24 вересня 2017, неділя

Новий голова Vodafone Україна Ольга Устинова розповідає про те, куди добереться 3G

Новий голова Vodafone Україна Ольга Устинова розповідає про те, куди добереться 3G
Новий голова Vodafone Україна Ольга Устинова розповідає про те, куди добереться 3G і як смартфони перетворяться на мобільні гаманці

У січні 2016‑го мобільний оператор Vodafone Україна створив невелику сенсацію на телеком-ринку: вперше в його історії керівником національного рівня стала жінка. Її звуть Ольга Устинова, у неї 20‑річний досвід роботи в цій сфері.

До кінця осені минулого року Vodafone Україна працював під брендом російського МТС. Це другий за величиною — після Київстару — телеком-оператор країни: на момент ребрендингу кількість його абонентів становила 20,3 млн осіб.

Нинішнє призначення стало для Устинової підвищенням і дауншифтингом одночасно.

Вона працювала на різних посадах у МТС — як в Україні, так і в Росії. До 1 січня керувала в російському МТС величезним регіоном від Іркутська до Камчатки. Тепер очолила оператора національного рівня, але з технологічної точки зору повернулася в минуле: Устинова розповідає, що в далекосхідному офісі давно забули, що таке Wi-Fi,— в РФ всі користуються набагато швидшим 4G-інтернетом. В Україні їй доведеться будувати 3G-мережу. Причому робити це вже не за лекалами МТС, а за стандартами найбільшого мобільного оператора Європи — Vodafone. Фактично потрібно створити компанію з новим обличчям. І це в умовах, коли навіть експерти за звичкою називають її МТС, а пересічні громадяни вважають російською.

Про те, як Устинова збирається впоратися з подібними викликами та що чекає на абонентів компанії найближчим часом, вона розповіла НВ у своєму першому інтерв'ю на цій посаді.

— Що, з вашої точки зору, необхідно першою чергою побудувати компанії Vodafone Україна?

— Першою чергою — мережу. Сьогодні вона у нас вже покриває 19 обласних центрів. Це територія, де мешкає 35% населення України. Важливо відзначити, що ми повинні будувати мережу з килимовим покриттям. Це минулого року ще можна було говорити про те, що ми запустили зв'язок у якомусь населеному пункті. Зараз важливо зробити так, щоб зв'язок був абсолютно в усьому місті, а не в окремих його частинах.

Це будуть апарати під брендом Vodafone, при цьому в різних цінових сегментах

— Коли ви говорите про килимове покриття, то створюється враження, що 3G буде у будь-якій точці України. Але ваша ліцензія цього не вимагає — вам потрібно забезпечити покриття в більш чи менш великих містах, уздовж доріг — і все. А що дістанеться невеликим населеним пунктам?

— Відповідно до ліцензії, ми повинні побудувати мережу в містах із населенням понад 10 тис. Упевнено можу сказати, що до кінця цього року ми покриємо територію, де мешкає понад 50% жителів країни. Ми йдемо в районні центри, будемо покривати всі головні транспортні магістралі. Також йдемо за нашими туристами — у південні регіони та Карпати.

— А на схід?

— Ми зараз розглядаємо варіанти будівництва мережі 3G у східних територіях, підконтрольних Україні. Більшість абонентів там користуються послугами саме нашої компанії. Гадаю, найближчим часом ми будемо вирішувати, ми йдемо туди чи ні.

— Наскільки близько до лінії фронту ви зможете підійти?

— Я гадаю, на відстань близько 50 км. Ми розглядаємо можливість будівництва мережі у Краматорську і Слов'янську. З трьох великих операторів варіанти побудови мережі на цих територіях обговорюються тільки нами.

— Чи можемо ми говорити про якісь оригінальні продукти, які з'являться у Vodafone в Україні та яких не буде в жодного з ваших конкурентів?

— Уже зараз ми запустили Vodafone TV.

— Так, і на Windows Phone сервіс не працює. Що Vodafone TV дає?

— Завдяки цьому сервісу можна дивитися телебачення онлайн: там є відеотека, скоро з'явиться футбол, і він буде тільки у нас. Я нещодавно дізналася, що транслюватиметься футбольний чемпіонат Євро-2016. Ви зможете їхати в автомобілі та дивитися матчі. Ми домовилися з компанією, у якої будуть ексклюзивні права на цю трансляцію.

— Це Медіа Група Україна?

— Так. А взагалі, незабаром можна чекати багато сюрпризів від нашої компанії. Можливо, з'являться телефони під брендом Vodafone.

  


 ПОД ЗНАКОМ 3G: Ольга Устинова обещает, что уже к концу года сеть 3G от Vodafone покроет территорию, на которой проживает 50% населения Украины
ПІД ЗНАКОМ 3G: Ольга Устинова обіцяє, що вже до кінця року мережа 3G від Vodafone покриє територію, на якій проживає 50% населення України


 

— Це можуть бути смартфони Apple?

— Ні, не Apple. Це будуть апарати під брендом Vodafone, при цьому в різних цінових сегментах, зокрема дорогий варіант, який зможе конкурувати з тим-таки Apple. В цих телефонах все буде налаштоване під передачу даних з використанням модему.

— Дайте оцінку українського ринку. Наскільки, по‑вашому, він перспективний для мобільних операторів?

— Це дуже цікавий ринок, особливо зараз. Раніше основною послугою була передача голосу, а передача даних — додатковою. Зараз все перевертається з ніг на голову. Тепер основні послуги — це data [передача даних], а додаткові — голос. Це добре видно під час тарифоутворення. Якщо раніше ми оперували мегабайтами, то зараз говоримо про гігабайти.

Передача даних — це наше все. Це величезні можливості, які дозволяють впроваджувати безліч цікавих сервісів, зокрема М2М-рішення [machine-to-mobile; технологія, що дозволяє передачу даних між різними пристроями], наприклад розумні будинки і дороги. Існує досвід європейських країн, який ми можемо застосувати у нас.

Український ринок був давно розігрітий під 3G, тобто на це чекали. Зараз, коли ми запускаємо послугу в якомусь місті, інтернет-трафік збільшується в 5-7 разів. Це говорить про те, що люди мають потребу в цій послузі, вона мегазатребувана на сьогодні. Ми очікуємо, що темпи зростання доходів від передачі даних зростуть навіть не на 50%, а набагато більше.

Ми зараз розглядаємо варіанти будівництва 3G-мережі на східних територіях, підконтрольних Україні

— Дохід з одного абонента в Україні — менше $2. Багато хто користується декількома SIM-картами для того, щоб заощаджувати на нульових внутрішньомережевих дзвінкамх. Ви будете їх відучувати від дешевого зв'язку? Як взагалі високотехнологічна компанія може розвиватися на цьому ринку?

— Насправді такий досвід у нас є. Робота в Індії, наприклад. Тут все залежить від підходів, зокрема в питанні ефективного планування операційних витрат. До речі, можливість роботи з Vodafone дозволяє нам заощаджувати на закупівлю обладнання.

Так, дохід з одного абонента в Україні протягом п'яти років не змінювався і становить близько 40 грн на місяць. А 40 грн п'ять років тому і зараз — це різні речі. Але ми не збираємося відучувати абонентів від дешевих дзвінків.

А будемо пропонувати новий користувальницький досвід, але вже за іншою ціною.

Передача голосу — це технологія минулого. Ми розуміємо, що тут розвиватися і піднімати тарифи сенсу не має. Ми зосередимося на розвитку нових технологій — 3G, 4G.

— До того як Vodafone почав співпрацювати з вашою компанією в Україні, він зареєстрував торгову марку m-pesa, яка використовується для сервісів електронних платежів. Що буде з нею?

— Це послуга так званої мобільної комерції. Нова для України технологія, коли в телефоні "міститься" мобільний гаманець. Тобі не потрібно буде брати з собою ні банківську картку, ні готівку.

Ця послуга вже частково є в Росії. Там, наприклад, можна переказати гроші другу. Для цього потрібно покласти гроші в магазині МТС, а твій друг зможе зняти їх в іншому регіоні.

Ми рухаємося в цьому напрямку. І трохи пізніше розповімо про ті послуги, які запропонуємо. Але те, що це послуги майбутнього, причому дуже близького,— точно.

— Наскільки близького?

— Протягом року всі оператори підуть туди, і першими будуть технології, які дозволять здійснювати мобільні платежі.

— В Україні давно чекають на появу послуги перенесення номера. Наскільки я розумію, в березні така можливість з'явиться. Яким буде ринок після цього?

— Це так звана послуга MNP, але в березні вона не з'явиться. Бо сьогодні ще не визначена компанія, яка надаватиме цю послугу операторам. Йдуть судові розгляди. Коли вони закінчаться, буде проведено тендер.

Поки ми ще не отримали навіть технічне завдання для того, щоб всі наші системи могли трансформуватися під усі ці зміни. Потрібно розуміти, як переносити номер, як тарифікувати дзвінки, коли до тебе перейде абонент не тільки з номером, але навіть з префіксом [наприклад, 095 або 050]. Необхідно буде придбати додаткове обладнання. На все це операторам потрібно від 6 до 12 місяців для того, щоб вони дописали всі програми, які у них існують на системах.

— Але це може з'явитися поточного року?

— Якщо швидко розв'яжеться питання з підрядником, то до кінця року ця послуга запуститься.

— А це не вдарить у вашу компанію — те, що люди можуть щодня міняти операторів?

— Я це розцінюю як нові можливості.

 

Матеріал опублікований у НВ №8 від 4 березня 2016 року

Коментарі

1000

Правила коментування
Показати більше коментарів

Останні новини

ТОП-3 блога

Фото

ВІДЕО

Читайте на НВ style

Крупним планом ТОП-10

Погода
Погода в Киеве

влажность:

давление:

ветер: