Інна Янакаєва: «В Україні зберігається зростання відвідуваності кінотеатрів»

коментувати
Інна Янакаєва: «В Україні зберігається зростання відвідуваності кінотеатрів»

Інна Янакаєва, генеральний директор ПАТ «Мультиплекс-Холдинг», розповіла про особливості українського кіноглядача і перспективи кінопрокату в Україні.

Наскільки економічна і політична ситуація позначилася на бажанні людей відвідувати кінотеатри?

Кіно – це відмінний спосіб відволіктися, забути про турботи і розслабитися. Крім того, кінотеатр – це найдоступніша розвага на сьогодні. Незважаючи на інфляцію, вартість квитків зросла незначно. Так що кіно, як і раніше, є недорогим і цікавим проведенням часу.

Скільки людей ходить в кіно в Україні?

З 2011 відвідуваність в Україні в рік коливалася в межах 21-22,5 млн глядачів. За даними дистриб'юторів за 10 місяців 2014 року виручка кінотеатрів склала 772,6 млн гривень при відвідуваності глядачів у 16,6 млн, а за аналогічний період 2015 року - 950,8 мільйона гривень і 17,2 мільйона глядачів. Відповідно, зростання відвідуваності в країні склало 4%. Традиційно в нашій мережі відвідуваність вище, ніж в інших кінотеатрах, і збільшилася на 10%.

Яку частку ринку займають кінотеатри «Мультиплекс - Холдинг»?

Ми утримуємо лідируючу позицію на ринку України з часткою ринку близько 25%. Бренд «Мультиплекс» – це якість, як в технічному оснащенні кінотеатру, так і у відчутті комфорту, яке глядач отримує, приходячи в наш кінотеатр. Коли наша мережа виходила на ринок, більшість операторів зробили акцент на використанні бюджетних моделей, розраховуючи, що глядач буде байдужий до різниці між «добре» та «відмінно». Для нас же метою завжди було все робити на «відмінно». Судячи з результатів, глядач нашу стратегію оцінив.

За останні два роки компанія «Мультиплекс-Холдинг» відкривала нові кінотеатри?

Так, в цей період наша мережа поповнилася ще чотирма кінотеатрами – ми відкрилися в Дніпропетровську та Чернігові, а також відкрили два нових кінотеатри в Києві у ТРЦ «Проспект» і ТРЦ «Атмосфера». Наша мережа знаходиться в стані постійного розвитку. Ми розглядаємо різні пропозиції про відкриття нових кінотеатрів у споруджуваних ТРЦ, але останнім часом все частіше нам надходять пропозиції від уже діючих ТРЦ з пропозицією змінити оператора кінотеатру, який йде.

Як Ви відбираєте фільми для показу в Україні?

Це досить складний процес, при якому ми аналізуємо багато факторів: комерційний потенціал, конкурентне оточення, але головне – уподобання українського глядача. Здавалося б, на західному ринку фаворити заздалегідь визначені. Але, як показує практика, наші глядачі часто йдуть проти тенденцій і вибирають фільми, грунтуючись на інших критеріях.

Який він, український глядач?

Наш глядач вибирає фільми за зовсім іншим принципом, ніж західний. Він любить гарне кіно, але не піде на далекий для нього за тематикою фільм, просто тому, що всі йдуть. Але, з іншого боку, рівень відвідування українського кіно досить низький, на жаль. Хоча, здавалося б, вже хто зможе знімати про близьке нам краще, ніж ми самі... В цьому і основна відмінність українського глядача, наприклад, від наших сусідів – Польщі, де відсоток відвідування національного кіно дійсно високий і досягає 40% по представленості релізів у складі загального box office.

Чи здогадуєтеся Ви наперед, який успіх чекає певний фільм і як його сприйме український глядач?

Ми будуємо аналітичні моделі і оцінюємо можливі збори фільму. Багаторічний досвід, який вже межує з інтуїцією, що дозволяє визначати фаворитів сезону і аутсайдерів.

Чи є в Україні попит на альтернативний контент?

Безумовно є. Нещодавно, наш новий кінотеатр в Києві в ТРЦ «Атмосфера» почав трансляцію шедеврів світової театральної сцени: постановок з LaScala, Державної паризької опери, Опери Монте-Карло та інших. І, незважаючи на досить віддалене розташування даного кінотеатру від центру, ми бачимо інтерес глядачів і популярність даного контенту.

Що нового ви пропонуєте кіноглядачеві?

Ми співпрацюємо з українськими телеканалами по трансляції матчів Ліги Чемпіонів і плануємо радувати наших глядачів новими спортивними заходами і надалі.

Почали довгострокове співробітництво щодо трансляції фільмів мовою оригіналу з GoGlobal – громадською ініціативою, основним напрямком якої є популяризація знання англійської мови в Україні.

Коментарі

1000

Правила коментування
Показати більше коментарів

Також на НВ style

Також на НВ style

Погода
Погода в Киеве

влажность:

давление:

ветер: