримуючись цих нескладних рекомендацій і впевнено рухаючись до поставленої мети, слухач онлайн-курсу застрахує себе від втрати часу і зможе отримати від навчання максимум користі. А вже в тому, що знання зайвими не бувають, сьогодні сумніватися не доводиться.

 

 

Коментарі

1000

Правила коментування
Показати більше коментарів

Останні новини

ТОП-3 блога

Читайте на НВ style

Курс на Online ТОП-10

Погода
Погода в Киеве

влажность:

давление:

ветер: