26 липня 2017, середа

"Ми обнялися - і тут пролунав другий вибух". Українка - про теракт в стамбульському аеропорту

Українська джазова співачка Аня Чайковська прилетіла рейсом зі Львова до Стамбула саме в той момент, коли в аеропорту почалися вибухи. Вона розповіла Platfor.ma про те, що побачила на місці теракту
коментувати

Наш літак зі Львова приземлився в Стамбулі о 20:50. Ми дочекалися багажу і хвилин через п'ять пішли до виходу з аеропорту. Було багато зустрічаючих. Не знаю, чому пишуть про вибухи і стрілянину в залі вильоту, ми були в зоні прильоту - і все розгорталося там. Прямо біля виходу є обмінний пункт, ми зупинилися біля нього, щоб поміняти валюту. Мій чоловік Діма простягнув гроші - і тут почалася стрілянина.

Люди навколо нас запанікували і побігли врозтіч. Ми з чоловіком стояли на диво спокійно, поки не пролунав вибух з боку виходу тих, хто прилетів. Я чомусь в той же момент побігла на вулицю - без речей, телефону, документів. А Діма, як істинний чоловік, залишився в залі, намагаючись мене знайти. На вулиці якийсь чоловік у військовій формі велів мені лягти на підлогу. Правда, вже через пару секунд я схопилася і почала шукати чоловіка, який так і стояв, озираючись в пошуках мене і намагаючись витягти з закритого приміщення обмінника свій рюкзак. Виявляється, як тільки пролунав вибух, працівник обміну завів його в кабінку, і вони присіли навпочіпки. В цей час хтось пробігав прямо повз них і відстрілювався. Зрозуміло, що ніхто не висовувався з цікавості подивитися, хто біжить і з чого стріляє. Тим часом я безперешкодно повернулася до будівлі.

Ми обнялися - і тут пролунав другий вибух. У залі було розбито скло, пахло порохом, все було в пилу, на підлогу потрапляли стельові панелі. Ми і ще троє чоловіків, двоє турків і один близькосхідної зовнішності, але який не володів турецькою, опинилися в кабінці за обмінником.

Після першого вибуху, коли усі розбіглися, в будівлі залишилися якісь люди в теракотовій формі, їх було кілька десятків

Один з турків пройшов трохи далі, в ту сторону, звідки пролунав вибух і сказав, що там все дуже страшно і погано. Ми витягли з пункту обміну свій рюкзак, взяли валізи (вони стояли на тому ж місці, де ми їх залишили, не збентеживши, мабуть, поліцію) і вийшли з будівлі. Навколо не було ні душі. Ми перейшли дорогу до парковці, де побачили поліцейських, які веліли йти далі, до виїзду таксі. (....)

Діма каже, що після першого вибуху, коли усі розбіглися, в будівлі залишилися якісь люди в теракотовоій формі, їх було кілька десятків. Один з таких і поклав мене на асфальт. Потім вони виводили людей з будівлі і давали вказівки. (...)

При цьому сам Стамбул живе цілком активним життям. На площі поблизу Блакитної мечеті навіть було якесь зібрання. Однак, тут все зрозуміло - у мусульман якраз Байрам, вночі люди живуть, їдять і п'ють.

Вибачте за пафос, але я зрозуміла, що без перебільшення «з коханими не розлучайтеся». Коли я забігла назад у підірваний будинок, то подумала, що вже краще разом на той світ, ніж неушкодженою без коханого. Ось так.

Повну версію тексту читайте на Platfor.ma