3 грудня 2016, субота

Далекобійна артилерія. Російський Автомайдан зібрався в похід на Москву

коментувати
Далекобійники здатні паралізувати російські дороги
autoplus.su

Далекобійники здатні паралізувати російські дороги

Водії великовантажних автомобілів зібралися перекрити рух у столиці РФ, протестуючи проти нового збору

«Сполучені Штати Америки не дрімають. І зараз вони через свою "п'яту колону", через націонал-зрадників завдали чергового удару по Російській Федерації. Безпосередньо зараз я кажу про акції далекобійників, які намагаються, за задумом США, бути спрямовані на ліквідацію російської державності», - заявив депутат Державної думи від партії «Єдина Росія» Євген Федоров, коментуючи всеросійський протест, що набирає обертів, водіїв великовантажних автомобілів, котрі не згодні з новою системою збору грошей за використання доріг. 

Лють депутата викликала ціла серія акцій далекобійників по всій країні, які виступили проти запровадження системи «Платон» (сплата за тонни). Суть її роботи приблизно така: водій трейлера зобов'язаний заплатити півтора рубля за кожен кілометр шляху по федеральних трасах. Росія - країна велика, і фахівці вже підрахували, що мова йде про сотні тисяч рублів на рік з кожної машини. З тих, хто не захоче, не зможе або забуде сплатити, буде стягуватися штраф до 450 тисяч рублів (мільйон – при повторному порушенні).

Фактично це означає банкрутство безлічі дрібних перевізників, чому вони, зрозуміло, не раді. Крім того, електронна система, запущена тиждень тому, сповнена «багів», працює з постійними перебоями, сайт весь час «висить». «Платон», у створення якого вклали майже 30 мільярдів рублів, вийшов кривим і косим: наприклад, він іноді прокладає маршрути з «петлями», «гаками», додаючи в них сотні зайвих кілометрів. Виправити недоліки обіцяють, але ніяк не можуть. Крім того, система не враховує звичайні проблеми далекобійників: часті зміни пункту призначення, про які стає відомо вже в дорозі, необхідність об'їхати якусь ділянку траси тощо.

Ну і вишенька на цьому торті – оператором системи є приватна компанія, власником якої є син путінського друга, мільярдер Ігор Ротенберг. Лише одне його прізвище викликає досить складні і не завжди позитивні асоціації в душах «простих роботяг», які підозрюють, що до їхніх кишень хтось засунув не надто чисту руку.

З точки зору далекобійників вся ця затія виглядає так: вони чесно платять транспортний податок і паливні акцизи, все добре. Але раптом якомусь Ротенбергу знадобилися гроші на новий палац, через що він підбив уряд на створення ненависного «Платона». Про те, що ініціатива походить від держави, ніхто навіть не згадує. Головний ворог – олігарх, про що свідчать плакати протестувальників на кшталт «Ротенберг гірше ІДІЛ».

Тут дуже важливо відзначити, що згаданий вище Федоров дещо погарячкував у своїх оцінках. Більшість далекобійників, як і інші громадяни РФ, повністю отруєні телепропагандою. Вони підтримують Володимира Путіна і вважають, що його обдурили «погані бояри» в особі уряду та олігархів. Політичних вимог вони ні в якому разі не висувають, сподіваючись «донести до царя правду».

Але влада все одно помітно нервує. Справа в тому, що ніхто точно не знає, що робити з протестувальниками-далекобійниками. Якщо крихкого московського хіпстера в окулярах можна без зайвих розмов огріти поліцейським кийком і відправити на нари, то з міцним водилою цю операцію провернути значно складніше. Більш того, у далекобійників є вантажівки, які так просто з місця не зрушити, а також "монтировки" і навички їх використовувати. Що накажете робити з колоною зі ста вантажівок, які їдуть по шосе зі швидкістю 10 кілометрів за годину? Її навіть зупинити непросто!

Занепокоєння російського керівництва викликає та обставина, що акції протесту охоплюють всю країну. Особливо потужною вона стала у рідному для Путіна Санкт-Петербурзі і сонячному Дагестані, де народ особливо гарячий. Акції протесту в своїх регіонах ніяких результатів не дали, тому далекобійники зважилася на дуже серйозний за російськими мірками крок. У них на порядку денному похід на Москву.

Планується, що якщо до 30 листопада «Платон» не буде скасовано, петербурзькі і дагестанські далекобійники вирушать на своїх вантажівках до Москви, де заблокують рух на одній з головних доріг країни – МКАД. По дорозі до них приєднаються колеги з інших регіонів. Мова йтиме про тисячі великовантажних автомобілів. Подібна акція призведе до повного колапсу столичної транспортної системи. Її більше не вийде ігнорувати, як зараз. Уряду доведеться або давати задній хід, або розганяти протест.

І тут для Кремля великий ризик. Так, зараз водії, в основному, або аполітичні, або підтримують Путіна. Але спроба переламати через коліно може закінчитися еволюцією протесту з економічного в політичний. Вже зараз російська позасистемна опозиція активно «окучує» далекобійників, розповідаючи їм про стару дружбу Ротенбергів і Путіна, розхитуючи віру водіїв у «доброго царя». Якщо ця тактика дасть плоди, то невідомо, в якому напрямку вирулить історія, що все більше і більше нагадує український «Автомайдан».

Що цікаво, в російському випадку, як і в українському, у протестного руху немає яскраво вираженого лідера, якого можна було б залякати, підкупити або просто посадити. Зате далекобійників відрізняє велика згуртованість та почуття солідарності. Крім цього, у водіїв чудово налагоджений зв'язок і координація дій – у кожного в машині є рація і ціла система кодових слів та команд, незнайома поліції.

Для влади далекобійники – набагато більш організований, солідарний і небезпечний опонент, ніж «белоленточники». Тут є ще й психологічний момент: столичну інтелігенцію легко звинуватити в «роботі на Америку», до якої та не приховує симпатій. Але змусити людей повірити, що простий роботяга – далекобійник Вася, у якого на машині написано «Обама – чмо!», є агентом ЦРУ, буде непросто. У цьому протистоянні симпатії народу будуть точно на боці Васі, а не Ротенберга. Як бути з цією обставиною – взагалі незрозуміло.

Найпевніше, російська влада спробує якось замирити далекобійників, якщо вони дійсно вирушать на Москву. Тут Кремлю належить вирішити складну арифметичну задачу: як зробити так, щоб і олігархові на палац вистачило, і щоб водії охололи? На користь останніх вибір буде зроблений тільки в одному випадку: якщо вони зуміють по-справжньому налякати владу.

Читайте також

Коментарі

1000

Правила коментування
Показати більше коментарів

Останні новини

ТОП-3 блога

Фото

ВІДЕО

Читайте на НВ style

Статті ТОП-10

Погода
Погода в Киеве

влажность:

давление:

ветер: