22 травня 2017, понеділок

Новий Citroen C4 Cactus. Тест-драйв від НВ

коментувати
Новий Citroen C4 Cactus. Тест-драйв від НВ

Найяскравіша автопремьера 2015 року в Україні — Citroen C4 Cactus — машина цілком звичайна за споживчими і драйверскими якостями, зате виглядає як прибулець з кольорового дитячого сну.

В'їхав у двір під погляди всіх матусь, які там знаходяться. Зупинився. Набігли діти кричали "кактус", шкрябали нігтями захисні накладки на дверях (які називаються airbump), заглядали в салон, дивувалися, що там два планшета.

Стримані дорослі дивилися здалеку. Нестримані підійшли після дітей — в особах сусідки і її подруги по собакам. Собаки теж були. Тієї загадкової породи, представників якої завжди і скрізь носять на руках.

Сусідка просочилася в салон, чіпала там все і голосно захоплювалася: "Тільки Citroen міг так вигадати!" Подруга по собакам, що залишилася на вулиці, зітхала у відповідь. Собаки, відірвані від грудей і поставлені на асфальт, мовчки тремтіли на тонких ніжках.

Темніло. Діти, собаки і жіночий захват подалися по домівках. З'явилися двоє дядьків — з животами, пивом і ще радянськими татуюваннями. Один задумливо глянув на пластикові накладки і запитав кудись вгору, напевно, у автомобільного бога: "А на Газелях таке ставити будуть?"



Бог не відповів.

Так закінчився перший день знайомства НВ з Citroen C4 Cactus — ключовою новинкою від Citroen на українському ринку в 2015 році.

Подальший тиждень тестів пройшов під знаком загального розчулення. Їх об'єктом став автомобіль гірчичного кольору в "молодшій" (з двох можливих) комплектації Feel — від "старшої" вона відрізняється наявністю клімат-контролю, камери заднього виду і парктроника, навігації, литих дисків і тонування на задніх склах. Машина мала 3‑циліндровий бензиновий двигун 1,2 л (є ще і дизельний 1,6) і безальтернативну для України роботизовану коробку. Але 5-ступінчасту (у дизелів — 6 ступенів).

По суті, Cactus — передньопривідний хетчбек С-класу. Але французи з Peugeot-Citroen, як це часто з ними трапляється, називають все те, у чого є захисні елементи на корпусі і рейлінги на даху, кросовером.

Машина кидається в очі. Своїми захисними накладками (оберігають від подряпин і ударів дверима сусідніх машин), подвійною передньою оптикою, грайливими рейлінгами на даху, дизайном дисків та іншим.

Всередині, в салоні, перша зачіпка для очей — два планшета (малий і великий), які замінюють собою панель приладів, так і все те, що у звичайних машин знаходиться по центру торпедо. Також відразу помітна "скриня" на місці ящика для рукавичок, з великою кришкою, яка відкидається вгору — заради такого рішення французи перенесли на стелю передню пасажирську подушку безпеки.

Відразу оцінюєш внутрішні ручки дверей, зроблені на манер чемоданних. І розумієш, що передні сидіння не просто так зроблені широкими, з прямими спинками і зручним підлокітником в центрі у формі трикутника. Їх подушки з'єднані в одну м'яку поверхню, а якщо відкинути підлокітник, то на місці двох крісел з'явиться широченний диван. Сидіти на ньому посередині, правда, не вийде, але з боків двом буде м'яко і зручно. Навіть занадто м'яко.

Регулювань у водійського місця (слово "крісло" тут дещо недоречно) достатньо, але високій людині верхній зріз лобового скла буде сильно "зарізати" огляд — тому на світлофорі доведеться лежати на кермі, щоб бачити його сигнали. Ось розплата за вбудовану над вітровим склом Airbag — сама по собі стеля тут висока.

Зовнішні дзеркала не кращої форми і дрібнуваті.

Віртуальна панель приладів (малий планшет, що перед водієм) виглядає непогано. Підводить її оригінальний шрифт, який погано читається — на цифровому спідометрі це дратує.

Майже всі інструменти управління сервісами "зашиті" в 7‑дюймовий сенсорний дисплей в центрі (великий планшет). Актуально і сучасно, але потрібно відволікатися від дороги, щоб, наприклад, поміняти температуру — на дотик цього не зробиш.

Скриня перед переднім пасажиром з кришкою, що відкидається догори на перевірку виявляється не такою великою, як очікуєш. У ньому є aux-роз'єм під зовнішні пристрої. Ще один — usb — знаходиться знизу центральної консолі, поруч зі зручною полицею для смартфона. Розчищаючи місце під "скриню", інженери не тільки прибрали в стелю Airbag, але й позбавили всю праву сторону окремого дефлектора обдування — за нього трудиться гіпертрофовано витягнутий правий центральний дефлектор: з обдувом і прохолодою праворуч є невеликі проблеми. Та й кондиціонер слабенький.

А ось ще одна фішка Cactus — форсунки омивача, вбудовані в щітки склоочисників, а не в кришку капота, досить зручні: економні і не заливають вітрове скло, покращуючи огляд дороги.

У другому ряду рослому пасажиру буде "в упор". Задні двері заради економії позбавили скла, що опускається — замість них там дві кватирки. Зате кишені в дверях просто величезні.

Спинка дивана цілісна. В такому вигляді вона і відкидається вперед, що ставить водія перед вибором — другий пасажир або багато поклажі.

Багажник глибокий, з високим заднім бортом (незручно при завантаженні важкого і габаритного). Подекуди метал тут не прикритий пластиком — буде затиратися і дряпатися. У підпіллі захована повноцінна запаска з набором інструментів.

Кермо зі зрізаним зверху і знизу ободом робить три обороти від упору до упору, крутиться дуже легко на малих швидкостях. Зусилля на ньому із зростанням швидкості наростає, але зворотній зв'язок з колесами не кращий. По частині керованості Cactus — нехай і міцний, але середнячок.

Управління роботом (тут Citroen був оригінальним, замінивши важіль на три кнопки — N, D, R) швидше незвично, ніж незручно. Дійсно незручно інше — коробка занадто береже зчеплення, що при слабенькому моторчику призводить до загальної млявості реакцій. Особливо при рушанні з місця, розгоні і підйомі в гору.

Підвіска (спереду — МакФерсон, ззаду — балка) — не найжорсткіша, але реагує на нерівності надто старанно, щоб назвати її комфортною. Втім, це фірмова риса — майже так само поводить себе підвіска і на інших легкових моделях Citroen. Присутні і постукування балки на вибоїнах, і спроби "корми" зістрибнути з траєкторії в поворотах.

В українському представництві роблять ставку на автомобілі з більш потужним дизельним двигуном, що не дивно — тестовий Cactus переконливо довів, що динаміки йому явно не вистачає. Частина покупців відлякають від двигуна 1,2 л ще й побоювання, що його ресурс виявиться недостатнім. До всього, дизель все одно економічніше — 4-5 л у місті проти 6,8–8 л у бензинового. У бензинового моторчика тест-кара лише одна незаперечна перевага — з ним автомобіль дешевше дизельного приблизно на 50 тис. грн, а з урахуванням діючої нині акції — і зовсім на 110 тис. грн.

Загальне враження від Cactus — це автомобіль, який виглядає ефектно і налаштовує на щось космічне, але везе цілком звичайно.

Матеріал опублікований в НВ №33 від 11 вересня 2015 року

Коментарі

1000

Правила коментування
Показати більше коментарів

Останні новини

ТОП-3 блога

Фото

ВІДЕО

Читайте на НВ style

Авто ТОП-10

Погода
Погода в Киеве

влажность:

давление:

ветер: