НС в авіаподорожі: що робити, якщо ...

коментувати
НС в авіаподорожі: що робити, якщо ...

Вирушаючи у відпустку, ми сподіваємося, що все піде точно за планом: прибуття в аеропорт, виліт за розкладом, приліт в пункт призначення, трансфер, готель і ... довгоочікуваний океан за вікном або захоплюючі гірські вершини, або тихі вулички старого міста.

Але що якщо відбувається який-небудь збій? Що робити, щоб він не зіпсував поїздку, а став лише маленькою пригодою, про яку після повернення додому можна буде з посмішкою розповідати друзям і знайомим?

Ми зібрали інформацію про найпоширеніші форс-мажори, які можуть чекати на авіатуристів. Отже, що робити якщо ...

... ваш рейс затримується


© nanaplus/depositphotos.com


Неприємно, але не смертельно. Відбувається подібне або з вини авіакомпанії (наприклад, через очікування трансферних пасажирів, що запізнюються або літака з попереднього рейсу), або у зв'язку з форс-мажорними обставинами, тобто з причин, що не залежать від перевізника. До таких причин належать погодні умови, закриття аеропорту прильоту, загроза теракту і т.д. Як би там не було, вам як пасажиру покладається певний набір «бонусів», вміст якого залежить від часу затримки і дальності рейсу. Так, якщо пункт призначення лежить в межах 1,5 тисячі км, на харчування і прохолодні напої можна розраховувати вже через 2 години очікування, від 1,5 до 3,5 тисячі км - не раніше, ніж через 3, понад 3,5 тисячі км - через 4. При цьому кожен пасажир має право безкоштовно зробити 2 телефонних дзвінки в будь-яку точку світу і відправити стільки ж електронних листів. Обов'язково скористайтеся цим правом і попередьте кого слід.

Якщо очікування затягується більш ніж на 5 годин, а ви не можете або не хочете стільки чекати, повідомте про це представника авіакомпанії. У цьому випадку перевізник зобов'язаний запропонувати вам альтернативний маршрут або повернути вартість квитка. Але не все, а тільки невикористану його частину. Тут необхідно пояснити. Припустимо, ви придбали квиток з Одеси в Гельсінкі через Київ і назад, благополучно дісталися до Фінляндії, насолодилися відпусткою, сіли в літак, вчасно прилетіли до столиці України і вже там дізналися, що в Одесі нельотна погода. Якщо чекати поки хмари розійдуться несила і дуже хочеться додому, цілком можете отримати на руки вартість сегменту Київ - Одеса і поїхати на поїзді.

Якщо ж виліт переноситься на наступний день, то до всіх перерахованих вище благ додається ще й номер в готелі і трансфер за маршрутом аеропорт - готель - аеропорт. І все за рахунок перевізника.

... ваш рейс скасовано


© joe-l/depositphotos.com


В цьому випадку масштаб лиха залежить від причини і від того, наскільки заздалегідь ви були проінформовані (і чи були) про скасування. Якщо ваші плани порушив форс-мажор, авіакомпанія зобов'язана надати вам сервіс, аналогічний «набору на випадок затримки». На яку-небудь компенсацію тут розраховувати не доводиться. Чого не скажеш про ті випадки, коли скасування відбувається з ініціативи авіакомпанії, а вас не попередили завчасно. Тоді згідно з міжнародними правилами вам належить компенсація. Розмір її залежить від дальності скасованого польоту і варіюється в межах 250 - 600 євро.

А що, як скасування рейсу сталося, так би мовити, в плановому режимі і про нього було відомо заздалегідь? У цьому випадку діють трохи інші правила. Інформування пасажира більш ніж за 2 тижні до планованого вильоту звільняє перевізника від необхідності виплачувати компенсацію, але не звільняє від інших зобов'язань - повернути пасажиру вартість квитка або відправити його в пункт призначення іншим маршрутом. Якщо ви отримали повідомлення про те, що рейс не відбудеться за 13 - 8 днів до вильоту, вам зобов'язані запропонувати альтернативний варіант подорожі з вильотом в межах 2-х і прильотом в межах 4-х годин від часу, зазначеного у квитку. Повідомлення в період менше 7-ми днів ставить авіакомпанію в ще більш жорсткі рамки - альтернативний виліт не пізніше ніж на годину і приліт не пізніш як на 2 години відповідно.

... ви запізнилися на рейс


© alphaspirit/depositphotos.com


Варіант розвитку подій залежить від того, хто винен. Якщо ви пізно приїхали в аеропорт і не встигли пройти реєстрацію, або занадто захопилися шопінгом в Duty Free, не чули оголошення last call і не прийшли вчасно до виходу на посадку, на жаль, це виключно ваші труднощі. Звичайно, ви можете внести зміни в своє бронювання згідно з правилами тарифу. Якщо квиток «гнучкий», вам світить невеликий штраф, і тільки. Все набагато серйозніше, якщо квиток придбано за дешевим тарифом, по акції або в рамках спеціальної пропозиції - такі в більшості своїй є безповоротними. Іншими словами, доведеться купувати новий. Природно, дорогий.

Інша справа, якщо в вашому запізненні винна авіакомпанія, наприклад, затримали попередній рейс. В такому випадку вам зобов'язані запропонувати альтернативний варіант перельоту або переоформити квиток на наступний рейс без будь-яких штрафів та зборів, щоб в кінцевому підсумку благополучно доставити в пункт призначення. Звичайно, якщо у вас наскрізний квиток, тобто оформлений єдиним бронюванням. А ось якщо ви стикували свої перельоти вручну і купували квитки на рейси декількох різних перевізників окремо, у вас проблеми - добиратися далі доведеться за свій рахунок. Справа в тому, що зобов'язання авіакомпанії починаються в пункті вильоту і закінчуються в пункті прильоту, які зазначені у квитку. І хто там знає, чи є для вас цей аеропорт транзитним або кінцевим? Тому не ризикуйте даремно: завжди беріть єдиний квиток на будь-який маршрут.

Про інші форс-мажори, які можуть підстерігати вас під час авіаподорожей, найближчим часом читайте в другій частині матеріалу на НВ.

Читайте також: Мистецтво подорожувати економно: як купити авіаквиток дешевше

Коментарі

1000

Правила коментування
Показати більше коментарів

Також на НВ style

Також на НВ style

Погода
Погода в Киеве

влажность:

давление:

ветер: