Сім міфів, які вб'ють ваш fashion-бізнес в мережі ще на старті

коментувати
© gpointstudio/Depositphotos

© gpointstudio/Depositphotos

Наш інтернет-магазин в e-commerce вже не перший рік і весь цей час ми з цікавістю спостерігаємо за тим, що відбувається навколо: хто починає, що починає, чому вмирає. І збираємо плітки, чого вже там.

Ми набили чимало «шишок», тому на своїх і чужих помилках, які, до речі, стали для деяких магазинів фатальними, сьогодні можемо сформулювати найбільш поширені міфи серед підприємців-початківців e-commerce-проектів в сегменті fashion.

Міф №1. У мене немає грошей на оренду магазину, зроблю інтернет-магазин

Якщо це головна причина старту проекту в e-commerce, то краще не починати. Оплачуючи оренду в ТЦ, ви крім самої площі, отримуєте ще і готових відвідувачів. В інтернет-магазині вам треба буде купити відвідувачів у різних рекламних систем, а спочатку найняти інтернет-маркетолога, який вам це зробить.

А якщо проект буде успішним, то і оренду платити доведеться. Тому що наймінімальніший штат із маркетолога, контент-редактора, менеджера і логіста треба теж десь посадити. І так, якщо в роздрібному магазині достатньо тільки консультантів, то в інтернет-магазині потрібні контент-редактори (у нас їх четверо), фотографи (картинки з Google погано продають), логіст, кур'єри, дизайнер, програміст і маркетолог. Якщо ж ви плануєте це робити самостійно, то через рік відірвете втомлений погляд від монітора і зрозумієте, що вже 45 днів без вихідних, а проект не розвивається, тому що засновник загруз в рутині.

Міф №2. У мене друг програміст і зробить мені безкоштовно сайт, сестра інтернет-маркетолог і всьому навчить, тому впораюся без найманих фахівців

Час дешевого старту в українському e-commerce вже минув. Ринок насичений, а в fashion-сегменті є багато великих інвестиційних проектів, які готові роками працювати в збиток, лише б рости і захоплювати наш 40-мільйонний ринок. У такому конкурентному середовищі без сильної і мотивованої команди не вижити. А до того ще треба позмагатися з тими ж інвестпроектами за хороші кадри.

Міф №3. Тут націнки 300%, а власник Zara в топ-5 світового Forbes. Продаж одягу та взуття - ось секрет багатства

У великих магазинах одягу націнки 300% цілком можливі. Але це виробник. Якщо ж ви будете просто перепродавати чужий продукт, то такі націнки вам не світять. І головне: якою б не була націнка, через пару місяців (в кінці кожного сезону) весь ринок починає робити знижки і ваш прибуток просто тане на очах.

Міф №4. Була в Парижі (Мілані/Римі/Нью-Йорку) і бачила крутий магазин ХХХ. В Україні їх немає, привезу цю марку в Україну, зроблю інтернет-магазин та розбагатію

Якщо якоїсь хорошої марки немає в Україні, то або а) марка сюди не хоче, або б) ніхто з українських дистриб'юторів не вважав її досить цікавою, щоб виводити на ринок. Це говорить про те, що ніхто з професійних гравців ринку не вважав за потрібне вкладати в це гроші.

І ще один момент: монобрендовий інтернет-магазин вимагає найпотужнішої офлайн підтримки, тому що, обмежуючись тільки онлайном, ви ніколи не зможете конкурувати за трафік з мультибрендовими інтернет-магазинами.

Міф №5. У моєї подруги свій роздрібний магазин. Я зроблю інтернет-магазин, буду продавати її товар, а собі забирати відсоток. Грошей на товар не витрачаю, нічого не втрачаю

Цей варіант провальний в стратегічній перспективі. Якщо проект прогорить, ну прогорить. Якщо все вийде, подруга зробить свій інтернет-магазин. У будь-якому випадку стосунки з подругою навряд чи покращаться.

Ну і не треба недооцінювати оточуючих. Про те, що «за інтернетом майбутнє» знає вже навіть ваша бабуся, бо всі офлайн-рітейлери в Україні або вже зробили свій інтернет-магазин, або дуже активно планують.

Тому якщо ваш проект передбачає дропшиппінг, то стартувати треба з декількох постачальників, причому жоден не повинен бути ключовим.

Міф №6. Магазин ХХХ якось оплачує оренду за свої 150 метрів в Пасажі/будь-якому іншому місці. Отже, в цьому сегменті клієнтів достатньо і гроші тут є

Для високих брендів входження в країну та вихід з неї - серйозне рішення, яке приймається дуже довго. І такі бренди можуть собі дозволити працювати з від'ємним фінансовим результатом, розраховуючи на поліпшення економічної ситуації через рік-два чи навіть 5 років.

Для українських дистриб'юторів робота роздрібного магазину з невеликими збитками теж можлива, коли вони не готові відмовитися від гарного місця в ТЦ або перспективної марки.

Міф №7. Головне зробити хороший сайт, а далі все складеться. А для сайту потрібно просто обрати правильну CRMку

CRM-система - один з останніх критеріїв успіху e-commerce проекту. Якщо все інше не складеться, то вона нічого не змінить. А якщо проект буде рости і розвиватися, то ви ще не раз зміните движок і все переробите з ніг на голову.

Текст публікується з дозволу автора

Оригінал

Коментарі

1000

Правила коментування
Показати більше коментарів

Також на НВ style

Також на НВ style

Погода
Погода в Киеве

влажность:

давление:

ветер: