29 червня 2017, четвер

Розумні чи красиві. П'ять претендентів на пост мера Києва відповіли на п'ять запитань НВ

Розумні чи красиві. П'ять претендентів на пост мера Києва відповіли на п'ять запитань НВ
Колаж НВ
Хто з них обіцяє метро на Троєщину, а хто – вважає це божевільною ідеєю, де розраховують добути гроші потенційні мери, чи їздять у громадському транспорті та чи подобається їм це, розповідають вони самі

П'ятеро претендентів на крісло мера столиці, які за даними опитування НВ, лідирують у передвиборній гонці, відповіли на п'ять однакових запитань редакції. В опитуванні взяли участь більше 7 тисяч чоловік.

Ми запитали їх:

1. З чим ви ніколи не могли змиритися в Києві?

2. Якщо вас оберуть мером, що ви зробите у свій перший робочий день? У перші 100 днів?

3. Коли ви востаннє їздили у громадському транспорті у Києві? Як позбутися заторів? Чи поїде коли-небудь метро на Троєщину?

4. Чи бачите ви якісь додаткові невикористані джерела наповнення бюджету Києва? Які?

5. Що важливого не зробив діючий мер Віталій Кличко?


Опитування проводилося з 13 жовтня
Опитування проводилося з 13 жовтня


ВІТАЛІЙ КЛИЧКО

1. З чим ви ніколи не могли змиритися в Києві?

Як і більшість киян, я не можу миритися з корупцією, несправедливістю, поганим ставленням до міста.

Київ – це наш спільний дім. Кожен хоче, щоб в його будинку було затишно, чисто, безпечно. І ми робимо все, щоб навести порядок у місті, зробити його більш комфортним, сучасним, європейським.


Фото: Пресс-служба президента

2. Якщо вас оберуть мером, що ви зробите у свій перший робочий день? У перші 100 днів?

Ну, це буде не перший мій робочий день як мера столиці, тому займусь своєю звичною роботою – вирішенням проблем міста та киян.

Ми будемо продовжувати всі проекти, які запустили в столиці. Протягом останнього року ми створювали основу для того, щоб Київ став по-справжньому європейською столицею. Вважаю, що у цих вкрай складних умовах нам вдалося зробити чимало. Зміни почалися, і ми їх будемо продовжувати. Головне – ми рухаємося в правильному напрямку. Ми продовжимо боротьбу з корупцією, з незаконними МАФами та рекламою, які спотворюють вигляд міста. Ми продовжимо розвиток соціальної інфраструктури. Нагадаю, в цьому році вперше за кілька років ми відкрили дві нові школи і два дитсадки, в наступному плануємо відкрити ще кілька об'єктів. На ремонт доріг у цьому році ми виділили безпрецедентну суму, в наступному ми її кратно збільшимо. Так, кожен день, крок за кроком конкретними справами змінюємо Київ.

Щодо метро на Троєщину – я не хочу давати порожніх обіцянок. Попередні мери вже неодноразово спекулювали на цій темі. На добудову Подільсько-Воскресенського мосту та метро на Троєщину потрібні колосальні кошти, яких у нас немає

3. Коли ви востаннє їздили у громадському транспорті у Києві? Як позбутися заторів? Чи поїде коли-небудь метро на Троєщину?

Я не з чуток знаю про роботу громадського транспорту в місті. Досить часто спускаюся в метро. Нещодавно з послом Японії проїхалися від Дарниці до Київського політеху в новому модернізованому вагоні. Завдяки "кіотським" коштам та підтримці уряду Японії ми отримали можливість модернізувати 120 вагонів у столичній підземці. В минулому році – 95. І в цьому році київський метрополітен отримає ще 25 модернізованих вагонів. На сьогодні 10 вагонів вже введені в експлуатацію. Ще 15 місто отримає до кінця року. Оновлені вагони більш місткі, зручні і безпечні та дозволяють економити до 40% електроенергії.

Кілька тижнів тому ми презентували новий польський трамвай компанії PESA. Це сучасний безшумний трамвай з низькою підлогою, оснащений системою кондиціонування і відеоспостереження. Це перший такий трамвай у Києві, і я гарантую, що не останній. Сім трамваїв закупили у львівського Електрона, вони незабаром прибудуть до Києва.

Запускаємо на лінію нові тролейбуси, відкриваємо нові маршрути.

Що стосується боротьби з заторами, ми спільно зі Світовим банком розробили нову транспортну систему, яка допоможе істотно змінити транспортну інфраструктуру міста. Останній раз виміри пасажиропотоку в Києві проводилися в 1986 році, і місто досі використовує застарілі дані. Нам необхідно спростити транспортну схему міста, зменшивши кількість дублюючих маршрутів, якщо пасажиропотік становить менше 5 тис. осіб на добу, збільшивши при цьому кількість прямих маршрутів, а також розширити маршрути підвозу пасажирів до метро і покращити сполучення з передмістям за рахунок пересадочних вузлів на околицях міста.

Щодо метро на Троєщину – я не хочу давати порожніх обіцянок. Попередні мери вже неодноразово спекулювали на цій темі. На добудову Подільсько-Воскресенського мосту та метро на Троєщину потрібні колосальні кошти, яких, будемо говорити чесно, у нас зараз немає.

4. Чи бачите ви якісь додаткові невикористані джерела наповнення бюджету Києва? Які?

Найголовніше джерело – успішна боротьба з корупцією та перекриття "тіньових" схем. Нам вже вдалося цього року зібрати на 30% більше податків у міський бюджет. І все завдяки руйнуванню корупційних схем. Ми просто не дали можливості красти гроші. Багато комунальних підприємств стали прибутковими. Погашена заборгованість по зарплатах. І за рахунок тих коштів, які раніше осідали в кишенях чиновників, ми змогли підвищити зарплати бюджетникам, насамперед вчителям та медикам.

Ще одне джерело доходу – стимулювання розвитку підприємництва та спрощення ведення бізнесу. Підтримка успішних виробництв, стимулювання створення нових – це і робочі місця, і податки в бюджет міста.

Крім того, ми будемо наводити порядок із зовнішньою рекламою, парковками, МАФами. Щоб вони, по-перше, не заважали киянам і не псували зовнішній вигляд міста, і щоб гроші надходили в столичний бюджет, а не розкрадалися.

5. Що важливого не зробив Віталій Кличко на посаді мера?

Я досить критично та об'єктивно ставлюся до результатів своєї роботи за минулі півтора року. І треба визнати чесно, що не все зробили, що планували. Але точно так само і треба чесно говорити, що реалізація багатьох речей залежить не від столичної влади.

Взяти, для прикладу, хаотичне паркування. На сьогодні ми, на жаль, не маємо права штрафувати водіїв за паркування в недозволених місцях. Нещодавно парламент провалив закон, який би нам це дозволяв. Тому якщо говорити про реальну децентралізацію, то право стягувати штрафи з водіїв за паркування в недозволених місцях повинна встановлювати Київрада. І я впевнений, це вирішить проблему.

Я вже згадував про зовнішню рекламу та МАФи. Досі комплексна схема розміщення зовнішньої реклами та комплексна схема розміщення МАФів не затверджені. Мені довелося звільнити керівника департаменту архітектури, головного архітектора та двох його заступників, оскільки вони не впоралися з роботою. Проведемо відкритий конкурс і візьмемо тих, хто здатний навести порядок.

Але чесно кажучи, в цих непростих умовах за рік ми змогли зробити чимало. І головне – ми заклали основу для реальних змін, які обов'язково будуть продовжені.

БОРИСЛАВ БЕРЕЗА

1. З чим ви ніколи не могли змиритися в Києві?

Не міг і ніколи не зможу змиритися зі ставленням чиновників до міста як способу заробити гроші. Скільки не стикався з "роботою" міських бюрократів, завжди спостерігав подібну картину – ними рухає особистий, а не суспільний інтерес.

Тимчасовв влада зі шкіри геть лізе, аби встигнути монетизувати свою посаду. Заробляють на всьому – від дерибану міської землі до тендерних закупівель. Саме тому місто рік за роком втрачає свої активи – землю, гроші, комунальне майно. На системні зміни ні часу, ні грошей вони не знаходять. Турбота про киян у міської влади загострюється лише перед виборами. Але проявляється у вкрай збочених формах – грошових подачках, продуктових наборах, дрібних ремонтах. Це породжує порочне замкнене коло, розірвати який – моє ключове завдання.

2. Якщо вас оберуть мером, що ви зробите у свій перший робочий день? У перші 100 днів?

Перше, що я зроблю – заблокую процес передачі комунального підприємства Київміськсвітло в концесію компанії Сенергос. Експерти енергетичного ринку стверджують, що ця електроенергетична компанія контролюється так званої "Лужниковською" групою російських бізнесменів Олександра Бабакова та Михайла Воєводіна. Нагадаю, що пан Бабаков в недалекому минулому був віце-спікером Держдуми РФ. Каламутна схема відчуження комунальної власності ретельно приховується від громадськості не дарма: передавати столичну компанію бізнесменам, які представляють країну-агресора – це не тільки плювок в обличчя киянам. Це ще й цинічне попрання принципів державної безпеки. З урахуванням досвіду віялових відключень світла в регіонах нашої країни взимку-навесні цього року, це може стати звичайною практикою для російських агентів для "розгойдування" внутрішньополітичної ситуації в Києві.

А наступні 100 днів будемо реалізовувати наш План рішучих дій. У ньому лише вісім пунктів. Але всі вони цілком реальні. Була б політична воля, а її в нашій команді з надлишком.

Багатьом киянам це невідомо, але столичний енергокомплекс вже декілька останніх років перебуває під контролем Ріната Ахметова. Я впевнений, що киянам не потрібен посередник Ахметов між ними та їх власністю

3. Коли ви востаннє їздили у громадському транспорті у Києві? Як позбутися заторів? Чи поїде коли-небудь метро на Троєщину?

На громадському транспорті їздив минулого тижня. Місто стояло в заторах, і мені довелося їхати на зустріч з виборцями на метро. До людей не можна спізнюватися. Транспортне питання для мене як жителя Троєщини дуже болюче. Перед кожними виборами всі обіцяють деснянцям метро, і так вже більше 20-ти років. Хоча, впевнений, всі можливості для цього є. Як є і іноземні інвестори, готові його будувати. Питання лише у міської влади, яка без відкату та особистої вигоди нічого не бажає робити.

Що стосується заторів, то вирішення цього питання викладено у п'ятому та восьмому пунктах нашого Плану. По-перше, це заміна маршруток на сучасні багатомісні автобуси і тролейбуси на магістральних шляхопроводах. По-друге, упорядкування та розвиток парковок, включаючи створення "перехоплюючих" паркінгів на в'їзді в місто. Кияни з задоволенням будуть користуватися сучасним комфортним пасажирським транспортом, якщо він, нарешті, з'явиться на дорогах столиці.

4. Чи бачите ви якісь додаткові невикористані джерела наповнення бюджету Києва? Які?

За нашими розрахунками є три основних джерела збільшення міського бюджету. Перше – це наведення порядку в комунальному господарстві. У Києві існують сотні комунальних підприємств, при цьому більшість з них безнадійно збиткові. Вірніше, вони збиткові на паперах. Насправді їх прибуток ховається і виводиться чорними схемами в кишені наближених до влади мародерів. Ну як може бути збитковим таке підприємство як Київпарксервіс? Це ж розумом не збагненно! Друге – легалізація столичного бізнесу, частина якого залишається в тіні. Візьмемо ті ж МАФи, більшість з них нелегальні. Адже це теж не просто так, це вигідно районним і міським чиновникам, яким, а не в бюджет міста, заносять "валізи". З нами не вийде "порішати". І якщо ми декларуємо наведення порядку у вуличній торгівлі, то залишаться працювати тільки легальні МАФи і тільки там, де їм буде наказано перебувати. І третій напрямок, який залежить не тільки від міської влади, але і від центральної – припинення дискримінаційної практики вилучення з бюджету міста 60% зборів ПДФО. Київ – єдине місто, на який поширюється такий драконівський підхід. До речі, відповідний законопроект я вже зареєстрував у парламенті. Сподіваюся, колеги-депутати мене підтримають. Тим більше, що багато хто з них - кияни.

5. Що важливого не зробив Віталій Кличко на посаді мера?

Найпростіший крок, але який, в силу різних обставин, чинна міська влада обходить стороною – повернення активів ПАТ Київенерго під контроль міста. Багатьом киянам це невідомо, але столичний енергокомплекс вже декілька останніх років перебуває під контролем Ріната Ахметова.

За визначенням Антимонопольного комітету, Київенерго є природною монополією на ринку енергозабезпечення столиці. При цьому на адресу монополіста з боку експертів звучать звинувачення в непрозорості тарифів та їх невідповідність інтересам міської громади. Ще більше питань викликає сама процедура приватизації підприємства донецьким олігархом. За нашими підрахунками, повернувши столичні котельні та тепломережі, місто отримає інструмент оптимізації тарифів на 17-22%.

Тут важливо розуміти, що ми не збираємося втягуватися в складну процедуру реприватизації. Все набагато простіше – Київенерго не є власником міської енергетики, а лише орендує її в рамках Угоди щодо реалізації проекту управління енергетичного комплексу міста Києва від 27 вересня 2001 року, укладеного з Київською міською державною адміністрацією. Згідно з пунктом 5.2 угоди, договір цілком законно може бути розірваний або за угодою сторін, або за рішенням суду. Я впевнений, що киянам не потрібен посередник Ахметов між ними та їх власністю.

ГЕННАДІЙ КОРБАН

1. З чим ви ніколи не могли змиритися в Києві?

Завжди хотілося, щоб Київ був локомотивом змін. Столицею, яку ми могли б не тільки любити, але й пишатися нею на весь світ. А коли я почав займатися вивченням питань розвитку міст, то тим більше не міг зрозуміти, в чому проблема, чому Київ зупинився в розвитку. Адже у нього величезний потенціал, набагато більший, ніж у інших міст України.

Значну частину свого дитинства я провів у Ризі, і, приїжджаючи туди зараз, бачу, як це місто змінилося за останні роки. Хоча столиці країн Балтії і в Радянському Союзі разюче відрізнялися від столиць інших тодішніх республік. А зараз вони взагалі стали справжніми сучасними європейськими містами. Хотілося б, щоб наші мегаполіси хоч на крок наблизилися до європейських.

Якщо підсумувати все сказане, дратує очевидне протиріччя між потенціалом міста і тим, як він розвивається. А точніше, практично не розвивається, стоїть на місці. Потенціал величезний, а темпи, цілеспрямованість і впорядкованість розвитку – на рівні позаминулого століття. Переконаний, що все це – результат невдалого й неефективного керівництва та тотальної корупції у міській владі.

2. Якщо вас оберуть мером, що ви зробите у свій перший робочий день? У перші 100 днів?

Перш за все зміню управлінську модель міста. Тобто ліквідую КМДА в нинішньому її вигляді. Вона безнадійна, її не можна ні оптимізувати, ні реформувати. Тому у свій перший робочий день я підпишу документи про ліквідацію старої мерії і початку формування нової. Замість "совкової" адміністрації створю сучасний, технологічний, ефективний, максимально комп'ютеризований центр управління містом – це буде план на 100 днів.

Оскільки попереду всіх нас чекає зима і особливо актуальні сьогодні питання опалення – поставлю перед Київрадою питання про тарифи. Адже встановлення норм споживання тепла в будинках без лічильників, які знаходяться на балансі місцевої ради – прерогатива місцевої влади. Думаю, я зміг би домогтися від Київради зниження норм у відповідності з фактичним споживанням тепла, тому що нинішні – завищені в 1,5–2 рази.

Далі, ймовірно, нас чекає боротьба за міський бюджет, коли стане дуже добре видно, хто і навіщо йшов до Київради. Ця боротьба буде вестися на двох рівнях. У парламенті УКРОП буде домагатися, щоб у Бюджетний і Податковий кодекси були внесені зміни, які дозволять як Києву, так і іншим містам залишати у своїй казні до 80% зароблених грошей і лише 20% віддавати в державний бюджет. Це справедливо. Бюджетна незалежність – один із принципів справжнього самоврядування і найкращий показник децентралізації.

На рівні Київради особисто я і фракція УКРОПу будемо боротися за те, щоб було запроваджено програмно-цільовий метод формування бюджету. Щоб кожен структурний підрозділ міста підготував програму свого розвитку на поточний період. Вказало цілі, яких необхідно досягти. Обговорило і цілі, і програму розвитку з жителями міста. Це дозволить оптимізувати витрати. І городяни будуть розуміти, що місто буде робити і на що витрачати гроші. В ідеалі житель будь-якого мікрорайону, подивившись бюджет Києва, повинен отримати інформацію: коли, який саме ремонт, де і ким буде проводитися. Тобто ніяких абстрактних цифр. Конкретний перелік об'єктів, робіт, термінів та відповідальних осіб. Вся ця інформація повинна бути доступна на сайті міської ради. На жаль, такий бюджет на 2016 рік ми можемо не встигнути розробити. Але працювати в цьому напрямку почнемо.

Кияни, як у тому анекдоті про мавпу на роздоріжжі, повинні для себе вибрати, який мер потрібен більше – красивий чи розумний

3. Коли ви востаннє їздили у громадському транспорті у Києві? Як позбутися заторів? Чи поїде коли-небудь метро на Троєщину?

У метро був тиждень тому. Правда, на вихідних, тому народу було не дуже багато.

Простого вирішення проблеми заторів немає, але є кілька послідовних кроків, які можуть вирішити його. Перший – це негайне припинення точкової забудови, що призводить до появи в центрі Києва "хмарочосів" – житлових та офісних. Другий – перенесення в інші місця, бажано на околиці, органів центральної та місцевої влади. Третій – розвиток громадського транспорту, пов'язаний з програмою будівництва великих перехоплюючих парковок на під'їздах до міської межі Києва і до центру міста. Четвертий крок – винесення промислових зон за межі Києва, що дозволить створити цілий ряд перемичок між транспортними артеріями, які сьогодні заблоковані промисловими зонами. П'ятий – впровадження комп'ютеризованої системи управління транспортними потоками. І нарешті, будівництво офісних центрів на лівому березі – з тим, щоб туди перемістилася з часом частина офісів, які сьогодні знаходяться на правому березі і, відповідно, впливають на щільність транспортного потоку, в тому числі і на мостах.

Далеко не всі ці рішення вимагають великих капітальних інвестицій. Світовий досвід показує, що такі проекти успішно реалізуються шляхом державно-приватного партнерства, в тому числі із залученням великих міжнародних інвесторів.

Що стосується метро – це проблема не тільки Троєщини. Це взагалі проблема незв'язаності деяких районів Києва між собою і відповідно проблема доступності різноманітних послуг – не тільки адміністративних, але й культурних, освітніх і так далі. Те, що райони треба пов'язувати з центром або між собою – зрозуміло. Але ось як пов'язувати – за допомогою метро чи інших видів громадського транспорту – це питання треба вирішувати, виходячи з ефективності витрат. Може, там буде доцільніше не будувати метро, а розвивати інші типи транспорту. Це треба вивчити і прийняти рішення.

4. Чи бачите ви якісь додаткові невикористані джерела наповнення бюджету Києва? Які?

Перше – це наведення порядку з комунальними підприємствами. Їх у Києві 2000. Жодне місто в світі не дозволяє собі мати у власності таку кількість підприємств. Скільки там "зарито" додаткових коштів – це предмет комплексного аудиту міських фінансів. Ви можете собі уявити, припустимо, збитковий Бессарабський ринок? І я не можу. А за документами він збитковий.

Друге – перехід до одноканальної системи формування бюджету. Київ в середньому віддає сьогодні в центральний бюджет 5 млрд. грн. щорічно.

Нарешті, третє – залучення інвесторів, приватного бізнесу до фінансування міських проектів.

5. Що важливого не зробив Віталій Кличко на посаді мера?

Простіше сказати, що він зробив. Але справа навіть не в цьому. Кияни, як у тому анекдоті про мавпу на роздоріжжі, повинні для себе вибрати, який мер потрібен більше – красивий чи розумний.

ОЛЕКСАНДР ОМЕЛЬЧЕНКО

1. З чим ви ніколи не могли змиритися в Києві?

З грубим порушенням Конституції України (статті133 про Статус міста-героя Києва як столиці) – позбавленням київської громади права використання в повному обсязі бюджетних надходжень в інтересах киян. Ліквідацією районних рад, тобто фактичним позбавленням системного самоврядування та самоорганізації населення.

2. Якщо вас оберуть мером, що ви зробите у свій перший робочий день? У перші 100 днів?

Оголошу відкритий конкурс на штатні керівні  посади заступників голови КМДА, начальників головних управлінь та управлінь, керівників комунальних підприємств.

Постійно виконуватиму та контролюватиму передвиборчу програму УІІ партії Єдність перед киянами.

Підпишу міський та районні соціально спрямовані бюджети  на 2016 рік, які сприятимуть покращенню якості життя киян.

Особливо, підкреслюю, забезпечу повноцінне виконання  програми Турбота для малозабезпечених верств населення.

Ми забезпечимо якісними робочими місцями молодь та підтримуватимемо розвиток середнього та малого бізнесу. Розпочнемо та продовжуватимемо будівництво бюджетних квартир, пільгових орендних квартир для молоді та молодих сімей, програма “50х50” для бюджетників.

Переглянемо прозорі, економічно-обгрунтовані комунальні тарифи.

Цілодобово  контролюватиму умови роботи побуту та праці в зимовий період часу згідно з метереологічними прогнозами.

Активізую інвестиційну діяльність інноваційних наукових розробок.

Ліквідуватиму збитковість комунальних підприємств.

Упереждуватиму та запобігатиму проявам корупційної діяльності у всіх сферах господарювання, розпочинаючи з першої особи.

Так, "розморозимо" та добудуємо транспортний шляхопровід з метрополітеном Поділ – Троєщина протягом 3,5 років

3. Коли ви востаннє їздили у громадському транспорті у Києві? Як позбутися заторів? Чи поїде коли-небудь метро на Троєщину?

Давно.

Необхідно побудувати сотні підземних і наземних переходів, обмежити кількість світлофорів і забезпечити розвиток паркувальної інфраструктури та обмежити в'їзд у Київ транзитного транспорту.

Так, "розморозимо" та добудуємо транспортний шляхопровід з метрополітеном Поділ – Троєщина протягом 3,5 років.

4. Чи бачите Ви якісь додаткові, невикористані джерела наповнення бюджету Києва? Які?

100% фінансових надходжень з податків та зборів, відкритих торгів земельних ресурсів, аукціонів на право оренди земельних ділянок та комунальної нерухомості. 

Повноцінний збір рекламних податків.

Створення додаткових якісних робочих місць за рахунок перспективи розвитку малого та середнього бізнесу.

5. Що важливого не зробив Віталій Кличко на посаді мера?

Не зберіг довіру киян і не втратив (говорить з іронією – НВ) передвиборчу програму партії Удар!

СЕРГІЙ ГУСОВСЬКИЙ

1. З чим ви ніколи не могли змиритися в Києві?

З тим, як по-варварськи ставляться до рідного міста в останні роки. З відсутністю адекватного управління. Історичні місця, парки, сам дух вікового Києва поступово зникають. Нові висотки – як нові шрами. Напевно, в повній мірі відчути це може не тільки корінний киянин, але і будь-яка людина, яка любить та знає Київ. Це одна з ключових причин, чому я пішов у політику. Не можу і не буду залишатися осторонь. Півтора року роботи в Київраді дають ще більше підстав слідувати гаслу "Візьми і зроби". Покладатися можна лише на свою політичну силу.

2. Якщо вас оберуть мером, що ви зробите у свій перший робочий день? У перші 100 днів?

Почну з того, що відразу включусь в відстоювання інтересів міста у Верховній Раді. При формуванні бюджету 2016 року Київ не повинен бути обмежений, як у нинішньому році. Нам залишили лише 40% податків на доходи фізичних осіб, в той час, як всі інші міста України отримали 60%. Нагадаю, це основне джерело надходжень у міську казну. Так, у нас більше державних службовців, але і навантаження на місто-столицю непропорційно більше, ніж на інші міста. Ми не маємо права миритися з такою фінансовою дискримінацією.

Окрім того, обов'язково проведу конкурсний відбір керівників усіх структурних підрозділів міської адміністрації та їх заступників. Те ж саме стосується і керівників комунальних підприємств. Замість "лояльних", "друзів" і їм подібних, ми залучимо до управління містом професійних менеджерів. Тих, у кого є досвід і програма дій. До відома, за останні півтора року таких призначень – на конкурсній основі – практично не було. Якщо бути точним – було. Одне. Мова про директора одного нового комунального підприємства. Решта – по-старому, тобто з числа "своїх".

Окремий важливий крок – реорганізація Антикорупційної ради при голові міста. Зараз Антикорупційну раду очолює сам мер, а входять в цю раду ті самі чиновники, яких ця організація повинна контролювати. Очевидно, що потрібна реформа. Антикорупційна рада має бути ефективною. Це означає, що там не може бути чиновників. Там повинні працювати представники громадськості, особливо ті, що спеціалізуються на протидії корупції. Також обов'язково повинні в неї увійти представники правоохоронних органів і прокуратури. Голова ж ради має бути обраний... вгадайте – теж через відкритий конкурс. Одним з головних завдань Антикорупційної ради буде аудит і аналіз рішень Київради, а також указів і розпоряджень мера на предмет дотримання норм антикорупційного законодавства та відсутності конфлікту інтересів.

Ще одна новація – створення інституту віце-мера. Зайняти цей пост я б запропонував найближчому супернику – тобто другому фіналісту другого раунду виборів. Нехай буде противагою новообраному мерові. Сильна опозиція – це завжди виклик для влади через конкуренцію. А конкуренція, як відомо, рушій прогресу і боятися її – себе не поважати. Якщо у віце-мера є готовність і бажання працювати на благо міста – відмінно! Нехай працює!

Багато чого почали робити перед виборами. Все це схоже на що завгодно, тільки не на системний підхід. На передвиборчу метушню – так. На системний підхід – на жаль.

3. Коли ви востаннє їздили у громадському транспорті в Києві? Як позбутися заторів? Чи поїде коли-небудь метро на Троєщину?

Дуже рідко їжджу наземним громадським транспортом. Але метро люблю. У будній день часто зручніше дістатися з пункту А в пункт Б саме на метро. Наприклад, з вулиці Мечникова до Золотих воріт – пряма гілка і всього дві зупинки. Останній раз користувався метро декілька днів тому.

Про затори: очевидно, що в глобальному сенсі вони виникають через дисбаланс транспортного попиту (куди і навіщо їхати) і пропозиції (на чому і як їхати). Якщо в місті зосереджено основне житло в спальних районах, а робочі місця розташовуються в центрі, то неважко уявити, що всі можливі шляхи прямування від житла до роботи будуть перевантажені. Якщо на лівому березі робочих місць на 20% менше, ніж на правому, і при цьому продовжується збільшення цієї диспропорції, то ніяких мостів через Дніпро не вистачить. Щоб зменшити кількість пробок, необхідно розвивати і дороги, і громадський транспорт. Окрім того, потрібен баланс робочих місць та місць проживання. Також важливо мотивувати городян пересідати з особистого авто на громадський транспорт. Локально ж іноді достатньо просто перерахувати цикли світлофора і одержати істотний ефект у пропускній здатності перехрестя.

Метро на Троєщину – це дуже витратна процедура, рішення якої має бути закладено у стратегії міста. Це питання не одного року. Ті, хто буде кричати, що побудують метро протягом 2-3 років – брешуть. Це дуже велике фінансове завдання. Тому паралельно з його рішенням потрібно займатися збільшенням кількості робочих місць на самій Троєщині – щоб у людей було менше причин їздити через Дніпро в будні дні.

4. Чи бачите ви якісь додаткові невикористані джерела наповнення бюджету Києва? Які?

Майже по кожній статті бюджету ми можемо отримати додаткові надходження, якщо змінимо підходи до планування і контролю за бюджетом, а також посилимо відповідальність чиновників та керівників комунальних підприємств. У деяких випадках мова може йти про десятки мільйонів, а в деяких і про сотні мільйонів, як, наприклад, в питаннях землі або комунальної власності. До того ж не потрібно забувати про наявність значного резерву у видаткових статтях бюджету. Якщо прибрати звідти корупцію і неефективність – зможемо отримати до 20% економії.

Якщо говорити про абсолютно нові додаткові джерела наповнення бюджету столиці, то це податок на нерухомість, який міг би принести кілька мільярдів гривень, але до його введення повинні бути виконані всі технічні проблеми при його адмініструванні.

5. Що важливого не зробив Віталій Кличко на посаді мера?

Не зміг побороти корупцію. Так і не почав проводити відкриті конкурси на заміщення керівних посад для КМДА та комунальних підприємств. Боротьба з МАФами ведеться, але вона носить хаотичний характер. У підсумку, вони мігрують з одного району в інший. Незаконні забудови тривають. І так далі. Звичайно, багато чого почали робити перед виборами – наприклад, авральні ремонти доріг, які стали причиною численних заторів та аварій. Все це схоже на що завгодно, тільки не на системний підхід. На передвиборчу метушню – так. На системний підхід – на жаль.

 

Коментарі

1000

Правила коментування
Показати більше коментарів

Останні новини

ТОП-3 блога

Фото

ВІДЕО

Читайте на НВ style

Крупним планом ТОП-10

Погода
Погода в Киеве

влажность:

давление:

ветер: