11 грудня 2016, неділя

Розкіш, а не засіб пересування. Всі нові автомобілі обкладуть транспортним податком

коментувати
Автомобіль - не розкіш? - Тоді ми йдемо до вас...

Автомобіль - не розкіш? - Тоді ми йдемо до вас...

Скільки будуть платити власники престижних машин класу люкс і скільки – всі інші, з'ясовувало НВ

Міністерство фінансів України має намір ввести транспортний податок на автомобілі та мотоцикли, яким не більше п'яти років. Також Мінфін вважає за необхідне ввести підвищений транспортний податок на автомобілі, середня ринкова вартість яких перевищує 1 млн грн. (близько $45 тис.).

Нововведення в оподаткуванні автомобілістів передбачені в презентації податкової реформи. Проект реформи відомство планує подати на затвердження в Кабмін і Верховну Раду найближчим часом.

Згідно з правками до чинного Податкового кодексу України, прийнятого народними депутатами 28 грудня 2014-го, 1 січня поточного року були впроваджені транспортний податок, акцизний збір на автобуси, вантажний транспорт та електродвигуни, а також відновлений акцизний збір на переобладнані автомобілі. Відповідно до Кодексу, ставка транспортного податку встановлюється в розрахунку на календарний рік у розмірі 25 тис. грн, який стягується з автомобілів з двигунами більше 3 л, і що знаходяться в експлуатації не більше 5 років.

Експерти різко критикували такі критерії, оскільки під оподаткування таким чином потрапили автомобілі, які не відносяться до розкішних. До того ж багато авто преміум-сегменту мають двигуни менше 3 л.

В Україні несправедливо прописаний податок на рухоме майно: тепер за транспорт, якому менше 5 років доведеться платити податки, навіть якщо він жодного разу за рік не виїхав на проїжджу частину

"В Україні несправедливо прописаний податок на рухоме майно. Надходить дуже багато скарг із питаннями: чому громадяни повинні платити 25 тис. грн. на рік за те, що вони є власниками недорогих автомобілів, – пояснює НВ заступник міністра фінансів Олена Макеєва. – Тому ми пропонуємо нову модель. 25 тис. платитимуть лише власники автомобілів класу люкс – це такі як Maserati, Bentley і так далі. А інші, які мають у власності авто, котрим  до 5 років, сплачуватимутть щорічний податок, який, за нашими розрахунками, буде нижче 1 тис. грн.".

Учасники автомобільного ринку залишилися незадоволені рішенням Мінфіну. "Транспортний податок – це та ж система, яка була в 1920-ті. В Україні 8 млн автомобілів на 40 млн людей, і складається таке враження, що Мінфін розкуркулює середній клас", - обурюється гендиректор Всеукраїнської асоціації автомобільних імпортерів і дилерів (ВААІД) Олег Назаренко.

До того ж система збирання транспортного податку, на його думку, складна і недешева в адмініструванні. Обчислення суми податку здійснюється контролюючим органом за місцем реєстрації платника податків, та податкове повідомлення про сплату суми податку подається за місцем реєстрації власника автомобіля раз на рік. "Раніше техогляд не можна було пройти, поки не покажеш платіжку, що ти сплатив податок. І податки платили тільки 60% водіїв. Самі даішники, які були в схемі, радили власникам сплатити податок і принести їм квитанцію, а потім вони знімали ксерокопію квитанції, видавали водієві талон техогляду, і в той же день людина йшла до Ощадбанку, писала заяву, що сума сплачена помилково, і гроші поверталися, - розповідає Назаренко. - Техогляд скасували. Хто зараз буде перевіряти, чи сплатив водій податки? І скільки на оплату інспекторів піде держкоштів?"

У цивілізованому світі податки закладені у вартість пального – запроваджено акцизи на паливо і сума збору стягується при купівлі кожного купленого літра бензину. Так діє принцип: чим більше людина їздить, тим більше вона платить державі податків. Транспортний збір, який планують ввести в Україні, потрібно платити навіть у тому випадку, якщо автовласник жодного разу за рік так і не виїхав на проїжджу частину.

Важливе питання – на що будуть спрямовані зібрані від транспортного податку кошти

Ще одне важливе питання – куди будуть спрямовані зібрані таким чином кошти. У період 2010-2014 років було продано понад 900 тис. нових автомобілів, і ще близько 30 тис. – в 2015 році. У Мінфіні підрахували, що податок на преміум-автомобілі торкнеться 17 тис. транспортних засобів. В 2015-му, за словами міністра фінансів Наталії Яресько, бюджетні надходження від сплати транспортного податку плануються на рівні 400 млн грн.

Зараз податки надходять у державний бюджет, загальну казну, і до свого цільового призначення – будівництво і ремонт дорожньої інфраструктури - не доходять. "Якщо буде реформована структура управління дорожнім господарством (уся структура Укравтодору), якщо дійсно розділять функції замовника будівництва доріг, компанії, яка перевірятиме якість будівництва доріг, і, власне, генерального підрядника, і під це все буде створений державний фонд, куди надходитимуть ці податки, – тоді, принаймні, ми зрозуміємо, куди платимо податки [і хто несе відповідальність за стан доріг]", - міркує голова правління "Віді Груп" Артем Ткаченко.

Варто відзначити, що новий Податковий кодекс також передбачає впровадження електронної акцизної ставки на паливо. Мінфін планує запровадити п'ятирічний графік поступового наближення ставок акцизного податку до європейського рівня.

Крім того, за словами Макеєвої, додатковий імпортний збір із автомобілів (5% і 10%) буде скасовано, а екологічний збір в Мінфіні поки не планують переглядати.

Коментарі

1000

Правила коментування
Показати більше коментарів

Останні новини

ТОП-3 блога

Фото

ВІДЕО

Читайте на НВ style

Статті ТОП-10

Погода
Погода в Киеве

влажность:

давление:

ветер: