Більше ніж BMW

коментувати
Більше ніж BMW

Намагаємося не зіпсувати собі некролог найпотужнішою в історії марки 608-сильної BMW ALPINA B7 Bi-Turbo Allrad Langversion.

Ім'я їм - легіон. Тим тюнінг-ательє, що конвертують і без того проспортивні BMW в "ракети на колесах". І тільки ALPINA перетворює "баварців" на суперкари на кожен день - наскільки потужні, настільки слухняні і розкішні. Історія синергії цих двох марок - готова бізнес-модель для співпраці з преміум-брендами. Адже у Audi, Jaguar, Infiniti, Maserati, Mercedes вдосталь цивільних авто, які силами придворних (і не дуже) ательє стають ще "швидше, нижче, сильніше". Неминуче втрачаючи при цьому в балансі керованості і комфорту, тобто просто лякаючи водія жорсткістю підвіски і неприборканою вдачею. Адже основний клієнт таких ательє - аж ніяк не екс-гонщик, який вирішив відзначити закінчення кар'єри купівлею представницького седана або кросовера.

 

Schnitzer, Mansory, Gemballa, Koenig, Hartge, Hamann, Reiger - хто тільки не брався "покращувати" BMW. І всі йшли по одному і тому ж шляху: агресивний обвіс, форсовані двигуни, ревучий вихлоп, залізобетонні підвіски. Але що добре для нічних покатушок - малопридатне для щоденних поїздок. Бо всі ці монстри тюнінгу в гонитві за рекордними величинами к. с. і км/год не особливо піклуються про приборкання випущених бісів. І на виході виходить многосотсильний "передоз" і адреналінове нетравлення. Зовсім не те, чого очікує покупець, десятиліттями привчений до зрозумілого і покладистого характеру серійних BMW. Найчастіше свої капітали він не успадкував, а заробив і тепер вирішив зробити собі подарунок за довгу і наполегливу працю. Тому менше всього йому хочеться працювати ще й за кермом, спалюючи нервові клітини і заробляючи радикуліт, коліт та інші "болить".

Гроші для життя

Компанія ALPINA Burkard Bovensiepen GmbH + Co. з баварського містечка Бухлоє - повна протилежність цього легіону. Тут не переробляють BMW в диких звірів з неконтрольованими інстинктами, для приручення яких потрібні залізна рука і титанові Faberge. Навпаки, діють швидше як ювеліри-майстри, що перетворюють з алмазів на діаманти. Підопічні герра Бовензіпена шукають можливість літати на гоночних швидкостях не в збиток комфорту. І знаходять їх: не дивлячись на свої ультимативні характеристики, "альпіни" залишаються такими ж зручними в повсякденному використанні, як і серійні "бімери". Людина, далека від автомобільного світу, може і зовсім не зрозуміти, на чому насправді їде. На перший погляд BMW як BMW - Бухлоє ніколи не зловживали зовнішніми спецефектами. Поки добряче не пришпорить баварського скакуна і прозріє від тієї легкості, з якою той розправляється з сусідами по потоку. І, усвідомивши, тут же помчить "на скелі - пити адреналін".

 

 

Такий userfriendly-підхід відмінно вписується в позиціювання мюнхенського концерну. Сам BMW, зрозуміло, робить ставку на вищий сегмент мас-маркету. Його гоночний підрозділ M GmbH – на спортивність, в той час як ALPINA – на шанувальників не тільки швидких, але і комфортних і вишуканих авто. Мало хто знає, але підприємство герра Бовензіпена найменше нагадує тюнінг-ательє. Ще менше відвідувачів бачили як кривляться співробітники компанії від подібної характеристики. «Ні-ні, ми інші. Ми створюємо все заново. – тут же поправляє мене Андреас Бовензіпен, син засновника і нинішній бос марки. – Міць, прискорення і тяга для нас вторинні. Ми дозволяємо цим величинам рости рівно до того рівня, при якому вдається зберігати відмінну керованість, плавність ходу і звичний для марки рівень комфорту". І захоплює на екскурсію. І дійсно, всупереч постійно зростаючим продажам, за останні 10 років підприємство розширюється не за рахунок виробничих потужностей, але на користь дослідних та інжинірингових бюро. Де крім власних розробок і замовлень від "великого брата" (що при мені обслуговували мотори створених тут же BMW М4 DTM і «дакарівських» Mini Countryman All4Racing,) доводять до розуму силові агрегати навіть сторонніх компаній.

Виробництва як такого вже немає. Зібрані вручну двигуни, допрацьовані деталі шасі і трансмісії відправляють прямо в Дінгольфінг. Так-так, «альпіни» збираються на конвеєрі BMW. І не простому, а на найбільш передовому - паралельно з моделями лінії Individual. У підсумку – рідкісний випадок – на зібраних там авто стоять логотипи відразу двох незалежних компаній. У Бухлоє ж виконують тільки найбільш витончену і ексклюзивну роботу: перешивають салони, інсталюють аерообвіси, малюють цировки та виконують особливі забаганки клієнтів на зразок установки х'юмідорів. Адже зібрані на тому ж конвеєрі в Дінгольфінгі «емки» при схожих з "альпіновськими" цінниками і характеристиками різняться між собою хіба що кольором. Звичайно, можливості BMW випускати автомобілі на "сторону" не безрозмірні. З іншого боку Бовензіпени і самі не женуться за рекордними висотами. "Нинішній тираж в 1000-1200 авто ми вважаємо оптимальним - пояснює Георгі Ачініані, директор з продажів у Східній Європі та Близькому Сході. - Так оберігається наш статус виробника не тільки ексклюзивних, але і дійсно рідкісних автомобілів".

Непомітний преміум

Навіть зовні відрізнити флагмани обох марок непросто. Ніякої пихатої бутафорії - спойлери лаконічні і функціональні. Просто не віриться, що пара додаткових панельок (під переднім бампером і на кришці багажника) здатні утримати 2,1-тонний седан від зльоту. Але так і є: якщо при досягненні 200 км/год Boeing 737 вже борознить простори Всесвіту, то підйомна сила на задній осі B7 прагне до нуля. І з подальшим зростанням швидкості седан тільки міцніше втискається в асфальт. Як кісточки моїх пальців - в обідок керма: розуміння, що будь-яка помилка загрожує наслідками - бадьорить краще будь-яких енергетиків. Хто його знає, чи є життя на 330 км/год. Дуже, дуже не хочеться зіпсувати собі некролог цією "суперсімкою".

 

 

Умова тесту дійсно породистого авто - пропозиція підписати страхування з франшизою розміром в цілком собі спритний хетчбек. Плюс з пам'яті ніяк не хоче зникати думка, що попередній візит українського журналіста в Бухлоє закінчився аварією, через яку вся вітчизняна преса була відлучена від бренду на довгих чотири роки. Зараз на презентацію запрошені і зовсім тільки сім журналістів з ключових для ALPINA країн: США, Японії, Німеччини, ОАЕ, Франції, Великобританії. При чому тут Україна? А ось піди ж ти - люблять у нас "альпіни". Просто не кричать про свою любов на кожному кроці.

Приклад для Rolls-Royce

Високофорсований турбомотор (608 к. с. і 800 Нм проти 450 к. с. і 650 Нм у базового BMW 750) вже зі старту підкорює тяговитістю - 9/10 пікового моменту доступні з 2000 об/хв. І при цьому, як говорилося вище, у цивільних режимах руху V8 ні чим не виявляє свої таланти. Ні тобі диких підхватів, ні нестямно-істеричного виття, як у випадку з іншими тюнінг-седанами. Та й навіщо кричати на весь світ? Кому потрібно - почують, решта - переконаються. Дійсно сильний усіма силами намагатиметься уникнути бійки. Зрозуміло, "альпіни" голосніше стандартних BMW, але не настільки, наскільки могутніше. Куди красномовніше про справжній потенціал говорить цифровий інструментарій, що змінює забарвлення залежно від режиму пересування. І буквально червоніє за вас при їзді на швидкостях, які поліція розцінює як антигромадську поведінку. Крок шкали спідометра, що заходить добре за три сотні, не "10" або "20", а всі "30" км/год. Але те, що вже летиш зі швидкістю болідів Формули-1, помічаєш далеко не відразу: що 150 км/год, що 250 - немов крадешься наввипередки з кульгавим равликом.

 

Вся справа в перенастроєній підвісці, що мінімізує рідкісні на німецьких автобанах дорожні огріхи. А завдяки покращеній звукоізоляції всередині тиша не просто банківська, а немов у сейфі для коштовностей. Або, судячи з кількості шпону біблійного мирта, замші та шкіри ручної вичинки - в "тайммувері" для зберігання хронографів. У задній частині салону зупиняється не стільки швидкість, але і сам час. Навіть по досягненні 200 км/год туди просочується лише стримане стокатто двигуна та звуки шин на стиках мостів. Які легко заглушаються шурхотом неголеної щоки об комір куртки. І включивши лише на чверть гучності трек Maybe Tonight і без того не найгучнішої Сандри, немов опиняєшся всередині музичної шкатулки. Або в спорожнілому нічному клубі і німкеня шепоче на вухо своє викриттєве Two for a love, three for everything you are thinkin' of... Клубної інтимності додають м'які стьобані крісла, глянцева чорнота рояльного лаку і синє підлогове підсвічування. А за умовний діджейський пульт легко прийняти мерехтливий десь попереду медіацентр і цифрову приладову панель з задатками хамелеона.

У кокпіта не тільки власна акустика, але і особливий аромат, який не сплутати ні з яким іншим. Так пахнуть купюри, вкладені в гаманці з лавалинової шкіри. Крім німців, тільки Rolls-Royce може дозволити собі салони з цієї надтонкої (1,5 мм) шкіри з відкритими порами. Мало хто пам'ятає, що в результаті багатоходової операції з продажем "головної автомобільної спадщини Британії" баварцям дісталося тільки права на ім'я RR. Все інше - від виробничих потужностей до клієнтської бази і контрактів з постачальниками відійшло разом з Bentley до конкурентів з VW.

Main inside

Якщо до матеріалів якихось претензій немає вже давно, то питання до ергономіки не змінюються вже років -надцять. Точніше, до власної технології перемикачів передач Switch-Tronic. Ще в 1993 році Бовензіпен довів всьому світу, що на "автоматі" можна їздити також швидко як і на "механіці", просто необхідно клацати передачі самостійно. За що йому велике людське спасибі. Але не за завзяте використання замість загальноприйнятих скоб на тильній стороні керма кнопок розміром з горошину. Не те що б незручно, але вкрай незвично. Зате в міру пікантно: зовсім як у пубертатний період, коли взагалі все потрібно було шукати наосліп. Алгоритм роботи 8-ступінчастого АКП здався трохи уповільненим, враховуючи справжню потужність авто, але чуйним та чутливим. Але не потрібно забувати, що головна мета "автомата" - тотальний контроль над надпотужним двигуном, заради якого не тільки перенастроюється сама коробка, але і алгоритм роботи повнопривідної трансмісії. Те ж саме і з шасі: Бухлоє адаптують спортивну пневмопідвіску, яка навчена грати кліренсом в межах ±40 мм. А адаптивні амортизатори - ще й жонглювати характеристиками жорсткості в залежності від якості дорожнього покриття. У результаті, всупереч наднизькопрофільній гумі, більшість нерівностей, які трапляються на дорозі, позначаються лише морзянкою на кермі. Один із "секретів фірми" - неприйняття RunFlat-технології, яку баварці вважають тягарем для комфортної їзди і точної керованості.

За словами Андреаса, його підлеглі отримали максимум можливого з серійного шасі. І німцеві можна вірити на слово хоча б тому, що більшу частину свого життя він пропрацював у BMW конструктором і маркетологом, плюс відганяв в турінгових серіях, включаючи топові чемпіонати WTCC і DTM. І дійсно, попри відсутність характерної для настільки швидких седанів жорсткості, В7 невимушено керується у поворотах. Головне ж підтвердження слів Бовензіпена (і правильності філософії марки) - фізичний стан після тривалої і швидкої їзди. З-за керма "сімки" виходиш як після перегляду бадьорого бойовика кшталт "Міцного горішка", а не вилазиш вичавленим лимоном як головний герой.

Але найдивовижніше, що при такій кількості змін "альпіни" і продаються і обслуговуються в дилерській мережі BMW. Справа в тому, що завдяки тісним і перевіреним зв'язкам "великий брат" при проектуванні нової моделі передає в Бухлоє один-два прототипи з перших партій, що відкатали свої тестові програми. Причому розробки з Бухлоє проходять випробування (аеродинамічні, кліматичні, стендові, трекові) силами BMW і за їх внутрішніми стандартами. І на виході отримують аналогічне гарантійне і сервісне забезпечення.

Ціна питання

Тут все просто - найближчі конкуренти В7 представлені у зведеній таблиці. До речі, в ціні "альпіни" у силу своєї ексклюзивності втрачають куди менше, так що вони ще й вдале вкладення коштів.

Конкуренти BMW ALPINA B7 Bi-Turbo Allrad Langversion

Mercedes-S 63 AMG 4Matic (4,91 млн.). S-Class буде продаватися у нас, навіть якщо його не рекламувати. В тому числі через рекордно довгу лінійку буквально на всі випадки життя. Від таксомоторного S350 d до ураганного AMG S65, броньовиків серії Guard і лімузинів Maybach.

Porsche Panamera Turbo (5,1 млн.). Не дивлячись на позашляховий бум, респектабельні українці досі віддають перевагу седанам і лімузинам. Porsche ризикнув вийти в цей клас з хетчбеком і, не дивлячись на ринковий скепсис і рекордні ціни, здивував розумінням очікувань своїх клієнтів.

Audi S8 Plus 4.0 TFSI quattro Tiptronic (4,43 млн.). Німецькі бренди продають в F-сегменті більше авто, ніж всі інші разом взяті. A Audi завдяки унікальному сплаву технологій та іміджу поступово відвойовує у корифеїв - BMW і Mercedes - не тільки ринкову частку, але і найбажаніших клієнтів - президентів і канцлерів держав.

Вердикт:

Не дивлячись на тісноту пропозицій в класі представницьких седанів, прямих конкурентів у флагманської "альпіни" немає. Ні по віддачі (дивіться таблицю) - сперечатися з ними можуть хіба що топові седани c 12-циліндровими моторами куди більшої ємності. Ні тим більше за ексклюзивністю. У рік в ALPINA продається від сили пару сотень "сімок", і знайти серед них хоча б дві схожих - малоймовірно. При цьому B7 Bi-Turbo Langversion Allrad - найбільш практичний з ексклюзивних авто, що продається, гарантується і обслуговується в офіційній мережі BMW.

Модель

Роб. обсяг, куб. см

Потужність, к. с.

Крут. момент, Нм

Швидкість, км/год

Розгін 0-100 км/ч, з

Ціна, млн. грн.

ALPINA B7 xDrive

4395

608

800

330

3,7

4 984 143

BMW 750Li xDrive

4395

449

650

250

4,5

2,869906

Audi S8 Plus 4.0 TFSI quattro Tiptronic

3993

605

750

305*

3,8

4,43131248

Mercedes-S 63 AMG 4Matic

5461

585

900

250

4,0

4,772787

Porsche Panamera Turbo (пакет Sport Chrono)

3 996

550

770

306

3,6

5,106816

Jaguar XJ LWB Autobiography

4995

510

625

250

4,9

4,433000

Aston Martin Rapide S Coupe Touchtronic

5935

558

630

306

4,4

6,436440

Maserati Quattroporte S Q4

2979

410

550

284

4,9

4,300000

Maserati Quattroporte GTS

3799

530

650

307

4,7

3,900000

 

Технічні характеристики:

  • Повнопривідний седан
  • Габарити - 5250 мм в довжину, 1902 мм в ширину, 1491 мм у висоту. Довжина колісної бази – 3210 мм
  • Кліренс – 135±20 мм
  • Двигун – бензиновий, робочий об'єм 4,4 літра
  • Потужність – 608 к.с.
  • Крутний момент – 800 Нм
  • Коробка передач – 8-швидкісна автоматична
  • Тип приводу – повний
  • Максимальна швидкість – 330 км/год
  • Розгін від 0 до 100 км/год за 3,7 секунди
  • Заявлена витрата палива -14,7 літрів на 100 км по місту, 7,9 літра на 100 км на трасі
  • Обсяг багажника – 515 літрів
  • Базова вартість для BMW ALPINA B7 Biturbo становить 4 984 143 грн.
 

ТЕКСТ І ФОТО: Сергій Суховський






Коментарі

1000

Правила коментування
Показати більше коментарів

Також на НВ style

Також на НВ style

Погода
Погода в Киеве

влажность:

давление:

ветер: