«Універмагія»: Galeries Lafayette

коментувати
«Універмагія»: Galeries Lafayette

Щоб розкодувати паризьку магію «Галереї Лафайєт» — гранда серед універсальних магазинів світу, — потрібно заглянути в його минуле, а потім крок за кроком повернутися в теперішнє.

1893 рік. Франція воює з бельгійцями Конго, відстоюючи свої колоніальні інтереси, а в Мулен Руж поліція штрафує учасницю імпровізованого конкурсу краси, зкинувшу з себе одяг прямо на сцені. Тим часом двоє вихідців з Ельзасу, двоюрідні брати Теофіль Бадер і Альфонс Кан, купують в Парижі крихітну галантерейну лавочку на перетині вулиць Ла Файет і Шосе Д'Антен, щоб перетворити її на модний магазин.

Точка тяжіння

Братів зовсім не бентежить, що їх торгове царство замале і займає всього 70 кв. м. Вони так вдало розташували прилавки, що покупці, з задоволенням прогулюючись вздовж них, відчувають себе немов в картинній галереї. Це відчуття передає і назва магазину — "В Галереях Лафайєт", яка з часом перетворюється на "Галереї Лафайєт". Вибране місце являє собою точку тяжіння для парижан і приїжджих — позначається близькість Паризької опери, Великих бульварів та залізничного вокзалу Сен-Лазар.

Справи йдуть так жваво, що вже через три роки брати купують всю будівлю, а в 1903 році сімейна компанія Galeries Lafayette купує чотири будинки: три на бульварі Осман і один на вулиці Шосе Д'Антен. У 1907-му році завершаться масштабні будівельні роботи всередині будівлі на бульварі Осман, але потрібно ще п'ять років, щоб знаменитий на весь світ паризький магазин знайшов свої справжні риси.

 

Базар розкоші

У жовтні 1912-го, увінчаний величезним вітражним куполом, Galeries Lafayette постає у всій красі стилю модерн. Мармур, позолота, акваріуми вітрин, заповнені товарами, грандіозні сходи з візерунчастими поручнями в стилі ар-нуво, кольорові вітражі у неовізантійському стилі, наповнюють внутрішній простір золотистим сяйвом світла, ліфти, що піднімають покупців на висоту їх бажань.

Теофіль Бадер з іронією називає свій універмаг "базаром розкоші", але разом з братом робить все, щоб довести торгівлю і сервіс до досконалості. Месьє Бадер і Кан пропонують вільний доступ до товарів і фіксовану систему цін — тут просто непристойно торгуватися. Зате в універмазі вперше поряд з товарами класу люкс продають одяг та предмети побуту, доступні простим парижанам. Та продажі на очах виростають в рази.

 

   

Від падіння до зльоту

У роки Другої світової війни Galeries Lafayette була конфіскована у власників німецьким окупаційним урядом, але вже в 1944 році, після звільнення Парижа, починається економічне відновлення компанії. Після війни основним її принципом стане демократизація модного одягу та супутніх товарів.

Інновації завжди були сильною стороною цього закладу. Наприклад, захоплюючу гру в сезонні знижки придумали в Galeries Lafayette, винайшовши в 1959 році формулу "Три дні — 3J",— триденний розпродаж модних товарів за мінімальними цінами в кінці сезону. А з 1980 року в універмазі стали проводити відкриті для широкої публіки покази дизайнерів-початківців, в числі яких були Жан-Поль Готьє і Йоджі Ямамото.

 

Карта задоволення

Похід в паризький Galeries Lafayette схожий на захоплюючу подорож.

Головна будівля Lafayette Coupole — царство жіночої, молодіжної та дитячої моди. Тут є все: від дитячих іграшок до дамської білизни та побутової техніки.

Lafayette Homme — чотири поверхи для підвищення тестостерону та адреналіну у завзятих шопоголіків чоловічої статі. Чоловічий одяг, взуття та аксесуари на будь-який смак і на всі випадки життя.

Lafayette Maison — товари для будинку: посуд, меблі, постільні приналежності і ще море речей, що прикрашають побут, і приголомшливий магазин делікатесів Lafayette Gourmet. Тут же знаходиться Бордотека — найбільше у світі зібрання вин регіону Бордо різного ступеня витримки. Загалом тут близько 1900 найменувань.

А під дахом причаївся La Suite — місце для VIP-покупців, які уникають уваги натовпу. Тут неквапливо вибирають та приміряють речі під керівництвом особистого стиліста.

Не забудьте піднятися на знамениту терасу, розташовану на верхньому поверсі будівлі,— з неї відкривається захоплюючий вид на Париж, яким можна милуватися годинами, влаштувавшись за столиком кафе чи ресторану. І якщо ви в цей момент сумно зітхнете: "От би і у нас так...", поспішаємо повідомити, що мрії збуваються.


Куди приводять мрії

Ви вірите у збіги? У будь-якому випадку знайте, що в Києві є універмаг, який був розграбований під час Другої світової війни німецькими окупантами і теж відродився в 1944 році, як і Galeries Lafayette. У нього коротке і зрозуміле кожному киянину ім'я — ЦУМ, і в наші дні він переживає своє друге народження. Прямо зараз в універмазі йдуть оздоблювальні роботи і вже цього року оновлений Центральний Універсальний Магазин столиці з'явиться на Хрещатику у всій своїй красі.

Завдяки атріуму і скляному куполу тут буде багато сонячного світла, яке наповнить це місце живою "універмагією". В новому Цумі будуть представлені близько 400 світових та українських брендів з оптимальним співвідношенням ціни і якості. У стінах універмагу знайдуть своє місце чоловічий і жіночий одяг, аксесуари, ювелірні прикраси, косметика та парфумерія, іграшки та дитячий одяг, товари для дому.

Схоже, київський шопінг-досвід обіцяє бути по європейськи продуманим і комфортним, оскільки проект враховує всі ключові атрибути універмагу у великому сучасному місті. Тут передбачена дворівнева підземна парковка на 180 місць, а також відкрите планування основних поверхів і унікальний формат простору для торгівлі продуктами — фуд-хол площею 2,5 тис. кв. м, що працює за принципом "побачив-спробував-купив".

Універмаг надасть набір зручних послуг для відвідувачів. Крім гардеробу, кімнат по догляду за немовлятами, служби доставки покупок, тут будуть, як і в Galeries Lafayette, допомагати з вибором товарів. Зроблять це асистенти відділів, які будуть працювати з усіма відвідувачами, або можна буде скористатися послугами персонального шопера.

А тепер про мрії... Вони дійсно збуваються. В новому ЦУМі буде цілий поверх кафе, барів і ресторанів з панорамною терасою по всьому фасаду будівлі. До речі, це буде перша тераса з видом на центр Києва, доступна для відвідування всім жителям і гостям міста. Відмінне місце помріяти про те, як зробити нашу країну настільки гарною, щоб зарубіжні гості, сидячи на даху київського ЦУМу, зітхали: "От би і у нас так!"

 

  

ФАКТИ ПРО GALERIES LAFAYETTE

РІК ЗАСНУВАННЯ: 1893

ЗАГАЛЬНА ПЛОЩА: понад 120 000 кв. м

КІЛЬКІСТЬ ВІДВІДУВАЧІВ: близько 30 млн чоловік на рік

РІЧНИЙ ОБОРОТ ГРУПИ GALERIES LAFAYETTE: понад € 3 млрд

ЦЕ ЦІКАВО: Кожну п'ятницю на 7-му поверсі будівлі Lafayette Coupole з 15:00 до 15:30 проходить безкоштовне модне шоу, яке знайомить відвідувачів універмагу з трендами сезону. Кожен бажаючий може зарезервувати місця по телефону або по електронній пошті.

 

 

ФАКТИ ПРО ЦУМ

РІК ЗАСНУВАННЯ: 1939

ЗАГАЛЬНА ПЛОЩА: близько 45 000 кв. м

КІЛЬКІСТЬ ВІДВІДУВАЧІВ (прогноз): 7-10 млн чол. на рік

КІЛЬКІСТЬ МАРОК: 400 брендів, з яких 40 будуть ексклюзивно представлені на ринку України тільки в ЦУМі

ЦЕ ЦІКАВО: Фасад ЦУМу, споруджений у 1939 році, буде збережено після реконструкції будівлі в незмінному вигляді. Крім того, збереглися мармурові плити, балясини (невисокі мармурові стовпчики у вигляді колон), дерев'яні вхідні двері, а також старий автомат з продажу газованої води, яким ще потрібно знайти оригінальне застосування.

Коментарі

1000

Правила коментування
Показати більше коментарів

Також на НВ style

Також на НВ style

Погода
Погода в Киеве

влажность:

давление:

ветер: