Гоголь Fest-2016. Підготовка до відкриття арт-фестивалю: від репетицій в бункері до монтажу палаючих скульптур

коментувати
Цього разу організатори пропонують здійснити
Фото: Кабацій Марія / НВ

Цього разу організатори пропонують здійснити "арт-подорож у апокаліпсис"

На столичному арт-заводі Платформа цими днями багато робітників-монтажників, будівельні ліса й автонавантажувачі. Тут готуються не до чергового кулінарного оупен-ейру, завдяки яким територія колишнього Дарницького шовкового комбінату стала добре відомою не тільки киянам. Через два дні Платформа відкриє свої двері для відвідувачів дев'ятого мультидисциплінарного фестивалю сучасного мистецтва Гогольfest .

"Ей, давай швидше підіймайся сюди допомагати!", - кричать колезі двоє робітників, які, стоячи на лісах, намагаються підняти до стелі масивну металеву конструкцію.

Колега скромничає та, перечекавши, щоб не потрапити в об'єктиви журналістських камер, повертається до заняття.

Крім монтажних робіт, на арт-заводі щосили йдуть репетиції, робота над перфомансами, створюються скульптури та об'єкти візуальної програми, готуються майданчики для майбутніх подій Гогольfest'у. Тут же можна зустріти кураторів напрямків, які стежать за реалізацією ввіреної їм зони творчої відповідальності.

Христина Шишкарьова, куратор хореографічного напрямку, відомий хореограф-постановник, засновник Totem Dance Group, спостерігає за репетицією постановки іспанського хореографа й режисера Чеві Мюрадая та розповідає, що 80% робіт були зроблені спеціально для фестивалю, тобто до цього їх ніде не показували. "Дуже цікава робота (Чеві Мюрадая - НВ). Я була вражена, що за п'ять днів можна зробити що-небудь подібне. І коли я зайшла в зал - якість роботи була дивовижною. Він працював з українськими танцівниками по п'ять годин на день протягом п'яти днів - і вийшла 25-хвилинна робота", - розповідає Шишкарьова.

В цьому році хореограф була змушена зняти з програми свою постановку, оскільки за кураторскими клопотами не встигала доопрацювати власний проект. Тим не менш, Шишкарьова переконана, що на Гогольfest-2016 вдалося зібрати цікавий танцювальний матеріал, об'єднаний темою культу вавилонської богині Іштар.



На запорошених підмостках у дворі Платформи - стратегічного та організаційного партнера Гогольфест-2016 - репетицією свого перфомансу керує колега Шишкарьової, балетмейстер і викладач контактної імпровізації Руслан Баранов. Він словесно коригує рухи і настрій танцівників. Поки що складно що-небудь зрозуміти про майбутнє дійство: хореограф і виконавці тримають інтригу, а куратор перфомативної програми Ольга Кебас говорить лише, що творіння Баранова й команди називатиметься "8", не розкриваючи таємниці такого найменування.

Зелені галявини Платформи, на яких зазвичай ліниво розвалюються гості фуд-фестивалів, під час десятиденного заступництва символу фестивалю - Гоголя - прикрасять скульптури з дерева, металу й бетону. Ще одну грандіозну скульптуру готують спеціально для урочистого відкриття фестивалю: вона буде запалена під акомпанемент декількох десятків барабанів. За словами куратора Скульптурного цеху Катерини Підгайної, "якщо Платформі сподобаються ці скульптури, то вони залишаться тут, адже це речі, які створюються на десятиліття".

Крім добре знайомих завсідникам арт-заводу локацій Гогольfest-2016 традиційно вирішив освоїти нові. Якщо в минулому році, згадує директор фестивалю Максим Демський, команда освоювала непридатні за акустичними характеристиками павільйони ВДНГ, то в цьому вирішила поекспериментувати, помістивши концерти академічної програми до підземного бункеру.

Юлія Ваш, "академічний" куратор, розповідає, що кожен підземний концерт буде починатися з хвилини темряви, яка дозволить відключитися від зовнішнього світу та повністю заглибитися в сприйняття звуку.



За словами організатора та ідейного натхненника Гогольfest Влада Троїцького, цього разу подія пройде під філософською темою Вавилона - як символу невдалого проекту, незавершеного через розбіжності його творців. "Чому ми взяли цю тему? Адже це мрія - побудувати те, чого ще ніколи не було. Це свого роду виклик Богу. ...І Європейський Союз, і нова Україна - це та ж Вавилонська вежа", - каже Троїцький.

Сам він підготував для гостей фестивалю чотири роботи - перфоманс Шоу В., кінематичний спектакль ... але вітер ..., оперу-цирк Вавилон і цирк-кабаре Баби. Babylon. На репетиції останнього учасниці ще одного дітища Троїцького - фрік-кабаре Dakh Daughters - у звичайному одязі та без звичного гриму традиційно захоплюють увагу своїм виконанням. Повітряні гімнасти і еквілібристи репетирують фінальну сцену на фоні робітників, що доробляють задник.

Щоб не повторити долю вавилонських будівничих та їх провалу, організатори пропонують здійснити "арт-подорож у апокаліпсис": вивчивши й усвідомивши проблеми роз'єднаності, неприйняття один одного, природу конфліктів на прикладі Вавилона, позбутися від фаталізму й очікування "зради". "Ми будемо знімати цю порчу! Щоб попустило - потрібно пережити цю травму", - пояснює місію нового Гогольfest'у Троїцький.

ЧИТАЙТЕ ОСТАННІ НОВИНИ ПРО НАЙБІЛЬШИЙ АРТ-ФЕСТИВАЛЬ УКРАЇНИ ГОГОЛЬFEST 2016 В СПЕЦТЕМІ НВ

Слідкуйте за найцікавішими новинами розділу НВ STYLE у Facebook та Вконтакті

НВ

 

 

Коментарі

1000

Правила коментування
Показати більше коментарів

Також на НВ style

Також на НВ style

Погода
Погода в Киеве

влажность:

давление:

ветер: