24 червня 2017, субота

Бог безпеки. Новий Volvo XC60

коментувати
Бог безпеки. Новий Volvo XC60

Volvo XC60 — автомобіль для прихильників класичного шведського мінімалізму і прихильників гарантовано безпечної їзди навіть на українських дорогах.

У пантеоні скандинавських божеств кого тільки немає: головні боги-аси з лідером Одіном, вани, велетні-турси, духи природи альва і всілякі дрібниці типу валькірій. Але чомусь немає бога безпеки. Хоча насправді він існує, має ім'я Вольво і, як личить всякому богу,— безліч дітей. Один з них — преміальний компактний кросовер Volvo XC60.

Дана "дитина", як і кожен нащадок Volvo, наділений скромною, але приємною зовнішністю і стриманим декором. А ще в автомобілі безліч систем безпеки, незалежна підвіска, повний або передній привід, АКПП на шість або вісім ступенів і пристойний набір "сердець"-двигунів. В Україні доступні відразу три пакетних пропозиції з дизелями об'ємом 2-2,4 л потужністю від 150 до 190 л. с. Під замовлення можна отримати набагато більший вибір, включаючи бензинові варіанти, а також автомобілі з механікою.



XC60 створений в 2008 році на платформі, яку використовують ряд інших кросоверів різних марок, наприклад трохи коротший Land Rover Freelander 2. Шведський автомобіль встиг пережити рестайлінг, торкнувся передньої оптики, бамперів, радіаторної решітки, обзавівся денними ходовими вогнями і деякими новаціями в інтер'єрі і в такому вигляді існує на українському ринку вже деякий час.

Тестовий екземпляр був оснащений дизельним турбомотором D4 об'ємом 2,4 л, шестиступінчастим автоматом і повним приводом. Комплектація Summum з рядом опцій. Серед них — 8‑дюймовий екран панелі приладів з індивідуальною настройкою, м'яка підвіска, вітрове скло з електропідігрівом, камера заднього виду.

Список в даному випадку невеликий, але і того, що входить в стандарт, вистачить з головою навіть перебірливому власнику. Особливо якщо говорити про системи, які тим чи іншим чином відповідають за здоров'я подорожуючих в XC60 людей. Тут все настільки добре, що якби цей кросовер був чоловіком, будь-яка мати відпустила б з ним свою дочку хоч на всю ніч в перший же день знайомства.

Адже у Volvo і конструкція кузова підвищеної безпеки, і повний набір AirBag, і берегтися від ДТП він вміє самими прогресивними способами.

Наприклад, системою, яка береже людей на передніх сидіннях від хлистових травм шиї при ударі ззаду. І це не просто спеціальні підголовники, як у інших машин, а функція, рухаюча все крісло вперед у момент зіткнення, що в підсумку пом'якшує удар.

Або City Safety — лазерна технологія, що розпізнає небезпеку зіткнення на швидкості до 50 км / год. Система здатна заощадити водієві масу нервів, часу і коштів, оберігаючи його від типової міської аварії "відволікся на секунду в тягучці, пом'яв бампер": City Safety вміє пригальмувати і навіть загальмувати повністю в небезпечній ситуації.

Після таких слів варто процитувати страхового агента, який тільки що оформив повне КАСКО: "Бажаю, щоб усім цим вам не довелося скористатися",— і відправитися вивчати салон XC60.

Передні крісла зручні і щільні, рослим людям буде трохи не вистачати регулювання підголівника. Місця над головою і по ширині достатньо.

Центральний підлокітник не регулюється по висоті і вильоту і розташований нижче дверного. Втім, дана незручність створить лише роз'єм для підзарядки мобільних пристроїв — гніздо розташоване в районі центральних підстаканників, через його вертикальної орієнтації зарядний буде стирчати вгору й заважати правій руці.

Оглядовість не вражає: зовнішні дзеркала помітно спотворюють зображення, дивитися через салон заважають невеликі прорізи вікон ззаду (підвіконна лінія піднімається до корми).

Органи управління багато в чому зроблені по‑своєму, до чого потрібно звикнути. Наприклад, до управління борткомпьютером з допомогою відразу декількох клавіш на лівому підрульовий важелі.

По-шведськи стриманий інтер'єр передній частині елегантний, як і розгорнута до водія центральна консоль. Але багатокнопковий блок в її центрі не дозволяє тикати туди не дивлячись. Зате легко набирати адреси і пошукові запити в інтернеті, це можна робити не тільки перебором букв на екрані, але і послідовним (як у кнопкових мобільних телефонах) натисненням на клавіші. Музикою керувати зручно. Як і змінювати температуру і регулювати потоки за допомогою фірмових кнопок у формі чоловічка.

XC60 приємно чіпати — причому скрізь: текстура всіх матеріалів обробки хороша.

Віртуальна передня панель приладів — це восьмидюймовий екран, розділений на декілька зон, що імітує стрілочні покажчики. Зображення чітке.

Чітке воно і в камери заднього виду, відео з якої, з динамічною промальовуванням траєкторії, виводиться на центральний семидюймовий монітор. Сам екран, хоч і не володіє розмірами і функціоналом перегодованого планшета, втоплений у своєрідному колодязі, а тому не блікує.

Другий ряд без яких‑небудь надмірностей — навіть кут нахилу спинки не змінюється. Але там більш або менш вільно влаштується рослий чоловік, навіть якщо перед ним буде сидіти високий водій.

Відмінна новина з багажника — хоч він і не гігантський, зате спинки заднього ряду складаються врівень з його статтю, і виходить велика вантажна площадка.

Тепер — поїхали.

Рульове колесо повертається не безвільно, як, приміром, у Lexus, а з адекватним опором. Підвіска (спереду — МакФерсон, ззаду — багаторичажка) щільна, не валка, але і не трясе зайвий раз навіть на битому асфальті — хороший баланс. Було б ще м'якше, але тестовий екземпляр "стояв" на 18‑х дисках.

У тихому і в цілому добре ізольованому від шумів салоні двигун несподівано гучний. Але свою справу він знає чудово — в парі з "автоматом" впевнено тягне з малих обертів.

Шведський кросовер спочатку не сприймається як хот-кар, тому спокійний характер дизеля йому гармонує. Тим не менш XC60 вміє збадьорюватися. Тоді і важкувате кермо в кайф, і щільна підвіска теж. І повний привід виправдовує своє існування.

На глухе бездоріжжя заганяти шведський кросовер не варто. Але до по‑справжньому проблемних ділянок автомобіль, якщо що, доїде сам: допоможе не тільки 4х4, але і відмінний, як за мірками класу, дорожній просвіт 230 мм і короткі свеси.

Витрата у місті ідеально лягає в русло загальної помірності, властивої цьому автомобілю,— всього 8-10 л на 100 км. Якщо мінімалізм, то мінімалізм у всьому.

Матеріал опублікований в НВ №30 від 21 серпня 2015 року

Коментарі

1000

Правила коментування
Показати більше коментарів

Останні новини

ТОП-3 блога

Фото

ВІДЕО

Читайте на НВ style

Авто ТОП-10

Погода
Погода в Киеве

влажность:

давление:

ветер: