До форс-мажорів готові: що робити якщо ...

коментувати
До форс-мажорів готові: що робити якщо ...

Як «в житті завжди є місце для свята», так і завжди знайдеться місце форс-мажору. І така багатокомпонентна і технологічна сфера, як авіаподорожі - не виключення.

У першій частині нашого матеріалу ми вже розглянули кілька збоїв, які можуть статися навіть в ідеально спланованому вояжі. Ми щиро сподіваємося, що вам ніколи не доведеться зіткнутися з такими непередбаченими ситуаціями особисто. Але попереджений - значить, озброєний, тому розбираємо авіа-форс-мажори далі. Отже,

... Ви стали жертвою овербукінгу

 © AlexBrylov/depositphotos.com


Ні, це не якийсь дивовижний звір, а досить поширене в авіації явище. Особливо часто воно втручається в плани мандрівників в період масових відпусток. Дослівно овербукінг - надлишок броні, ситуація, коли кількість проданих квитків перевищує кількість крісел в літаку. Але не думайте, що таким чином авіакомпанії наживаються на пасажирах. Навпаки, при овербукінгу на перевізника накладаються певні зобов'язання, які необхідно виконати від А до Я.

Розглянемо докладніше. Уявімо собі ситуацію: фактична ємність літака, що виконує рейс Київ - Ніцца, становить 189 крісел, а квитків продано 193. Відповідно, надлишок броні - 4 квитки (тобто, пасажири). Із загальної кількості мандрівників виділяються категорії, що мають «імунітет» від перебронювання. Наприклад, у МАУ це VIP-клієнти, гості бізнес-класу, учасники Panorama Club, люди похилого віку, сім'ї з маленькими дітьми, пасажири з особливими потребами, несупроводжувані діти, а також туристи, які мають одноразові візи або інші обмеження в проїзних документах. Решта мають приблизно рівні шанси не вміститися в літак. Завдання компанії - знайти чотирьох, які погодяться вилетіти іншим рейсом (не безоплатно, а за компенсацію, звичайно!), Або відмовити їм у перевезенні та виплатити грошове відшкодування в розмірі 250 - 600 євро. Точна сума розраховується з урахуванням дальності польоту.

Треба сказати, деякі туристи, не пов'язані жорстким розкладом і проплаченим бронюванням, охоче погоджуються вилетіти трохи пізніше і «підзаробити» на очікуванні рейсу. Якщо ж вам необхідно потрапити в пункт призначення вчасно, користуйтеся послугою онлайн реєстрації, яка зазвичай відкривається за добу і більше до вильоту. Навіщо випробовувати долю, коли можна взяти все в свої руки і застрахуватися в пару кліків ?!

ваш багаж відстав ...

  

 © fizkes/depositphotos.com


Чому відстав, а не загубився? Пояснюємо: в авіації багаж офіційно визнається загубленим, якщо не був знайдений протягом 21 дня. Таке трапляється досить рідко, так що не будемо про сумне. Отже, на багажній стрічці ви виглядаєте свій чемодан, а його немає. Що робити? Перше - дізнатися у співробітника аеропорту, весь багаж з вашого рейсу було вивантажено на стрічку. Якщо немає, потрібно ще трохи почекати, може, ваша сумка потрапила в другу партію розвантаження. Якщо так, то озброївшись багажною біркою (яка зазвичай прикріплена до корінця посадкового), вирушайте в службу Lost & Found і складайте акт про неотримання багажу. Постарайтеся скласти докладний «фоторобот» зниклої валізи: бренд, колір, форма, матеріал, наявність коліс, ручки, бірки з ім'ям та інші відмінні риси. Так перевізнику буде набагато легше виявити «потеряшку». І, що логічно, вкажіть свої контактні дані та адресу доставки багажу. Але врахуйте, що не всі авіакомпанії доставляють сумку до дверей, деякі просто відшкодовують вартість проїзду будинок - аеропорт - будинок. Про політику вашого перевізника з даного питання краще дізнатися заздалегідь.

Як правило, багаж знаходиться протягом 5-ти днів. До речі, зовсім необов'язково нервувати, постійно дзвонити в службу розшуку багажу і дізнаватися про результати пошуку. Відстежувати багаж можна і онлайн.

... Ваш багаж пошкодженр або розкрито

 

© /depositphotos.com

 

На жаль, від цього не застрахований ніхто. Тому, якщо у вас виникли сумніви в збереженні багажу, перевіряйте всі відразу ж - як тільки знімете валізу з багажної стрічки. Справа в тому, що всі претензії приймаються до виходу пасажира з митної зони аеропорту. Отже, сумку продірявлено / немає коліщатка / відірвана ручка / зірвано замок / бракує вмісту. Невідкладно вирушайте в Lost & Found, заповнюйте всі необхідні документи і складайте акт. Але не забудьте, що сам акт не є підставою для виплати компенсації, він лише засвідчує факт неналежної доставки багажу. Щоб отримати грошове розраду, необхідно протягом декількох днів подати в авіакомпанію заяву з вимогою компенсації, прикріпивши до неї той самий акт, посадковий талон, багажну бірку, чек на ремонт або висновок про неможливість ремонту пошкодженої валізи (в цьому випадку бажано мати чек, що підтверджує її вартість). Якщо всі документи в наявності і оформлені правильно, всі ваші багажні незручності буде компенсовано. Без варіантів.

Бажаємо вам ніколи не опинитися в жодній з форс-мажорних ситуацій. Але, навіть якщо якАсь НС і трапиться, ви тепер чітко знаєте, що робити.

Читайте також: Мистецтво подорожувати економно: як купити авіаквиток дешевше



Коментарі

1000

Правила коментування
Показати більше коментарів

Також на НВ style

Також на НВ style

Погода
Погода в Киеве

влажность:

давление:

ветер: