7 грудня 2016, середа

Тест-драйв НВ: Peugeot 308 SW - автомобіль для городянина з сім'єю і дітьми

коментувати
Інтер'єр передньої частини Peugeot 308 SW (втім, як і всього салону) — стримана стильність

Інтер'єр передньої частини Peugeot 308 SW (втім, як і всього салону) — стримана стильність

Універсал гольф-класу з потужним двигуном — це ідеальний формат для городянина. Доведено новим Peugeot 308 SW.

Компактний — 4,5 м завдовжки, але місткий як у салоні, так і в багажнику, принаймні, дитячий велосипед з самокатом мають розміститися там без проблем. Потужний і різкий. Із доброю керованістю, що дозволяє бути рухливим у місті та швидким на трасі. Економний. Таким має бути автомобіль для городянина з сім'єю і дітьми.

Описаний варіант — ідеальний, і реальні машини ніколи не відповідають йому на 100 %. Але деякі екземпляри бувають в цьому сенсі кращі, ніж більшість. Наприклад, новий французький універсал С-класу Peugeot 308 SW, створений на базі нового ж хетчбека Peugeot 308.

В Україні універсал представлений у трьох комплектаціях з трьома двигунами об'ємом 1,6 л — двома бензиновими (115 к. с. і 150 к. с.) і дизелем (92 к. с.). Дизель і слабший бензиновий мотор працюють із механікою. А ось найпотужніший отримав шестиступінчастий автомат. Саме такий автомобіль ближче, ніж інші варіанти цього універсалу, підібрався до поняття ідеального автомобіля для сімейного городянина.

Такий само був і на тесті НВ — в найбагатшій комплектації і декількома опціями.

Зовнішні відмінності універсала від базового хетчбека 308 обумовлені кузовом. Тобто спереду все однакове, різниця — лише у формі "корми" та задньої оптики.

У салоні все те саме — відмінності від хетча слід шукати лише у вантажному відсіку.

Тож, сідаючи за кермо Peugeot 308 SW, потрапляєш у вже знайомий світ (якщо ви, звичайно, вже сиділи у "звичайному" 308‑м).

Інтер'єр передньої частини (втім, як і всього салону) — стримана стильність. Плавні площини м'якого зверху торпедо і кнопковий мінімалізм. На центральній консолі виділяється 9,7‑дюймовий тачскрін, вже звичний для моделей концерну Peugeot—Citroen (PSA). Його робоча зона дещо менше, ніж очікувана, бо шість символів по обидва боки екрану — це не віртуальні іконки: кнопки, хоч і сенсорні. Під монітором — п'ять вдало вписаних у загальну архітектуру кнопок, зокрема аварійка, та шайба керування гучністю звуку. Решту — приховано. Як у разі з регуляторами обігріву крісел: вони зайняли поличку під центральною консоллю. До речі, це єдине місце, крім пасажирського крісла, куди можна покласти телефон, щоб був під рукою.

Приладова панель за новою традицією Peugeot розташована над милим маленьким кермом. Останнє — нова традиція вже для 308‑х. Циферблати приладів розташовані симетрично, і щоб не порушувати цю симетрію, стрілка спідометра (розташований ліворуч) і тахометра (праворуч) обертаються назустріч одна одній. Тобто обороти двигуна відлічуються проти годинникової стрілки.

Відмінні передні крісла — щільні, з розвиненою бічною підтримкою і регульованим поперековим упором. Плюс вони шкіряні зі вставкою з чіпкої алькантари.

Звукоізоляція салону добра. Оглядовість — теж. Зовнішні дзеркала можна назвати великими, особливо якщо порівнювати з VW Golf. А ось отвір заднього вікна схожий на щілину. Рослого водія напружуватиме розташоване низько дзеркало заднього виду.

Довжелезний прозорий дах, що заходить за підголівники задніх сидінь, — винятковий за силою позитивного впливу елемент салону.

Ящик для рукавичок глибокий. А ось в підлокітнику невелика ніша. Її м'яка кришка розташована низько, регулюється у висоту із сильним перекосом. Так що звикайте, що ваш правий лікоть буде висіти.

У другому ряду за високим водієм всядеться навіть рослий пасажир — і йому вистачить місця для ніг. А ось із висотою були б проблеми, якби не прозорий дах: вона розташований вище, ніж стеля, і прикритий м'якою шторкою — у цю своєрідну "кишеню" вдало вписується голова високого пасажира.

Центральний тунель, що видається вперед, і помірні поперечні розміри салону завадять зручно влаштуватися на задньому дивані трьом пасажирам.

Багажник правильної форми, з незначною навантажувальною висотою, напрямними для закріплення вантажів. Відсік великий — 1.613 л об'єму зі складеним заднім диваном. Але у попереднього покоління 308‑го він був помітно більшим — в нього входили рекордні 1.730 л вантажу. А все тому, що універсал минулої генерації був майже мінівеном. Був вищим. Його задній диван міг бути розділений на три крісла. Кожне рухалося на своїх полозках взад-вперед, і його можна бути повністю витягнути із салону. В спинках передніх сидінь були розкладні столики, на вікнах дверей другого ряду — шторки.

Нова машина всієї цієї надуніверсальності позбавлена. Все, що можна зробити з її диваном, — скласти вперед роздільну спинку. Добре хоч у рівень підлоги багажника.

Запаска у нового 308 SW — порівняно зі старим — переїхала з‑під днища в нішу під покриттям вантажного відсіку. Але якщо раніше колесо було нормальним, то тепер це докатка.

Зате їде новий універсал набагато жвавіше, ніж його "предок".

Маленьке кермо, який робить три оберти від упору до упору — дуже зручне, машина швидко і легко відгукується на керування ним.

Підвіска (спереду — незалежна, ззаду — напівзалежна балка) і кермове у Peugeot налаштовані спортивніше, ніж у однотипних моделей Citroen. Для керованості це добре, для комфорту — не дуже: універсал під час проїзду залізничних колій і схожих з ними перешкод іноді допускає дуже болючі удари в колеса. Але при цьому підвіска щільна, тобто салон ці удари не трясуть.

АКПП на шість ступенів працює швидко й адаптується під стиль водіння: після низки різких прискорень вона не стане йти зі зниженої передачі, зберігаючи певний час — раптом знову треба буде рвонути вперед — високі оберти.

У коробки є ручний режим (для цього треба качати важіль), а також спортивний і зимовий. Автомату можна дорікати лише за те, що в спортивному режимі у разі спроби різкого старту з місця або з малої швидкості він бере невиправдано довгу паузу.

Турбований двигун — вже не новий: PSA використовує його на різних моделях. У сенсі динаміки мотор хороший — чудовий момент вже з низьких обертів. Розгін до сотні — 8,8 сек. — це підтверджує.

Взагалі, Peugeot 308 SW може їхати дуже агресивно та напористо.

І навіть у такому разі його міські витрати будуть у межах 10,5–11,2 л на 100 км. А якщо зменшити оберти, то можна вкластися й у 8-9 л.

І наостанок: основний конкурент VW Golf Variant — виграє в рівні технологій і в гамі двигунів. Хоча німець дорожчий, ніж француз.

Матеріал опублікований в НВ №39 від 23 жовтня 2015 року

Коментарі

1000

Правила коментування
Показати більше коментарів

Останні новини

ТОП-3 блога

Фото

ВІДЕО

Читайте на НВ style

Авто ТОП-10

Погода
Погода в Киеве

влажность:

давление:

ветер: