16 грудня 2017, субота

Як українцю потрапити в Голлівуд. Спеціаліст з візуальних ефектів Ілля Афанасьєв про свою роботу над Чужим і Загоном самогубців

Українець Ілля Афанасьєв розповідає про свій шлях до Голлівуду і про те, як створюються візуальні ефекти для знаменитих блокбастерів. Таких як Чужий: Заповіт, Пірати Карибського моря: Мерці не розповідають казки

Українець Ілля Афанасьєв розповідає про свій шлях до Голлівуду і про те, як створюються візуальні ефекти для знаменитих блокбастерів. Таких як Чужий: Заповіт, Пірати Карибського моря: Мерці не розповідають казки

У Голлівуді спецефекти грають не меншу роль, ніж режисери та актори. НВ поспілкувалося з Іллею Афанасьєвим – одним з тих, від кого залежить якість картинки багатьох блокбастерів.

Ілля пройшов довгий шлях від фотографа і оператора, який працював з українськими поп-зірками, до людини, від якої залежить фінальна картинка таких голлівудських блокбастерів як Чужий: Заповіт і Загін самогубців.

В ексклюзивному інтерв'ю НВ Ілля розповідає про те, як творяться екранні дива, яка праця ховається за видовищними спецефектами, і як українцю пробитися в Голівуд. Також Ілля надав редакції ексклюзивні кадри, які показують, який внесок фахівців з візуальних ефектів в картинку, яку глядачі бачать в кінотеатрі.

Чим ти займався до від'їзду і з якими зірками ти працював в Україні?

В Україні я в основному займався комп'ютерною графікою, також я працював як фотограф, і зробив кілька робіт як оператор.


Ілля Афанасьєв, українець, який працював над візуальними ефектами багатьох голлівудських блокбастерів останнього часу

Ілля Афанасьєв, українець, який працював над візуальними ефектами багатьох голлівудських блокбастерів останнього часу


Я починав свою кар'єру в таких студіях як Mental dRive Studio і CGF. Працював над кліпами для багатьох відомих артистів, наприклад Джамала, Гайтана, Скрябін, Григорій Лепс, Кіркоров, Руслана, Kamon !!!, Max Barskih, ТНМК, Валентин Стрикало, Маша Фокіна, Kazaky, Потап, Richard Gorn і т.д.

Співпрацював з такими режисерами, як Алан Бадоєв, Максим Ксенда, Віктор Придувалов і т.д. Також я працював над серіалами, фільмами і рекламами для відомих брендів.

Як українцю вдалося потрапити в Голлівуд?

Потрібно любити те, чим займаєшся, вчитися, і, звичайно ж, не переставати вірити.

У мене це зайняло досить багато часу, я отримав дуже багато відмов, але врешті-решт одна з найбільших студій зацікавилася в мені, і мене запросили співпрацювати.

Де ти зараз працюєш, як називається компанія і посада?

Я зараз працюю в Moving Picture Company, скорочено MPC на посаді, яка називається 2D supervisor.


Кадр з фільму Чужий: Заповіт, яким його бачать глядачі

Кадр з фільму Чужий: Заповіт, яким його бачать глядачі



Так виглядав цей кадр до накладення візуальних ефектів

Так виглядав цей кадр до накладення візуальних ефектів


У чому суть твоєї роботи?

2D supervisor - це, грубо кажучи, керівний департаментом. Я відповідаю за фінальну картинку, стежу, щоб графіка була на найвищому рівні, встановлюю як сцена повинна виглядати і допомагаю художникам. Також стежу за тим щоб графіка була послідовною в монтажі, визначаю які технології нам потрібні, щоб отримати той чи інший результат, і багато іншого.

Над якими гучними фільмами ти працював останнім часом?

З останніх фільмів я працював над Чужий: Заповіт (2017) і Пірати Карибського моря: Мерці не розповідають казки (2017). У колишні роки я працював над деякими гучними фільмами - Загін самогубців (2016), Той, що вижив (2015), Попелюшка (2015) та  іншими.

Що в твоїй роботі найцікавіше?

Створювати повністю нові світи, цікавих персонажів, захоплюючі битви і так далі. Постійно працювати з талановитими людьми з різних куточків світу. І, звичайно ж, завжди приємно дивитися фільм, над яким ти працював.

Чи можеш ти розкрити кілька "страшних" секретів Голлівуду? Чи є взагалі зараз фільми без спецефектів?

Зараз існує дуже багато фільмів з великою кількістю графіки, але також існують і фільми без спецефектів, які нічим не поступаються, теж цікаві і візуально красиві. Все залежить від фільму. Наприклад, якщо це драма про відносини в даний час, то тут графіки багато не треба. Але якщо хочуть зняти фільм про майбутнє, то, зрозуміло, без графіки тут не обійтися.


Кадр з фільму Загін самогубців яким його бачать глядачі

Кадр з фільму Загін самогубців, яким його бачать глядачі



Таким був вихідний кадр до спецефектів

Таким був вихідний кадр до спецефектів


Чи скоро ми побачимо Чарлі Чапліна в одному фільмі з Арнольдом Шварценеггером? Повністю мальованих персонажів в кіно вже стільки, що не зрозуміло, чи потрібні актори. Чи правда, що сьогодні в кіно можна намалювати ну буквально все?

Так, технології зараз на такому рівні, що намалювати можна що завгодно. Це звичайно може зайняти багато часу, але це вже інше питання.

Як ти думаєш, чи настане момент, коли кіно перестане бути ігровим і стане повністю намальованим? Технології мають тенденцію дешевшати...

Я не думаю, що кіно стане повністю намальованим в найближчому майбутньому. Тому що реальна зйомка – більш жива. Навіть для кадрів, які повністю намальовані, знімають різні матеріали.

Наприклад, для навколишнього середовища роблять багато фотографій, які ми використовуємо для відтворення цього середовища на комп'ютері. А для повністю мальованих персонажів часто знімають реальних акторів на спеціальному майданчику і в спеціальних костюмах, для того щоб повторити міміку і рух. Це допомагає графіку бути більш реалістичним.


Кадр з фільму Загін самогубців, яким його бачать глядачі

Кадр з фільму Загін самогубців, яким його бачать глядачі



Так виглядав вихідний кадр до спецефектів

Так виглядав вихідний кадр до спецефектів


Які у тебе улюблені сцени спецефектів, з тих, до яких ти доклав руку (в яких фільмах і т.д.)?

Мені сподобалася робота над сценою, де вертоліт евакуює загін з даху будинку в Загоні Самовбивць (2016). Ми створили повністю все місто, вертоліт, вогонь, дим, попіл і багато чого іншого.

Також масу задоволення принесла робота над Чужий: Заповіт (2017). Однією зі сцен, над якими я працював, була битва Деніелс з чужим. Дуже цікаво було працювати над створенням легендарного ксеноморфа, великого інопланетного міста, інженерів і космічного корабля.

Я б сказав, що кожен фільм, над яким я працював, особливий по-своєму.


Кадр з фільму Чужий: Заповіт

Кадр з фільму Чужий: Заповіт



Вихідний кадр до використання візуальних ефектів

Вихідний кадр до використання візуальних ефектів


Які технології потрібно вивчати людині, яка мріє потрапити на роботу в Голлівуд? Чи можеш ти порадити щось конкретне початківцям?

Візуальні ефекти вимагають як технічних, так і художніх навичок. Потрібно знати, що використовують для створення того чи іншого спецефекта, як правильно зняти рир, які додаткові матеріали треба.

Потрібно розуміти, як працює камера і об'єктиви. У чому різниця зйомки на плівку і на цифрову камеру. Кожна камера створює унікальну картинку, і розуміння цього дуже важливо для інтеграції графіки. Також знання програм, в яких працюють.

Потрібно розуміти, в чому різниця матеріалів, наприклад в чому різниця між деревом і металом і як це відтворити на комп'ютері. Я б порадив обрати область візуальних ефектів, яка подобається найбільше і фокусуватися на цьому. Вивчати відповідні програми і принципи, як це працює. Також знання програмування не будуть зайвими.


Кадр з фільму Пірати Карибського моря: Мерці не розповідають казки

Кадр з фільму Пірати Карибського моря: Мерці не розповідають казки



Таким був цей кадр без спецефектів

Таким був цей кадр без спецефектів


Які таланти найбільше затребувані нині в твоїй індустрії? Як потрапити на роботу в цю сферу молодому українцеві?

В принципі індустрія досить не велика, і люди потрібні завжди. Якщо людина знає, що вона робить, і вона любить те, чим займається, то рано чи пізно якась студія зацікавиться нею.

Що б ти порадив початківцям і тим, хто мріє працювати в твоїй сфері?

Бути активним, вивчати нові технології і дизайн. Зараз можна знайти дуже багато онлайн уроків, які цікаві і повчальні. Наприклад на таких сайтах як: https://www.pluralsight.com і https://www.fxphd.com. Заняття малюванням і фотографією будуть великим плюсом. Також дуже важливим є знання англійської мови.


Кадр з фільму Чужий: Заповіт, який був повністю створений за допомогою візуальних ефектів

Кадр з фільму Чужий: Заповіт, який був повністю створений за допомогою візуальних ефектів


Яке кіно ти любиш? Чи дивишся кіно без спецефектів? :)

Фільми я дивлюся дуже різні. З останніх мені дуже сподобався Дюнкерк (2017). Також мені подобається Сніданок у Тіффані (1961), де мені здається графіки зовсім немає або дуже мало. Ще з улюблених Вона (2013) і Початок (2010).

Що ти думаєш про перспективи українського кіно? Ти бачив якісь українські фільми останнім часом?

Мені здається, українське кіно потихеньку починає розвиватися. На жаль, я не дивився останні українські фільми, але недавно мені запропонували допомогти над новим українським проектом Бобот. З того, що я бачив, робота обіцяє бути досить таки цікавою.

Чи можуть в Україні з'явитися студії і продакшн, послуги яких будуть затребувані Голлівудом? Що для цього потрібно?

Це можливо, але для цього треба докласти багато зусиль. Потрібно показати, що студії в Україні можуть надавати якість потрібного рівня.


Коментарі

1000

Правила коментування
Показати більше коментарів

Останні новини

ТОП-3 блога

Фото

ВІДЕО

Читайте на НВ style

IT-індустрія ТОП-10

Погода
Погода в Киеве

влажность:

давление:

ветер: