28 лютого 2017, вівторок

Угода століття. Чому Microsoft купила LinkedIn за астрономічні гроші

Одна з найбільших операцій в історії IT-індустрії знаменує серйозні зміни в стратегії Microsoft

Одна з найбільших операцій в історії IT-індустрії знаменує серйозні зміни в стратегії Microsoft

Microsoft недобре пожартувала з Apple. У день відкриття яблучної конференції WWDC компанія з Редмонда оголосила про придбання соціальної мережі LinkedIn за $26,2 млрд.

Про те, що Microsoft має намір серйозно зіпсувати Apple дату 13 червня, стало відомо ще кілька днів тому.

У пресу просочилися чутки про те, що ввечері в день відкриття конференції WWDC, на якій Apple за традицією представляє нові версії Mac OS і iOS, Microsoft проведе якусь вечірку.

Цього натяку було достатньо, щоб чекати якогось гучного дебюту.

Американці люблять веселитися, але вечірку з таким масштабним піаром просто так не планують.

Треба віддати належне піару Microsoft. Інтрига зберігалася до самого кінця.

Лише за пару годин до початку WWDC 2016 в пресі розірвалася бомба.


Глава Microsoft Сатья Наделла (слева) теперь станет боссом исполнительного директора LinkedIn Джеффа Вейнера (справа) / Microsoft
Голова Microsoft Сатья Наделла (ліворуч) тепер стане босом виконавчого директора LinkedIn Джеффа Вейнера (праворуч) / Microsoft


Стало відомо, що Microsoft купує LinkedIn за $26,2 млрд.

Це найбільша угода в історії Microsoft і одна з найбільших в історії IT-індустрії.

Раніше найбільш масштабними операціями компанії були покупки Skype в 2011 році ($8,5 млрд) і Nokia в 2014 році ($7,1 млрд). Тут сума значно більша.

Навіщо Microsoft потрібна ця операція і яке значення вона матиме для IT-індустрії?

Угода століття

Отже, Microsoft заплатить за LinkedIn $26 млрд, причому виключно готівкою. Ніякого перезарахування акціями не буде (а в угодах між великими компаніями найчастіше роблять саме так).

LinkedIn збереже свій бренд, а нинішній виконавчий директор Джефф Вейнер залишиться на своїй посаді, хоча і буде повністю підкорятися голові Microsoft Сатьї Наделлі.

Угода буде повністю завершена до кінця 2016 року.

Офіційний прес-реліз, випущений з приводу угоди, як завжди містить досить пафосні і настільки ж обтічні формулювання.


До текущего времени самой крупной сделкой Microsoft было приобретение Skype в 2011 году за $8,5 млрд
Дотепер найбільшою угодою Microsoft було придбання Skype в 2011 році за $8,5 млрд


Зокрема, в ньому сказано, що у Microsoft понад 1 млрд користувачів, а LinkedIn - найбільша у світі соціальна мережа для пошуку роботи з 433 млн. зареєстрованих користувачів.

Разом ми - сила, свідчить прес-реліз, обіцяючи що злиття призведе до "creating more connected, intelligent and productive experiences".

Перекладати це з англійської немає ніякого сенсу, оскільки ця фраза не несе ніякого смислового навантаження навіть в англійській мові.

Як завжди у великих корпоративних іграх цікаво не те, що написано в прес-релізі, а те, що в ньому не написано.

Зміна концепції

Microsoft вже не та.

Величезний і часто неповороткий монстр, який завзято чіпляється за свої старі ідеали, залишився в минулому.

Нині Microsoft визнає свої помилки, змінює стратегію, не зменшуючи швидкості.

Ледве обійнявши посаду, новий голова компанії Сатья Наделла став повертати величезний корабель Microsoft в іншому напрямку. Амбіції Стіва Баллмера було забуто.

З усіх великих починань Microsoft останнього десятиліття нові віяння не торкнулися тільки ігрового спрямування. В іншому, компанія почала змінюватися.


Фактически попрощавшись с Windows Mobile, Наделла сделал ставку на существующие сильные стороны Microsoft
Фактично попрощавшись з Windows Mobile, Наделла зробив ставку на існуючі сильні сторони Microsoft


Замість того, щоб грати на всіх фронтах одночасно, Наделла вирішив посилити сильні сторони компанії і потихеньку остаточно піти зі слабких позицій.

Microsoft посилила акцент на своїх традиційно сильних програмних продуктах, здійснила серйозну роботу над помилками з Windows 8 і випустила в цілому досить збалансовану Windows 10.



Навіть новий браузер, Edge, хоч і навряд чи може змагатися з Chrome і Firefox, злісної критики в оглядачів не викликав.

Розуміючи слабкість починань власної мобільної платформи Windows Mobile (в дівоцтві - Windows Phone), Наделла вирішив зіграти в нову гру.

Microsoft несподівано агресивно почала просувати свої "знакові" офісні пакети на платформах iOS і Android, і фактично сама запхнула мобільну Windows в тінь.


Предыдущий глава Microsoft Стив Баллмер прославился насмешками над iPhone, которым
Попередній голова Microsoft Стів Баллмер прославився глузуванням над iPhone, яким "ніхто не буде користуватися". Наделла ж намагається бути більш гнучким і передбачливим


А навесні 2016 року і зовсім грянув грім.

Спочатку було продано Nokia. А потім стало відомо про згортання власних розробок в області смартфонів.

При цьому Наделла заявив, що з мобільного ринку Microsoft йти не збирається.

Тепер новий хід. Несподіваний і масштабний. Причому, не варто розглядати покупку LinkedIn як рух Microsoft в бік Facebook.

Цей рух зовсім в іншу сторону.

Чистий бізнес

LinkedIn, створена в 2002 році Рейдом Хоффманом спочатку не конкурувала з Facebook хоча б тому, що ніякого Facebook тоді ще не було.

Ця соцмережа завжди стояла осібно. Вже хоча б тому, що ніколи не називала себе соціальною мережею. Офіційний слоган LinkedIn говорить - найбільша в світі мережа професіоналів.

Внутрішній лист Наделли співробітникам Microsoft пояснює мотивацію для найбільшої угоди в історії компанії.

Наделла пише, що LinkedIn - спосіб людей знаходити собі нову роботу.

У LinkedIn 433 млн зареєстрованих користувачів, з них близько 100 млн активно користуються сайтом, а кількість преміум-користувачів (які платять гроші за додаткові функції) становить 2 млн.


Сатья Наделла решил развернуть Microsoft в другом направлении - продал Nokia и купил LinkedIn
Сатья Наделла вирішив розгорнути Microsoft в іншому напрямку - продав Nokia і купив LinkedIn


Вказавши ці цифри, Наделла додає, що у самої Microsoft 1,2 млрд користувачів Office, які найчастіше контактують між собою через Facebook або той самий LinkedIn.

Учасники LinkedIn - це бізнес-користувачі, тобто ключова аудиторія Microsoft, міркує Наделла, а отже логічно зв'язати їх в одну екосистему.

Далі - більше.



Судячи з усього, Microsoft збирається дуже тісно інтегрувати LinkedIn в свої існуючі сервіси. Аж до того, що профіль LinkedIn стане головним обліковим записом користувача Office, Skype і навіть Windows.

Більше того, голосовий асистент Cortana, який вже став частиною платформи Windows 10, буде використовувати профілі LinkedIn для надання контекстної інформації при створенні нових ділових зустрічей у календарі. Cortana буде автоматично "підтягувати" інформацію з користувацьких профілів людей, з якими ви зустрічаєтеся.

Купівля LinkedIn - серйозний крок для Microsoft.

Це не тільки перша велика угода Сатьї Наделли, успіх або невдача якої багато в чому визначить його долю на цій посаді.



Це ще і радикальний розворот Microsoft в бік бізнес-аудиторії.

Компанія нещодавно позбулася такого яскраво вираженого споживчого спрямування як смартфони. Її позиції на ринку планшетів зовсім незначні. Частка Windows на ринку десктопів і ноутбуків помітно скоротилася.

Єдиним успішним неділовим напрямком залишається Xbox.

І ось тепер, купивши LinkedIn, компанія Microsoft остаточно натягує строгий діловий костюм.

Бізнес-користувачі завжди були найбільш лояльною аудиторією Microsoft. І в складні часи Наделла прийняв рішення знову зробити ставку на них.

Коментарі

1000

Правила коментування
Показати більше коментарів

Останні новини

ТОП-3 блога

Фото

ВІДЕО

Читайте на НВ style

Гаджети та IT ТОП-10

Погода
Погода в Киеве

влажность:

давление:

ветер: