8 грудня 2016, четвер

Ай, машина! Навіщо Apple поховала свою мрію про суперництво з Tesla

Журналісти з'ясували, що Apple вирішила не випускати власний автомобіль
Digital Trends

Журналісти з'ясували, що Apple вирішила не випускати власний автомобіль

Apple тихенько згортає проект Titan, метою якого була розробка останньої мрії Стіва Джобса - власного авто.

У часи перших "айфонів" коли не було ані багатозадачності, ані функції "копіювати-вставити", фанати Apple жартували, що якби Стів Джобс випустив свою машину, то у неї були б квадратні колеса і вона їздила б тільки по прямій.

У кожному жарті є частка жарту. Вже після смерті Джобса журналісти дізналися, що Apple і справді виношує план щодо створення власного електромобіля. Деякі джерела вказували на те, що це була мрія Стіва Джобса, яку вирішив втілити в життя його наступник Тім Кук.

Згідно з іншими джерелами, проект, що отримав назву Titan, був народжений як відповідь на ініціативу вічного конкурента Google, який вже давно займається власними безпілотними авто. І, звісно ж, для конкуренції з Ілоном Маском і його Tesla Motors, яка потроху відібрала у Apple лаври найбільш інноваційної компанії світу.


Дизайнеры всех мастей многие годы фантазировали на тему того, как бы мог выглядеть автомобиль, разработанный в Apple / MacRumours
Дизайнери всіх мастей багато років фантазували на тему того, як би міг виглядати автомобіль, розроблений Apple / MacRumours


І ось, після декількох років інтриг і пліток, доля проекту Titan нарешті прояснюється. І це зовсім не той результат, про який мріяли фанати компанії. Apple зайнялася реорганізацією та скороченням свого примарного автомобільного підрозділу. І судячи з усього, ніякого iCar ми найближчим часом не побачимо.

Яблучні колеса

Автомобільний світ стоїть на порозі відразу двох масштабних революцій, які докорінно змінять уявлення про авто як засіб пересування.

По-перше, все рухається до поступової відмови від масового використання двигунів внутрішнього згоряння. Деякі європейські країни (Норвегія, Німеччина) навіть обговорюють законопроекти з конкретними термінами (до 2030 року).

По-друге, все більше компаній успішно випробовують системи автопілотування персональних транспортних засобів. Цей рух очолює Google, хоча працюють у цьому напрямку майже всі великі виробники.

Рано чи пізно обидві революції зіллються в єдиному "екстазі", привівши до створення авто нового типу - з електричним мотором і з автоматизованим керуванням.

Компанія Apple зазвичай не поспішає приходити на бал першою, вважаючи за краще дати всім учасникам ринку "висловитися", а потім пропонуючи якийсь революційний продукт.


Apple могла бы заработать на премиальном авто, но риски слишком велики - аналитики
Apple могла б заробити на преміальному авто, але ризики занадто великі - аналітики


Чогось подібного очікували від Apple і у випадку з авто.

Компанія тихенько працювала над проектом Titan, поки Tesla вдосконалювала свій автопілот, поки безпілотники Google намотували мільйони миль дорогами штату Невада, поки Uber запускав безпілотні таксі в Піттсбурзі.

І раптом, як грім серед ясного неба, пролунала новина про те, що Apple суттєво прорідила досить великий (понад 1 тис. співробітників) штат проекту Titan.

За повідомленням агентства Bloomberg, керівництво Apple скоротило кілька сотень співробітників цього підрозділу і задало йому якийсь "новий" напрямок, який більше не передбачає створення власного автомобіля.

Зокрема, Titan покинули понад 100 програмістів і дві сотні інженерів. Також стало відомо, що проект покинув колишній інженер Ford Стів Задескі, який, втім, залишився працювати в Apple, перейшовши в інший проект.

Посилаючись на власні анонімні джерела, журналісти Bloomberg припускають, що Apple розроблятиме якесь програмне забезпечення, яке дозволить компанії співпрацювати з наявними виробниками авто.

Раніше повідомлялося, що керівництво компанії поставило перед командою проекту Titan строк до другої половини 2017 року, щоб довести доцільність проекту. Однак, з огляду на все, рішення було прийнято вже зараз.

Читайте також: Німеччина заборонила Tesla використовувати в рекламі слово "автопілот"

Apple не розроблятиме власний автомобіль.

Серед можливих причин такого рішення експерти називають невпевненість в тому, що на цьому ринку можна багато заробити (приклад Tesla, яка багато років потребувала дотацій, вельми красномовний). А також технічні труднощі та необхідність конкурувати з відомими виробниками, які виливаються у величезні витрати в області розробки і досліджень.

Власне, компанія Google вже стояла перед таким вибором раніше, зазначають експерти, і зробила його в той же бік. Google не планує розробляти власні авто, вважаючи за краще працювати в партнерстві з наявними виробниками.

На думку американського автомобільного аналітика Еріка Денніса, теоретично Apple могла б поставити непогану маржу на преміальний електрокар під своїм брендом. Але випустити авто такого класу без компромісів щодо рівня якості вельми непросто, зазначає Денніс. А фіаско у цій сфері могло б призвести до удару по репутації Apple в інших сферах діяльності компаній.

Слідом за Google

Деякі експерти вважають, що справа в мотивації.

У Apple вона дещо відрізняється від тієї, якою керуються Tesla і Uber, вважає оглядач Mashable Деймон Берес.

Apple мало зацікавлена в тому, щоб якось поліпшити спосіб, яким ви добираєтеся з пункту А в пункт Б, пояснює Берес, компанії набагато цікавіше те, що відбувається з вами по дорозі.

Він цитує експерта з робототехніки Раджа Чатила, який вважає, що той, хто контролює машини, має відмінні можливості для збору інформації про людей, які перебувають на вулицях.


Google изначально отказалася от планов по выпуску собственного авто
Google спочатку відмовилася від планів з випуску власного авто


"Там безліч камер спостереження, які допомагають роботі автопілота, - пояснює Чатила. - Це ще один спосіб спостерігати за людьми та їхніми звичками".

Простіше кажучи, безпілотні авто можуть збирати величезні обсяги інформації про те, що їх оточує. А для технічного гіганта ця інформація просто безцінна.

Так, звісно, якби Apple створила електрокар, здатний конкурувати з Tesla, це могло б стати революцією. Але, можливо, в компанії розсудили, що створення програмного забезпечення для безпілотних авто, яке здатне збирати дані, це набагато перспективніша ідея, передбачає Берес.

Google і Facebook добре заробляють на таргетингу реклами. А він вимагає детальної інформації про уподобання користувачів. Отримати її можливо, лише аналізуючи їх активність, звички, схильності. Вже сьогодні рекламодавці починають застосовувати концепцію, колись представлену в блокбастері Стівена Спілберга Особлива думка.

Йдеться про рекламні щити, здатні взаємодіяти з користувачем, наприклад, ідентифікуючи його з додатком у смартфоні (про сканування очей, як у Спілберга, поки не йдеться).

Такі "розумні" рекламні площі зможуть показувати людині таргетовану рекламу подібно до того, як це робить Google у вашій поштовій скриньці Gmail.

Автономні авто можуть розвинути цю ідею ще далі, міркує Берес. Вони стежитимуть за вами постійно, знатимуть, де ви мешкаєте. Де ви любите зупинятися, щоб попити кави. Біля якої школи ви зупиняєтеся, щоб висадити своїх дітей.

Читайте також: Кінець вже близько. Британський фізик висунув таку теорію про те, чому ми не знайшли інопланетян

Apple, подібно Google, зацікавлена не в тому, щоб виробляти самі по собі пристрої. А в тому, щоб створювати цілі платформи, в рамках яких проходить життя користувача. Звідси, наприклад, гонитва за системами "розумного будинку", в якій зійшлися Apple і Google.

І той самий Google Assistant, який живе в смартфонах Pixel, зможе керувати, як розумним будинком, так і безпілотним авто. Ймовірно, Apple хоче створити відповідну систему, яка працюватиме під керуванням Siri.

Це все одно, що спробувати продавати лід ескімосам

Простіше кажучи, зміни в проекті Titan можуть означати лише те, що Apple вирішила не йти шляхом Tesla, а рушити за тим же сценарієм, який обрав раніше Google. Нехай інші компанії створюють машини, а Apple створюватиме програмне забезпечення для їх роботи.

Можливо, Apple щойно вбила свою машину, але це не означає, що компанія має намір залишитися осторонь від розробки програмного забезпечення для авто майбутнього, підсумовує Берес.

Інше питання - чи захочуть автомобільні виробники пускати Apple всередину своїх творінь? Це буде нелегко, припускає оглядач CNET Тім Стівенс, підкреслюючи, що більшість виробників авто вже працюють над власними автопілотами і програмним забезпеченням для авто.

"Це все одно, що спробувати продавати лід ескімосам", - іронізує він.

Коментарі

1000

Правила коментування
Показати більше коментарів

Останні новини

ТОП-3 блога

Фото

ВІДЕО

Читайте на НВ style

Авто ТОП-10

Погода
Погода в Киеве

влажность:

давление:

ветер: