20 вересня 2017, середа

Страхові компанії недоплатили громадянам 69 млн грн

коментувати
Ринок КАСКО структурувався, і лідери вже здатні забезпечувати необхідний рівень якості послуг. Чого не скажеш про ринок авто-цивільної відповідальності
Фото: ua.112.ua

Ринок КАСКО структурувався, і лідери вже здатні забезпечувати необхідний рівень якості послуг. Чого не скажеш про ринок авто-цивільної відповідальності

Нацкомфінпослуг назвала найзлісніших порушників серед страхових компаній

Протягом 2015 року до Нацкомісії, що здійснює регулювання у сфері фінансових послуг зі скаргами на дії страхових компанії надійшло більше п’яти тисяч скарг від громадян та юросіб. А загальний обсяг виплат страхового відшкодування СК за результатами розгляду звернень склав 68,6 млн грн. Про це свідчить офіційна статистика Нацкомфінпослуг, що розміщена на сайті регулятора.

Для порівняння, протягом 2014 року до Нацкомісії надійшло 8,2 тис скарг, а сума відшкодувань по скаргах склала 40,8 млн грн. Водночас протягом 2014-2015 років суттєво скоротилася кількість страхових компаній – близько двох десятків СК збанкрутіли, ще біля 400 ліцензій на право здійснювати певні види страхової діяльність були відкликані.

Частіше за все громадяни та бізнес скаржилися на страховщиків через невиконання ними зобов’язань за договорами обов'язкового страхування цивільної відповідальності власників наземних транспортних засобів. А саме 61,8% звернень стосувались повної, чи часткової не виплати страхового відшкодування, або затримки у виплатах.

19,2% звернень стосувались претензій по добровільних видах страхування, 13,7% надійшли на страхові компанії, у яких відкликані ліцензії, або які були виключені з Державного реєстру фінансових установ. Ще 5,3% – повторні звернення, заяви про відкликання звернення, звернення, що не відносяться до компетенції Нацкомфінпослуг та ін.

До основних порушників спокою українців Нацкомфінпослуг віднесла одразу вісім страхових компаній. Серед них: Аска, Домінанта, Еталон, Нова, Оранта, Провідна, Українська охоронно-страхова компанія, Українська транспортно-страхова компанія (ЮТІКО). Це ті компанії, на ім’я яких надійшло найбільше скарг.

Учасники ринку, пояснюючи оприлюднену статистику, звинувачують Нацкомфінпослуг у непрофесіоналізмі та упередженості до одних страхових компаній, на користь інших учасників ринку.

‘‘Справа у невірній методології, оскільки в основі цього рейтингу кількісні показники, а не відносні. В МТСБУ уже багато років ведеться подібні рейтинги. І там цей показник зважений на кількість виплат, здійснених компанією’’, - пояснює виконавчий директор НАСК Оранта Олександр Завада. За його словами, компанія Оранта ніяк не можу бути у цьому списку, бо перебудувала систему врегулювання збитків, і забезпечує дотримання всіх передбачених законодавством строків відшкодування.

Такої ж думки притримується президент Української федерації страхування Андрій Перетяжко. За його даними, компанія AXA Страхування, віце-президентом якої він є по сумісництву, за 2014-й і половину 2015-го уклала 634 тис договорів, а виплатила 63,4 тис відшкодувань, не враховуючи медичне страхування. ‘‘А поступило до Нацкомфінпослуг на розгляд 15 скарг, із яких, якщо не помиляюся, по двох випадках Нацкомфін запропонував все ж таки здійснити виплати. Багато це чи мало для такої компанії’’, - ставить питання він.

Такі заяви, у свою чергу обурюють уже регулятора. За словами члена Нацкомфінпослуг Дениса Ястреба, відсутність платіжної дисципліни лишається серйозною проблемою для українського страхового ринку. Наприклад, у Німеччині, якщо приходить скарга до регулятора на дії страхової компанії – це вже оцінюється, як ‘‘ЧП’’ (надзвичайна подія), каже він.

‘‘Жодна компанія не має права порушувати закон. Якщо ми говоримо, що компанія з великими об’ємами може один чи два рази порушити закон і це нормально, то я так не вважаю. Хоча б одна скарга в Нацкомфінпослуг – це вже проблема, компанії не мають права ображати споживача, велика вона чи маленька’’, - переконаний представник регулятора.

За переконанням Ястреба, підвищити культуру відповідальності СК перед клієнтами не вийде лише посиленням перевірок та санкцій. ‘‘Ми повинні робити ринок більш мотиваційним, підвищувати вимоги до платоспроможності, що і робимо зараз. Необхідно вибудувати систему оздоровлення компаній, нормального виходу із ринку’’, - каже він. На жаль, в Україні, за його словами, досить важко швидко запроваджувати зміни.

Коментарі

1000

Правила коментування
Показати більше коментарів

Останні новини

ТОП-3 блога

Фото

ВІДЕО

Читайте на НВ style

Крупним планом ТОП-10

Погода
Погода в Киеве

влажность:

давление:

ветер: