Жінка хоче сексу. Рецензія на еротичний трилер Вона

Ізабель Юппер - єдина актриса, яка погодилася виконати головну роль в новому шокуючому фільмі Пола Верховена

Ізабель Юппер - єдина актриса, яка погодилася виконати головну роль в новому шокуючому фільмі Пола Верховена

В прокат виходить новий фільм культового режисера Пола Верховена. Цього разу автор Основного інстинкту вирішив досліджувати психіку і сексуальність жінок старшого віку. Вийшло дуже сильне, атмосферне і непередбачуване кіно.

Мішель (Ізабель Юппер) - успішна, але немолода парижанка. У неї свій шикарний будинок і Audi останньої моделі. Вона володіє компанією з розробки відеоігор. З чоловіком розлучена. У їхнього сина своє доросле життя. У Мішель є близька подруга, з чоловіком якої сама Мішель крутить нуднуватий роман.

Мішель задоволена життям лише на перший погляд. Вона владна жінка, яка хоче диктувати оточуючим свої умови. Але мало хто прислухається до неї. Її життя сповнене конфліктів. З сином, який хоче одружитися на шльондрі. З матір'ю, яка закрутила роман з молодим жиголо. З підлеглими на роботі - молодиками, які не визнають її авторитет.

Одного разу в будинок Мішель вривається чоловік у чорному і лижній масці. Він б'є і гвалтує її.


Секса на экране немного, но от этого фильм только выигрывает
Сексу на екрані небагато, але від цього фільм тільки виграє


Мішель не заявляє в поліцію.

Подія нагадує їй про призабуті психологічні травми дитинства, пов'язані з її батьком - серійним вбивцею.

Мішель починає підозрювати ґвалтівника в кожному чоловікові зі свого оточення.

Тепер вона одержима бажанням знайти його. Але зовсім не для того, щоб здати поліції...

---------------------------------------------

Творча кар'єра голландця Пола Верховена пішла вже на п'ятий десяток років. А він все ще хороший.

У 1980-х Верховен потрапив в Голлівуд після кількох скандальних і вельми відвертих фільмів, знятих на батьківщині. Серед них виділялися Турецький фрукт (1973), Солдати королеви (1977), Четвертий чоловік (1983).

У Голлівуді режисер відзначився середньовічним еротичним трилером Плоть і кров (1985) з привезеним з Голландії актором-талісманом Рутгером Хауером. Фільм запам'ятався, зокрема, сценою, в якій герой Хауера картинно позбавляв невинності розпусну героїню тодішньої зірки Дженніфер Джейсон Лі.


Возможно, лучшая роль в карьере Юппер со времен Пианистки
Можливо, найкраща роль в кар'єрі Юппер з часів Піаністки


Потім були Робокоп (1987) і Згадати все (1990) - справжні блокбастери із зірками першої величини. Еротики там було небагато (якщо не враховувати культової марсіанської жінки з трьома грудьми), але Верховен продовжував експерименти з героями, які перетворювалися в когось і болісно згадували власне "я".

Потім був хітовий Основний інстинкт (1993), який став класикою відразу після виходу на екрани. Там було ще більше пошуків себе і багато-багато якісно знятого сексу.

Потім були менш вдалі Шоугьорлз (1995), Зоряний десант (1997) та Невидимка (2000). Верховену дорікали в кризі ідей і навіть в деякій вульгарності.

Його зірка почала згасати. Відносини з Голлівудом охололи, і Верховен повернувся в Європу. Вельми непоганий, але неоднозначний фільм Чорна книга (2006) режисер знімав в рідній Голландії.

І ось 10 років потому Верховен повертається на екрани зі знятим у Франції і французькою мовою еротичним трилером. Причому, знятим так добре, що хочеться вірити, що режисер у Франції затримається не менше, ніж свого часу в Голлівуді.


В этот Верховен исследует психику женщин постарше
Цього разу Верховен досліджує психіку жінок старшого віку


Режисер залишився провокатором, який не боїться, а скоріше прагне шокувати публіку тим, що відбувається на екрані.

Причому, на відміну від багатьох інших маститих режисерів, які на старості років прагнуть нашпигувати свої фільми молодим і пружним жіночим тілом, Верховен досить стриманий.

Відверті сцени у фільмі є, але їх небагато, і вони зовсім несхожі на правдоподібний секс Майкла Дугласа і Шерон Стоун з Основного інстинкту.

І це добре.

Тому що секс, який можна побачити в очах насильника і жертви у фільмі Верховена, набагато гарячіше.

Не дивно, що Ізабель Юппер виявилася єдиною актрисою, яка погодилася на роль у новому фільмі Верховена.

У роки, коли стало модним показувати сильних жінок, здатних пережити будь-які негаразди, включаючи сексуальне насильство, Верховен йде проти течії. І показує жінку, яка реагує на сексуальне насильство зовсім інакше.


Триллер Верховена времена превращается в семейную трагикомедию
Трилер Верховена час від часу перетворюється на сімейну трагікомедію


Геніальний хід - зробити зґвалтування не центральним елементом сюжету і фокусом усього оповідання, а всього лише відправною точкою. Моторошна сцена насильства часом надовго забувається в ході перегляду, опиняючись похованою під купою химерних відносин Мішель з її дивакуватим сімейством.

Втім, багато впізнають в цих відносинах себе і своїх близьких. Дружба з колишнім чоловіком-невдахою. Близькі стосунки з подругою, від якої доводиться приховувати правду про роман з її чоловіком. Нудний роман з чоловіком подруги - він пихатий дурень, але поруч немає нікого іншого. Син-дурник, який закохався в аферистку-повію. І так далі.

Місцями Вона немов забуває, що замислювалася, як трилер, і перетворюється на сімейну драму з елементами комедії. А коли згадує про своє справжнє призначення, знову стає головоломкою з багатьма психологічними гранями.

Але в кожному зі своїх проявів фільм залишається глибоким екскурсом в психологію жінки "під 50", яка ніяк не може налагодити своє життя. І в тому числі - ужитися зі своєю сексуальністю, яку вона сама до кінця не розуміє.

Ну і, крім іншого, фільм став черговим бенефісом Ізабель Юппер. Актриса, для якої не існує заборон і меж, знову продемонструвала свою велич. Роль однозначно порівнянна з такими фільмами як Піаністка (2001), Час вовків (2002), Моя мати (2004), Габріель (2005).

Вердикт НВ:

Місцями жорстоке, місцями смішне, нове творіння Верховена - це безперечно кіно не для всіх. У фільму є атмосфера і післясмак. Він точно залишиться в пам'яті надовго.

-----------------------------
Вона
Elle
Еротичний трилер / драма
Франція, Німеччина, Бельгія
2016 рік
Режисер: Пол Верховен
У ролях: Ізабель Юппер, Лоран Лафітт, Шарль Берлінг

Коментарі

1000

Правила коментування
Показати більше коментарів

Також на НВ style

Також на НВ style

Погода
Погода в Киеве

влажность:

давление:

ветер: