Божевільний Макс отримав шість Оскарів: історія успіху

Божевільний Макс отримав шість Оскарів: історія успіху

Четверта частина найуспішнішої у світовому кіно історії про романтика з великої дороги Шаленого Макса виграла найбільшу кількість Оскарів в 2016 році році.

Кінокартина, номінована в десяти категоріях, отримала шість Оскарів. Зокрема, Божевільний Макс виграв в номінаціях Кращий дизайн костюмів (премію отримала Дженні Бівен), Кращий художник-постановник (Холлін Гібсон і Ліза Томпсон), Кращий грим і зачіски, Кращий монтаж (Маргарет Сіксел), Кращий монтаж звуку і Краще зведення звуку.

На початку 1970‑х, коли австралієць Джордж Міллер задумав зняти свій перший повнометражний фільм, продюсери не поспішали вкладати гроші в ризиковий проект з великою кількістю сцен насильства. Тому гроші на нього з труднощами збирав сам Міллер і, щоб отримати необхідну суму, кілька місяців понаднормово працював у швидкій допомозі.

Вкладені $350 тис. повністю окупилися. Бойовик про мандрівного борця за справедливість Макса Рокатанськи, який отримав назву Шалений Макс, заробив чималі $8,8 млн в американському прокаті та приголомшливі $100 млн у світовому. У результаті він став найуспішнішою стрічкою кінця ХХ століття з цілою армією фанатів у всьому світі.

Потім були Шалений Макс-2 (1981 рік) і Шалений Макс-3 (1985 рік), які також виявилися справжньою куркою, що несе золоті яйця. Тому, коли Міллер вирішив повернутися до успішного сюжету в 2000‑х, голлівудські продюсери відразу погодилися виділити майстру більше $150 млн. Стрічка Шалений Макс: Дорога гніву легко зібрала в світовому прокаті понад $370 млн. Проте цілком солідна каса дещо засмутила босів з Warner Brothers — вони очікували надприбутків.

Зате екшен 73‑річного Міллера легко завоював симпатії фахівців, які називають його постапокаліптичною сагою в стилі панк. За даними американського сайту Rotten Tomatoes, що збирає рецензії на кінопрем'єри, 97% експертів поставили фільму найвищі бали. На їхню думку, режисерові вдалося створити унікальний екранний світ і населити його персонажами, які запам'ятовуються.

Також картина справила враження на Американський інститут кіномистецтва, який включив її до десятки найкращих, випущених минулого року. І найголовніше: стрічка претендує на Оскар у десяти номінаціях, зокрема — Найкращий фільм, і може принести своєму автору першу в його кар'єрі нагороду кіноакадемії за режисуру. Напередодні битви за цю найпрестижнішу професійну нагороду українські глядачі отримають можливість оцінити працю австралійця — наприкінці лютого картина вийде на великі екрани.

Нестандартний підхід

Зняти продовження успішної кіносерії Міллер вирішив 17 років тому під час прогулянки Лос-Анджелесом. Відтоді цей майстер картин для сімейного перегляду на кшталт комедії Бейб: чотириногий малюк і мультфільму Веселі ніжки кілька разів починав роботу над новим Шаленим Максом. І щоразу на шляху опинялися непереборні перешкоди.

2001‑го проект довелося згорнути через терористичні атаки 9 вересня в Нью-Йорку. Війна та криза, що розпочалися після тієї трагедії, знецінили долар, і на зйомки вже просто забракло грошей.

2010 року Міллер знову впритул наблизився до реалізації давньої ідеї. Однак у плани втрутилася природа: в австралійську пустелю, обрану як знімальний майданчик, вперше за десятиліття прийшли зливи. У результаті зйомки перемістили в африканську Намібію.

480 годин матеріалу, з якого згодом змонтували двогодинну картину, режисер і його команда знімали чотири місяці. При цьому режисер свідомо відмовився від комп'ютерних спецефектів, і всі трюки і гонки каскадери виконували просто на майданчику.

Для втілення неймовірних за складністю трюків творці залучили 150 каскадерів, серед яких були навіть артисти знаменитого Cirque du Soleil, відомого видовищними шоу та першокласними акробатами. За безпеку на майданчику відповідали інженери та інші фахівці з досвідом роботи на олімпійських об'єктах.

Хоча виконання трюків безпосередньо на майданчику — лише одна з особливостей методу роботи Міллера. Щоб уникнути логічних помилок, які часто знаходять глядачі у фільмах жанру екшен, режисер продумав історію для кожного з персонажів, зокрема другорядних. Кожен міг легко розповісти історію свого героя, згадують учасники процесу.

До того ж фільм не мав навіть сценарію. Замість традиційного тексту Міллер і його співавтори намалювали 300‑сторінковий комікс, що складається з 3,5 тис. ілюстрацій.

"Я дуже люблю вислів [класика кіно Альфреда] Хічкока, який говорив, що хотів би робити фільми, які зрозумілі в будь-якій точці планети без перекладу або субтитрів",— визначає свою мету Міллер.

Він ретельно добирав кожного члена своєї команди і на посаду оператора запросив оскароносного Джона Сила, що прославився роботою над драмою Англійський пацієнт (1996). Заради Міллера 73‑річний професіонал старої школи, який ніколи раніше не знімав на цифрову камеру, зробив перерву в заслуженому пенсійному відпочинку.

Четвертий Шалений Макс став найсильнішим за акторським складом — так вважають кінокритики.

Зокрема, британець Том Харді виявився ідеальним Максом Рокатанськи. Хоча перед ним стояло непросте завдання перевершити Мела Гібсона, який першим виконав роль Макса.

“Міллер підштовхує себе та інших робити те, чого вони ніколи не робили раніше,— характеризує режисера Харді.— Ця людина однією ногою стоїть у майбутньому, живе у сьогоденні та з'єднує його зі спадщиною минулого".

Не менш яскравим виявився образ ще однієї головної героїні картини — войовничої однорукої Фуріози, яку зіграла оскароносна Шарліз Терон. Заради ролі приваблива актриса не побоялася змін у зовнішності: збрила своє розкішне світле волосся і з'явилася на екрані лисою. Останнього разу кардинально та до невпізнання вона видозмінилася на екрані в драмі Монстр 2004 року, за яку отримала Оскар.

 

  
Гендерна революція

Хоча ім'я Макса Рокатанськи винесено в назву бойовика, критики одностайно називають персонаж Шарліз Терон ключовим у новій частині культової франшизи. На думку фахівців, південноафриканська актриса виглядає тут переконливо, хоча промовляє мінімум реплік.

"Завдяки Фуріозі Дорога гніву пропонує нову міфологію влади жінок у світі, де чоловіків необхідно рятувати від них самих",— розмірковує Девід Ерліх із лондонського видання Time Out.

Міллер створив візуальний шедевр з пилу, болідів, бруду, крові та материнського молока
Лу Лумерік,
оглядач New York Post

Свого потужного феміністичного звучання фільм, що належить до традиційно чоловічого жанру бойовика, набув невипадково. Серед консультантів, найнятих Міллером для роботи з акторами, була американська активістка і драматург Ів Енцлер. Найвідомішим її твором називають п'єсу Монологи вагіни, що ґрунтується на інтерв'ю з кількома десятками жінок.

Фахівці також відзначають, що, попри поважний вік, Міллер, якому вже виповнилося 70, пропонує глядачеві свіжий погляд на блокбастер. Він дає фору молодим колегам як в оригінальності вигаданого ним світу, так і в динамічності подання сюжету, стверджують оглядачі західних видань.

“Міллер створив візуальний шедевр із комбінації пилу, болідів, бруду, крові, бензину та материнського молока,— хвалить режисера Лу Лумерік з американського New York Post.— Він зробив це настільки винахідливо та живо, що немає приводу сумніватися в їх достовірності".

Тепер аналітики пророкують команді австралійця як мінімум кілька оскарівських статуеток. Тим часом сам режисер вже планує зйомки нової картини. Щоб придумати четвертого Шаленого Макса, Міллер і його співавтори детально прописали історію кожного героя і тепер планують використовувати напрацювання для створення нових сюжетів про жорстокий світ боротьби за ресурси.

 

Матеріал опублікований у НВ №7 від 26 лютого 2016 року

Коментарі

1000

Правила коментування
Показати більше коментарів

Також на НВ style

Також на НВ style

Погода
Погода в Киеве

влажность:

давление:

ветер: