24 червня 2017, субота

Інтуїція блондинки. Навіщо стільниковий оператор Verizon купує вмираючу легенду Yahoo

Віце-президент з маркетингу Verizon Марні Уолден збирається перетворити стільникового оператора в медійного гіганта

Віце-президент з маркетингу Verizon Марні Уолден збирається перетворити стільникового оператора в медійного гіганта

Президент Yahoo Марісса Майєр вміє говорити "ні" чоловікам. А ось перед чарами іншої жінки вона не встояла. Два роки тому Майєр відмовилася продати компанію голові AOL Тіму Армстронгу. Але сьогодні вона згодна продати Yahoo висхідній зірці американської IT-індустрії Марні Уолден, маркетинговому генію стільникового оператора Verizon.

За іронією долі Yahoo все ж дістанеться Армстронгу. Адже за час, що минув з моменту відмови Майєр від угоди з AOL, саму AOL купив Verizon. Угода відбулася минулоріч і обійшлася оператору в $4,4 млрд.

Тепер AOL є структурним підрозділом Verizon, і його так само очолює Армстронг. Схоже, саме він умовив президента Verizon Марні Уолден купити Yahoo.

Майбутня угода ні для кого не стала сюрпризом. Найбільше інтересу представляла сума, яку Verizon, найбільший американський стільниковий оператор, готовий заплатити за легендарний бренд Yahoo.


Пользователи все еще любят Yahoo, но компания, сайт которой ежемесячно посещают 200 млн человек, совершенно разучилась зарабатывать деньги
Користувачі все ще люблять Yahoo, але компанія, сайт якої щомісяця відвідують 200 млн чоловік, абсолютно розучилася заробляти гроші


Кілька днів тому ЗМІ з'ясували, що переговори йдуть щодо близько $5 млрд. Остаточна сума угоди склала $4,83 млрд.

Чому керівництво Yahoo все таки вирішило продати компанію? Навіщо американському стільниковому оператору напівзабута легенда інтернету? Що буде з Yahoo? І як наслідки угоди позначаться на користувачів компанії?

Дорога в нікуди

Інтернет рідко буває справедливим, а у користувачів коротка пам'ять.

Yahoo був точкою входу у всесвітню мережу для сотень мільйонів користувачів у 1990-х. А потім з'явилися Google і Facebook. І для Yahoo настали важкі дні.

В один з таких днів у липні 2012 року виконавчим директором Yahoo стала Марісса Майєр.

Майєр працювала в Google з 1999 року (вона була першою жінкою-інженером в компанії), зокрема, тривалий час відповідала за проект AdWords, який тривалий час приносив Google більше 90% прибутку.

Коли Yahoo перекупила Майєр в 2012 році на посаду президента, IT-індустрія була в захваті. Розумниця і красуня, тямущий програміст і сильний менеджер. Для стагнуючої Yahoo це було, як кажуть, "те, що треба".


За годы руководства Yahoo Марисса Майер не утратила харизмы и очарования, но дела Yahoo идут все хуже и хуже
За роки керівництва Yahoo Марісса Майєр не втратила харизми і чарівності, але справи Yahoo йдуть все гірше і гірше


Симпатична блондинка, якій не було й 40 років, яка при цьому виглядала, наче їй не було й 30-ти, уособлювала нову Yahoo.

Однак, справи у Майєр відразу не склалися.

Найбільше "лайків" вона зібрала від журналістів, коли Yahoo, слідом за іншими IT-компаніями, збільшила тривалість декретних відпусток і виплат на утримання дітей.

Інші її рішення були менш вдалими.



За період її правління частка Yahoo на ринку веб-пошуку в США скоротилася з 30% до 12%. За ці ж роки, наприклад, частка Google зросла з 52 до 64%, а частка Microsoft з її сервісом Bing - з 10 до 21%.

Паралельно падали і доходи компанії. Частка Yahoo на ринку інтернет-реклами в США впала за час правління Майєр з 10 до 3%. Той самий Facebook за цей час збільшив свою частку з 3 до 15%.

У 2012-му році Yahoo в останній раз отримувала прибуток. У 2015-му були зафіксовані чисті збитки у розмірі $4.4 млрд.

Найбільш вражаюче - всі ці невдачі не були пов'язані зі ставленням користувачів до самої Yahoo. Трафік основного сайту компанії залишався високим всі ці роки.

За даними аналітичної компанії ComScore, в травні 2016 року в США сайт Yahoo відвідали 204 млн. чоловік. Більше трафіку отримали тільки Google і Facebook (242 і 209 млн. відповідно). Просто Yahoo ніяк не могла монетизувати цей гігантський трафік і розумно розпоряджатися наявними коштами.

Купівля соціальної мережі Tumblr за $1,1 млрд у 2013 році виявилася марною тратою грошей. Майер також ввела нову систему управління в Yahoo, згідно з якою керівники підрозділів оцінювали підлеглих за таблицею оцінок, і ті, хто отримував низькі оцінки, підлягали звільненню.

Деякі співробітники подали в суд на компанію, стверджуючи, що це нововведення суперечить законам штату Каліфорнія, де зареєстровано компанію.

У 2014 році авторитетний журнал Fortune включив Майєр до списку найуспішніших жінок у віці до 40 років. А вже в березні 2016 року те саме видання помістило її в рейтинг топ-менеджерів планети, які розчаровують найбільше.

В березні 2016 року Майєр заявила, що Yahoo готова розглянути пропозиції про продаж свого бренду і бізнесу.

Тоді ж стало відомо, що в разі раптового звільнення Майєр, згідно з контрактом, отримає бонус у розмірі $55 млн.

Жіноча інтуїція

AOL, якій належать такі впливові видання, як Huffington Post і TechCrunch, займає 7-у сходинку в рейтингу найдорожчих онлайн-активів США за версією аналітичної компанії ComScore. Yahoo в цьому списку - на 3-й сходинці. В сумі їхній трафік майже на 50% вищий, ніж у Google.

Таким чином Verizon зосереджує у своїх руках дуже потужні інтернет-ресурси.

Навіщо?

Відповідь на це питання поки що знає лише Марні Уолден.


Verizon обслуживает 140 млн абонентов в США, Теперь компания намерена зарабатывать не только на трафике, но и на контенте
Verizon обслуговує 140 млн абонентів в США, Тепер компанія має намір заробляти не тільки на трафіку, але і на контенті


49-річна блондинка, віце-президент і головний ідеолог Verizon, довгий час перебувала у тіні інших успішних топ-менеджерів IT-індустрії, включаючи і Марісу Майєр.

Її обличчя не часто з'являється на сторінках відомих видань, а її інтерв'ю можна перерахувати на пальцях однієї руки.

Але у міру того, як Verizon поступово перетворюється зі стільникового оператора на гіганта американської IT-індустрії, фігура Уолден набуває все більшої популярності.



Вона почала кар'єру в сфері стільникового зв'язку більше 20 років тому в звичайному магазині, який продававтелефони. Сьогодні Уолден - людина №2 у Verizon. Офіційно вона займає посаду віце-президента і президента з маркетингу. Її вважають ідеологом розвитку компанії у напрямку, який для стільникового оператора є абсолютно новим.

Деякі експерти стверджують, що сьогодні Verizon грає ту саму роль в індустрії стільникових операторів, яку свого часу Apple грала в індустрії персональних комп'ютерів.

Всі гравці телекому намагаються перестати бути просто "трубою" для передачі даних, зазначає оглядач Recode Айна Фрід, і Уолден як раз є ідеологом таких змін в найбільшому американському операторі Verizon, який обслуговує понад 140 млн абонентів.

"Люди дивуються, чому Verizon починає займатися контентом, але я вважаю, що ми здатні зводити разом рекламодавців і аудиторію, - сказала вона в одному зі своїх інтерв'ю. - Медіабізнес буде відігравати значну роль у майбутньому Verizon".


Марни Уолден считает, что медиабизнес будет играть важную роль в будущем Verizon
Марні Уолден вважає, що медіабізнес буде відігравати важливу роль в майбутньому Verizon


Минулоріч Verizon запустив власну платформу поширення відеоконтенту Go90. НВ вже писало про те, що для цієї платформи збираються запустити своє шоу знамениті актори Бен Аффлек і Метт Деймон.

Унікальність платформи в тому, що вона демпінгує конкурентів найбільш радикальним чином. Контент Go90 не тільки не сплачується користувачами мережі Verizon, але і навіть не враховується у витратах сплаченого трафіку.



Іншими словами, користувачі дивляться відео дійсно безкоштовно. У перспективі це дає можливість рекламодавцям дотягнутися навіть до найжадібніших користувачів, які залишаються осторонь від платних каналів і не дивляться відео, щоб заощадити на трафіку.

Аналітики відзначають, що після операції з Yahoo, медійні активи Verizon зроблять компанію гравцем №3 на американському рекламному ринку. Попереду, правда, з великим відривом, будуть Google і Facebook.

Verizon хоче свою частку рекламного пирога, який існує завдяки каналам зв'язку, які забезпечує оператор, констатує Тодд Френкел з The Washington Post.

"Ця угода [Yahoo] чітко і ясно говорить про стратегію Verizon, - пояснює американський аналітик Крейг Моффет. - Вони намагаються монетизувати бездротові комунікації новим способом. Замість того, щоб брати гроші з користувачів за трафік, вони будуть заробляти на рекламодавцях, які отримають доступ до багатомільйонної армії користувачів мережі".

Коментарі

1000

Правила коментування
Показати більше коментарів

Останні новини

ТОП-3 блога

Фото

ВІДЕО

Читайте на НВ style

Гаджети та IT ТОП-10

Погода
Погода в Киеве

влажность:

давление:

ветер: