23 сiчня 2017, понеділок

Наплювати на людей. Як у Volkswagen зганьбили Німеччину, - американський економіст

коментувати
Роджер Коен: Німеччина не хоче ставати лідером - у неї вже є сумний досвід

Роджер Коен: Німеччина не хоче ставати лідером - у неї вже є сумний досвід

Компанія, назва якої чітко асоціюється з Німеччиною, випускає отруйні гази в атмосферу і заявляє, що їй плювати на здоров'я людей

"Провідна компанія Німеччини гралася з повітрям, яким люди дихають. Це шокує, а в історичній перспективі – це справжній жах", - пише економіст Роджер Коен у своїй колонці для NY Times.

Коен каже, що скандал з Volkswagen, яка збрехала про екологічність своїх автомобілів – один з тих моментів, коли вся національна культура, в даному випадку – культура, яка є зразком скрупульозної чесності, прийняття правил, надійності, уваги до екології і відданості загальному благу, виявляється під питанням.

"У Німеччині завжди існує розрив між правилами, яких вона дотримується, і бажаннями, які вона відчуває. І коли щось йде не так, це відбувається в неймовірних масштабах", - пояснює Коен.

Повоєнна недовіра змусила Європу і США перенаправити свою стратегічну енергію на те, щоб Німеччина більше ніколи не стала всемогутньою. Це, на думку Коена, був їх головною турботою.

"Конституція Німеччини, її федеральна політична архітектура, її членство в ЄС і НАТО, навіть введення євро, - все це були заходи стримування, покликані не допустити того, що зараз відбувається: відновлення домінування Німеччини в Європі", - вважає автор.

Ця ситуація, впевнений він, однаково незручна і для самих німців, і для решти європейців. Європі потрібен лідер. Але Німеччина не хоче ставати лідером - у неї вже є сумний досвід. Європейці, в свою чергу, не дуже й хочуть, щоб ними керувала канцлер Німеччини.

"І в цей момент, коли вся увага звернена на Німеччину, компанія, назва якої чітко асоціюється з цією країною, вдається до шахрайства при оцінці рівня вихлопів, випускає отруйні гази в атмосферу і заявляє, що їй плювати на здоров'я людей – головне, щоб вона стала лідером з виробництва автомобілів у світі", - розповідає Коен.

Він цитує колишнього керівного директора Volkswagen Мартіна Вінтеркорна, який заявив, що не вбачає нічого поганого в своїх діях. Тоді як шкода явна: оксиди азоту.

Коена засмучує схема, яку здійснили працівники Volkswagen, і ще більше засмучує те, що Вінтеркорна замінили так швидко – це означає, що компанія практично не мала часу на роздуми і вибір правильного кандидата.

Скандал з Volkswagen поставив під сумнів всі цінності Німеччини

Він каже, що Volkswagen – не перша компанія, яка порушила правила, і, зрозуміло, що звинувачувати Німеччину у злочині національного виробника автомобілів не можна. Але проблема в тому, що, на його думку, те, що трапилося, ілюструє розрив між правилами і прагненнями німців, між ангельськими крилами і вихлопами азоту. Volkswagen потрібно задуматися про те, наскільки ганебними були слова Вінтеркорна.

Німеччина голосно обурювалася з приводу ліні, шахрайства, ухилення від сплати податків та кумівства в Греції. Вона була права. Греція зробила все, щоб загнати себе і єврозону в нинішню кризу. Але і Німеччина є не найкращим прикладом для наслідування.

Раніше в цьому році голова ще однієї великої німецької компанії Lufthansa, заявляв, що компанія не здійснювала ніяких помилок, після того, як другий пілот літака Germanwings навмисно розбив літак, убивши 149 осіб. Потім він одумався і приніс свої вибачення. Німцям пора задуматися про свої цінності. Роль лідера до цього зобов'язує", - говорить Коен.

Коментарі

1000

Правила коментування
Показати більше коментарів

Останні новини

ТОП-3 блога

Читайте на НВ style

Ми рекомендуємо ТОП-10

Погода
Погода в Киеве

влажность:

давление:

ветер: