3 грудня 2016, субота

«Джунглі» наступають. Французи збунтувалися проти табору біженців на Ла-Манші

Французьке місто Кале виступає проти зростання в місті табору переважно африканських мігрантів

Французьке місто Кале виступає проти зростання в місті табору переважно африканських мігрантів

Жителі Кале вимагають негайно розігнати африканців, які практикують "нестерпний" терор на дорогах у Євротунель

«Зрозумійте, ми не расисти!». З цієї фрази починається практично кожен виступ жителів французького Кале, які виступають проти зростання в їхньому місті табору переважно африканських мігрантів, які мріють всіма правдами і неправдами потрапити на протилежний берег Ла-Маншу – у Велику Британію.

Після цього обов'язкового вступу місцеві жителі – фермери, водії вантажівок і прості городяни – зазвичай, вставляють багатозначне «але...» і починають перераховувати проблеми, пов'язані з табором, що давно вже отримав неофіційну назву «Джунглі».

Десять тисяч мешканців імпровізованого наметового містечка місяцями живуть в жахливих умовах – без нормальних туалетів, душових, надійних укриттів від дощу, по коліно в багнюці і без опалення. Їжу і воду, часто з ризиком для самих себе, їм постачають волонтери. Цього часто не вистачає, за їжу періодично починаються сутички із застосуванням холодної зброї. Мешканці табору розглядають його лише як тимчасовий притулок, тому на роботу в Кале влаштовуватися не поспішають, промишляючи собі на життя, хто чим.

Все життя мігрантів підпорядковане єдиній меті: прорватися в тунель під протокою, щоб досягти Великої Британії. І вже там подати заявку на отримання статусу біженця. Франція через різні причини для них недостатньо хороша, тому вони і терплять нелюдські умови існування в «Джунглях».


52643253

Табір мігрантів у Калк


Головна проблема цих людей – це британо-французька угода, що регулює порядок перетину кордону двох країн. Посеред тунелю ставити пункт контролю було б нерозумно, тому британські прикордонники перевіряють документи на французькій стороні тунелю – в Кале, а їхні французькі колеги – через протоку, в Фолкстоні. За британськими законами подати документи на отримання статусу біженця можна тільки на території цієї країни. Але без віз прикордонники мігрантів туди не пускають. В результаті ті осідають у Кале, постійно шукаючи шляхи все-таки прорватися через кордон.

Найпопулярніший спосіб – це залізти в автомобіль, що їде до Великої Британії. Митниці на кордоні немає, тому автотранспорт перевіряють не надто ретельно. Складність лише в тому, що автомобілісти зовсім не горять бажанням брати собі в попутники незнайомих людей без документів для перетину кордону.

Але народ в «Джунглях» живе рішучий і спритний. Завдяки цьому вже існує кілька способів домогтися від місця водія в машині. Наприклад. Люди, які мріють про британську демократію та верховенство права, вискакують на дорогу перед вантажівкою. Коли та зупиняється, вони викидають з фури весь вантаж, займають його місце і продовжують шлях до своєї мрії. Якщо водій, засмучений таким поворотом подій, починає протестувати, його можуть побити, а машині – проколоти колеса, розбити вікна або навіть підпалити.

Шофери, навчені неприємним досвідом, перестали гальмувати, побачивши на дорозі людей – ті все одно відскочать убік. Тому з'явилася інша, майже партизанська технологія: на невеликих трасах, що ведуть до тунелю, мігранти валять поперек дороги дерево, після чого автомобіль вже просто змушений пригальмувати. Успіх! Операція з вантажем і водієм повторюється. До речі, бензопили, з допомогою яких валять ліс, є досить дієвим аргументом у переговорах з водіями про умови проїзду до Великої Британії.


Інший, складніший в організації, спосіб - це масовий прорив мігрантів безпосередньо в тунель, по якому вони далі йдуть пішки, або напрошуючись у машини - як на поверхні.

Оскільки охочих потрапити на Острів стає все більше, а водії вигадують все нові заходи протидії небажаним пасажирам, мігранти освоюють і прийоми комунікації і з водіями легкового транспорту. Жінки-водії в цьому сенсі просто знахідка: вони часто менш рішучі, аніж досвідчені далекобійники, а тому легше піддаються переконанню. Особливо, якщо прохання «підкинути» супроводжується демонстрацією мачете або бензопили.

Впоратися з проблемою, яка допікає як місцевим жителям, так і далекобійникам з інших регіонів Європи, виявилося складно. Дії поліції були явно неадекватні загрозі, та й встежити за кількома тисячами жителів «Джунглів» просто технічно неможливо. Крім того, у цій справі є ще один тонкий момент: майже всі «вони» – чорношкірі. Через цю обставиною у всій історії неминуче з'являється расовий підтекст, який заважає поліції діяти жорстко та рішуче – можна нарватися на дуже неприємні звинувачення.

Ба більше, навіть писати про те, що відбувається в Кале, місцеві журналісти повинні вкрай обережно, всіляко уникаючи будь-яких натяків на «самі знаєте, що». У результаті проблема набула хронічного характеру, черговий напад на вантажівку або сімейний мінівен перестав бути новиною, соціалісти, які правлять у країні, спробували зробити вигляд, що «ну, буває».

Однак місцеві жителі з такою постановкою питання категорично не згодні. На їх думку, «Джунглями» і супутнім їм неприємностям необхідно покласти край. Причому не косметичний, а системний і остаточний. Ніякі звернення в органи влади істотних результатів не дали. Народ пішов на протест.

Десятки вантажівок і фермерських тракторів 5 вересня зайняли колоною під'їзди до тунелю і почали рухатися до нього на мінімальній швидкості. Спочатку на французькій стороні Ла-Маншу, а потім – і на британській почали формуватися багатокілометрові пробки. Цікаво, що багато сторонніх водіїв, що проїжджали повз колони протестувальників, не обзивали їх останніми словами, як можна було б припустити, а від душі бібікали в знак схвалення.

«Нам потрібні дії, а не обіцянки, які можуть стримати, а можуть і не стримати. Я не знаю жодної іншої сфери діяльності, співробітники якої зазнавали б нападів щодня та щоночі. Наші люди постійно ризикують і собою, і своїми вантажівками, від яких залежить все їхнє життя», - заявив в інтерв'ю The Guardian Ерік Ф'єле – один з організаторів протесту водіїв.

Учасники акції вторили йому, скаржачись, що сил терпіти те, що відбувається, більше немає, що протест – це останній, відчайдушний захід, на який важко було зважитися, але іншого виходу не залишилося.


53002295
Акція протесту прихильників розгону табору мігрантів



Париж, дивлячись на розростання пробки, і наляканий повним хаосом в дорожньому русі на півночі країни, наступного ж дня прийняв рішення: табір у Кале буде знесено, а його мешканці – переселені в два нових табори по дві тисячі чоловік у кожному. Крім того, поліцейську присутність в цьому районі буде істотно посилено. Тільки після цього вантажівки і трактори роз'їхалися, рух під протокою було відновлено.

Незважаючи на удаваний хеппі-енд, історія має всі шанси продовжитися. Справа в тому, що фундаментальні проблеми залишаються. По-перше, мігрантів в Калі набагато більше, ніж чотири тисячі. Куди відправляться решта – невідомо. По-друге, потік біженців у Францію не припиняється, сотні з них невблаганно будуть йти до Евротуннелю сподіваючись перетнути Ла-Манш. По-третє, терміни переселення «Джунглів» не встановлені, а протестувальники вимагають змін уже зараз. Повернутися на дороги вони можуть після одного-двох гучних нападів.

Ну й головне: у всього цього сюжету є і політична зміна. Французькі праві та ультраправі користуються всією цією ситуацією, щоб заробити собі електоральні очки. Вони обіцяють розірвати з Лондоном угоду про охорону кордону, щоб табір біженців з Кале перемістився до Великої Британії. Крім того, політики правого спрямування клянуться, що покладуть край нелегальній імміграції в саму Францію, що усуне саме джерело проблеми.

В результаті від нинішньої ситуації програють і самі мігранти, і місцеві жителі, і водії вантажівок, і влада Франції з Великою Британією. У чистому виграші залишаються лише політики, які не тільки закликають обнести свою країну парканом, але і з симпатією ставляться до Володимира Путіна.

Читайте також

Коментарі

1000

Правила коментування
Показати більше коментарів

Останні новини

ТОП-3 блога

Фото

ВІДЕО

Читайте на НВ style

Статті ТОП-10

Погода
Погода в Киеве

влажность:

давление:

ветер: