27 лютого 2017, понеділок

Новітній Jaguar XE. Тест-драйв від НВ

коментувати
Новітній Jaguar XE. Тест-драйв від НВ

Агресивний спортивний задньопривідний седан в англійському стилі — це може бути тільки Jaguar. А якщо додати ще одну характеристику — "новітній", то вийде Jaguar XE.

Наприкінці червня в Україні почали продавати автомобіль, який не тільки служить засобом насиченого адреналіном пересування, але і здійснює нейролінгвістичне програмування свого власника.

Відбувається це так: господар підходить спереду до машини і помічає на радіаторі емблему і напис Jaguar. Господар прямує до дверей — і бачить на крилі напис Jaguar. Він береться за ручку — й у вічі йому кидається виведене на дверному склі Jaguar. Відчиняє двері — і на накладці порога поблискує те саме слово. Сідає в крісло і помічає на килимку вишиті літери — J-a-g-u-a-r. Вмощується, береться за кермо, дивиться на лобове скло і бачить просто під ним, у центрі торпедо, акуратне і малопомітне — Jaguar. Ну, і контрольний постріл у власника: на дефлекторах усіх шести повітроводів у салоні є маленький напис... ну, вже зрозуміло, який.

Із таким НЛП-опрацюванням власникові нового середньорозмірного седана Jaguar XE нічого не зостається, крім як закохатися у свою машину. Втім, її сила — не в повторюваній скрізь назві, а в тому, що цей автомобіль щедро дарує емоції. Різні. Та багато.

Тестовий Jaguar XE вже здалеку розбурхував кров — він був червоний. Та й усі органи цієї машини обіцяли — буде гаряче. Про це відразу забурчав 2-літровий бензиновий двигун із турбонагнітачем на 240 лютих "котячих" сил (під капотом Jaguar аж ніяк не можуть ховатися коні, еге ж?). Про це заявив 8-ступінчастий автомат, тихо висунувши після запуску мотора з надр консолі круглу шайбу, яка замінює важіль коробки. Яскраве життя водієві обіцяв і задній привід XE.

Усі машини цієї моделі мають саме такий привід, дизельні та бензинові двигуни і п'ять типів комплектацій.

Першими емоції викликали тверді підлокітники. Лікті якось терпіли, але мозок не розумів, чому автомобіль ціною понад 1,3 млн грн, що нехай і сповідує суворий британський sportstyle, з інноваційним і легким алюмінієвим кузовом типу "монокок" (просто як у гоночного боліда), вистелений зсередини шкірою та алюмінієвими вставками до самої стелі, набув таких кам'яних опор під водійські руки.

Утім, лікті звикли, та стало краще.

Передні сидіння виявилися зручними, щільними. Вони добре компенсують жорсткувату підвіску — але через їхню форму плечі та голова не мають опори (хіба що ви звикли лежати за кермом).

Салон гарний, у ньому тихо: тільки приглушений вихлоп і добрий звук потужної музичної системи.

Приємно зроблене сенсорне ввімкнення штурманського підсвічування в салоні — досить просто торкнутися кожної з трьох ламп пальцем. Причому якщо зачепити середню, то ввімкнеться і підсвічування над другим рядом.

Оглядовість Jaguar XE не найкраща. Під час руху заднім ходом складно контролювати правий борт через зовнішнє дзеркало. Хоча в останнього навіть є функція автоматичного опускання. У камери заднього виду немає промальовування траєкторії та габаритів. А ще біля заднього вікна сильно завищений нижній край.

Проте у XE є контроль мертвих зон, і він коректний.

В оббитому оксамитом ящику водійського підлокітника приховані роз'єми AUX і USB, а також розетка на 12 В. Усе красиво підсвічено білими світлодіодами. А ось слота для SD-карти (необхідна для навігації) тут немає. Та навігації, відповідно, теж. Тому кольоровий сенсорний монітор у центрі, що подає дані борткомп'ютера і низки сервісних систем, стає більше надмірністю, ніж необхідністю.

Другий ряд — високій людині там доведеться пригинатися або впиратися колінами у жорсткі задники передніх крісел. Місця тут тільки для двох — сісти посередині заважає високий короб приводу. Додаткових зручностей немає — тільки два повітроводи та відкидний підлокітник.

Багажник пристойного обсягу, його борт високий. Усередині є клавіші дистанційного складання роздільної спинки заднього дивана — приємно, що подбали. Неприємно, що недодбали — клавіша просто розмикає замок: щоб відкинути спинку, доведеться пірнати в багажник і штовхати її.

Джойстик коробки передач — вже традиційна для Jaguar виїзна шайба: девайс ефектний, але він може стати джерелом проблем, якщо механізм заїсть. Поруч розташований теж традиційний (але вже не для Jaguar, а для споріднених Land Rover / Range Rover) "бігунок" зміни режимів руху: XE можна налаштувати на економічну, звичайну, зимову та динамічну їзду. При цьому змінюється відгук акселератора й алгоритм роботи коробки. Підвіска не регульована.

Про те, що обрано динамічний режим, сигналізує підсвічування панелі приладів — з синього воно стане червоним. Утім, і без цього водій зрозуміє, що налаштування агресивніші — машина поїде веселіше, а коробка почне акцентовано змінювати передачі, позбувшись певної частки плавності перемикань, властивої їй в інших режимах.

В автомата Jaguar XE є і підкермові пелюстки перемикання передач. Але якщо шайбу АКПП встановлено в позицію D, ручний режим сам вимикається з часом чи після утримання правої пелюстки. Якщо ж обраний динамічний режим руху автомобіля та спортивний — коробки, перемиканням на підвищені передачі, якими б не були обороти двигуна, зможе керувати винятково водій.

Підвіска, як вже сказано вище, жорсткувата, якщо оцінювати її з точки зору щоденного пересування містом. Але не пупорізна, що для такого агресивного седана плюс — за відносної комфортності підвіска Jaguar XE зберігає всі якості, необхідні для швидкого і різкого автомобіля.

Коли вже йдеться про різкість, то слід сказати, що в цьому автомобілі краще (принаймні, спочатку) не вимикати систему стабілізації — XE може занести у найтривіальнішій ситуації, наприклад на міському перехресті після дощику. Сторонні спостерігачі, звичайно, здивуються, як чітко ви виправили машину, але навряд чи подібний стиль їзди варто практикувати в місті.

У схильності до заносів винен не тільки задній привід Jaguar, але й міць, яка туди передається. Момент у 340 Нм, доступний вже з 1,8 тис. оборотів, надходить на колеса зазвичай не із поступовим збільшенням, а майже миттєво — і така різкість реакцій здатна розбудити водія навіть під час руху по прямій.

Система курсової стійкості може бути послаблена або вимкнена — і це важлива інформація для любителів дрифтувати, тобто займатися керованими заносами.

І ось це, напевно, головне у Jaguar XE: він не націлений на преміум, не налаштований на комфорт — він така залізяка, яка вміє запалювати. А ще Jaguar XE — це точно не раціональний, а винятково емоційний вибір.

Матеріал опублікований у НВ №35 від 25 вересня 2015 року

Коментарі

1000

Правила коментування
Показати більше коментарів

Останні новини

ТОП-3 блога

Фото

ВІДЕО

Читайте на НВ style

Авто ТОП-10

Погода
Погода в Киеве

влажность:

давление:

ветер: