Сексу багато не буває. Рецензія на корейський еротичний трилер Служниця

коментувати
Багато сексу і філософське послання - такий новий фільм корейського режисера Пхака Чхан-Ука

Багато сексу і філософське послання - такий новий фільм корейського режисера Пхака Чхан-Ука

В прокат виходить фільм відомого корейського режисера Пака Чхан-Ука, який в оригіналі називається Пані, але у нас чомусь став Служницею. Втім, суть від цього не змінюється - у фільмі вони обидві по черзі бувають зверху.

1930-ті роки. Корея окупована японцями. Всюди злидні, часи смутні, кожен виживає, як може.

Шахрай на прізвисько Граф (тому що, будучи солдатом за походженням, вміє достовірно зображати аристократа) пропонує симпатичній, але не надто кмітливій молодій дівчині Сокі, взяти участь в одній афері.

Вона повинна стати служницею багатої японки Хідеко, яка живе у відокремленому маєтку. Дядько Хідеко дуже багатий. І Граф розраховує за допомогою Соке зачарувати японку, одружитися з нею і заволодіти її грошиками. А саму її посадити в божевільню.


Местами корейский триллер даже немного готичен
Місцями корейський трилер навіть злегка готичний


Соке погоджується, але в процесі виконання плану раптово закохується в сором'язливу і недосвідчену японку. Поки Граф відчайдушно намагається втілити в життя свій підступний план, дівчата відкривають для себе нові любовні горизонти. І затія шахрая йде догори дригом...

Пхак Чхан-Ук - один з найбільш маститих корейських режисерів. Його ім'я на слуху вже добрих півтора десятиліття. З часів Об'єднаної зони безпеки (2000) і Співчуття Панові Помста (2003). А вже Олдбой (2003) і зовсім зробив його мало не живим класиком.

Служниця (в оригіналі - Пані) - його новий і аж ніяк не найгірший фільм.

В основі сценарію - вікторіанський роман Сари Уотерс Тонка робота. Але Пхак Чхан-Ук дуже сильно попрацював і над сюжетом і над деталями. І справа не тільки в тому, що дія перенесена в Корею. Акценти зміщені в типово азіатську сторону - натуралізм, насильство, чітко розставлені акценти на сильних емоціях. Ребра підтексту випирають, немов фільм страждає дистрофією.


А порой он просто по-азитски красив - как в статике, так и в динамике
А деколи він просто по-азіатськи гарний - як у статиці, так і в динаміці


Насправді - зовсім ні.

Картинка яскрава і соковита. Тут вам і квітуча сакура і краса японського саду, і похмура готика віддаленого маєтку, і яскраві морські пейзажі і буйство любовних утіх.

Втім, у любовних сценах Чхан-Ук теж оригінальний. Він більше милується очима двох жінок під час сексу, ніж їх тілами. Немов хоче залишити більше місця для уяви глядача.

За сюжетом він робить трохи інакше. Фільм розділений на три розділи. І якщо перший ще дозволяє задіяти уяву, то чим ближче до кінцівки - тим більш відкритою стає розповідь. Всі перевертні й натяки, якими багатий фільм на початку, розвіюються. Фінал, як кажуть, б'є в лоб.

Багато хто вважатиме фінальну еротичну сцену з іграшками зайвою. Так само, як і попередню сцену насильства в чисто корейському стилі. Але Чхан-Ук не зраджує собі з часів культового Олдбоя.

Його фільми можна подавати зі слоганом "жесть як вона є". І Служниця - не виняток.


Женщины доминируют на экране и по количеству экранного времени и в идеологическом отношении
Жінки домінують на екрані і за кількістю екранного часу і в ідеологічному відношенні


Зате Чхан-Ук завжди вмів тримати себе в руках в тому, що стосується філософських послань. В Служниці з цим теж все в порядку.

Фільм в міру еротичний, щоб чоловіча частина аудиторії буквально стікала слиною. І в міру феміністичний, щоб кожна жінка ближче до фіналу віднайшла в собі ту саму "внутрішню богиню" і отримала задоволення від перегляду.

Хоча один перекіс корейський режисер все ж допускає. Фільм занадто явно "задвигає" чоловіків на другий план, занадто явно ставить питання про те, наскільки поверхнево чоловіки сприймають жінок. Наскільки сильно не розуміють їх.

І наскільки примітивним є це тупе бажання порівняно з безмежною гамою емоцій, які можуть виникнути у жінки. Чхан-Ук навмисно вводить в дію заможних чоловіків, які з'їжджаються в гості до багатого японця, щоб слухати, як його племінниця читає еротичні тексти.


Служанка слишком явно намекает на то, что мужчины ничего не знают о женщинах. Даже странно, что фильм снял режиссер-мужчина
Служниця занадто явно натякає на те, що чоловіки нічого не знають про жінок. Навіть дивно, що фільм зняв режисер-чоловік


Режисер висміює їх безглузду вульгарність. І сам тут же підсуває чоловікам-глядачам картинку з двома жінками, дослідниками тіла один одного за допомогою різних підручних предметів. Сидиш у залі, мимоволі чекаєш, що Чхан-Ук стоїть десь в сторонці і посміюється над твоєю особистою вульгарністю.

Але що ще страшніше, фільм чи не прямо ставить питання про те, наскільки жінки в принципі можуть не мати потреби в чоловіках.

Можливо, з цієї точки зору та сама остання еротична сцена з кульками - аж ніяк не зайва.

Це свого роду послання всім чоловікам. Жінки можуть обійтися без вас. В прямому і в переносному сенсі.

Вердикт НВ:

Нестандартний і дуже вдалий трилер з хорошим сюжетом, великою кількістю нетрадиційного сексу і яскравою кінцівкою з філософським посланням.

Служниця

  • Країна: Південна Корея, 2016
  • Хронометраж: 144 хв.
  • Жанр: еротичний трилер
  • Режисер: Пак Чхан-Ук
  • У ролях: Кім Мін-хі, Кім Тхе-рі, Ха Джон-у


Коментарі

1000

Правила коментування
Показати більше коментарів

Також на НВ style

Також на НВ style

Погода
Погода в Киеве

влажность:

давление:

ветер: