23 квiтня 2017, неділя

Наші в Кремнієвій долині. У Каліфорнії презентують українські стартапи – «сигналізацію» для гаманця та «електронний відділ кадрів»

коментувати
Команда Webmil з Франківська презентує у Каліфорнії проект, який являє собою електронну систему обліку та руху кадрів

Команда Webmil з Франківська презентує у Каліфорнії проект, який являє собою електронну систему обліку та руху кадрів

Вісім українських стартапів вперше в історії візьмуть участь у відомій американській конференції Startup Grind у Кремнієвій долині

Наприкінці лютого, 21-26-го, в рамках української платформи вони представлять свої проекти найпотужнішим інвесторам, які створювали Google та Facebook. «Половина прізвищ, які прийдуть подивитись на стартапи, – це енциклопедія людей, які побудували Кремнієву долину», - каже один з ініціаторів української платформи Женя Розинський.

Для участі у конференції обирають лише 40 учасників з 80 країн світу. «Ми звернулись до організаторів, розказали їм про класну країну Україну, про те, як тут розвивається ІТ, і запропонували їм запросити до участі українські компанії. Вони погодились», - усміхається Розинський. Щоправда, за участь у конкурсі учасникам треба заплатити певну суму.

Через сарафанне радіо, рекомендації та знайомих, Розинський та його партнер Нік Білогорський шукали стартапи та оцінювали їх. Попередньо погодили з організаторами, що приїде шість українських компаній. «Спершу боялися, що не зможемо знайти достойних команд, адже на конференцію не допускають аматорів, які не знають, що з собою робити. Відбирали так, щоб не було соромно показати. Якісних компаній виявилось в рази більше, - розповідає він, - тому ми попросили ще два місця». Таким чином, валізи до Каліфорнії пакують вісім українських стартапів – Buzzarm, Stafffr, Spinbackup, Turnkey-Lender, QRhythm, Corezoid, CartFresh та DataVirtuality. З засновниками шести з них поспілкувалося напередодні дебюту у Каліфорнії НВ.

1.Buzzarm – сигналізація для гаманця

Розробники – кияни. Команда – 10 людей

Вартість для України до $25

Якщо ви коли-небудь мріяли поставити сигналізацію на гаманець з банківськими картками та документами, то ваше бажання матеріалізувалося завдяки команді киянина Віталія Почтаря. Вигаданий ним пристрій має форму візитки і зручно вміщається у гаманець. З’явився він, зрозуміло, завдяки крадіжці у трамваї: в одногрупниці Почтаря поцупили гаманець, дівчина засмутилась, а хлопець задумався: «Чому не можна було б зробити щось, що попередило б такі випадки?». Рішення знайшлося: розумна сигналізація, яка реєструє наближення живих об’єктів.

При дотику до гаманця телефон і сам buzzarm починають пищати. Щоправда, сервіс не може розпізнавати: власник бере гаманець чи крадій. Тому buzzarm’ом треба користуватись за принципом автомобільної сигналізації: зняли блокування на телефоні, скористувались, увімкнули назад, пояснює СЕО проекту Почтар.

Для зручності розробники додали можливість «безпечної зони»: при ввімкненні пристрій фіксує дотики, але на відстані 70 см (витягнутої руки) – не пищить, бо розуміє: це власник, тому можна спокійно розраховуватись у крамницях чи кав’ярнях. А вже якщо дистанція збільшується – сервіс реагує: «Поки у нас є лише тестери, пристрій наразі не продаємо, - каже підприємець. -  Через тиждень матимемо перші 100 екземплярів. Розішлемо їх до Індії, США, Ірландії, Англії, Німеччини та Нігерії. Це ті країни, де налагоджені контакти і які чекають на наші тестери». Вироблятимуть buzzarm в Китаї.

Як це працює, можна подивитися тут

2.      Stafffr – сервіс обліку персоналу

Розробники – франківчани. Спільний проект ІТ та ресторанного бізнесу

Вартість сервісу коливатиметься в залежності від кількості керівників, до 10 користувачів в компанії – безкоштовно.

Ви коли-небудь натрапляли на невихованих офіціантів чи поганий сервіс у ресторанах і думали: «Ну хто його/її взяв на роботу?». Завдяки проекту з Івано-Франківська кількість таких випадків стане в рази менше. Рік тому з компанії 23 ресторани звернулись до керівника компанії Webmil Сергія Гнатчука з проханням створити програму обліку персоналу.


Юрій Филюк
Юрій Филюк


 «Ми можемо бачити офіціантів, кухарі десь на виду, але це десь 10% працівників цього бізнесу, - пояснює Гнатчук. - Текучість кадрів – величезна, особливо там, де є мережа з декількома ресторанами». У таких закладах не було зручного сервісу, який зберігав би історію переміщення персоналу через кар’єрне зростання чи мігрування з одного ресторану до іншого. «Були випадки, коли менеджер звільняв людину з одного ресторану, а інший брав до себе», - пригадує Токмиленко.


Олександр Токмиленко
Олександр Токмиленко


Майже рік розробники працювали і створили stafffr – онлайн-сервіс для зручної комунікації менеджерів, бухгалтерів, тощо: «У кожного клієнта буде sub-домен. Наприклад: «23ресторана.stafffr.соm». Дані захищені, хіба що ви комусь дасте свої паролі», - каже керівник Webmil. У цьому сервісі зібрана єдина база працівників усіх підрозділів компанії, можна створити анкету персоналу під свій формат і при потребі за хвилину переглянути історію роботи та, наприклад, за що конкретну особу звільнили. Розробники гарантують безпеку даних та їх зберігання в «хмарних сховищах». Найкраще сервіс допомагатиме компаніям, у яких не один, а декілька закладів. Таким чином можна попередити повторне влаштування на роботу «неякісних» працівників. Наприклад, буде єдина база з «чорним списком» працівників. Також кожен зможе подивитися на базу своїх колег: хто де працював, скільки перебуває в конкретному закладі. Рівень доступу до інформації клієнти можуть встановлювати самостійно для різних працівників. Наразі сервіс проходить бета-тестування і є безкоштовним до 1 березня. Спробувати можна тут:

3.Spinbackup – захищає дані в «хмарах»

Розробники – одесити

Вартість – $2 на місяць з користувача

Чим розвинутішим стає інтернет, тим складніше захистити у ньому інформацію. Особливо це стосується компаній, які зберігають на віртуальних сервісах, так званих «хмарах», важливі документи. Коли «хмари» тільки набирали популярність, одесит Дмитро Донцов з командою одразу почали використовувати їх у роботі. Хлопці багато років працюють в ІТ, тому побачили у віртуальних сховищах недоліки, які стосуються інформаційної безпеки даних: «Їх можна розшерити, а можна випадково не туди надіслати. Або дати доступ до файлів «не тій» людині. «Хмарні» провайдери за цим не слідкують, це ж людська помилка».

Працівники з компанії Донцова знайшли рішення для захисту даних. У 2013 році почали розробку сервісу Spinbackup – резервного копіювання, відновлення та безпеки даних в «хмарі». Окрім того, сервіс відслідковує дії користувачів, які видаляють інформацію з корпоративного аккаунта, або копіюють дані зі свого корпоративного GoogleApps аккаунта на особистий Dropbox, або дають несанкціонований доступ третім особам. Якщо програма помічає підозрілі дії – повідомляє адміністратору та блокує користувача. Однак сервіс можна налаштувати під кожен окремий випадок. Наприклад, є адміністратор в компанії, який має доступ до керування програмою. Він може задати параметри: якщо «хмарою» користуватимуться в Сан-Франциско такого числа з такої до такої години – це безпечно. Тоді робота з «хмарою» в Сан-Франциско не вважатиметься загрозою. В інших випадках, якщо ваша компанія працює в Києві, а хтось починає видаляти або копіювати дані з «хмари», наприклад, в Японії – програма блокує такого користувача і повідомляє про його дії адміністрацію.

«Унікальність нашого стартапу в тому, що він адаптується під налаштування “хмари” клієнта. Чим довше компанія користуватиметься нашим сервісом, тим точніше він визначатиме загрозу для фірми», - каже Дмитро Донцов.

Spinbackup буде доступним не лише компаніям з великими капіталами, але й найменшим. Користування ним коштує $2 на місяць з кожного юзера та $3 – за бекап: «Таким чином компанія, в якої 50 працівників, за $100-250 в місяць отримує віртуальний відділ з інформаційної безпеки», - каже засновник. При цьому стартап працює як для індивідуальних клієнтів, так і для компаній.

Зараз підприємці орієнтуються на ринок США, оскільки там кібер-безпека - у тренді. У Spinbackup вже 15.000 клієнтів з більш ніж 100 країн світу.

4.Turnkey-Lender – система небанківського онлайн-кредитування

Харків. Команда – 19 людей


Дмитро Вороненко
Дмитро Вороненко


Команда з Харкова створила Turnkey-Lender як систему, що дозволяє небанківським кредитним організаціям повністю автоматизувати видачу кредитів інтернетом.

«Технології уже дійшли до такого рівня, що немає потреби утримувати цілі фінансові відділи з великою кількістю працівників, як це є у банках. Тепер люди, які мають гроші для кредитування, можуть створити команду з 5-10 осіб і за допомогою такої автоматичної системи, як у нас, створити бізнес», - пояснює СЕО проекту Дмитро Вороненко.

На додачу до економії людських ресурсів, розробники обіцяють зручність самим клієнтам. Для оформлення кредиту достатньо заповнити заявку онлайн, а не вистоювати черги в банках. Так само можна гасити кредит і виконувати усі інші операції. Вигоду отримають і кредитори, оскільки команда харківчан бере на себе сайт, приймання замовлень, їхню оцінку, автоматичну видачу коштів і такий же автоматичний прийом платежів.

«Зараз ринок небанківського кредитування зростає приблизно на 250% на рік, - каже Вороненко. – Кредити видають на все. Наприклад, зараз ми спілкуємось з Toyota. Вони захотіли самі, без посередництва банків, видавати в розстрочку автомобілі. Також ми у шорт-листі Hyundai».

За словами керівника проекту, експерти прогнозують, що при песимістичному сценарії небанківське кредитування займе 2-5% на ринку, а при оптимістичному – «відкусить» від традиційних банків до 30% кредитів для фізичних осіб. Над стартапом 19 хлопців працювали весь 2013 рік, у 2014-му вперше продали продукт у США, а на сьогодні уже мають 15 клієнтів з 10 країн: Іспанії, Ірландії, Англії, США, Канади, України, Вірменії.

5.QRhythm – сервіс для підвищення ефективності дата-центрів

Львів. Команда – три людини


Сергій Шельпука
Сергій Шельпук


Вартість – варіюється залежно від клієнта

Сервіс львів’янина Сергія Шельпука дозволяє зберігати електроенергію і кошти. Його стартап займається проблемою ефективності дата-центрів. Наприклад, лише в США 30% серверів завантажені менш ніж на 15%: «Простіше кажучи, вони споживають багато електроенергії, але не роблять нічого. І коштують своїм власникам $3,8 млрд на рік. Це спалює 39 млрд кіловат годин енергії, чого було б достатньо, щоб живити 3,5 млн американських будівель», - пояснює засновник стартапу.

QRhythm дозволяє керувати віртуальними машинами так, щоб максимально ефективно використовувати час. Наприклад, Amazon виставляє користувачам рахунки за час роботи віртуальних машин, незалежно від рівня їх завантаженості.

«Наше рішення керує вашими віртуальними машинами, зупиняючи і запускаючи їх так, щоб оптимізувати кошти, враховуючи можливі сплески трафіку та ціну ризиків для вашої компанії», - пояснює Шельпук.

Хлопці розробили проект за півтора роки на власні заощадження і зараз ведуть переговори з деякими венчурними фірмами для подальшого розвитку. Про ціну не говорять, оскільки сервіс працює у форматі «business-to-business». Залежно від конфігурації віртуальних ресурсів, стартапери обіцяють економити клієнтам до 40% коштів, які ті витрачають на віртуальні сервіси. QRhythm теж орієнтований на ринок США. Дізнатися про сервіс детальніше можна тут

6.Corezoid – центральний пункт управління абсолютно всіма процесами, які існують в компанії

Команда – 10 людей

Вартість - безкоштовно для маленьких компаній. Для більших – від $50 на місяць залежно від кількості ресурсів, які споживає клієнт

Corezoid – це хмарна операційна система, за допомогою якої будь-яка компанія, від маленького інтернет-магазину до великого банку, може швидко створити власне «цифрове ядро». За його допомогою можна керувати усіма процесами в компанії: маркетинг, логістика, обіг документів, фінансовий облік, веб-сайт, мобільні додатки.

«Corezoid вирішує проблему застарілого програмного забезпечення, в рази прискорює швидкість створення інновацій всередині компаній», - каже СЕО проекту Сергій Даниленко.

Виник стартап у стінах Приватбанку. Його створили ті самі люди, що й Приват24, мобільний додаток Приват24, сервіси електронної комерції тощо. Зараз Corezoid – окрема компанія, зареєстрована в США. На ринок Штатів стартап і орієнтується, хоча придивляється і до маркетів Європи, Азії та Близького Сходу.

 

Коментарі

1000

Правила коментування
Показати більше коментарів

Останні новини

ТОП-3 блога

Фото

ВІДЕО

Читайте на НВ style

Статті ТОП-10

Погода
Погода в Киеве

влажность:

давление:

ветер: