10 грудня 2016, субота

Царство ілюзій. Як гаджети віртуальної реальності змінять світ

Футурологи дочекалися втілення своєї мрії - пристрої віртуальної реальності потрапили на масовий ринок

Футурологи дочекалися втілення своєї мрії - пристрої віртуальної реальності потрапили на масовий ринок

2016-й увійде в історію як рік, в якому віртуальна реальність нарешті перестала бути фантастикою і дісталася до прилавків. НВ обрало 5 індустрій, на які віртуальна реальність вплине найбільше.

Ігрова індустрія

Геймери чекали настання ери віртуальної реальності більше, ніж хто-небудь. І не даремно. Навіть у скептиків, які не вважають технологію революційною, немає сумнівів, що в іграх різного роду вона точно буде доречною.

На поточний момент про підтримку нової технології вже заявили багато ігрових студій. І це принесе свої плоди. За прогнозом аналітичної компанії SuperData Research в 2016 році користувачі витратять на "залізо" для віртуальної реальності значні $5,1 млрд.


VR-пристрої
До кінця року сегмент VR-пристроїв стане одним з найприбутковіших в IT-індустрії


В цілому, "віртуальними" геймерами в нинішньому році стануть більше 55 млн. чоловік.

Між тим, експерти відзначають, що на даний момент далеко не всі найкращі ігри мають версії з використанням технологій віртуальної реальності. І навпаки, найпопулярніші ігри для VR-пристроїв, наприклад, Deep від Sony далеко не завжди в принципі є іграми в загальноприйнятому сенсі цього слова.

У нинішньому році ситуація багато в чому виправлена, коли VR-версіями обзаведуться такі хіти як Minecraft, Elite: Dangerous, Granf Theft Auto V, Alien Isolation, Dying Light

Порноіндустрія

Продаж окулярів віртуальної реальності ще не розпочався в повну силу, а стовпи порнографічної індустрії вже готові змінювати стандарти.

Найвідвідуваніший порносайт планети Pornhub 23 березня заявив про запуск нового каналу відеоконтенту, адаптованого під новий формат 360. Саме для перегляду такого відео призначені окуляри Oculus Rift та інші гаджети цього виду.

Перегляд порно в новому форматі гарантує досить дивні відчуття, каже оглядач Gizmodo Адам Естес. Роздільна здатність пробних відео невисока, а перспектива часом спотворена, від чого партнерка виглядає просто гігантською жінкою. "Це трохи не в моєму смаку", - іронізує Естес.


Сила тренда. Ведущий порносайт Pornhub запускает канал с виртуальной реальностью
Сила тренду. Найбільший порносайт Pornhub запускає канал з віртуальною реальністю


Про плани щодо запуску каналів з відео в новому форматі заявили й інші великі порносайти.

На думку ряду експертів, та швидкість, з якою порноіндустрія відреагувала на нову технологію, може свідчити про її перспективи. Раніше саме вибір порномагнатів часто ставав визначальним у боротьбі конкуруючих стандартів відео. Так було ще в 1980-х, коли VHS випередив Betacam, і в 2000-х, коли порноіндустрія вирішила не підтримувати новий стандарт компакт-дисків Blu-ray та обрала міграцію в інтернет.

Медицина

Американські госпіталі вже активно використовують засоби віртуальної реальності для підвищення кваліфікації лікарів. Зокрема, як початківців, так і діючих медиків вчать діяти в ситуаціях, які складно імітувати в реальному житті.

Однією з перших нову методику стала використовувати дитяча клініка Ніклаус в Майамі. Тут такі гаджети віртуальної реальності, як Samsung Gear VR і HTC Vive, використовують для навчання лікарів інтубації, введення катетерів та обробки кульових поранень.

За словами Нарендри Кіні, одного з керівників клініки, навчання за допомогою засобів віртуальної реальності дає вражаючі результати. Нові навички засвоюються на 80% швидше, зазначає медик, підкреслюючи, що використання пристроїв віртуальної реальності здатне формувати реальні спогади, а не абстрактні знання, які потім ще потрібно навчитися застосовувати на практиці.

Зорова пам'ять у людей працює найкраще, зазначає Кіні, а віртуальна реальність передає інформацію саме за допомогою візуальних образів.

Крім того, зазначають медики, віртуальна реальність дозволяє тренуватися без участі пацієнтів, а це економить час і зусилля, дозволяє зробити курси навчання більш доступними.

Військова справа

Немає нічого дивного в тому, що військові також використовують засоби віртуальної реальності для тренувань. Відомо, що такі технології давно застосовувалися для створення авіасимуляторів і т.д.

Однак, військова індустрія, як завжди, на крок попереду споживчих галузей. Саме міністерства оборони таких держав, як США та Великобританія, є основними джерелами фінансування для багатьох дослідників, що працюють у сфері віртуальної реальності.


Военные планируют использовать виртуальную реальность не только для обучения, но и непосредственно в полевых условиях
Військові планують використовувати віртуальну реальність не тільки для навчання, але і безпосередньо в польових умовах


Симулятори для навчання - вчорашній день, каже британський дослідник Боб Стоун з Бірмінгемського університету, який працює на уряд в галузі віртуальної реальності з 2009 року.

Сьогодні Стоун займається створенням систем, які дозволяють командиру бойового підрозділу керувати своїми солдатами у ході бою. Пристрій транслює в 3D-шолом картинку з камер, закріплених на костюмах солдатів, показує їх місце розташування на карті.

В минулому році стало відомо про те, що норвезька армія використовує окуляри Oculus Rift для керування танками в умовах поганої видимості.

Архітектура

В цій галузі у віртуальній реальності також велике майбутнє, впевнений Ксав'є де Кестелер, голова особливої дослідницької групи всесвітньо відомої архітектурної фірми Foster Partners.

За його словами, компанія активно фінансує експерименти з окулярами віртуальної реальності. Зокрема, архітектори вже випробували Oculus Rift і Morpheus від Sony. На черзі - експерименти з Microsoft Hololens. Ці експеримент відмінно вписуються в футуристичні архітектурні проекти, якими займається Foster, зокрема, проект місячної бази для Європейського космічного агентства, а також новий центральний офіс компанії Apple в Каліфорнії.

"Віртуальна реальність - найкращий спосіб власні очі побачити будинок, який ще не закінчено, - розповідає де Кестелер. - Це дозволяє зробити проект на початковому етапі буквально "живим" для замовника".

Крім того, за його словами, віртуальна реальність дозволяє експериментувати з тим, як ті чи інші елементи архітектурного ансамблю будуть виглядати в різний час доби та при різному освітленні.

За словами французького архітектора Олів'є Демангеля, для цієї галузі віртуальна реальність буде сильніше, ніж кокаїн". Пройде всього кілька років, і всі без винятку архітектори будуть працювати тільки з використанням VR-гаджетів.

Коментарі

1000

Правила коментування
Показати більше коментарів

Останні новини

ТОП-3 блога

Фото

ВІДЕО

Читайте на НВ style

Гаджети та IT ТОП-10

Погода
Погода в Киеве

влажность:

давление:

ветер: