6 грудня 2016, вівторок

Уроки польської. Четверо стартаперів розповідають, як продати свої ідеї в Європі

коментувати
Уроки польської. Четверо стартаперів розповідають, як продати свої ідеї в Європі

Українські айтішники, які їздили підкорити польський Краків, столицю польської IT-індустрії, і презентували проекти в Європейському стартап-акселераторі Hub:raum (входить у Deutsche Telekom Group), розповідають, що таке ідеальний стартап.

Іван Конишев, проект EducatorIO

educator.io

EducatorIO дозволяє організувати дистанційне навчання для будь-якої компанії. Це стосується навчання співробітників, партнерів або клієнтів. Компанія закінчила розробку першого етапу проекту і вже підписує перших клієнтів.

«На даний момент ми ще не готові отримувати інвестиції, поки розробка проекту ведеться за гроші засновників. Ми думаємо про залучення інвестицій тільки після того, як підпишемо близько 20 клієнтів. У Кракові я хотів радше зрозуміти, чи можна там знайти щось корисне, а також зрозуміти, як вийти на ринок Польщі.

Стартап екосистема в Польщі дуже сильна. Компанія на будь-якому етапі свого існування може знайти там багато корисного, як від ком'юніті, так і від держави. Це і консультації з будь-яких питань, і інвестиції, і офісний простір. Багато інкубаторів та акселераторів. Деякі з них академічні, інші спрямовані виключно на наукомісткі проекти, треті підтримуються державою, четверті великими компаніями. Природно, що це ком'юніті не могло залучити інвесторів. У Польщі добре представлені, як великі венчурні фонди, так і бізнес-ангели.

Є кілька речей, які краще засвоїти починаючому стартапу. Перше, якщо ви хочете вийти за межі України - вчіть англійську мову. Ви повинні вміти швидко і якісно презентувати свій проект перед інвесторами саме англійською мовою. На жаль, з цим у нас великі проблеми. Мене рятує великий досвід роботи і, відповідно, спілкування з іноземними замовниками як програміста.

Другий критерій - не заглиблюйтесь у технологію, думайте про бізнес: чим ваш проект може бути корисний вашим клієнтам. Цим грішить дуже багато проектів.

Третє, і, напевно, найголовніше - з моменту ідеї працюйте з потенційними клієнтами. Намагайтеся зробити так, щоб вашим продуктом користувалися якомога раніше. Ви все одно будете все переробляти, і, найімовірніше, не один раз. І ви зрозумієте це тільки тоді, коли вашим продуктом будуть користуватися реальні клієнти. Якщо вам не соромно за продукт, який ви даєте клієнтам - значить, ви вийшли на ринок занадто пізно. Проект цікавий інвестору тільки на етапі реальних клієнтів. Клієнти, які платять гроші - найкращий індикатор того, що бізнес-модель працює».

Руслан Назаренко, Pibox

pibox.com

Pibox – хмарний месенджер, який дозволяє передавати будь-які файли без втрати якості і зберігати їх у хмарі. Це суміш WhatsApp і Dropbox. Ще однин привабливий бік проекту – екосистема – можна підключити будь-який обліковий запис, починаючи від Sound Cloud, закінчуючи Uber.

«Ми не шукали в Кракові інвесторів. З цим у нас проблем немає. Дивилися більше на партнерів, на локальні стартапи, з якими можна буде працювати з точки зору реклами, маркетингу. Поки ми розвиваємося власним коштом, але в нас вистачає пропозицій.

Говорити про успішність будемо, якщо заробимо пару мільярдів. Перш за все, для успішного стартапу потрібна команда. Звісно, хороші ідеї ніхто не скасрвував, але в основі всього саме команда. Це повинні бути люди, які розуміють один одного, розуміють ризики того, що все може піти дуже погано.

Потрібно бути готовим до того, що доведеться працювати понаднормово. Наша команда витратила кілька місяців, щоб спрацюватися, ставити один одному завдання. Багатьом не вистачає нормальної систематизованої роботи».

Микола Ляхович, Lucky2Call

lucky2call.com

Lucky2Call - сервіс зворотного дзвінка. Він «ловить» клієнтів, які потенційно зацікавлені в тому, що ви пропонуєте, але з якоїсь причини вирішили не дзвонити самі. Фактично, сервіс відстежує поведінку відвідувачів сайту. Він показує відвідувачам ресурсу спеціальне вікно, де пропонує ввести номер телефону та передзвонити за 10 секунд. Потім робот миттєво дзвонить відвідувачам сайту як клієнтам і одночасно всім менеджерам, а потім з'єднує з тим менеджером, який першим відреагував. Це допомагає утримати тих клієнтів, які могли б піти. Крім того, програма записує розмову менеджера і клієнта. Після розмови віджет надсилає смс-повідомлення клієнту, повідомляючи з яким саме менеджером той розмовляв.

«Ідея нашого проекту не нова, але в ньому багато свого, а багато нового ще буде додаватися. Вже надійшло кілька пропозицій від австралійських і польських інвесторів.

Я вважаю, що на етапі ідеї стартап не може бути успішним. Дуже багато ідей витає в повітрі. Можуть 10 чоловік обдумувати ідею, а хтось один її реалізує. У нас в Україні вже є якась кількість клієнтів. Навіть якщо проект дійсно цінний і щось із себе представляє, то на сьогоднішньому ринку не так просто себе просунути. Тому, якщо хтось думає, що він створив ідею, яка лише трохи краща за конкурентів, то це не спрацює. Потрібно витрачати великі гроші на просування.

Тільки тоді, коли ти показуєш якісь результати, аж до фінансової окупності, то можеш говорити про успішність. З іншого боку, ринок стартапів динамічний і він швидко змінюється.

Важливо враховувати досвід людей у своїй команді і від нього відштовхуватися. Плюс необхідно аналізувати результати. Якщо результати є – то це вже показник. Ні – тоді у вас залишилася тільки гарна ідея. Якщо стартап з самого початку покаже якийсь фінансовий результат, то він має право на життя.

Для багатьох інвесторів важливі не якісні, а кількісні показники. Хочеться вірити, що в майбутньому якість переважить».

Олексій Павленко, проект Teentor

teentor.com

Олексій Павленко представляв у Кракові проект батьківського контролю Teentor. Це програмне забезпечення можна встановити на всіх пристроях, які використовують діти. Підтримуються найбільш популярні операційні системи Windows, Mac OS, Android.

«Софт передає у хмару, скільки часу діти грають, проводять в соціальних мережах, які сайти відвідують, що шукають в інтернеті. Зараз ми працюємо над інтеграцією системи електронних щоденників. У Польщі вони вже використовуються практично в кожній школі. Якщо дитина отримає погану оцінку, можна проаналізувати її активність за день до цього. Найголовніший критерій успішності – добитися окупності проекту. Поки наш проект розвивається на власні гроші, і інвесторів у нас немає».

 

Коментарі

1000

Правила коментування
Показати більше коментарів

Останні новини

ТОП-3 блога

Фото

ВІДЕО

Читайте на НВ style

Гаджети та IT ТОП-10

Погода
Погода в Киеве

влажность:

давление:

ветер: