16 грудня 2017, субота

Колишні регіонали, ховаючись в борщагівських офшорах, будують нерухомість за рахунок киян

коментувати
Торговий центр Квітень став початком бізнесу в сфері нерухомості на Борщагівці компанії Квітень Девелопмент. Тепер компанія розширює свою торгову площу, хоча чиновники мерії переконують, що йде реконструкція трамвайної зупинки

Торговий центр Квітень став початком бізнесу в сфері нерухомості на Борщагівці компанії Квітень Девелопмент. Тепер компанія розширює свою торгову площу, хоча чиновники мерії переконують, що йде реконструкція трамвайної зупинки

Під виглядом реконструкції міської інфраструктури бізнесмени з колишньої Партії регіонів будують торгові майданчики

Мер Києва Віталій Кличко серйозно піклується про свій політичний рейтинг. У квітні кияни-пенсіонери отримали від нього на свої пенсійні картки по 130 грн. Це не перша така виплата.

Але Кличко використовує для підтримки свого рейтингу не тільки монетарні методи. В одному з квітневих номерів газети Сегодня, що належить найбільшому країни бізнесмену Рінату Ахметову, мер Києва на правах реклами замовив велике інтерв'ю з собою. А на муніципальний телеканал Київ запросив відомого ведучого Савіка Шустера зі своїм шоу.

Поки Кличко піклується про популярність, мерія роздає привабливі міські активи людям, наближеним до депутатів Київради і колишнім членам Партії регіонів.

Хроніки борщагівської нерухомості

Швидкісну трамвайну лінію, що з'єднує Борщагівку, мікрорайон зі складною криміногенною обстановкою на околиці Києва, з Центральним залізничним вокзалом, нескладно представити у вигідному світлі потенційним інвесторам. За одну годину швидкісний трамвай обслуговує до 20 тисяч пасажирів. Машинопотік пролягає вздовж шляху проспекту Курбаса – 32 тисячі автомобілів у день. Всі ці люди щось купують, тому у виграші буде той, хто буде їм щось продавати.

У листопаді 2014-го біля кінцевої 3-го трамваю, неподалік від Окружної дороги, відкрився торговий центр Квітень, що належить компанії Квітень Девелопмент. Компанія вірить в місцевий потенціал – вона також побудувала торгові площі на найближчих трьох трамвайних зупинках, вулицях Окружна дорога, Ромена Роллана і Гната Юри.

Коли орендарі заповнили весь торговий центр площею 6.900 квадратних метрів біля кінцевої зупинки, у Квітні задумалися про розширення. Вирішили розширитися за рахунок трамвайної зупинки на Окружній дорозі і почали будівництво, щоб отримати ще 1.850 квадратних метрів площ. Закінчити роботи планують до 1 вересня.

У соціальній мережі Facebook з'явилися пости невдоволених киян. Зручна трамвайна зупинка була перегороджена, скоротилася кількість доступних для посадки шляхів. НВ звернулося до міської влади з проханням пояснити, що відбувається з зупинкою.

В департаменті транспортної інфраструктури міськради повідомили, що відбувається «реконструкція нежитлових приміщень будівлі комплексу громадського призначення в складі станції лінії швидкісного трамвая «Кільцева дорога». Замовив будівництво Київпастранс, а сплатив його інвестор. Ім'я інвестора чиновники не розкрили.

Дещо іншою була відповідь департаменту містобудування та архітектури. Там сказали, що будівництво на кінцевій зупинці 3-го трамвая – це лише невеликий фрагмент великої реконструкції всієї лінії, від Окружної дороги до вулиці Старовокзальної.

Найбільш відверті були чиновники Святошинської районної адміністрації, на території якої і відбувається будівництво. Там повідомили, що будівництво веде компанія Спецстройстандарт, і запропонували таке формулювання цілі проекту: реконструкція зупинки з будівництвом комплексів громадського призначення.

Чому чиновники невпевнено намагаються прикрити комерцію ідеєю реконструкції зупинки і площ громадського призначення – незрозуміло, адже на сайті Квітень Девелопмент прямо говориться: будуються торгові приміщення.

Як на околиці Києва з'явився кіпрський офшор

Нічого поганого в будівництві торгових приміщень немає. Це створює робочі місця, каталізує місцеву економіку і генерує додаткові податкові доходи. Питання виникають до того, чому замовником будівництва виступає комунальне підприємство Київпастранс. Оформивши роботи як реконструкцію станції, будівельник торгових площ може отримати від міста більш вигідні умови – наприклад, провести за рахунок необхідні комунікації.


2
Прямо біля кінцевої зупинки 3-го швидкісного трамвая йде будівництво нових торгових площ. Фото: Наталія Кравчук


Окреме питання – чому на виконання замовлення Київпастрансу не був проведений тендер, який би допоміг обрати підрядника з найбільш цікавою для міста пропозицією.

У результаті у виграші виявилася компанія Квітень Девелопмент. У неї непогане портфоліо завершених об'єктів столичної нерухомості: офісний центр Булгаков на Подолі, торговий центр Васильківський, фасадні приміщення бізнес-центру Арена в самому серці міста.

Своїм основним місцем розташування сайт компанії вказує вулицю Леся Курбаса, 19а. У реєстрі юридичних осіб та реєстрі торгових марок даних про Квітень Девелопмент ніяких.

Однак за адресою вул. Леся Курбаса, 19 зареєстрована компанія Сент Ніколас. Кореспондент НВ неодноразово зустрічав в реєстрі юросіб плутанину, коли справа доходила до адрес, які визначаються не тільки цифрою, але і буквою. Буква іноді зникала.

Кінцевим бенефіціаром компанії Сент Ніколас виявився проживаючий на Кіпрі грек Майкл Пападопулос, який вирішив інвестувати в борщагівський бізнес разом з кіпрською компанією Валдез Лімітед і компанією з управління активами Система капітального інвестування. Керівником Сент Ніколаса була призначена Олеся Свирида.

Свирида була помічником Віталія Журавського, народного депутата від Партії регіонів. Саме Журавського, двічі доктора наук, активісти у вересні 2014-го викинули в сміттєвий контейнер, асоціюючи його з чиновницькою корупцією часів Віктора Януковича.

Пападопулос і Система капітального інвестування фігурують в засновниках Спецстройстандарта – компанії, яка, за зізнанням Святошинської райадміністрації, веде будівництво на трамвайній зупинці. Разом з собою у акціонери вони запросили якогось Віктора Шустера.

Шустер теж був помічений в депутатських помічниках – він допомагав Олегу Шаблатовичу з Партії регіонів. Але послужний список у Шустера довше. Він – бізнес-партнер по компанії Київбудмонтаж депутата Київради Миколи Негрича з кличковсько-порошенківської фракції Солідарність. Негрич, в свою чергу, доводиться зятем екс-директору Київміськбуду Михайлу Голиці, і відомий тим, що відмовляється декларувати свої доходи.

Шустер вже раніше вигравав замовлення від Київради на підготовку документів на землю. Робота з документами на нерухомість дозволяла непогано заробляти – Шустер ще на початку 2015-го був прописаний в розкішній багатоповерхівці на Володимирській, 49а, де в різний час квартирами володіли «регіонали» першого ряду – Віктор Янукович, Віктор Пшонка та Володимир Рибак.

У Квітень Девелопмент і прес-службі Кличка прохання НВ про коментар залишили без відповіді.

Без відповіді залишається і питання до попередньго мера Києва Леоніда Черновецького, при якому проходила капітальна реконструкція лінії швидкісного трамвая. Тоді на станції площа Перемоги був споруджений фешенебельний надземний перехід, обладнаний ліфтами. Таке будівництво коштує недешево. Проте перехід практично ніколи не використовувався і вже через кілька років міській владі довелося обладнати ще один перехід, наземний, який і став популярним серед киян. Старий дорогий перехід тепер більше схожий на пам'ятник розтраті міського бюджету.

Протиріччя в документах – ознака корупції

Адвокат Марина Соловйова, яка захищає в судах від незаконних забудов Пейзажну алею і Олександрівську лікарню, каже, що в борщагівській справі з високим ступенем ймовірності порушується закон. Вона вважає явним протиріччям законності той факт, що Квітень Девелопмент характеризує проект, як будівництво торгових площ, а мерія – як реконструкцію трамвайної зупинки.


3
Кияни скаржаться на незручності, пов'язані з будівництвом на трамвайній зупинці Окружна дорога. Фото: Наталія Кравчук


Не дивується можливому порушенню закону Володимир Бондаренко, депутат Київради від партії Батьківщина, який свого часу вигравав вибори до парламенту як мажоритарник від Борщагівки. «Кличко в міському господарстві залишається новою людиною», - каже депутат.

У Кличка завжди були «хороші» помічники, зараз – Геннадій Пліс, перший заступник, а раніше – Ігор Ніконов, продовжує Бондаренко. Ніконов активно готував майданчики для майбутньої забудови, причому діяв за схемою, схожою на борщагівську – проводив на об'єкти комунікації за рахунок міського бюджету.

Представник Батьківщини попереджає: зараз потрібно особливо пильно стежити, на що мерія витрачає гроші, оскільки вона нарешті починає отримувати кошти від кредитної угоди з японським урядом на більш ніж $1 млрд. «Я сам готував всі документи, коли очолював міську адміністрацію», - розповідає Бондаренко.

Він додає, що схема з кінцевою зупинкою 3-го трамвая – не єдина в тому місці. Зовсім поруч – стихійний ринок, чия законність викликає великі питання. «Машини туди приїхали і зупинилися на все життя», - говорить міський депутат, який пов'язує контроль над ринком з керівництвом районної міліції часів головування «регіонала» Сергія Рюмшина у Святошинській адміністрації.

Поки вся країна обговорює офшори Петра Порошенка, перспективи безвізового режиму з ЄС і підвищення комунальних тарифів в Києві, місті з профіцитним бюджетом, розцвітають корупційні схеми, які залишаються поза зоною уваги. Колишні «регіонали» розширюють свої бізнес-активи, користуючись зв'язками в партії Солідарність, яка допомагає частину витрат перекладати на гаманці киян.

Те, що у схемах з будівництва торгових площ на трамвайній зупинці на Борщагівці за участю Київпастрансу замішані люди «регіоналів» Журавського і Шаблатович, який голосував за диктаторські закони 16 січня 2014-го, протверезить тих, хто вважає, ніби в столичній лізі нерухомості відбулися тектонічні зміни і епоха корупційних схем з мерією безповоротно пішла.

Коментарі

1000

Правила коментування
Показати більше коментарів

Останні новини

ТОП-3 блога

Фото

ВІДЕО

Читайте на НВ style

Крупним планом ТОП-10

Погода
Погода в Киеве

влажность:

давление:

ветер: