19 сiчня 2017, четвер

Багатії Сан-Паулу вирішили проблему багатокілометрових пробок, пересівши на гелікоптери

коментувати
Багатії Сан-Паулу вирішили проблему багатокілометрових пробок, пересівши на гелікоптери
DR
Багатії Сан-Паулу вирішили проблему багатокілометрових пробок у своєму місті просто, але дорого — вони облітають їх на вертольотах, перетворивши мегаполіс в вертолітну столицю світу

У багатих свої чудасії. А у бразильських багатііїв примхи ще й екзотичні — вони пересуваються в основному на вертольотах. Саме так бразильські товстосуми воліють добиратися на ділові зустрічі і в ресторани.

Найбільше місто країни Сан-Паулу вже придбало славу вертолітної столиці світу — тут постійно задіяні близько 700 вертольотів, які здійснюють до 2.000 польотів в день. В цілому в небі Бразилії літають 2 тис. гелікоптерів.

Вертолітний бізнес почав розвиватися в країні ще в середині 90‑х, коли тісне співробітництво Бразилії і США вилилося в постачання гелікоптерів американського виробництва. З часом вони стали настільки популярними серед місцевої еліти, що американський вертолітний гігант Bell навіть відкрив курси для навчання пілотів португальської мови — спеціально для споживачів бразильського ринку.

Поступово вертольоти отримали необхідну інфраструктуру: тепер у Сан-Паулу є понад 200 вертолітних майданчиків. Для порівняння: у Гонконгу, який прийнято називати азіатським Нью-Йорком, їх 170, а у відомій своїми багатіями Москві — близько 20. Причому деякі майданчики в Сан-Паулу розташовані прямо на дахах висотних житлових будинків. Також у мегаполісі побудований невеликий аеропорт Кампу-ді-Марті, який використовується переважно для приватних літаків і вертольотів. В місті функціонує мережа повітряних таксі, а деякі готелі, наприклад Hilton San Paulo Morumbi, готові доставити своїх гостей на вертольоті в будь-яку точку міста.


Известная бразильская модель и бизнес-леди Козет Гомес предпочитает летать на деловые встречи на вертолете
Відома бразильська модель і бізнес-леді Козет Гомес віддає перевагу літати на ділові зустрічі гелікоптером


Бразильці кажуть, що Сан-Паулу ніби поділений на два паралельних і ніколи не перетинаються світу. У першому — нагорі — живуть багаті, розсікають повітря над дахами шикарних пентхаузів. А внизу по вузьких вуличках нетрів продираються на роботу прості смертні — жертви пробок і мотоциклетних аварій.

Тут вертольоти — це не тільки відчуття свободи, відчуття польоту, але і зручний спосіб пересування, оскільки він дає можливість просто облітати численні затори, які нерідко розтягуються на десятки кілометрів.

А житель Сан-Паулу Клаудіо Квентіна Кроу в коментарі НВ зазначає, що вертольоти в його країні популярні, бо поєднують комфорт і швидкість, а також типове для Бразилії бажання похвалитися і виділитися. "Ті, хто може дозволити собі мати вертоліт— промислові магнати, художники, спортсмени — хочуть, щоб інші бачили це",— посміхається Кроу.

Засіб пересування

Вертольоти стали в Сан-Паулу популярні в першу чергу із‑за того, що місто перетворилося в одну з ділових столиць Латинської Америки. "Швидке пересування з однієї точки в іншу дозволяє швидше вести бізнес і укладати угоди",— пояснює бразилець Андріано Марафа.

Ось і для Козет Гомес, колишньої бразильської моделі, яка тепер перетворилася на успішну бізнес-леді, її особистий шестимісний вертоліт вже давно став, за її ж зізнанням, предметом першої необхідності. Вона просто воліє в прямому сенсі знаходитися вище проблеми з пробками, роблячи по декілька польотів на день.

Зростання числа гелікоптерів пов'язують з економічним розвитком країни і зростанням числа багатих бразильців. Так, за підрахунками експертів, число товстосумів у Сан-Паулу, чий особистий капітал досягає $30 млн, наближається до 2 тис. осіб. Більше того: в цьому місті, за підрахунками авторитетного видання Forbes, живе 26 мільярдерів, причому їх кількість швидко збільшується, в минулому році їх було 19. Таку динаміку експерти називають стрімкою. Для порівняння: у Нью-Йорку, діловому серці найуспішнішої економіки світу — США, кількість мільярдерів досягла 62 людини, а роком раніше їх було 57.

Між тим Кроу нагадує, що його рідне місто за останнє століття збільшилося приблизно у 87 разів. Якщо в 1900 році населення Сан-Паулу становило 240 тис., то тепер реальне число його жителів досягло 20 млн чоловік, якщо рахувати разом з передмістями.

Ті, хто може дозволити собі мати вертоліт, хочуть, щоб інші бачили це, - Клаудио Квентіна Кроу, житель Сан-Паулу

"Так склалося, що все, що пов'язано з транспортом, тут дуже хаотично",— підкреслює Кроу. Виною тому і щільність населення, і енергійний бразильський стиль їзди, і особливості ландшафту Сан-Паулу з його численними пагорбами і низинами, а також вузькими вуличками і нетрями.

Хаос на дорогах призводить до гігантських пробок, що прославили Сан-Паулу на весь світ — нещодавно тут був зафіксований рекордний дорожній затор завдовжки у цілих 309 км. А національні чи релігійні свята тут нерідко обертаються справжніми стихійними лихами тільки через те, що мільйон людей відразу намагаються покинути центр міста і виїхати на узбережжя.

Стояння в пробці для бразильських автомобілістів давно стало стилем життя, оскільки вони змушені проводити в машинах іноді більшу частину свого дня. Щодня на дороги Сан-Паулу виїжджають більше 7 млн машин, що вдвічі більше, ніж у Москві, що славиться своїми пробками. При цьому бразильська автомобільна промисловість, щоб задовольнити потреби зростаючого середнього класу, в останнє десятиліття демонструє істотне зростання.

Щоб скоротати час у своїх багатокілометрових пробках, жителі Сан-Паулу читають і вчать мови, дівчата навіть наносять макіяж, роблять манікюр і конструюють зачіски, а чоловіки голяться. Також пробки можуть обернутися не просто вирішенням побутових проблем, але і справжньою небезпекою: багатії, які пересуваються на дорогих машинах, "загрузнув" у небезпечному районі, можуть стати жертвами наркомафії.

Остання, крім продажу наркотиків, нерідко промишляє тим, що викрадає людей заради викупу, нагадує Кроу. У той же час повітряний простір не контролюють наркокартелі, отже, воно більш безпечне.

Бразильські небожителі

Вертолітний бізнес приносить чималі дивіденди його учасникам і стрімко розвивається: за даними Бразильської асоціації пілотів вертольотів, цей бізнес зростає приблизно на 20 % в рік. Хорхе Биттар, власник компанії, що надає послуги повітряного таксі Helimart Air Taxi, говорить, що його компанія зростає в середньому на 10 % в рік і має вже 16 вертольотів, які майже не простоюють.

За словами Биттара, клієнтами повітряного таксі все частіше опиняються представники середнього класу, які поспішають на важливу ділову зустріч. Вартість оренди вертольота становить близько $1.300 на годину, що у Сан-Паулу може вважатися посильною платою для топ-менеджера успішної компанії.

Тутешній юрист Серджіо Алківіад називає вертоліт інструментом для заробляння грошей. Він знає, про що говорить, бо по кілька разів у місяць користується послугами повітряного таксі. Найнявши вертоліт на пару годин, він може перелітати з одного вертолітного майданчика на інший і проводити по три-чотири зустрічі на день. Така ефективна ділова активність була б неможливою, якби йому довелося пересуватися машиною.

До того ж вертольоти все частіше використовує поліція, уточнює Марафа. Тепер місцеві поліцейські сідають в вертольоти, щоб вистежити навіть викрадачів автомобілів. Також на геликоптерах і наземній бронетехніці правоохоронці влаштовують у фавелах облави на наркоторговців.


Стояние в пробке для бразильских автомобилистов давно стало стилем жизни
Стояння в пробці для бразильських автомобілістів давно стало стилем життя


Не тільки ефективне, але і ефектне полювання бразильських поліцейських, які на вертольотах переслідують наркобаронів і кримінальних авторитетів, нерідко ставало надбанням відеосервісу YouTube з мільйонами переглядів. Тутешні правоохоронці за підтримки влади в останні роки проводили безліч рейдів, щоб очистити від злочинних угрупувань найбільш небезпечні райони країни перед двома грандіозними спортивними заходами — чемпіонатом світу з футболу 2014 року та підготовку Олімпіади 2016 року.

Також компанії, що володіють вертольотами, пропонують закоханим парам провести романтичне побачення в гелікоптері. За словами Кроу, в його місті робити пропозицію у вертольоті вже стало чимось на зразок традиції, оскільки вночі з висоти пташиного польоту місто особливо красиве та романтичне.

В цілому жителі Сан-Паулу терпимо ставляться до свого насиченого вертольотами неба, лише іноді скаржачись, що гелікоптери додають шуму і без того багатолюдному місту. Втім, Марафа називає такий вид транспорту сучасним і безпечним і вірить, що надалі він стане більш доступним. Вертольоти часто використовуються для оперативного транспортування важкохворих людей, які вимагають термінової госпіталізації, додає він.

Однак, журналіст Дієго Рамос не схильний ідеалізувати велику кількість вертольотів в небі його міста. На його думку, в країні, де майже чверть населення живе за межею бідності, таку розкіш можуть дозволити собі тільки багатії. "Якщо чесно, тут особливо немає чим пишатися, крім того, що заможні люди таким чином можуть уникнути довжелезних заторів в мегаполісі",— підсумовує Рамос.

Матеріал опублікований в НВ №31 від 28 серпня 2015 року

Коментарі

1000

Правила коментування
Показати більше коментарів

Останні новини

ТОП-3 блога

Фото

ВІДЕО

Читайте на НВ style

Статті ТОП-10

Погода
Погода в Киеве

влажность:

давление:

ветер: