4 грудня 2016, неділя

Дракони йдуть на зліт. Китайські виробники смартфонів впевнено завойовують світовий ринок

БУДЬ ЯК ДЖОБС: Лей Цзюнь, китайський мільярдер і засновник компанії Xiaomi, представляє новий смартфон Xiaomi Mi5

БУДЬ ЯК ДЖОБС: Лей Цзюнь, китайський мільярдер і засновник компанії Xiaomi, представляє новий смартфон Xiaomi Mi5

Китайські виробники смартфонів перевертають уявлення людства про горезвісну китайську якість і впевнено завойовують ринок. Головний козир їхніх гаджетів — більше можливостей невеликим коштом

Ще кілька років тому про китайські смартфони ходили анекдоти, в яких дотепники розбивали дощенту особливості сумно відомої китайського якості. Тепер часи змінилися: зроблене в Китаї завойовує ринок, конкуруючи за якістю з південнокорейськими та американськими виробниками. А експерти зазначають, що у китайських виробників електроніки блискучі перспективи.

"Це серйозна загроза великим брендам, давно присутнім на ринку",— зазначає оглядач журналу The Time Кевін Келлехер.

Смартфон, який коштує $300, дійсно має продаватися за $300
Кеннет Чу,
оглядач авторитетного
американського журналу Business Insider

Нині частка китайських продуктів на українському ринку вже перевищує 40%. Світовий тренд ще показовіший: за даними аналітичної компанії Gartner, яка досліджує сферу інформаційних технологій, за підсумками 2015 року три китайських виробники — Huawei, Lenovo і Xiaomi — в сумі вже обійшли за продажами американську технологічну компанію Apple.

Лише Huawei, яку ще кілька років тому ніхто не сприймав як серйозного гравця, минулого року продала у світі всього вдвічі менше смартфонів, ніж знаменита "яблучна" компанія. Згідно з даними Gartner, за підсумками 2015 року 22,5% ринку належало смартфонам виробництва Samsung, майже 16% — Apple і 7,3% — Huawei, що становить 104 млн проданих телефонів. Роком раніше цей китайський виробник продав 68 млн смартфонів.

Про представлені на недавньому мобільному конгресі в Барселоні китайські новинки говорили аж ніяк не менше, ніж про звичні оновлення флагманів південнокорейських виробників Samsung і LG. Причому новий Xiaomi Mi5 отримав дуже схвальні відгуки в пресі та має всі шанси стати бестселером. Поки компанія Xiaomi посідає п'яту позицію в світовому рейтингу виробників смартфонів, продавши 65,6 млн телефонів минулого року.

 

Дешево та сердито

Символом "китайського" руху на сучасному ринку смартфонів стала компанія Xiaomi. Шлях, а точніше зліт Xiaomi на вершину світового ринку тривав лише чотири роки. Компанія спочатку розробляла оболонку для Android, яка називалася MIUI і швидко стала популярною серед просунутих користувачів.

Однак плани компанії, заснованої мільярдером Лей Цзюнем, були масштабнішими.

У перші роки смартфони Xiaomi були маловідомі за межами Китаю, і це було частиною плану Цзюня. Відверто наслідуючи Apple, компанія, власне, пропонувала щось подібне iPhone — тільки на платформі Android. До того ж Цзюнь обкатував на китайському ринку маркетингову стратегію, в якій використав ідеї засновника Apple Стіва Джобса.

Xiaomi заздалегідь оголошувала характеристики нового пристрою, а потім визначала дату старту продажів через свій онлайн-магазин. У роздріб смартфони надходили пізніше і за вищою ціною. У результаті запуск продажів створював нечуваний ажіотаж. Так, до 2014 року інтернет-користувачі купили 25 тис. екземплярів флагманського смартфону Mi4 лише за 15 секунд після старту продажів на сайті компанії.

Це стало поворотним моментом. Істерія навколо бренду почала просочуватися на Захід. Як і задумував Цзюнь, американські та європейські споживачі почули про Xiaomi не як про якийсь китайський бренд, якому треба щось доводити, а як про справжній феномен, "китайський Apple", за продукцією якого вишиковуються черги, подібні тим, що стоять на 5‑й авеню в Нью-Йорку за новеньким iPhone.

“8‑ядерний процесор Qualcomm, 5‑дюймовий екран Sharp, 13‑мегапіксельна камера Sony... Ви думаєте, мова про новий флагман Samsung або Apple? Ні, це Xiaomi",— захоплено писав про китайську новинку оглядач авторитетного американського журналу Business Insider Кеннет Чу.

І коштуватиме це приваблива пропозиція лише малу частину від тієї суми, яку потрібно викласти за новітній iPhone, зазначав Чу. Натякаючи на надмірну жадібність авторитетних брендів, він так формулював рецепт успіху Xiaomi: "Смартфон, який коштує $300, дійсно має продаватися за $300".

На думку Олексія Серебрякова, власника одного з київських інтернет-магазинів, що торгують китайськими смартфонами, саме Xiaomi Mi4 став моментом істини в боротьбі за українського споживача. Економічна криза серйозно знизила купівельну спроможність більшості українців, але від смартфонів відмовитися в сучасному світі вже неможливо.

Перші продавці, які возили китайські смартфони нелегально, не мали бюджету на просування продукції. Однак, як кажуть фахівці, "вона стала продавати себе сама".

“Люди звикли до продуктивних трубок, а тут такі ціни божевільні — HTC One M9 або Samsung Galaxy S6 коштували по 20 тис. грн,— згадує Серебряков.— І ось з'являються Xiaomi Mi4 і Meizu MX4, які пропонують майже те саме, але коштують по 8-9 тис. грн".

 


У КОГО ЗАЗВОНИЛ ТЕЛЕФОН: На недавнем мобильном конгрессе в Барселоне о китайских смартфонах говорили не меньше, чем о южнокорейских, произведенных Samsung и LG
У КОГО ЗАДЗВОНИВ ТЕЛЕФОН: На недавньому мобільному конгресі в Барселоні про китайські смартфони говорили не менше, ніж про південнокорейські, вироблені Samsung і LG


Основним досягненням нових китайських виробників стало формування армії фанатів, які цінують бренд насамперед за інноваційність і бажання робити технології доступними масовому користувачу, вважають вітчизняні експерти, серед яких Віктор Шолошенко, директор з маркетингу української мережі гаджетів і аксесуарів Цитрус. На його думку, невисока ціна гаджета грає у разі з китайськими смартфонами не головну роль: "Адже завжди є хтось, хто може зробити смартфон дешевше".

Тенденція виявилася довгостроковою. Якщо 2014 року частка китайських смартфонів на українському ринку становила близько 30%, то за підсумками 2015-го вона перевищила 40%, констатує Шолошенко.

Також експерти прогнозують, що "китайська частка" на українському ринку буде тільки збільшуватися. "Багато людей телефонують, запитують, коли в продаж надійде Xiaomi Mi5, про який так багато пишуть в інтернеті",— розповідає Серебряков.

Xiaomi Mi5, представлений на виставці в Барселоні в лютому нинішнього року,— це найтонший (7,1 мм) смартфон з 5,15‑дюймовим екраном, який побудований на тій само платформі, що і новітні флагмани Samsung і LG. При цьому тести продуктивності показують перевагу китайського смартфону. Ще більше вражає різниця в ціні.

Так, компанія Xiaomi обіцяє, що ціни на новинку стартують від $300, а найбільш "нафарширована" версія (зі 128 Гб вбудованої пам'яті та керамічним напиленням на задній кришці) коштуватиме $450. Що відчутно нижче, ніж вартість Samsung Galaxy Ѕ7 або iPhone 6s.

"Із таким цінником і такими характеристиками смартфону залишається зробити тільки одне — потрапити на прилавки магазинів у всьому світі",— пророкує успіх новинки Влад Савов, оглядач The Verge, авторитетного американського видання про комп'ютерну техніку, гаджети та стиль життя.

Утім, в абсолютно світлому майбутньому китайських виробників на ринку смартфонів упевнені не всі. "Якщо раніше ринок смартфонів швидко зростав, то сьогодні зростання сповільнилося, і виробники намагаються працювати не на частку, а на прибуток",— констатує головний редактор профільного порталу ITC Тарас Міщенко.

За його словами, визнані гравці ринку, наприклад Samsung,— це бренди з великою доданою вартістю. “Вони продають не тільки смартфони, але і своє ім'я,— пояснює Міщенко.— Китайським виробникам у цьому плані поки що запропонувати особливо нічого".

 

Великі китайці

Не тільки Xiaomi відчайдушно бореться з визнаними лідерами ринку смартфонів. Свій внесок у "китайський феномен" зробили й інші виробники з Піднебесної. І у деяких справи ще кращі.

Компанія Лей Цзюня, приміром, не впоралася з озвученим на 2015 рік завданням продати понад 80 млн смартфонів. За підсумками року продажі склали трохи менше 70 млн одиниць. А от головному конкурентові Xiaomi як у самому Китаї, так і на світовому ринку — компанії Huawei — підкорилася значна цифра 100 млн. На відміну від Xiaomi, цей виробник не звалився з нізвідки на голови безжурних користувачів Samsung, Sony і HTC.

Huawei — один з найстаріших китайських брендів в IT-індустрії. Компанія була заснована 1987 року, відтоді є активним гравцем на ринку телекомунікаційного обладнання. І навіть з 2012 року є найбільшим у світі виробником у цій галузі.

А ось вторгнення  Huawei на ринок смартфонів було ще раптовішим, ніж у Xiaomi. Компанія тривалий час перебувала в тіні, випускаючи смартфони початкового та середнього класу, уникаючи масштабних рекламних кампаній, а 2013 року раптово виявилася третім у світі виробником смартфонів після Samsung і Apple.

Відтоді Huawei серйозно змінила політику, нарощуючи м'язи саме в сегменті продуктивних смартфонів, відзначає оглядач американського Forbes Ю Венг. Особливо успішною, причому не тільки в Китаї, але й за його межами, стала лінійка смартфонів Huawei Ascend.

Ще один розробник популярних смартфонів, зокрема й в Україні,— компанія Meizu. Довгі роки вона була відома як виробник непоганих MP3‑плеєрів, але не більше того. Сходження Meizu почалося паралельно з Xiaomi, та, на думку деяких експертів, якщо б не успіхи Лей Цзюня в маркетингу, можливо, сьогодні західна преса любила би бренд Meizu навіть більше.

Компанія сповідує ті самі принципи — кращі характеристики за доступну ціну. Але це не все. "Meizu і Xiaomi — насамперед інженерні компанії, які, подібно Apple, доводять до досконалості взаємодію заліза та софту в своїх продуктах",— розповідає Шолошенко.

Він згадує давній випадок, коли смарфтон Meizu PRO 5, оснащений процесором Samsung, демонстрував більшу продуктивність, ніж флагман Samsung на тому само процесорі. Також у смартфонах Meizu модулі камер виробництва Sony працюють краще, ніж у смартфонах Sony, підкреслює Шолошенко.

Мабуть, від інших китайських виробників відстає компанія Lenovo. Вона відома тим, що її підтримує китайський уряд і не шкодує коштів на масштабні рекламні кампанії. Однак 2015 року саме Lenovo була єдиною з китайських компаній, чиї продажі на світовому ринку впали.

Проте, за словами Міщенка, саме Lenovo в довгостроковій перспективі має найбільші шанси стати головним китайцем світового ринку смартфонів. Важливу роль зіграло придбання легендарного американського бренду Motorola — родоначальника стільникового зв'язку. Саме використання бренду Moto може стати головним козирем Lenovo, вважає експерт.

 

Матеріал опублікований у НВ №10 від 18 березня 2016 року

Коментарі

1000

Правила коментування
Показати більше коментарів

Останні новини

ТОП-3 блога

Фото

ВІДЕО

Читайте на НВ style

Статті ТОП-10

Погода
Погода в Киеве

влажность:

давление:

ветер: