7 грудня 2016, середа

МТС перейменується у Vodafone. За неналежне ставлення до бренду росіяни ризикують втратити $170 млн

коментувати
Менеджмент МТС, з приходом Vodafone, заговорив про лідерство на ринку мобільного зв'язку України
Фото: Facebook

Менеджмент МТС, з приходом Vodafone, заговорив про лідерство на ринку мобільного зв'язку України

Оператори мобільного з’вязку МТС Україна та Vodafone домовилися про роботу в країні під одним ім’ям та з єдиною продуктовою лінійкою

Мобільний оператор МТС придбав право на бренд британської компанії стільникового зв’язку Vodafone Sales and Services Ltd, угоду було підписано пізно ввечері 15 жовтня 2015 р. “Ми, компанія МТС Україна, підписали стратегічну угоду з компанією Vodafone про співпрацю і використання бренду Vodafone”, – заявив Олег Проживальський, генеральний директор компанії МТС Україна.

Франшиза передбачає, що на комісійних умовах група МТС зможе використовувати бренд Vodafone для роботи в Україні. Вже на поточному тижні компанія МТС розпочала ребрендинг свого головного відділення на вул. Хрещатик, та призупинила рекламні кампанії з просування бренду МТС.

“Ця угода передбачає не просто зміну назви компанії, вивіски. Ми докорінно змінюємо всі процедури в компанії, всі стандарти, які використовували свого часу, і будемо починати працювати за стандартами компанії Vodafone, – розповідає Проживальський. – Мова йде не лише про надання послуг, і якість цих послуг, які будуть такими ж, як у компанії Vodafone, яка працює у багатьох країнах світу. Це будуть і стандарти, що стосуються мережі, безпеки мережі і персональних даних абонентів”. Він відмітив, що відтепер МТС Україна працюватиме за британським законодавством в галузі захисту даних.

При цьому, один з найбільших світових мобільних операторів зажадав від групи МТС гарантій щодо належного використання бренду Vodafone в Україні. Як повідомили в МТС (Росія), група виписала Vodafone гарантію на 11,2 млрд руб. (або близько 4 млрд грн., чи $170 млн).

“Подібні договори я готувала сама особисто в інших країнах. Можу сказати, що така угода зобов’язує оператора відповідати якості мережі Vodafone. Як правило, прописуються дуже жорсткі вимоги, у т.ч. до безпеки”, – коментує ситуацію Олена Мініч, директор департаменту інновацій та інтелектуальної власності Міністерства економічного розвитку та торгівлі України.

Нагадаємо, після того, як Російська Федерація розпочала активно втручатися у внутрішні державні справи України взимку 2014 року, та зазіхнула на суверенітет держави навесні того ж року, СБУ та Нацкомісією з регулювання зв'язку були висунуті небезпідставні звинувачення на адресу російських спецслужб щодо втручання в роботу українських телеком-мереж. А компанію МТС звинуватили в порушенні ліцензійних умов.

Щоб мобільний оператор не асоціювався в українців з державою-агресором, а також щоб мати можливість залучати до співпраці європейських інвесторів, оминаючи санкції ЄС, МТС на початку 2015 року змінила структуру власності. Основним акціонером МТС Україна стала компанія Preludium (Нідерланди). Остання належить компанії Allegretto Holding (Люксембург), але кінцевим бенефіціаром все ж таки лишається російська фінансова корпорація Система російського мільярдера Володимира Євтушенкова.


В день підписання угоди між МТС та Vodafone. З ліва на право: Енді Гундер, Олена Мініч, Рон Зоммер, Айварас Абрамовічус, Стефано Гастаут, Андрій Терещук, Олег Проживальський, Василь Лацанич. Фото: facebook.com
У день підписання угоди між МТС та Vodafone. Зліва направо: Енді Гундер, Олена Мініч, Рон Зоммер, Айварас Абромавичус, Стефано Гастаут, Олександр Животовський, Олег Проживальський, Василь Лацанич. Фото: facebook.com


Перш ніж зайти в Україну, компанія Vodafone тривалий час вивчала економічний та політичний клімат у державі. Як розповіли НВ на правах анонімності джерела із британського бізнес-середовища, керівництво Vodafone протягом кількох останніх місяців радилося з міжнародними бізнес-асоціаціями, чи входити в Україну. “Приїздили до України, відвідували так званий “український трикутник” [Київ, Одеса, Львів], вивчали потенціал ринку, інфраструктуру, дивилися магазини МТС. Вони цікавилися і ситуацією на Сході, але вони присутні у т.ч. і в країнах Африки та Азії, де теж є ризики військової нестабільності”, – розповів НВ свідок підготовчого процесу. Зрештою, компанія Vodafone прийняла позитивне рішення, і Україна приєдналася до стільникової Європи.

Як запевнив НВ Проживальський, зараз мова йде виключно про ребрендинг і запуск лінійки продуктів, і наразі можливість входження британців у капітал МТС або інвестування в інфраструктуру не передбачено.

“На початковому етапі варіант входження в капітал не розглядається, і партнерський договір складено без розподілення капіталу. Але у Vodafone за собою таку можливість лишають, прописують її у договорі. І є такі приклади, коли Vodafone через певний час міг придбати до 25% акцій компанії”, – розповідає Мініч.

Чи станеться так, буде залежати від того, наскільки ефективною буде співпраця наступні 3-4 роки, кажуть опитані НВ експерти. “Це один із найбільших світових брендів, і поява його в Україні – це хороший початок, а далі побачимо, як будуть розвиватися події. Щоб інвестувати, потрібно дивитися, яке буде повернення”, – каже Енді Гундер, президент Американської торгівельної палати в Україні.


Мапа присутності Vodafone в Європі. Фото: vodafone.ua
Мапа присутності Vodafone в Європі. Фото: vodafone.ua


Із впровадженням бренду оператор МТС отримує доступ до усіх продуктів і ноу-хау, які напрацьовував Vodafone протягом багатьох років. Певний час у магазинах українського оператора клієнти ще бачитимуть продукти МТС, але дуже швидко вони будуть замінені на Vodafone.

При цьому, клієнти не будуть автоматично переводитися на тарифні пакети Vodafone, сім-картки потрібно буде купувати окремо. Охочим користуватися міжнародним брендом, стануть доступні “роумінгові тарифи в 14 країнах Європи, порівнянні за ціною з розцінками на роумінг для абонентів всередині ЄС, а також будуть запропоновані спеціальні міжнародні тарифи для 62 країн”. У Vodafone, як кажуть експерти, дуже хороші тарифи по роумінгу. Діють і спеціальні домовленості між операційними компаніями в різних країнах – як правило, це безкоштовні вхідні дзвінки. Плюс, вся Європа з 2017 року виходить на нульовий тариф у роумінгу, чим також зможуть користуватися українці.

Перехід на нові внутрішні тарифи буде відбуватися поступово, і поки що їх умови складають комерційну таємницю. “Ми тільки в четвер підписали договір, зараз у нас почне працювати робоча група, яка буде займатися впровадженням ноу-хау Vodafone. І ми найближчим часом будемо їх впроваджувати, і абоненти це відчують. Тарифи поки ще є комерційною таємницею, ми їх оголосимо пізніше”, – запевнив Проживальський.

“Ми ще тільки взяли шлюб, і не можемо поки сказати, яким у нас буде спільне життя, і скільки у нас буде дітей, але ми хочемо щоб вони були, – підхоплює Стефано Гастаут, директор Vodafone з розвитку  партнерських ринків. – Як приклад продукту по роумінгу, у нас є тариф Паспорт – ви платите невелику суму за день користування ним, і можете використовувати той тариф, на який ви підписалися, по всій Європі. Це те, що ми називаємо “роумінг, як вдома”. Це продукт, який може дуже сильно тут на ринку зіграти. В Італії, наприклад, його використовують 50% клієнтів”.

Зміни чекають на українських клієнтів і з точки зору мережі 3G – запуск Інтернету третього покоління в Україні також здійснюватиметься під брендом Vodafone. Саме у зв’язку з приходом Vodafone, компанія МТС відтягувала побудову інфраструктури, через що суттєво відстала від своїх конкурентів. На сьогодні 3G від МТС Україна працює лише в Одесі. Покрити всі обласні центри вони планують вже до кінця року.

Відповідно, в МТС-Vodafone у короткій перспективі розраховують на перерозподіл ринку стільникового зв’язку. “Сценарій, при якому МТС, як Vodafone, повертає собі лідерство на ринку, дуже реалістичний. Останні кілька років динаміка наших показників була кращою, ніж у конкурентів. На жаль, ми мали найсильніші ринки на територіях, які зараз знаходяться в окупації. Не дивлячись на втрати кількох мільйонів абонентів, ми нарощуємо кількість клієнтів. Рано чи пізно ми випередимо нашого основного конкурента”, – впевнений Проживальський.

“Ми ще не знаємо, які тарифи, які умови будуть. Відповідно, ми ще нічого не плануємо. Vodafone вийшов на ринок – конкуренція посилиться, це буде нас мотивувати”, – відповідає Петро Чернишов, президент Київстар.

Те, що конкуренція зросте між операторами – це однозначно, а виграють від цього клієнти, кажуть співрозмовники НВ. Інші оператори зараз будуть уважно дивитися, що міжнародний Vodafone пропонує на тих ринках, де він вже присутній, бо ті продукти він буде пропонувати і на українському ринку.

“Одним із найпозитивніших моментів, який принесе співпраця Vodafone і МТС Україна – це асоціативний ряд з Європою, з тими прагненнями, які зараз у соціумі дуже високі. Цей крок дає можливість людям приєднатися до чогось європейського вже зараз”, – впевнений Василь Лацанич, віце-президент групи МТС (Росія) з маркетингу.

Коментарі

1000

Правила коментування
Показати більше коментарів

Останні новини

ТОП-3 блога

Фото

ВІДЕО

Читайте на НВ style

Статті ТОП-10

Погода
Погода в Киеве

влажность:

давление:

ветер: