19 серпня 2017, субота

Небо, літак, Одеса. Про новий рейс з Києва та радянські пережитки одеського аеропорту

Новий рейс Київ-Одеса літатиме з 15 липня, ціна на квиток - від 499 грн
Наталія Кравчук

Новий рейс Київ-Одеса літатиме з 15 липня, ціна на квиток - від 499 грн

З 15 липня з Києва в Одесу можна буде потрапити завдяки новому авіарейсу. Скільки коштуватиме переліт і що чекає на туристів після прильоту, з'ясовувало НВ

Після того, як Росія анексувала Крим, Одеська область впевнено посіла перші позиції в рейтингу найпопулярніших місць для літнього відпочинку в Україні. Тепер дістатися до Одеси з Києва можна не тільки по трасі Е-95, на поїзді або автобусі, а й літаком – за цілком доступну «простим смертним» ціну. Новий рейс від Bravo Airways протестувало й НВ.

У цифрах і деталях

Рейс Київ-Одеса відкривається з 15 липня і літатиме з аеропорту Київ чотири рази на тиждень. З 1 серпня авіакомпанія планує перейти на щоденні рейси. В її розпорядженні поки що лише чотири літаки. Жуляни вибрали не випадково – за словами гендиректора аеропорту Київ Олексія Яковця, найперші рейси зі столиці до Одеси літали саме звідси.

Передбачається, що вартість квитка в один кінець складатиме від 499 грн. Принаймні, так пишуть на всіх афішах, що рекламують рейс. Насправді ж за таку ціну можна придбати квиток, якщо ви подбаєте про покупку завчасно. Якщо купувати «з сьогодні на завтра», ціни можуть бути вищими вдвічі, а то й більше.

Минулого року, до того, як ми змусили вигнати голову Державіаслужби і була монополія, були захмарні ціни - від $100 до $600. Монополія зникла

«Деяка частина квитків в економ-класі дійсно буде продаватися за ціною 499 грн, але при бронюванні за місяць до вильоту. Це не означає, що всі місця на борту ми віддамо за цією ціною. Основна частина буде продаватися дорожче», - розповів директор авіакомпанії Віктор Телегін.

Проте, керівництво авіакомпанії впевнене: на таку пропозицію в будь-якому разі буде попит. Адже ціни, запропоновані Bravo Airways, нижчі, ніж у конкурентів. Наприклад, у Моторсічі, яка теж виконує рейси Київ-Одеса, але коштує це майже вдвічі дорожче.

Далі обіцяють відкрити подібні рейси й на інші популярні внутрішні напрямки. Наприклад, у Львів і Дніпро. Коли це буде – поки невідомо.

За словами губернатора Одеської області Міхеїла Саакашвілі, який став одним з перших пасажирів нового рейсу, потенціал для Одеси – це 3-4 рейси в Київ на день, особливо влітку, в сезон відпусток.

«Досі було два рейси, квитки були дуже дорогі. Минулого року, до того, як ми змусили вигнати голову Державіаслужби і була монополія, були захмарні ціни - від $100 до $600. Монополія зникла», - каже Саакашвілі.

Він підраховує вголос: якщо скоротити ціни на перевезення на третину – буде подвоєння пасажиропотоку. Якщо скоротити вдвічі – потроєння. Вся справа в тому, що такі рейси за вартістю можна порівняти з поїздкою з Києва до Одеси на машині, а значить, вони вигідні людям, впевнений голова Одеської області.

Долетіти до Одеси Bravo Airways пропонує на Boeing 737-500. Тут комфортно, хоча й без особливої розкоші. Бортпровідники – приємні і ввічливі.

Незважаючи на те, що переліт короткий, пасажирів все одно будуть годувати на борту. Так, під час пробного рейсу нам пропонували напої, розносили сендвічі, шоколадки і кекси. Роздають столові набори в пакетиках: ложка, виделка й ніж, серветка, зубочистка, сіль, перець і цукор. Щоправда, не зовсім зрозуміло, навіщо до сендвіча прибори. У бізнес-класі пасажирам теж видавали «набір мандрівника». Наприклад, м'яку пов'язку на очі, беруші та шкарпетки – ймовірно, для спокійного і комфортного сну в літаку.

В аеропорту Південної Пальміри ви опинитеся вже через 55 хвилин – значно менше, ніж 5 годин на машині або 6-7 на поїзді. Однак саме тут, на одеському аеровокзалі, починаються справжні дива.

Що нам не побудувати

Коли літак сів в аеропорту Одеси, з двох боків його облили водою з пожежних брандсбойтів, щоб утворилася арка з води – у такій традиції тут зустрічають нові рейси.

Будівля аеропорту розташована за 50 метрів від літака. Це двоповерхова радянська будівля з написом «аеровокзал» на фасаді. Вздовж розставлені кілька охоронців. На питання, чи можна зайти всередину, вони відповідають: «Зараз вас заберуть і привезуть».

До літака під'їжджає шаттл, хвилин 10 чекає завантаження пасажирів, потім робить невеличке коло тут же і підвозить до цієї ж, двоповерхової білої будівлі аеропорту. Швидше і справді було б пішки. Є над чим замислитися, адже водії автобусів щомісяця отримують зарплату, на бензин для них списуються гроші, витрачалися гроші і на закупівлю цих автобусів.


На этом снимке видно расстояние между самолетом и зданием аэропорта. Но для того, чтобы доставить туда пассажиров, все равно используют трансфер. Фото: Наталья Кравчук
На цьому знімку видно відстань між літаком і будівлею аеропорту. Але для того, щоб доставити туди пасажирів, все одно використовують трансфер. Фото: Наталія Кравчук


Всередині аеропорту все теж дихає СРСР: мало місця, черги до кас, тут же – кафешка з круглими стійками-столиками.

«Цей аеропорт давно треба закрити і зробити з нього музей Радянського Союзу – про те, як жахливо було літати за радянських часів», - коментує Саакашвілі.

Цей аеропорт давно треба закрити і зробити з нього музей Радянського Союзу – про те, як жахливо було літати за радянських часів

До речі, над однією з кас тут досі висить табличка російського Аерофлоту, який в Україну вже не літає.

«Це щоб табличку заново не переклеювати, санкції ж колись скасують», - жартує колега, поки ми стоїмо в залі очікування.


Одесский аэропорт изнутри. Фото: Наталья Кравчук
Одеський аеропорт зсередини. Фото: Наталія Кравчук


Контраст з аеропортом Київ, з якого стартував рейс, видно навіть в персоналі. Якщо в Жулянах нас зустрічали привітні та усміхнені співробітники, які все робили швидко, то тут, в одеському аеропорту, на зворотному шляху дуже довго переглядали речі. Співробітниці про щось сперечалися між собою, паралельно поглядаючи на екран, пропускали якісь моменти, а потім просили пустити сумку на перевірку ще раз.

Новий термінал тут вже майже збудували. Він розташований зовсім поряд, через дорогу від старого. Виглядає сучасно: скляні стіни, хвилеподібний дах. За оцінками одеського обласного голови, відкриють його орієнтовно наступного літа або восени. Саакашвілі сподівається, що, коли новий термінал буде добудований, в Одесу прийдуть такі всесвітньо відомі лоукостери, як Ryanair і wizzair. До речі, Wizz Air раніше відмовився від рейсів до Одеси як раз через невтішний стан злітної смуги.


Крыша нового терминала. Фото: Наталья Кравчук
Дах нового терміналу. Фото: Наталія Кравчук


«Смуга – це велика проблема, колись цей аеропорт закриється саме через смугу. Нікому це не треба, крім Саакашвілі. Згадують про Одесу влітку, коли міністрам хочеться своїх родичів відправити сюди. Коли холодно – не дуже приємно думати про це», - скаржиться Саакашвілі в розмові з журналістами.

За його словами, добудувати новий термінал і зробити нову злітну смугу заважають у Києві – Міністерство інфраструктури, наприклад, гальмує цей проект, хоча Одеса його дуже сильно потребує. Встромляє палиці в колеса і керівництво аеропорту Бориспіль у Києві, тому що там панує монополія, розповідає Саакашвілі.

Там сидить Змій Горинич, якої статі я не знаю, з Державіаслужби, і робить гроші на приватній стоянці, на Duty Free, жертвуючи комфортом пасажирів

«Там сидить Змій Горинич, якої статі я не знаю, з Державіаслужби, і робить гроші на приватній стоянці, на Duty Free, жертвуючи комфортом пасажирів», - експресивно висловився Саакашвілі.

Вже на зворотному шляху, коли нас запускають в салон літака, щоб летіти до Києва, виявляється, що там дуже жарко – повітря нагрілося, перший час з цим не може впоратися навіть кондиціонер.

«Тут, в Одесі, немає спеціального обладнання, щоб охолодити борт, поки він стоїть», - пояснює стюардеса.

Через те, що наш тестовий рейс - незапланований, місце посадки змінюється буквально за півгодини до вильоту. Врешті, борт приземляється не в Жулянах, як має бути за планом, а в «монополізованому» аеропорту Бориспіль. Там спадає на очі те, що практично всі літаки, які очікують на посадку, належать авіакомпанії МАУ.

Коментарі

1000

Правила коментування
Показати більше коментарів

Останні новини

ТОП-3 блога

Фото

ВІДЕО

Читайте на НВ style

Крупним планом ТОП-10

Погода
Погода в Киеве

влажность:

давление:

ветер: