Щаслива зірка Macy's

коментувати
Щаслива зірка Macy's

Найстаріший, найбільший, найпопулярніший – всі ці епітети по праву застосовні до американського універмагу Macy's, який через пару років відзначить своє 160-річчя.

Зоряний логотип Macy's – символічне нагадування про те, що його засновнику, Роланду Хассі Мейсі, витатуювали на руці червону зірку, коли він був моряком і працював на китобійному судні.

Невдача за невдачею

 

Роланд Мейсі, який народився 1822 року на острові Нантакет в Массачусетсі, – приклад втілення американської мрії. У дитинстві Роланд марив морем, і в 15 років найнявся на китобійне судно. Через чотири роки він зійшов на берег з твердим наміром домогтися успіхів на іншій ниві.

В 1843-му він відкриває крихітну галантерейну крамницю. Але торгівля не задається: він часто відпускає товар у борг, і незабаром розоряється. Невдача лише розпалила початківця торговця. В 1849 році, на хвилі «золотої лихоманки», Мейсі разом зі своїм братом і декількома друзями відправляється в Каліфорнію. Хлопці не стали ловити удачу за золотий хвіст на копальнях. Вони вирішили, що більше зароблять постачанням продуктів і торгівлею земельними ділянками, і це їм цілком вдалося.

Мейсі повертається додому з капіталом в 4000 доларів, яких вистачило ще на дві спроби відкрити магазин в американській глибинці. Вони не мали успіху, і Роланд Мейсі вирішує спробувати щастя в Нью-Йорку.

Ні центу в борг

36-річний Мейсі починає свій бізнес у столиці практично з нуля. У 1858 році він орендує на перетині 13-ї і 14-ї вулиць одне з найдешевших приміщень на Манхеттені і відкриває лавку під вивіскою R. H. Macy & Co, зробивши ставку на розмаїтість асортименту. Чого там тільки не було: одяг та постільна білизна, рами для картин і столове срібло, біжутерія та годинники, рукавички, мило і духи. Перший же день торгівлі приніс 11 доларів виручки (близько 300 доларів за сьогоднішніми мірками) – таких грошей Роланд Мейсі ніколи не заробляв в провінції. Він тут же витратив половину суми на оплату тижневої оренди магазину та зйомної квартири поверхом вище. Здавалося, все налагоджується, але в перший же тиждень після відкриття крамницю пограбували.

Мейсі був чужинцем у Нью-Йорку, і банки відмовляли йому в кредитах. І він вирішив вчинити так само, переставши відпускати товари в кредит. До речі, це правило збереглося в його компанії до 50-х років ХХ століття.

Впертий крамар з провінції дратував столичних покупців тим, що з ним неможливо було торгуватися, – фіксовані ціни тоді були в дивину. Але з часом це стало козирем Мейсі, адже в окрузі практично не було конкурентів.

Зоряний час

 

Перший рік торгівлі в Нью-Йорку приніс містерові Мейсі прибуток в $90 000. Протягом декількох років він скуповує 11 магазинів в окрузі і створює універмаг, який займає практично весь квартал. Його доходи починають обчислюватися мільйонами доларів.

Освітлені вітрини, різноманітні виставки та акції, гарантоване повернення грошей за неякісні товари – все це інновації Роланда Мейсі. В 1862-му він ввів традицію одягати продавців напередодні Різдва в костюм Санта-Клауса, оформляти вітрини у різдвяному стилі і продовжувати години роботи напередодні свят.

В роки Громадянської війни в США містер Мейсі одним з перших в Америці став наймати дівчат замість чоловіків-продавців, покликаних на службу. У 1866 році одна з них вперше в історії американської торгівлі стала керуючою в його універмазі.

У 1874 році Мейсі здав підвал свого будинку в суборенду фірмі L. Straus & Sons, яка торгує китайськими товарами та посудом. Тоді він і подумати не міг, що брати Штраус, які керують цим бізнесом, відіграють важливу роль у долі його підприємства.

Несподіваний поворот долі

На жаль, сімейні справи Роланда Мейсі йшли не так успішно. Єдиний син і спадкоємець на зло батькові пішов на війну і повернувся алкоголіком. Мейсі-старший заповів своє майно дружині та дочці, а справи планував передати в надійні чоловічі руки – своєму племіннику Роберту Валентину та чоловікові двоюрідної сестри Абіелю ла Форжу. У 1875 році він зробив їх своїми партнерами.

Але його плани так і не втілилися в життя. У 1877 році Роланд Мейсі раптово помирає від нефриту під час відрядження в Париж. У 1878-му від туберкульозу помирає Абіель ла Форж, а через рік йде з життя Роберт Валентин. І «осиротілий» Macy's дістається братам Ісидору та Натану Штраусам.

У 1902 році брати Штрауси відкривають флагманський універмаг Macy's в районі Геральд-сквер на 34-й вулиці. Macy's Herald Square в той час – це 9 поверхів найрізноманітніших товарів, десятки ліфтів (перший ліфт в Нью-Йорку з'явився саме тут), ескалатори та пневматична пошта.

У 1924-му Macy's організовує перший грандіозний парад на честь Дня Подяки з прикрашеними платформами на колесах та дикими тваринами з нью-йоркського зоопарку. А в 1942 році його визнають найбільшим універсальним магазином в світі.

Тінь «Титаніка»

Більше 20 років брати Ісидор і Натан Штрауси керували імперією Macy's. У 1912 році вони відвідали Палестину. Натан Штраус за щасливої випадковості затримався там – для організації допомоги єврейським поселенцям (до речі, саме в його честь одне з ізраїльських міст назвали Нетанія). Ісидор Штраус з коханою дружиною Ідою вирушили у фатальну подорож на сумно відомому «Титаніку».

Зворушлива історія їх загибелі відображена в художньому фільмі «Титанік». Пригадуєте пронизливу сцену, в якій літня пара, обійнявшись, лежить в ліжку в очікуванні смерті? Це були Іда та Ісідор. У реальності ж все виглядає інакше: в момент евакуації з тонучого корабля один з офіцерів запропонував їм місце в шлюпці, але подружжя Штраус відмовилося, подарувавши шанс на порятунок своїй молоденькій служниці.

З століття в століття

 

Дітище колишнього моряка Роланда Мейсі, на відміну від «Титаніка», виявилося підприємством, здатним триматися на плаву, незважаючи на війни, фінансові кризи і зміну власників.

Але в 1992 році у зв'язку з невдалими фінансовими операціями Macy's виявився банкрутом, і в 1994 році фінансова компанія FDS стала повноправним власником мережі магазинів Мacy's. На порятунок універмагу була кинута навіть важка телевізійна «артилерія» – в популярному серіалі «Відчайдушні домогосподарки» багато прихованої реклами Мacy's. А в 2008 році, коли Мacy's відзначив своє 150 років, його назву згадували практично у всіх популярних американських ток-шоу.

В наші дні універмаг Мacy's на 34-й вулиці в Манхеттені вважається однією з найбільш привабливих для туристів пам'яток Нью-Йорка разом зі статуєю Свободи і будинком Емпайр-стейт-білдінг.

Точка тяжіння

За універмагом Мacy's міцно закріпилася репутація «творця» подій, що креативним чином притягає до себе увагу покупців. Традиційний парад на День Подяки, який Macy's проводить 92-й рік поспіль, щорічний фестиваль квітів, що проходить тут у квітні-травні більше 60 років поспіль, модні покази, ексклюзивні виставки, зіркові вечірки – все для того, щоб надихнути публіку. І до кожного свята запрошені дизайнери оригінально оформляють численні вітрини магазинів Мacy's. Але найяскравіше видовище універмаг являє собою на Різдво і в цей час шопінг в Мacy's і милування різдвяними вітринами – «обов'язкова програма» для нью-йоркців і численних туристів.

В Україні такою точкою притягання для мешканців міста і гостей столиці стане оновлений київський ЦУМ, відкриття якого з нетерпінням чекає вся країна. Тут відбуватимуться найцікавіші і знакові заходи в місті: модні покази та виставки, кулінарні майстер-класи та тренінги, публічні читання та презентації, тематичні вечірки. Дотримуючись концепції ігрового навчання (edutainment), ЦУМ буде дивуючи – надихати, збираючи разом – об'єднувати, розважаючи – розвивати.

Що стосується вітрин київського ЦУМу, то, як і вітрини Macy'c, вони стануть візитною карткою нашої столиці. Прийшовши на Хрещатик, кияни та гості міста зможуть не тільки помилуватися оновленим ЦУМом, але і отримати заряд приємних вражень, натхнення і навіть здивування, завдяки різним сюжетам, представленим у вітринах знаменитого столичного універмагу.

 

ФАКТИ ПРО Мacy's

РІК ЗАСНУВАННЯ: 1858

ЗАГАЛЬНА ПЛОЩА: більш ніж 56 000 кв. м

ВИСОТА БУДІВЛІ: 57 м

КІЛЬКІСТЬ ПОВЕРХІВ: 9 поверхів

ЦЕ ЦІКАВО:

У 2012 році у флагманському магазині Мacy's Herald Square вперше був зроблений капітальний ремонт, навколо якого розгорілися палкі дизайнерські суперечки. За проведення реставраційних робіт взялася Architecture Studio V – дизайнерська компанія з Нью-Йорка. Реставрація та ремонт обійшлися компанії в 400 мільйонів доларів.

 

 

ФАКТИ ПРО ЦУМ

РІК ЗАСНУВАННЯ: 1939

ЗАГАЛЬНА ПЛОЩА: близько 45 000 кв. м

ВИСОТА БУДІВЛІ: 45,5 м

КІЛЬКІСТЬ ПОВЕРХІВ: 7 поверхів над землею і 3 підземних поверхи, включаючи паркінг

ЦЕ ЦІКАВО:

Інтер'єрну концепцію оновленого ЦУМу розробило британське агентство FOUR IV. У кожного поверху буде власний характер. Стоячи на верхньому і дивлячись вниз, можна буде побачити своєрідну колірну розтяжку: підлога мінус першого поверху буде темно-коричневою, на першому поверсі – у білій мармуровій текстурі, а далі, з кожним поверхом, колір підлоги буде «ущільнюватися» і темніти аж до графітового в зоні атріуму п'ятого поверху. Щоб підкреслити спадкоємність старого та нового ЦУМу, дизайнерське бюро Benoy розробило ряд фірмових патернів. Наприклад, один з них містить стилізацію елемента історичних вхідних дверей, а плити старих мармурових сходів були використані при обробці ліфтових зон кожного поверху.

Коментарі

1000

Правила коментування
Показати більше коментарів

Також на НВ style

Також на НВ style

Погода
Погода в Киеве

влажность:

давление:

ветер: