4 грудня 2016, неділя

Кличко та його обіцянки. Коли буде добудовано Подільсько-Воскресенський міст і скільки це буде коштувати

Віталій Кличко показує легендарний київський довгобуд Райнеру Бомбе з Міністерства транспорту Німеччини, очікуючи від нього консультацій, як добудувати міст і де взяти на це гроші

Віталій Кличко показує легендарний київський довгобуд Райнеру Бомбе з Міністерства транспорту Німеччини, очікуючи від нього консультацій, як добудувати міст і де взяти на це гроші

Ще п'ять років та кілька мільярдів гривень знадобляться, щоб страждаючий від заторів Київ отримав восьмий міст через Дніпро

Мер Києва Віталій Кличко згадав про свої передвиборчі обіцянки в частині недобудов. Відвідавши недобудований Подільсько-Воскресенський міст 11 липня разом з держсекретарем Міністерства транспорту Німеччини Райнером Бомбою, мер назвав нові терміни закінчення будівництва: 4-5 років.

Спочатку міст планували добудувати в 2008-му, потім – до початку Євро-2012. Місто глибоко заліз у борги, щоб закінчити будівництво. Так, в 2005 і 2011 роках він випускав єврооблігації на загальну суму $550 млн. Папери довелося реструктуризувати.

У травні 2016 року міська адміністрація підрахувала, що на закінчення будівництва має піти ще близько мільярда гривень.

Рішенням того, скільки грошей буде потрібно для завершення проекту, займеться спільна німецько-українська комісія, яка повинна зібратися у вересні. «Я пропоную всім фахівцям, зацікавленим у проекті, зустрітися або в Німеччині, або тут, в Києві, і в широкому колі обговорити питання будівництва Подільсько-Воскресенського мосту», - сказав Бомба.

Будуть гроші – міст можна добудувати швидко

В українських експертів вже є оцінки параметрів добудови мосту. На думку Олександра Кави, екс-заступника міністра інфраструктури, п'яти років більш ніж достатньо для завершення проекту, питання в грошах. Кава вважає, що необхідно залучити $300 млн.

Не розуміє, навіщо стільки часу, Роман Хміль, експерт у сфері транспорту. Він каже, що при достатньому фінансуванні міст можна добудувати за рік. Хміль підкреслює, що обсяг перевезень між двома берегами просто космічний, існуючі сім мостів постійно страждають від заторів, тому восьмий міст необхідний.

З Хмілем згоден Дмитро Беспалов, викладач Київського національного університету будівництва і архітектури: за рік можна впоратися. Проблема, знову ж, в грошах. Залучати гроші на ринку місто на вигідних умовах не може через свій низький кредитний рейтинг. Беспалов пропонує вирішити питання з фінансуванням за допомогою Міністерства транспорту Німеччини.

Але німецькій стороні потрібен інвестиційний аналіз будівництва мосту, а це слабка сторона мерії, яка будує міст. Техніко-економічне обґрунтування мосту так і не було опубліковано.

Заїзди на міст можуть обійтися дорожче самого мосту

Гроші – не єдина проблема, є мінуси і в будівельних планах. Для початку, не розроблений план заїзду на міст, каже Беспалов. На лівому березі будівництво впирається в Русанівські сади, де розміщені приватні ділянки, власникам яких потрібно компенсувати їх вартість.

У редакцію НВ вже зверталися незадоволені мешканці одного з гуртожитків, яке постраждало від будівництва мосту. Обіцяне в якості компенсації житло вдалося отримати далеко не всім.

Крім того, на правому березі міст впирається в схил Дніпра. За проектом, далі повинен йти тунель до Лук'янівської площі, проте вартість тунелю може бути порівнянна з вартістю самого мосту, пояснює Беспалов.

Корупційний слід Партії регіонів

Брак грошей та технологій, а також корупція перетворили Подільсько-Воскресенський міст на легендарний довгобуд. Будівництво було розпочато в 1993 році. З того часу воно неодноразово заморожувалося і починалося заново. На проект, за підрахунками експерта Кави, вже витрачено більше $1 млрд.

Довгий час підрядником була компанія Мостобуд, яку контролював «регіонал» Володимир Продивус. У 2016 році контракт з нею був розірваний через невиконання компанією своїх зобов'язань. З грудня 2003-го по травень 2016-го Мостобуд виконав тільки 48% запланованих робіт. При цьому держава через Ощадбанк прокредитувала компанію Продивуса в 2010 році на 560 млн грн. На що були використані ці гроші, досі неясно.

Міст довжиною 7 кілометрів повинен з'єднати лівобережні райони - Воскресенку та Райдужний масив - з Подолом в районі Набережно-Хрещатицькій вулиці. Згідно з проектом, мостовий перехід буде складатися з чотирьох багаторівневих транспортних розв'язок з трьома смугами для руху в усіх напрямках.

Передбачається, що інтенсивність руху транспорту буде становити 59 тисяч автомобілів на добу. Для порівняння, пропускна здатність Дарницького мосту становить 60 тисяч машин на добу.

Крім того, на естакаді планується розмістити три станції нової Подільсько-Вигурівської лінії метро, проект якої і визначив місце розташування моста. Беспалов з Київського національного університету будівництва і архітектури вважає місце явно невдалим. Але іншого виходу, крім як добудовувати міст, у міської влади немає.

Роман Руссу – молдовський журналіст, який проходить стажування в редакції НВ в рамках програми «Україна, Молдова, Грузія: всі дороги ведуть в ЄС?», організованою Media Development Foundation, Українським католицьким університетом та урядом Данії.

Коментарі

1000

Правила коментування
Показати більше коментарів

Останні новини

ТОП-3 блога

Фото

ВІДЕО

Читайте на НВ style

Статті ТОП-10

Погода
Погода в Киеве

влажность:

давление:

ветер: