Безглузді помилки мандрівників та як їх уникнути

коментувати
© Deklofenak/depositphotos.com

© Deklofenak/depositphotos.com

Бувають випадки, коли в авіаподорожі відбуваються непередбачені ситуації, які порушують плани і спричиняють чимало турбот.

У попередній статті спецпроекту про авіаподорожі ми розповіли про непередбачувані ситуації, які можуть статися під час подорожі. Що ж, від форс-мажорів ніхто не застрахований, і до них треба бути готовим. Але буває, що авіа-туристи страждають не від якихось надзвичайних обставин, які порушили їхні плани, а від власної дурості або недосвідченості.

Цього разу в рамках спецпроекту ми зібрали для вас добірку поширених помилок мандрівників і порад, як їх уникнути.

Помилка № 1: не дати авіакомпанії свої контакти, або повідомити неактуальні дані


© lucidwaters/depositphotos.com

Питається, навіщо авіакомпанії знати телефон та е-мейл пасажира? Безумовно, щоб слати йому якісь рекламні пропозиції, анкети та інший спам! Відповідь невірна. І ті, хто вирішує «перехитрити» перевізника, вписавши в графу «контакти» неіснуючий номер мобільного, роблять велику помилку.

Від рекламної розсилки можна легко відмовитися, а ось якщо у перевізника не буде ваших контактів, він не зможе оперативно зв'язатися з вами у разі виникнення вищезазначених форс-мажорів. Погодьтеся, що про скасування чи тривалу затримку рейсу краще дізнатися заздалегідь, а не за годину до вильоту – вже на стійці реєстрації. Добре, якщо ви в рідному місті і повернутися додому! А якщо ви встигли виписатися з готелю і приїхали пізно вночі в аеропорт з дітьми і валізами, щоб з'ясувати, що ваш рейс відкладається годинок десь на вісім? Зрозуміло, що хочеться звинуватити у всьому безсовісного перевізника, який, безумовно, знав про форс-мажор заздалегідь, але не зволив вас попередити. Але якщо ви в свій час вирішили написати випадкову комбінацію цифр замість свого реального номера, або, скажімо, дали свій «місцевий» номер, а поїхали у відпустку з карткою Travel Sim, то подібне звинувачення буде звучати дещо нелогічно.

Порада: подбайте про те, щоб перевізник міг завжди з вами зв'язатися. Повідомте номер мобільного, який буде подорожувати разом з вами, а також е-мейл, Skype, Viber, What's Up, – а на всякий випадок і номер родича або друга, зв'язок з яким ви точно будете підтримувати. Краще перестрахуватися.

Помилка № 2: вирішити пропустити перший рейс свого маршруту


fizkes

Всі, кому доводилося самому шукати квитки в інтернеті і порівнювати ціни, знають, що переліт з однією або двома пересадками завжди дешевше, ніж прямий рейс. Це правило діє і в тих випадках, коли маршрут включає внутрішній рейс між двома містами України. Наприклад, ціна квитка Львів – Київ – Мілан – Київ – Львів цілком може виявитися вигідніше ціни квитка Київ – Мілан – Київ. От і славно, думаєте ви, і купуєте квиток зі Львова в Мілан через Київ. При цьому ви живете в Києві і ближче до дати вильоту починаєте міркувати: а навіщо тягнутися до Львова і вилітати звідти? Сяду відразу на рейс з Києва – квиток на весь маршрут. Або ви живете у Львові, але в останній момент вирішили приїхати в Київ на машині з друзями, погуляти день-другий по столиці, а потім полетіти в Мілан. В обох випадках ви приходите на реєстрацію (або намагаєтесь зареєструватись онлайн) і виявляєте, що у списках пасажирів вас просто немає. Квиток анульований – причому на весь маршрут, включаючи зворотний переліт з Італії в Україну.

Порада: не намагайтеся «оптимізувати» маршрут, зазначений у квитку, це може коштувати чималих грошей, часу і нервів. Пасажир будь-якої авіакомпанії світу зобов'язаний дотримуватися послідовності використання польотних купонів, тобто слідувати маршрутом, на який оформлено його квиток. Глобальні системи бронювання хоч і дуже «розумні», але не можуть передбачати зміни ваших планів та намірів. Тому якщо ви не входите до відправної точки свого маршруту і не вилітаєте першим рейсом, система сприймає це як no show, тобто неявку пасажира. А в разі неявки квиток анулюється автоматично, причому на весь маршрут. Нічого особистого, такі міжнародні правила. Хочете полетіти – купуйте новий (і вже точно дуже дорогий!) квиток.

Помилка № 3: викласти фото посадкового талона в соцмережі


seb_ra
© michaeljung/depositphotos.com


А з цим-то що не так? – запитаєте ви. Це ж обов'язковий пункт відпускної програми – зачекінитись в аеропорту і викласти селфи з посадковим талоном крупним планом! Дивіться, мовляв, і кусайте лікті від заздрощів! Підступ у тому, що на посадковому талоні є так званий Passenger Name Record – унікальний код, що містить інформацію про пасажира: ім'я, прізвище, дату народження, номер паспорта і т. д. Але це ще півбіди.

Прочитавши код, можна дізнатися, куди конкретно ви летите і коли повертаєтеся, що, погодьтеся, є вкрай корисною інформацією, наприклад, для квартирних злодіїв. А ще в коді «зашита» інформація про спосіб оплати за квиток – аж до номера вашої кредитки, якщо гроші списувалися з неї. Для грамотного програміста (читай хакера) все це може стати прекрасним ґрунтом для експерименту. Неможливого, як ви розумієте, для цих хлопців мало: можна змінити дату або час вильоту, і система не впізнає вас на гейті, можна «пересадити» вас на місце в останньому ряді біля туалету замість заздалегідь заброньованого улюбленого крісла А в п'ятому ряду, можна «списати» всі накопичені в програмі лояльності милі. Все залежить від настрою і намірів вищезазначеного хакера.

Порада: ставитесь до посадкового талону як до важливого документу, а не модного аксесуару. Вам же не прийде в голову викладати в мережах «портрет» своєї банківської картки?! Якщо хочете сфотографувати себе, коханого, заради бога! Аеропорт дає масу можливостей для фото-творчості. На тлі літака, верхи на валізі, в обнімку з попутниками – обирайте найбільш виграшний ракурс!

З іншими корисними порадами можна буде ознайомитися в наступній статті про найпоширеніші помилки мандрівників, яка незабаром буде представлена на НВ.

Коментарі

1000

Правила коментування
Показати більше коментарів

Також на НВ style

Також на НВ style

Погода
Погода в Киеве

влажность:

давление:

ветер: