6 грудня 2016, вівторок

Українські далекобійники, які застрягли в Росії, їдуть додому

Росія і Україна домовилися про режим

Росія і Україна домовилися про режим "їду додому"

Україна і Росія знайшли тимчасове рішення проблеми взаємної автотранспортної блокади

16 лютого 2016 року на території Росії і України вводиться режим "їду додому", який буде діяти з 25 лютого 2016 року, повідомило Міністерство інфраструктури. Завдяки йому понад тисячі українських і російських водіїв-далекобійників зможуть повернутися на батьківщину з Росії та України.

Прес-секретар міністра інфраструктури Христина Ніколаєва розповіла НВ, що рішення пропустити автотранспорт через свою територію було ухвалено для того, щоб водії могли повернутися додому. Але це не означає, що проблема вичерпана. Сторони продовжать її обговорення.

Російська сторона поки це рішення не коментує.

У прес-релізі Міністерства інфраструктури наголошується, що російські автомобілі проїдуть в Росію "у супроводі". Це швидше за все буде поліція, пояснила Ніколаєва.

Рішення залучити до супроводу силовиків не випадково. Як відомо, з 11 лютого українські активісти в Західній Україні почали блокувати проїзд російського вантажного автотранспорту. Це сталося, так як польська влада не продовжила дозвіл на транзит російських вантажівок по своїй території. І ті стали повертатися в Росію через Словаччину та Закарпаття.

За даними Мінінфраструктури, активісти заблокували в Україні близько 60 вантажівок. Ще 500 очікують на Західному кордоні.

У свою чергу Росія заборонила транзит українських вантажних автомобілів по своїй території. У Мінінфраструктури повідомили, що через це 350 з них заблоковані в РФ, ще 300 чекають на повернення з країн Азії.

Перевізники розуміють, що взаємні послаблення в "автотранспортної війні", – це не більше, ніж ситуативне рішення. "Нічого хорошого від блокади очікувати не доводиться, і автоперевізники вже прораховують нові маршрути", – заявили НВ в прес-службі Асоціації міжнародних автомобільних перевізників України (АсМАП).

Альтернативним російському напрямку може стати так званий "Новий шовковий шлях". Це означає, що автомобілі з України спочатку поромом будуть добиратися до Грузії, а далі слідувати через Азербайджан в Казахстан і Китай. Вартість перевезення за цим маршрутом буде на $1,5 тис. дорожче для кожного вантажівки.

Віце-президент АсМАП Юрій Кучинський каже, що втрати можуть бути менше, якщо морські перевізники захочуть знизити тарифи і заробити за рахунок зростання вантажопотоку.

Є ще один варіант – використовувати грузинські, турецькі і узбецькі машини для вантажоперевезень. Іноді такі послуги виявляються навіть і дешевші, ніж використання українського автотранспорту, розповів НВ менеджер однієї з транспортних компаній, що побажав залишитися невідомим.

Але в цілому, звичайно, це невихід. "Автомобільний транспорт завжди буде більш вигідним для бізнесу", – говорить Кучинський. Він очікує, що в протистоянні сторін рано чи пізно економічні міркування візьмуть верх над політичними.

Коментарі

1000

Правила коментування
Показати більше коментарів

Останні новини

ТОП-3 блога

Фото

ВІДЕО

Читайте на НВ style

Статті ТОП-10

Погода
Погода в Киеве

влажность:

давление:

ветер: