4 грудня 2016, неділя

Громадське ТВ звинувачує свого співзасновника і популярного ведучого у привласненні коштів, зібраних з добровільних пожертв

Громадське ТВ звинувачує свого співзасновника і популярного ведучого у привласненні коштів, зібраних з добровільних пожертв
Наглядова Рада Громадського телебачення звинуватила журналіста Романа Скрипіна у одноосібному контролі частини коштів. Йдеться про понад 150.000 євро і $36.000, які він перевів на свій рахунок

Представники Громадського стверджують, що частина ресурсів даної організації одноосібно контролюється одним членом організації — журналістом Романом Скрипіним, який є одним зі співзасновників каналу. До цих ресурсів належать доменне ім’я hromadske.tv, рахунок PayPal для добровільних пожертв цьому ЗМІ та кошти від використання відеоконтенту.

Наглядова рада вимагала у Скрипіна до 15 січня 2016 року передати права на доменне ім’я hromadske.tv ГО Громадське телебачення та надати фінансові звіти по рахункам. Термін сплив три дні тому, але жодної з вимог Скрипін не виконав, тож Наглядова рада збирається задіяти правоохоронні органи.


Роман Скрипін (фото — hubs.ua)
Роман Скрипін (фото — hubs.ua)


Голова ГО Громадське телебачення Наталія Гуменюк в коментарі НВ повідомила, що не може назвати конкретну суму коштів, привласнених, на думку колективу, Скрипіним.

— Ми розуміємо, що це проблема, що це неприємно, що це, можливо, якісь репутаційні речі, але у нас є чітка позиція: помилки не будемо замовчувати, будемо вирішувати. Хай будуть якісь втрати, але буде гірше, якщо ми зрадимо якимось своїм правилам, — каже Гуменюк.

Вона зазначає, що рахунок, про який йде мова, був єдиним, який контролювався однією людиною. Решта рахунків контролюються принаймні кількома людьми і пройшли бездоганний аудит.

Приблизну суму називає інший журналіст Громадського, Дмитро Гнап – загалом більше $200 тис.

«Очевидно, Роман не вважає свій вчинок крадіжкою. Він, напевне, думає, що привласнена сума (а це близько 150 тис. євро на PayPal та 36 тис. долл на YouTube) — це роялті. Роялті йому за ідею створення Громадського. Нічого дивного, Янукович та тисячі нинішніх корупціонерів, які працюють на державних посадах думають так само. Вони ж так страждають за Україну, що не гріх хапнути грошенят з бюджету, як компенсацію своїх зусиль», — прокоментував він інцидент на своїй сторінці в facebook.


Дмитро Гнап (фото — dusia.telekritika.ua)
Дмитро Гнап (фото — dusia.telekritika.ua)


Журналістка Анастасія Станко у коментарі НВ говорить, що доменне ім’я hromadske.tv було зареєстроване Скрипіним ще у 2012 році, за рік до самого старту проекту. При розмовах про передачу домену Роман ображався, що журналісти не довіряють йому. Після початку мовлення Громадського українці за кордоном захотіли фінансувати це телебачення. Тоді Скрипін запропонував свій рахунок PayPal. Станко говорить, що наскільки їй відомо, станом на 2014 рік там було 214 тис. євро.

— Вже зараз ми дізналися, що ці гроші з PayPal переведені на якийсь його особистий рахунок, — говорить журналістка.


Анастасія Станко (фото — mediananny.com)
Анастасія Станко (фото — mediananny.com)


Станко вважає, що ця схема планувалася як мінімум за півроку, відколи Скрипіна не переобрали головою ГО Громадське телебачення (ним стала Гуменюк). В грудні 2015 року його не обрали навіть до програмної ради.

— З одного боку — це образа. З іншого — якісь фінансові махінації, я думаю, він планував давно, щоб якось себе забезпечити, — сказала журналістка. Наскільки відомо колективу, Скрипін наразі збирається за кордон.

Діяльність Громадського телебачення фінансувалася ґрантами Міжнародного фонду Відродження, Посольства США, Посольства Королівства Нідерландів, Omidyar Network. Частину коштів складали і пожертви громадян. Так, на початку 2014 року проекту вдалося зібрати 1.243.381 грн на платформі Спільнокошт, що стало найбільшою краудфандинговою кампанією в Україні на той час.

Як були виведені спільні кошти, пояснює ще один журналіст Громадського, Богдан Кутєпов: «Ти ж сто разів міг реалізуватись і розвиватись у цьому колективі, робити будь-які проекти, запускати "Громадське. Київ", якби просто захотів, якби робив це, — написав він  у Facebook». — Натомість, ти крадькома від усіх кількома траншами вивів де-факто гроші Громадського на власний рахунок за кордоном. Потім так само тихцем від усіх, ввівши в оману Агентство інтернет прав, ти зняв гроші від монетизації всіх наших відео на youtube, зібрані всіма нами від початку нашого мовлення...».


Богдан Кутєпов (фото — galinfo.com.ua)
Богдан Кутєпов (фото — galinfo.com.ua)


Нагадаємо, що 15 січня журналіст Скрипін на своїй сторінці у Facebook повідомив про створення проекту Громадське Київ. Зазначалося, що воно «створюється на кошти, що були зібрані та акумульовані за останні два роки зусиллями переважно закордонних українців з усього світу». Натомість ГО Громадське телебачення розповсюдило заяву, в якій йдеться, що «не ухвалювало рішення про фінансування місцевого медіа у Києві та Херсоні».  

Сам Скрипін на сторінці у facebook дав свій коментар подій. Він розповів, що усі акумульовані кошти не витрачалися у власних цілях і не були розтрачені. Проте певні витрати, звісно, є, але вони стосуються реалізації проекту. Журналіст пояснив, що готовий практично негайно перерахувати більшу частину коштів на будь-який наданий рахунок, але він має бути не в Україні. Щодо питання передачі домену hromadske.tv, то Скрипін відмовився це зробити: «На чому ґрунтується вимога віддати його у користування організації, якщо всюди в світі ці питання вирішуються підписанням угоди купівлі-продажу або оренди. Тепер я точно нікому нічого дарувати не хочу».

Нагадаємо, онлайнове телебачення Громадське ТБ було створене в листопаді 2013 року, напередодні Євромайдану. В умовах цензури на більшості телеканалів незалежна редакція зуміла швидко залучити чималу аудиторію в інтернеті. Вже наприкінці того ж року Громадське могли дивитися одночасно близько 100 тис. глядачів. А за кілька місяців, станом на кінець лютого, канал Громадського на YouTube нараховував майже 30 млн переглядів. Наразі на канал підписано більше 300 тис. користувачів.

До складу Наглядової ради Громадського входять історик Ярослав Грицак, журналіст Олексій Шалайський, експерт Chatham House Орися Луцевич, директор Школи журналістики Києво-Могилянської академії Євген Федченко, засновник експертної компанії pro.mova Євген Глібовицький, філософ Михайло Мінаков, економіст, декан KMBS Олександр Саврук.

Коментарі

1000

Правила коментування
Показати більше коментарів

Останні новини

ТОП-3 блога

Фото

ВІДЕО

Читайте на НВ style

Статті ТОП-10

Погода
Погода в Киеве

влажность:

давление:

ветер: