Засновниця найбільшої барахолки в Україні розповіла НВ про те, скільки коштує вінтажний look, складнощі благодійності та натхнення

Засновниця найбільшої барахолки в Україні розповіла НВ про те, скільки коштує вінтажний look, складнощі благодійності та натхнення
© Олена Гудкова

Олена Гудкова, засновниця найбільшої благодійної барахолки в Україні Кураж Базар, розповіла НВ Style про розвиток проекту, складнощі допомоги нужденним в кризу і найяскравіших подіях майбутнього заходу, який відбудеться 24 квітня.

Європу захлеснула мода на барахолки, в тому числі і благодійні. Як виникла ідея створити барахолку в Україні? Чим надихалися?

- Надихалися безпосередньо європейськими барахолками. Коли поїхала в Барселону і, нарешті, побачила барахолку, що уособлює наш легендарний Сінний ринок, який закрився в Києві, я подумала, що було б круто поєднати два формати – благодійність і барахолку. Так вона й народилася. Враховуючи те, що я працювала 10 років в івент-менеджменті, швидко склалася концепція і розуміння того, що потрібно зробити для того, щоб вона «вистрілила».

Що було найскладнішим у реалізації проекту? З якими труднощами довелося зіткнутися?

- Мені здається, що з усіма труднощами проекту я стикаюся тільки зараз, так як перші чотири барахолки були виключно благодійними – вони були організовані групою волонтерів в перервах між основною роботою, тому ми ні про що не замислювалися. А ось зараз, коли барахолка стала щомісячним заходом, покликаним зберегти сімейні традиції або відродити їх, наприклад, ходити раз в місяць на барахолку, стало набагато складніше через те, що є певна періодичність роботи заходу. Зараз важливо зробити так, щоб всім і завжди було цікаво, щоб не приїдався контент, і це, напевно, найскладніше. З цим я стикаюся зараз. Говорити, що були якісь глобальні складності або складні періоди в розвитку даного проекту я не можу – він народився легко, і продовжує легко рости.


Дима Монатик - частый гость Кураж Базара
Діма Монатік - частий гість Кураж Базару


Як вам вдається залучати таку кількість відомих українських персон до заходу? І в цілому чи охоче українські селебріті відгукуються на прохання взяти участь в івенті?

- Так, дуже охоче. Серед наших зіркових продавців був практично весь шоу-бізнес. Також було багато різних серйозних бізнесменів, мільйонерів – і всі вони стояли і торгували на рівних. Чи легко залучати зірок? Досить легко, коли ти пояснюєш зміст заходу і розповідаєш про його високу місію, про те, що всі кошти йдуть у фонди допомоги дітям. Крім того, це цікавий досвід – приємна атмосфера, можна поспілкуватися зі своїми друзями, адже на зірковій алеї, як правило, можна побачити своїх знайомих.

Зараз у нас є окремий піар-відділ, який займається залученням до проекту відомих людей. Він збирає всіх зірок воєдино. Серед наших постійних відвідувачів я б хотіла зазначити вельмишановних і улюблених нами людей – таких, як Гарік Корогодський, Антон Фрідлянд, Марися Горобець, Оля Навроцька, Даша Малахова. Постійно з нами бере участь безліч дизайнерів, Олена Іванова, Анна Октябрь, серед музикантів - Женя Галич, Діма Монатік.

З представлених речей на барахолці можна створити не тільки образ, а й оформити інтер'єр квартири

За яким принципом ви відбираєте фонди та інші установи, для яких збираються кошти?

- Все дуже просто – ми відбираємо фонди за принципом прозорості фінансового звіту. Враховуючи, що самі ми не є фондом і не хочемо їм бути, ми є платформою для збору коштів, які згодом передаються фонду під звітність. Головною умовою передачі грошей є важлива місія – кожен раз ми проводимо тендерну комісію на виявлення потреби допомоги, ми також проводимо аудит – можемо подзвонити, наприклад, в Охматдит та уточнити всі питання, що цікавлять нас. Ми вже допомагали таким фондам, як Таблеточки, Твоя опора, Українська біржа благодійності. Це були різні проекти - допомога онкохворим дітям, дітям з пороком серця, придбання необхідного обладнання для підтримки дихання глибоко недоношених дітей вагою від 500 грамів, і відновлення школи в Слов'янську. Кожен раз ми вибираємо нові фонди, щоб нас не звинуватили в заангажованості і бажанню допомагати якомусь одному фонду.

Як плануєте надалі розвивати проект? Можливо, плануються якісь нововведення, нові торгово-розважальні локації?

- Ми вже поміняли багато локацій, на даному етапі ми зупинилися на Арт-заводі Платформа, і в цьому році ми будемо розвивати проект саме тут. Завдяки стабільній команді, яка працює над проектом, нам вдається придумувати новий контент, який відповідає, насамперед, цінностям проекту. І всі існуючі активності якимось чином підв'язані з цими цінностями. Основні цінності Куражу – це класний якісний шопінг, в тому числі речей бу, сім'я, спорт, їжа, спілкування, музика і відкритість, яка виражається в соціалізації інвалідів. Таким людям ми надаємо безкоштовний вхід, а також безкоштовні місця для торгівлі.

Як ви особисто позбавляєтеся від непотрібних речей у будинку – продаєте, викидаєте чи даруєте?

- Я приношу їх в офіс, де ми разом їх перебираємо, після цього залишається 20 відсотків речей, які я зазвичай віддаю в якийсь із фондів, на допомогу нужденним. Ми, як «шевці без чобіт» - у нас немає часу торгувати на барахолці.

Чи можна, на вашу думку, створити трендовий образ виключно з речей, представлених на Кураж Базарі? І скільки, в середньому, обійдеться такий look?

- Я думаю, що з речей, які представлені, можна створити не тільки образ, а й оформити інтер'єр квартири (сміється). У нас продається все – починаючи від журналів, платівок, і закінчуючи взуттям та меблями. У скільки обійдеться look, залежить від того, до яких продавців ви підійдете. Є різні продавці – як дуже дорогий вінтаж, так і просто акуратні речі, які людям більше не потрібні. В цілому підібрати цікаві вінтажні штуки можна до 1 тисячі гривень.


На благотворительной барахолке можно найти все - от обуви до мебели
На благодійної барахолці можна знайти все - від взуття до меблів


Складно в сформованій економічній ситуації в Україні збирати грошові кошти і допомагати тим, хто цього потребує? Чи помітили ви спад попиту на певні товари, зважаючи на кризу в країні?

- Так, я помітила спад, в тому числі і на бажання допомагати. Коли ми тільки почали цей проект, ми були одними з перших, хто запропонував дуже «фановий» формат благодійності. До цього благодійність була нудною і обмежувалася переказом грошей на карту. Ми запропонували новий формат, проте з кожним разом все складніше і складніше пояснювати людям, навіщо і чому необхідно ділитися з іншими і допомагати. З одного боку, криза в Україні та ситуація, що склалася, мотивує людей ставати більш згуртованими, а з іншого боку, після 2,5 років люди втомилися, просто відверто втомилися. Чесно кажучи, ми все частіше і частіше стикаємося з тим, що навіть заплативши гроші за вхід абсолютно символічну суму 50 гривень, людина потребує більше, ніж ми можемо дати йому за ці гроші. Тим не менш, ми не втрачаємо натхнення.

Яких результатів вдалося досягти за допомогою вже проведених барахолок? Чим ви пишаєтеся найбільше?

- Найбільше пишаюся тим, що після закінчення двох років з початку першої барахолки мені вдалося побудувати дуже серйозну команду, яка зараз працює над розвитком даного проекту і ставиться до цього дуже відповідально – не тільки як до роботи, але і як до чогось дуже важливого. На останньому заході нам вдалося зібрати понад 620 тисяч гривень на допомогу дітям і кожен з нас безпосередньо доклав до цього свою руку. Загальний успіх за весь час існування барахолки - більше 1 мільйона 700 тисяч гривень, які ми віддали у допомогу дітям.

На останньому заході нам вдалося зібрати понад 620 тисяч гривень на допомогу дітям

Розкажіть про цікаві акції в рамках барахолки?

- Якщо маються на увазі активності, то на останньому заході до нас переїхала голова Гоголя, яка уособлює собою символ Гогольфесту. У квітні додадуться живі виступи - ми дуже любимо джаз, тому додамо відкриту сцену з джазовими артистами. Також будуть спортивні активності, кулінарні школи, три дитячі зони. І більше 100 нових молодих брендів.

Яку ексцентричну або ультра-преміальну, люксову річ ви бачили в продажу на Кураж Базарі?

- Ексцентричну – ніяк не можу забути, це було на першій барахолці. Гарік Корогодський продавав опудало страуса, я не знаю, де він його взяв і поняття не маю, кому продав. (сміється) З люксових – на позаминулому заході продавали Porsche Boxster.

За яким принципом відбираєте продавців-куражистів?

- Намагаємося відбирати за якимось принципом, але всі принципи руйнуються під шквал заявок на купівлю місць. Чесно кажучи, ми не відбираємо, а діємо методом виключення. На кожному заході ми проходимося по рядах і дивимося на учасників. З тими, хто представляє відверто неякісний чи неакуратний товар, ми намагаємося надалі не працювати, про що попереджаємо безпосередньо на місці. Відбирати речі під час реєстрації не представляється можливим, тому доводиться робити це постфактум.

23 і 24 квітня відбудеться черговий Кураж Базар, розкажіть про нього детальніше. Чого варто очікувати від заходу на цей раз?

Разом з нами буде працювати наш благодійний партнер Життєлюб. Разом з ним ми будемо запалювати два дні, чекаємо сімейні пари з дітьми, зробимо багато активностей. Також будемо чекати бабусь, так як головний девіз цього Куражу «Як давно ти тусувався з бабусею?». Ми хочемо відродити культуру спілкування різних поколінь, чекаємо всіх від малого до великого!

Слідкуйте за найцікавішими новинами розділу НВ STYLE у Facebook та Вконтакті

Коментарі

1000

Правила коментування
Показати більше коментарів

Також на НВ style

Також на НВ style

Погода
Погода в Киеве

влажность:

давление:

ветер: