17 листопада 2017, п'ятниця

Насправді щастя можна купити. За гроші, – американський журналіст

Олівер Букерман: Роман у паперовій обкладинці – це річ, але ви ж купуєте її, щоб вирушити в уявну подорож
Фото: ВВС

Олівер Букерман: Роман у паперовій обкладинці – це річ, але ви ж купуєте її, щоб вирушити в уявну подорож

Американський журналіст Олівер Букерман в колонці для The Guardian пише про те, як отримати щастя за гроші

"Ви станете щасливішими, якщо будете витрачати гроші на досвід, а не на речі!". Щось подібне можна побачити в Twitter Річарда Бренсона, поряд з фотографіями бороданів на водних лижах десь на Карибах. Це – один з найбільш вивчених результатів дослідження щастя: матеріальні блага незабаром перестають приносити задоволення, тоді як спогадами про пережитий досвід ми насолоджуємося ще багато років.

Або ми так думали. Як показує нове масштабне угорське дослідження, автори якого не виявили різниці між двома різними видами витрат, чим більше ви про це думаєте, тим більш дивним стає відмінність між емоціями і речами. Певні покупки важко класифікувати як одне або інше: роман у паперовій обкладинці – це, очевидно, річ, але ви купуєте її, щоб вирушити в уявну подорож – так що це? Однак при найближчому розгляді цей ракурс застосований до всього.

Хіба покупець автомобіля не купує разом з ним досвід?

Розглянемо стандартний приклад матеріаліста, який купує спортивний автомобіль, вважаючи, що він зробить його щасливим, у порівнянні з мудрим цінителем досвіду, який витрачає (набагато менше) грошей на свято з друзями. Хіба покупець автомобіля не купує разом з ним досвід? І навпаки, відпочивальник навряд чи відмовляється від відчутних товарів. Щось він орендує, як-от кімнату в готелі або місце в літаку, їжу і воду – купує, але в будь-якому разі досвід залежить від предметів. Правда полягає ось у чому: все, що ми робимо, є способом маніпулювання нашим свідомим досвідом. Ще ніхто ніколи не купував собі що-небудь з якої-небудь іншої причини крім, як – отримання емоцій (...).

З практичної точки зору це важливо, тому що допомагає нам уважніше розглянути приклад з покупцем машини: справа не в тому, що ця людина ставить матеріальні об'єкти вище досвіду, а в тому, що вона шукає не той вид досвіду. Вона хоче отримати передбачувану, послідовну щоденну дозу задоволення від володіння автомобілем.

Але задоволення працює не так: той, хто влаштовує собі вихідні, виявляється щасливішим, тому що спочатку насолоджується очікуванням поїздки, потім переживає її, залишає в пам'яті та полірує до досконалості (а якщо все було жахливо – все перетворюється на анекдот, і історія стає ще веселішою). Так от, якби наш невеликий матеріаліст використовував свій автомобіль, щоб отримати непередбачувані разові переживання, у нього було б стільки ж шансів на щастя (...).

Переклад НВ

Повну версію колонки читайте на The Guardian

Коментарі

1000

Правила коментування
Показати більше коментарів

Останні новини

ТОП-3 блога

Читайте на НВ style

Ми рекомендуємо ТОП-10

Погода
Погода в Киеве

влажность:

давление:

ветер: