11 грудня 2016, неділя

Як Кремль оголосив війну Євробаченню, - російський журналіст

Маша Гессен: З Джемілєва російські медіа спробували зробити людину, яка нібито «обробив» журі

Маша Гессен: З Джемілєва російські медіа спробували зробити людину, яка нібито «обробив» журі

Російське телебачення не розуміє іронії і не бачить протиріч

«У суботу три людини загинули і тридцять були поранені у перестрілці за контроль над кладовищем у Москві. Всього через декілька годин російська поп-зірка Сергій Лазарєв не зміг виграти Євробачення в Стокгольмі, програвши українці. Ось такий це був день, і після нього росіяни перебувають в люті через те, що вони називають «масштабним підтасовуванням голосів на Євробаченні», - пише російська журналістка Маша Гессен у колонці для NewYorker.

За 24 години російське ТБ випустило двадцять сюжетів про Євробачення

Вона розповідає, що Євробачення, поп-музична Олімпіада континенту, відбувається тільки один раз на рік, в той час як масове насильство в Росії є більш частим явищем. Під час Євробачення три десятка переможців національних конкурсів змагаються за право провести черговий конкурс у своїй країні, в той час як весь континент спостерігає за цим по телевізору.

Гессен наводить коментарі Лазарєва російському каналу, дані вже після Євробачення: співак поскаржився, що бали «навмисно занижувалися» журі. Філіп Кіркоров, який також був в Стокгольмі, заявив «хто знає, хто обробив журі... треба розібратися».

«Я, як російська лесбіянка, яка дивилася цей випуск новин, можу сказати, що всі троє - Лазарєв, Кіркоров, і кореспондент держтелебачення, який вів трансляцію – подавали себе абсолютно відповідно до естетики Євробачення, яке було найбільш гейським, найгучнішим шоу на телебаченні до того, як гейські гучні шоу в принципі з'явилися на телебаченні. У Росії ж гомофобія стала офіційною політикою, і європейські ЗМІ були стурбовані тим, що може статися, якщо Лазарєв виграє і в наступному році конкурс буде проходити в країні, яка порушує права геїв», - зазначає автор.

«Як не дивно, Джамала, вкрай популярна українська співачка, чия перемога так засмутила Москву, подавала зовсім іншу естетику. Стиль виступу Джамали можна описати як європейсько-англійський поп. Пісня включала в себе ноти традиційної кримської музики і цілих строф, заспіваних кримськотатарською мовою. Джамала – кримська татарка, і вона співала про свій народ», - розповідає Гессен. Вона нагадує про переслідування кримських татар у СРСР і Росії, зокрема – про депортацію 1944 року, якій і присвятила свою пісню Джамала.

Гессен підкреслює, що після змагання російські державні канали приділили особливу увагу присутньому в Стокгольмі Мустафі Джемілєву, намагаючись показати його злочинцем – в 2014 році 72-річного лідера Меджлісу оголосили персоною нон грату в анексованому Росією Криму.

На думку автора, саме з Джемілєва російські медіа спробували зробити людину, яка нібито «обробила» журі.

«Але навіть якщо б старі дисиденти дійсно намагалися впливати на пісенні конкурси, система голосування на Євробаченні працює інакше. В цьому році система була трохи змінена. Телеглядачі і професійне журі від кожної країни-учасниці обрали переможців шляхом голосування, при цьому країни не мали права голосувати за власних співаків. Лазарєв отримав перше місце у народному голосуванні, в той час як журі підтримало конкурсантку з Австралії. Після того, як голоси звели воєдино і підрахували, переможницею виявилася Джамала», - пояснює Гессен.

«Правила Євробачення забороняють політичні пісні. Але текст Джамали відносився до подій, що сталися 72 роки тому, що робить її швидше історичною, ніж політичною», - додає автор.

Гессен розповідає, що російське державне телебачення подвоїло зусилля, за 24 години випустивши двадцять сюжетів про конкурс, включаючи один про те, що кримських татар нібито обурило «здешевлення» їх страждань поп-піснею.

«Ще один сюжет називався «Євробачення не цікавить думка глядачів». «І виникають неминучі питання, - сказав кореспондент, закінчуючи спеціальний репортаж про Євробачення, - як проводити Євробачення в країні, у якої діра в бюджеті, війна на сході і регулярний безлад у столиці?». У Росії, мабуть, проблем немає, незважаючи на її власний обвал економіки, війни на півдні і заході і перестрілку, в якій брали участь кілька сотень людей – в один день з пісенним конкурсом. Російське телебачення не розуміє іронії і не бачить протиріч, що робить його трохи схожим на Євробачення», - підсумовує Гессен.

Повну версію колонки Маші Гессен читайте на сайті NewYorker

Коментарі

1000

Правила коментування
Показати більше коментарів

Останні новини

ТОП-3 блога

Читайте на НВ style

Ми рекомендуємо ТОП-10

Погода
Погода в Киеве

влажность:

давление:

ветер: