Універмагія: Selfridges

коментувати
Універмагія: Selfridges

В день відкриття Selfridges, 15 березня 1907 року, манірний Лондон пережив справжнє потрясіння. Натовп, що зібрався на відкриття універмагу на Оксфорд-стріт, довелося стримувати за допомогою наряду з декількох десятків поліцейських.

Цей ажіотаж був вміло організований за допомогою інтригуючої реклами в газетах і оголошень, які обіцяли в день відкриття Selfridges подарунки кожному відвідувачу. За цією незвичною для лондонців рекламною кампанією стояв умілий «диригент» - талановитий американський фінансист Гаррі Гордон Селфрідж.

Приємне потрясіння


 

 

Містер Селфрідж був винахідливий, розумний, заповзятливий і по-американськи амбітний. Для зведення восьмиповерхового універсального магазину він залучив відомого архітектора Даніеля Бернема, що спроектував свого часу знамениту «Праску» - хмарочос Флетайрон-білдінг у Нью-Йорку і підземну станцію метро Юніон-Стейшн у Вашингтоні.

Рівно о дев'ятій ранку відкрилися двері універмагу, який обіймав 24 тис. м2. Одночасно у всіх вітринах Selfridges впали завіси. Поглядам людей постали сценки з багатого і красивого життя. Чи варто дивуватися, що в день відкриття універмаг відвідали 90 тисяч осіб, а в перший тиждень - понад 1 мільйон. Вільні багатії, лондонські денді, респектабельні буржуа, скромні модистки і прості робітники - всі хотіли відвідати універмаг, щоб подивитись на пишність Selfridges і на ввічливість та послужливість усміхненого персоналу.

До речі, саме тоді в англійську мову увійшло поняття «window shopping» - розглядання вітрин з наміром придбати щось в майбутньому, адже вітрини Selfridges були щодня підсвічені до півночі.

Щоб залучити покупців, в хід йшло все: незвичайне освітлення, екзотичні аромати, жива музика, привітне ставлення персоналу, небачені святкові розпродажі.

З легкої руки Гаррі Селфріджа вміння зачаровувати і балувати своїх покупців стало хорошим тоном. Мало хто знає, що фраза «покупець завжди має рацію» належить саме йому.

Сповідуючи прицип «торгівля повинна вестися весело», містер Селфрідж продовжував вражати англійців революційними нововведеннями. У перший же рік він виставив для огляду в універмазі моноплан француза Луї Блеріо, який здійснив переліт через Ла-Манш і на який прийшли подивитися десятки тисяч чоловік. Потім Гаррі Селфрідж відкрив чайну, яка перетворилася на жіночий клуб. З 1920 по 1930 роки на даху магазина з'являються терасові сади, кафе, майданчик для міні-гольфу та тенісний корт. Саме там, на висоті пташиного польоту, проходили в той час покази мод.

Selfridges також став першим європейським магазином, де відкрилися гардеробна кімната, салон краси для дам і кімната відпочинку для чоловіків, стомлених шопінгом своїх дружин і подруг.

У століття технічної революції негласним девізом універмагу стали слова «Розвага і освіта». У 1925 році відвідувачі Selfridges побачили, як працює перший телевізор, а в 1932-му у них з'явилася можливість познайомитися з тим, як працює справжній сейсмограф, який був встановлений на третьому поверсі закладу.

У роки Другої світової війни будівля Selfridges, як і київський ЦУМ, сильно постраждала під час бомбардувань. До речі, в цей важкий час в підвалах універмагу знаходився штаб американської армії.

На жаль, саме під час війни містер Селфрідж був оголошений банкрутом і відсторонений від справ, але його дітище вижило.

Зачаровувати і балувати

Щоб залучити покупців, в хід йшло все: незвичайне освітлення, екзотичні аромати, жива музика, привітне ставлення персоналу, небачені святкові розпродажі.

З легкої руки Гаррі Селфріджа вміння зачаровувати і балувати своїх покупців стало хорошим тоном. Мало хто знає, що фраза «покупець завжди має рацію» належить саме йому.

Сповідуючи прицип «торгівля повинна вестися весело», містер Селфрідж продовжував вражати англійців революційними нововведеннями. У перший же рік він виставив для огляду в універмазі моноплан француза Луї Блеріо, який здійснив переліт через Ла-Манш і на який прийшли подивитися десятки тисяч чоловік. Потім Гаррі Селфрідж відкрив чайну, яка перетворилася на жіночий клуб. З 1920 по 1930 роки на даху магазина з'являються терасові сади, кафе, майданчик для міні-гольфу та тенісний корт. Саме там, на висоті пташиного польоту, проходили в той час покази мод.

Selfridges також став першим європейським магазином, де відкрилися гардеробна кімната, салон краси для дам і кімната відпочинку для чоловіків, стомлених шопінгом своїх дружин і подруг.

У століття технічної революції негласним девізом універмагу стали слова «Розвага і освіта». У 1925 році відвідувачі Selfridges побачили, як працює перший телевізор, а в 1932-му у них з'явилася можливість познайомитися з тим, як працює справжній сейсмограф, який був встановлений на третьому поверсі закладу.

У роки Другої світової війни будівля Selfridges, як і київський ЦУМ, сильно постраждала під час бомбардувань. До речі, в цей важкий час в підвалах універмагу знаходився штаб американської армії.

На жаль, саме під час війни містер Селфрідж був оголошений банкрутом і відсторонений від справ, але його дітище вижило.

Новітня історія

За 106 років свого існування знаменитий лондонський універмаг пережив безліч потрясінь, переходячи з рук в руки і з рук в руки та кожен раз зазнаючи значних змін. Наприклад, в 90-х роках універмаг став центром моди, продовжуючи залишатися ним донині - тут представлені всі світові бренди, а деякі будинки мод навіть шиють ексклюзивні колекції спеціально для Selfridges.

У 2008-му тут була відкрита Wonder Room («Кімната чудес») - торговий зал площею 5.700 м2, заповнений ювелірними прикрасами, дизайнерськими годинниками та ексклюзивними подарунками. Wonder Room плавно переходить в Wonder Bar, де близько 300 видів колекційних вин, включаючи шампанське, можна продегустувати за допомогою спеціально створеного для цього розливного автомату.

Про престижність роботи в Selfridges можна судити по тому, що внучка англійської королеви, принцеса Беатріс, під час студентських канікул влаштувалася в магазин на посаду консультанта з підбору гардеробу для VIP-клієнтів. До слова про VIP-клієнтів, серед шанувальників шопінгу в Selfridges члени королівської сім'ї, зокрема Кейт Міддлтон, англійські аристократи, політики, бізнесмени, зірки Голлівуду і багато відомих співаків та музикантів.

І все ж відмінною рисою універмагу є демократична торгова політика, спрямована і на молодь з невисоким рівнем прибутку, і на покупців з найвищими запитами та можливостями.

Точки дотику

Всі центральні вулиці світових столиць схожі між собою - саме там за традицією розташовуються найпрестижніші магазини. І наш прекрасний Київ не виняток. Наступного року в самому серці української столиці відкриється оновлений ЦУМ, який візьме все найкраще з практики роботи знаменитих універмагів світу. За прикладом Selfridges вітрини ведучого універмагу України перетворяться на справжній витвір дизайнерського мистецтва, будуть оновлюватися по кілька разів на рік і, безсумнівно, стануть столичною пам'яткою.

Високопрофесійна команда ЦУМу зробить цей універмаг місцем комфортного шопінгу і приємного проведення часу. Сюди можна буде відправитися усією сім'єю або з друзями і з гордістю показати цей універмаг гостям столиці. І точно так само, як в Selfridges, тут можна буде побачити покази модних дизайнерських колекцій.

Що ж стосується відносин персоналу з покупцями, то вони будуть будуватися на вмінні чути, піклуватися і надихати. Ключові цінності ЦУМу прості: дивуючи - надихати, збираючи разом - об'єднувати, розважаючи - розвивати, і, в будь-якому випадку, змінювати життя на краще.

І, звісно, жителі та гості нашого міста вже зараз передчувають можливість піднятися на терасу ЦУМу, щоб з висоти пташиного польоту насолодитися вражаючим видом на місто, посидіти в одному з розташованих там ресторанів або кафе і зробити приголомшливі знімки на пам'ять.

   

ФАКТИ ПРО Selfridges

РІК ЗАСНУВАННЯ 1909

СЕРВІСИ:

довідкове бюро; персональний шопінг-сервіс; доставка покупок до машини і адресна доставка; пошиття брендового одягу на замовлення; SPA-салони для чоловіків і жінок; депозитарне сховище з банківськими осередками; бронювання квитків в театри і на концерти; спеціальні засоби доступу для осіб з обмеженими фізичними можливостями та безкоштовний прокат інвалідних колясок.

ЦЕ ЦІКАВО:

У 2003 році компанія Selfridges Group була придбана за 598 млн фунтів стерлінгів англійсько-канадським бізнесменом і філантропом Уіллардом Гордоном Галеном Уестоном. І під його управлінням в 2010-му флагманському універмагу Selfridges на Оксфорд-стріт було присвоєно звання найкращого універмагу світу.

 

  

  

ФАКТИ ПРО Цум

РІК ЗАСНУВАННЯ 1909

СЕРВІСИ

довідкове бюро; персональний шопінг-сервіс; доставка покупок до машини і адресна доставка; пошиття брендового одягу на замовлення; SPA-салони для чоловіків і жінок; депозитарне сховище з банківськими осередками; бронювання квитків в театри і на концерти; спеціальні засоби доступу для осіб з обмеженими фізичними можливостями та безкоштовний прокат інвалідних колясок.

ЦЕ ЦІКАВО

У 2003 році компанія Selfridges Group була придбана за 598 млн фунтів стерлінгів англійсько-канадським бізнесменом і філантропом Уіллардом Гордоном Галеном Уестоном. І під його управлінням в 2010-му флагманському універмагу Selfridges на Оксфорд-стріт було присвоєно звання найкращого універмагу світу.


Коментарі

1000

Правила коментування
Показати більше коментарів

Також на НВ style

Також на НВ style

Погода
Погода в Киеве

влажность:

давление:

ветер: