28 березня 2017, вівторок

Слідом за Росією Україна може заборонити рейси до Єгипту. Українці від нього відмовлятися не поспішають

коментувати
Після падіння літака з туристами Росія заборонила рейси до Єгипту. Заборона може торкнутися і українців

Після падіння літака з туристами Росія заборонила рейси до Єгипту. Заборона може торкнутися і українців

За тиждень-два Державіаслужба України за результатами перевірки прийме рішення, чи закривати Єгипет для польотів

Україна відправить інспектора до Єгипту для аналізу ситуації безпеки польотів над країною. Таке рішення прийняли в Державній авіаційній службі, повідомили НВ у прес-службі відомства. Державіаслужба має поставити оцінку безпеки повітряного сполучення між країнами для українських пасажирів, зокрема перевірити стан авіаційної безпеки в аеропорту Шарм-ель-Шейх.

Привід для підвищеного запиту до безпеки в небі та аеропортах Єгипту виник після того, як була висунута гіпотеза про теракт на російському літаку, який 31 жовтня здійснював рейс за маршрутом Шарм-ель-Шейх – Санкт-Петербург. Серед 224 загиблих пасажирів на борту літака, за даними Міністерства закордонних справ України, було чотири громадянина України.

Око за око

Офіційно причини трагедії ще не встановлені. До експертизи допущені лише комісії з Єгипту та Росії. Жодній зі сторін не вигідно називати трагедію терактом. Для першої це означатиме загрозу туристичному бізнесу, для другої – політичні ризики.

Попри те, вже визнав себе організатором цього акту насилля Абу Усама аль-Масрі, лідер угруповання Вілаят Синай. Терористичне угруповання Ісламська держава (Сирія) також підтвердила цю інформацію, і взяла на себе відповідальність за загибель лайнера. Такої ж точки зору притримується Британська розвідка. Королівство вже пообіцяло свою допомогу Каїру і Москві у встановленні істинних причин катастрофи, та затриманні відповідальних терористів.

Російський президент Володимир Путін, після звіту ФСБ, наказав припинити авіасполучення з Єгиптом. Очевидно, щоб запобігти можливому повторенню вендети з боку ісламістів за авіаудари по Сирії. Швидше за все, на цьому російська влада не зупиниться – як повідомляє російське ділове видання Коммерсантъ, наразі обговорюється можливість розширити список країн, куди росіянам заборонять польоти. За інформацією видання, заборона на польоти може бути суттєвою, навіть на кілька років. І стосуватиметься вона усіх країн Близького Сходу.

Обережність не завадить

Про тимчасове обмеження, або припинення авіаперельотів до Єгипту повідомили вже і в деяких європейських країнах, наприклад у Великобританії та Франції. Україна ж, до офіційних висновків спеціаліста, обмежиться рекомендаціями не літати до країни.

“МЗС рекомендує громадянам України, які планують здійснити подорож до Єгипту, зважити на невизначеність безпекової ситуації у цій країні до завершення розслідування причин катастрофи російського літака та стабілізації ситуації”, - йдеться в заяві міністерства. Громадянам, які перебувають на території Єгипту, варто виявляти підвищену увагу та обережність, не залишаючи без нагальної потреби місць організованого відпочинку.

Водночас, ще наприкінці минулого тижня Державіслужба заборонила українським авіаперевізникам здійснювати польоти над Синайський півостровом. У телеграмі зазначено, що плани польотів через визначену аеронавігаційну точку PASOS будуть відхилені.

На сьогодні, за інформацією головного редактора туристичного порталу Wetravel Еміля Салманова, системи відстеження повітряного трафіку показують, що літаки облітають північну частину Синайського півострова. До Єгипту, згідно з інформацією представника турагентства Тревел сі Ірини Голубкової, здійснюють польоти авіакомпанія Роза вітрів, МАУ і UTair. Туроператори Coral Travel, PEGAS Touristik, Tez Tour і ANEX Tour, які співпраюють з цими компаніями, також запевняють, що літаки вже облітають півострів.

Як пояснює фахівець з авіаційного права, партнер юрфірми Анте Андрій Гук, відправити інспектора до Єгипту є дуже правильним кроком, якщо у Державіаслужби виникли сумніви щодо безпеки в аеропорту. “На відміну від британців, у нас немає даних. Але з публічних джерел відомо, що небезпека таки є, чи може бути, - каже юрист. - Інспектор перевірить дотримання всіх процедур, норм безпеки, заходи, які вжиті аеропортом та владою Єгипту для посилення безпеки авіаперевезень”.

Безпеку аеропорту перевіряють за затвердженими процедурою і методологією. Перевіряються певні технологічні процеси в аеропорту і карти, рух багажу, пропуск пасажирів, наземне обслуговування, робота митних служб. Якщо процедура дотримується, і заходи безпеки вжиті та посилені - відповідно, нема причин сумніватися в безпеці. За день-два інспектор зробить висновки. Тобто рішення може бути ще цього, чи наступного тижня.

Якщо інспектор прийде до висновку, що все-таки ці норми не дотримуються, тоді буде прийматися рішення, на підставі висновків, щодо припинення польотів до аеропорту, чи країни.

Нещодавно з такою інспекцією відвідувала Єгипет Білорусь. Влада нашого північного сусіда також радила своїм громадянам не здійснювати польоти до Єгипту. Проте, оскільки ситуація в самій країні є здебільшого безпечною, то “в рамках офіційного або ділового візиту її можна відвідати”. Авіакомпанія Белавіа посилала безпеку, але не припинила сполучення.

“У нас є рейси до Єгипту, поки літають без змін. Ми не мали польотів через Синайський півострів, тому нам нічого не потрібно міняти в плануванні. Але якби було небезпечно – ми б не літали”, - запевняє НВ президент МАУ Юрій Мірошников.

Проте, за його словами, авіакомпанія все ж таки посилила безпеку. “У зв'язку з новими обставинами, ми посилюємо заходи безпеки для мінімізації тих ризиків, які були виявлені останнім часом у результаті трагічної катастрофи російського літака. Я не можу вам назвати ці заходи, я не можу вам їх розкривати”, - каже Мірошников.

Наскільки привабливий Єгипет

Опитані НВ авіаційні експерти також переконані, що літати до Єгипту, чи будь-якої іншої країни, яка межує з Сирією – Туреччина, Ізраїль – чи задіяна у військовому конфлікті, достатньо безпечно. “Британці, наприклад, назвали дуже конкретну причину, чому вони закривають простір. Бо це дані конкретно їхньої розвідки і конкретно для них. Тобто все-таки Британія є учасником подій, пов'язаних з ІДІЛ, з Сирією. Те ж стосується і США, і Росії. Тому їхня ситуація відрізняється від нашої. Ми ж не бомбимо ІДІЛ”, - каже Гук.

Такої ж думки притримується і авіаблогер, фотограф Олександр Чебан. Наразі, за його словами, влада Єгипту буде вживати посилених заходів безпеки, адже для Єгипту туризм і авіація – це суттєвий внесок в економіку. І в зупинці бізнесу не зацікавлений ніхто. “Заходи безпеки єгипетська влада посилить багаторазово в аеропортах”, - каже Чебан.

Подібне, кажуть експерти, спостерігалося і під час революції 2011 року. І навіть тоді, коли були військові дії, українці все одно літали на популярні курорти. І якщо революція та масові заворушення ще можуть насторожити, і змусити переглянути рішення про поїздку, то зараз український споживач розглядає авіакатастрофу як теракт щодо Росії. І на сьогодні якогось масового занепокоєння не видно як у пасажирів, так і в авіакомпаній.

Якщо ж надалі ситуація розгортатиметься за негативним сценарієм, то на тлі паніки туроператори підуть на зниження цін. Зараз же ціни не падають, пакет на одну людину, за інформацією Голубкової, в середньому коштує сьогодні $350-400. Ціни у розмірі $150-250 можна побачити на сайтах операторів хіба що на найближчі дати вильоту. “Зараз буде спад цін, тому що є сезонність – темніє рано в листопаді, вітер піднімається, піщані бурі починаються, тому ажіотажу немає,  - каже вона. - Туроператори перед святами піднімуть ціни. Після свят також ціни повинні падати”.

Синайський півострів

Витрати авіакомпаній на обліт Синайського півострова залежать від типу літака, двигунів, завантаження, режиму, в якому летить літак тощо. “Якщо говорити суто про паливо, то за півгодини, які підуть на обліт закритої зони, у одного з найпопулярніших типів літаків Airbus A320, піде півтори-дві тонни палива. А це 1200-1800 євро”, - розмірковує Салманов. І додає, що до цього треба ще приплюсувати оплату роботи екіпажу та інші, супутні польоту, витрати.

Проте, необхідність облітати Синайський півострів - це не такі великі витрати, враховуючи обставини, впевнений Мірошников. “Обліт Синайського півострова, в його малості, коштує набагато менше, ніж обліт повітряного простору Росії. Чим ми займаємося з серпня минулого року”, - каже президент МАУ. Порівняно з цим, абсолютно не суттєвими, за його словами, будуть витрати, навіть якщо доведеться увесь Єгипет облітати.

Коментарі

1000

Правила коментування
Показати більше коментарів

Останні новини

ТОП-3 блога

Фото

ВІДЕО

Читайте на НВ style

Статті ТОП-10

Погода
Погода в Киеве

влажность:

давление:

ветер: