«Універмагія»: KaDeWe Berlin

коментувати
«Універмагія»: KaDeWe Berlin

Культовий берлінський універмаг KaDeWe (Kaufhaus des Westens) - не менш популярна історична пам'ятка Берліна, ніж Бранденбурзькі ворота, Рейхстаг або Berliner Weisse (пиво з малиновим сиропом).

При одному погляді на цей семиповерховий універмаг, що нагадує палац, відразу розумієш, чому він входить до п'ятірки найбільших торгових центрів світу. Його гігантські розміри в поєднанні зі стриманою красою фасаду і розкішшю арочних вікон не залишають байдужими навіть завзятих шопоголіків. Про такі магазини у Німеччині говорять: «Das ist Konsumtempel!» – «Це храм споживання!»

Ідея + час + місце

Для того, щоб комерційний проект став успішним, повинно відбутися кілька збігів: людина, в голові якої зародилася ідея, повинна обрати правильне місце і час для реалізації своїх планів. У випадку з KaDeWe («Торговим Домом Заходу») саме так і сталося.

У 1905 році комерційний радник Адольф Яндорф вибирає місце під великий магазин не в східній частині міста, як тоді було прийнято, а в західній. У той час західна частина Берліна представляла собою поєднання двох затишних буржуазних районів – Шарлоттенбурга і Шенеберга, і не викликала особливого інтересу у комерсантів. Всі великі магазини міста розміщувалися в східній частині міста. Це анітрохи не збентежило герра Яндорфа, який з німецької прозорливістю розрахував, що стати першим на вулиці Курфюрстендамм означає залишитися першим і в майбутньому.

27 березня 1907 року KaDeWe, побудований за проектом німецького архітектора Еміля Шодта, відкриває свої двері і відразу вражає берлінців небаченим розмахом - 24.000 кв. м торговельних площ, наповнених найкращими товарами з усього світу. Амбітний Яндорф ревно наслідує слоган: «Kommen Sie, Schauen Sie, Stauen Sie!» («Приходьте, дивіться, дивуйтеся!»), залучаючи натовп покупців різноманітністю і якістю представлених товарів.

Передбачення герра Яндорфа збулося. Курфюрстендамм (або «Кудамм», як його називають місцеві жителі) став настільки нестримно розвиватися, що вже через кілька років заповнився розкішними модними магазинами.

 


Буремні роки

Адольф Яндорф розвивав свій магазин протягом 20 років, а потім вирішив піти на спокій і в 1927 році продав KaDeWe підприємцю Герману Тітцу, власнику мережі «Херті». Але 1933-го, коли до влади в Німеччині прийшов Гітлер, сімейство Тітца було змушене продати універмаг «арійській» банківській групі і, рятуючись від переслідування, покинути Німеччину.

Військові роки залишили свій «шрам» в історії KaDeWe. В 1943 році будівлю було зруйновано: на нього звалився збитий американський літак та у магазині сталася пожежа, яка практично знищила KaDeWe. Товари, вцілілі після цієї катастрофи, були розпродані в терміновому порядку, а універмаг закритий.

Довгих сім років він представляв собою сумні руїни, і тільки в 1950 році були заново відбудовано й відкрито два нижніх поверхи. У перше післявоєнне десятиліття KaDeWe залишався скромним магазин, в якому продавалися товари першої необхідності та недорогий повсякденний одяг. Але вже через шість років усі сім поверхів відновили. Саме в цей період в універмазі з'являється грандіозний гастрономічний відділ, що залучає безліч покупців.

У роки німецького економічного дива ситуація змінилася, і KaDeWe знову постає перед покупцями в усьому своєму блиску. Популярний універмаг вимагає все більше місця, і після перебудови в 1978 році він розростається до 44.000 м2, а в 1996-му знаходить свій нинішній розмір – 66.000 м2 (сім футбольних полів).

Всесвіт KaDeWe

Сьогодні KaDeWe, що пережив ще дві реконструкції в 2004-му та 2012-му роках, стоїть поруч з такими престижними європейськими універмагами, як паризький Galeries Lafayette і лондонський Selfridges. Берлінський восьмиповерховий «гігант» – це цілий всесвіт, де кожен покупець знайде, чим себе потішити. KaDeWe відрізняють любов до змін, інноваційний дизайн, останні тренди та космополітичність.

На першому поверсі цього шопінг-велетня розташовані модні бутіки та магазини люксових марок. Другий поверх знаходиться в розпорядженні сильної половини людства, де цілком гармонійно уживаються демократичні і дорогі марки. Для прекрасної половини відведено два рівня. На третьому поверсі – царство жіночого одягу, на четвертому – спідня білизна, аксесуари і одяг для малюків, а на п'ятому – техніка, все для дому та спортивні товари.

Гастрономічним козирем KaDeWe є знаменитий шостий поверх. Тут ви знайдете рідкісні делікатеси і сотні звичних продуктів, які вам тут же приготують. До речі, фуд-хол KaDeWe завдяки своєму розмаху потрапив до Книги рекордів Гіннесса. Тут зібрано понад тисячі сортів сиру і ковбаси, близько п'яти сотень сортів хліба і понад двох тисяч найменувань вина. Чи варто дивуватися, що фуд-хол відвідують три чверті всіх відвідувачів магазину.

На сьомому поверсі розташований «Зимовий сад», де знаходяться бари, кафе і ресторани і де втомлені від шопінгу відвідувачі втамовують апетит, що розгулявся.

Найкращі з найкращих

Запозичувати досвід у найкращих, знаходячи свої рішення, – це правильний підхід. Цього року, коли берлінський KaDeWe буде відзначати свій 109-й день народження, на Хрещатику відкриється ЦУМ, перший в Україні універмаг європейського формату. І, що примітно, саме на шостому поверсі реконструйованого ЦУМу, як і в KaDeWe, буде організований перший в Україні фуд-хол, в якому на 2.500 м2 розташуються три десятки продуктових відділів. Унікальний формат буде працювати за принципом «побачив – спробував – купив», об'єднуючи в собі фермерський ринок, гастроном і буфет. У фуд-холі будуть окремі магазини для хліба, м'яса, риби, овочів і фруктів, кави та вина. Тут же встановлять барні стійки і столики, де покупці ЦУМу зможуть втамувати голод чи продегустувати будь-який продукт. Те, що сподобається, можна буде забрати додому приготованим на ваших очах або просто з полиці. Головна особливість фуд-холу в тому, що тут покупці зможуть знайти все найкраще, що можуть запропонувати вітчизняні і зарубіжні виробники.

ЦУМ будуть відвідувати від 7 до 10 мільйонів осіб на рік. Левова частка з них оцінить і фуд-хол, розрахований на декілька категорій покупців: гурманів, які приходять сюди в пошуках чогось вишуканого, постійних покупців (жителів сусідніх кварталів і співробітників довколишніх офісів), відвідувачів модних магазинів ЦУМу і, звичайно ж, туристів. А на 7-му поверсі на площі в 3.500 м2 розмістяться кафе, бари і ресторани з панорамними терасами загальною площею 1.000 м2. Звідси, з 30-метрової висоти, можна насолодитися приголомшливим виглядом на центр Києва.

Зовсім скоро оновлений ЦУМ розкриє свої двері і стане одним з найпопулярніших місць для сімейного шопінгу і зустрічей з діловими партнерами, друзями і гостями міста.

 

 

ФАКТИ ПРО KaDeWe Berlin

РІК ЗАСНУВАННЯ: 1905

ЗАГАЛЬНА ПЛОЩА: 66.000 кв. м

ВИСОТА БУДІВЛІ: 55 м

КІЛЬКІСТЬ ПОВЕРХІВ: 7 поверхів + цокольний поверх

ЦЕ ЦІКАВО:

Післявоєнне відродження KaDeWe пов'язано з тим, що в універмазі довгий час були представлені в широкому асортименті товари вітчизняного виробництва за доступними цінами. Сьогодні KaDeWe може запропонувати своїм покупцям понад 400.000 найменувань товарів зі всього світу, серед яких лідирують німецькі бренди та товари масового попиту від місцевих виробників.

 

 

ФАКТИ ПРО ЦУМ

РІК ЗАСНУВАННЯ: 1939

ЗАГАЛЬНА ПЛОЩА: близько 45.000 кв. м

ВИСОТА БУДІВЛІ: 45,5 м

КІЛЬКІСТЬ ПОВЕРХІВ: 7 поверхів над землею і 3 підземних поверхи, включаючи паркінг

ЦЕ ЦІКАВО: У грудні 2015 року ЦУМ запустив проект в підтримку українських виробників – конкурс на найкращі вітчизняні товари в декількох категоріях. Вже в червні відбудеться народне голосування та відбір експертного журі, які спільно оберуть, які українські компанії-виробники отримають оренду в ЦУМі на пільгових умовах. Сайт проекту: ЦУМ UA

 


Коментарі

1000

Правила коментування
Показати більше коментарів

Також на НВ style

Також на НВ style

Погода
Погода в Киеве

влажность:

давление:

ветер: