28 лютого 2017, вівторок

Податковий компроміс. Бійка за "консервативну" чи "ліберальну" податкову систему добігла кінця

коментувати
Міністр Фінансів таки погодилась знизити ставки оподаткування

Міністр Фінансів таки погодилась знизити ставки оподаткування

Після довгих чвар навколо нового Податкового кодексу Мінфін узгодив так званий компромісний варіант документу. Його шанси бути прийнятим дуже високі. Що в ньому, проаналізувало НВ

Сьогодні, 9 грудня, Міністерство фінансів представить оновлений варіант Податкового кодексу на засіданні Кабінету міністрів. Останній проект відрізняється від усіх попередніх тим, що він став свого роду компромісом між консервативним ‘‘проектом Яресько’’ та ліберальним ‘‘проектом Южаніної’’. Тобто свідчить про те, що Мінфін та Комітет Верховної ради з питань оподаткування таки зміг домовитися щодо відсоткових ставок податків, та їх адміністрування.

Хоча ще у понеділок, 7 грудня, нардеп від БПП Ніна Южаніна зазначила на своїй сторінці у facebook, що ніякого діалогу і тим більше компромісу за його підсумками не було. ‘‘Були дві зустрічі на яких особисто мною були озвучені з аргументами всі недоліки і прорахунки запропонованої Мінфіном податкової реформи. Я сподіваюся, що завтра на Національній раді реформ буде оголошений той компроміс, який буде затверджений усіма сторонами’’, - заявила вона.

Домовленості таки вдалося досягнути під час засідання Національної ради реформ, 8 грудня. ‘‘Не зважаючи на те, що податкові та бюджетно-фінансові питання не є сферою відповідальності Президента, в умовах часового цейтноту і викликів національній безпеці вимушений сьогодні винести питання про податкову реформу на обговорення Нацради реформ’’, – цитує Порошенка його прес-служба.

‘‘Президент сказав, що він вимушений взяти на себе роль модератора у конфлікті між Урядом і Парламентом. Він заявив, що йому подобається законопроект 3357 [запропонований депутатами], але МВФ категорично його відхиляє, і тривалі спроби переконати виявилися марними. А без підтримки МВФ Україна втрачає кошти будь-яких іноземних донорів і кредиторів, урядових чи міжнародних’’, - описує хід засідань член Нацради реформ Валерій Пекар.

‘‘На Нацраді реформ прийнята за основу податкова реформа, що відображає погляд Мінфіну, з доповненням з адміністрування від активістів. Оптимальний варіант. Не дарма [віце-президент США Джо] Байден прилітав, - зазначає фахівець відділу продажів боргових цінних паперів інвестиційної компанії Dragon Capital Сергій Фурса. - Звичайно, є ще ймовірність, що документ попсують депутати, найбільші переживання з приводу касових апаратів (зате буде видно – хто голосніше кричить у Раді з цього приводу, той і сидить на потоці), але багато чого змінити вони не зможуть, а то МВФ надає по руках’’


Засідання Національної ради реформ 8 грудня 2015 року. Фото: сайт Президента
Засідання Національної ради реформ 8 грудня 2015 року. Фото: сайт Президента



Так адміністрування процесів оподаткування – управління ними, організація стягнення, виконання плану і контроль – запозичене саме з законопроекту депутатів. Зокрема, мова йде про демілітаризацію [скорочення] податкової міліції, створення особистого електронного кабінету платника податків і автоматичної системи відшкодування ПДВ, яка виключить людський фактор при прийнятті рішень.

Підприємствам, які працюють у сфері агробізнесу, нададуть перехідний період для переходу на загальну систему оподаткування.

У Спрощеній системі оподаткування, порівняно з попереднім проектом Мінфіну, змін нема. А от Податок на прибуток підприємств (ПнПП) і Податок на доходи фізичних осіб (ПДФО), всупереч попереднім намірам міністерства, збільшуватись не будуть.

‘‘Ключові новації цих пропозицій – запровадження ставок ПДФО та податку на прибуток до 18% вже з наступного року, та до 17% вже з 2017-го, - зазначила на своїй сторінці у facebook міністр фінансів Наталія Яресько. - Ми також пропонуємо кардинально знизити оподаткування зарплат, та вже в наступному році знизити ЄСВ з близько 41% до 20%’’. Податок на додану вартість (ПДВ) залишать на діючому рівні, у тому числі на лікарські засоби збережуть пільгові ставки (наразі складає 7%).

Тобто, на відміну від попередньої концепції податкової реформи на 2016 рік ‘‘20-20-20-20’’, нову можна вже охрестити ‘‘18-18-20-20’’. ‘‘Аби дати бізнесу час адаптуватися до зміни правил, Президент пропонує ввести в дію положення про ставки податків з 1 січня 2016 року, а частину щодо адміністрування – з 1 квітня 2016 року’’, - уточнює Яресько.

Нові ставки податків вводяться з 1 січня, а нові правила їх адміністрування – з 1 квітня 2016 року

‘‘Цей компроміс в Парламенті ще буде видозміненим, ми в цьому впевнені. І ми це будемо спостерігати найближчі два тижні. Наразі з того хорошого, що ми маємо – це чіткість, прозорість і лібералізацію з точки зору процедури адміністрування податків. Для бізнесу дуже важливо, що коли ти подаєш звіт, то у тебе його прийняти. І тут зменшується кількість підстав, за якими звіт можуть не прийняти’’, - розповідає керуючий партнер юридичної фірми Гвоздій та Оберкович Валентин Гвоздій.

Проте часу на підготовку до нових правил адміністрування бізнесу дають замало, вважають підприємці. І нарікають, що і сама податкова може не встигнути привести внутрішні процеси до нових правил за три місяці (до 1 квітня), і потрібно для стабільного безпроблемного переходу півроку (з 1 липня), а то і рік (з 1 січня 2017-го).

‘‘Деякі речі, навпаки, можна запроваджувати і з 1 січня 2016 року. Як, наприклад, відшкодування ПДВ’’, - Ганна Дерев'янко, виконавчий директор Европейської бізнес асоціації.

Щодо ставок, окрім акцизів, побажання бізнесу були враховані, і, щодо їх рівню, на сьогодні особливих питань нема. Найбільше закликів було щодо зниження оподаткування заробітних плат. І суттєве зниження ЄСВ відбудеться навіть у тому випадку, якщо Податковий кодекс не буде прийнятий в цілому (це передбачено на законодавчому рівні). Єдине, наразі спільнота просить прописати вже зараз подальше, з 2018 року, зниження ставок ЄСВ та ПДФО з 20%, які передбачені на наступний рік, до 10%. Або ж їх об’єднання у єдиний податок з заробітної плати, і встановлення ставки на рівні 20%.

Той факт, що ПнПП не змінюється у наступному році зовсім, влаштовує бізнес-спільноту – до відсоткової ставки даного збору і раніше особливих нарікань не було. Як розповідають експерти, в сфері оподаткування податком на прибуток, є нарікання щодо авансових внесків. Бізнес просив зараховувати їх саме з бази поточного року, а не фінансових результатів минулих періодів.

‘‘Планується суттєве підвищення акцизу на алкогольні і тютюнові вироби. Під час обговорень узгоджували одну суму, але потім, очевидно, знадобилося натягнути грошей до бюджету, щоб покрити видатні частин, і зараз пропонується значно більша ставка – до 100%. І алкогольні виробники дуже негативно реагують на це, адже для бізнесу можуть бути негативні наслідки’’, - розповідає Дерев'янко.

Тому в асоціації сподіваються, що на етапі обговорення у Верховній Раді цей акциз буде збалансований, і Мінфін погодиться його знизити.

Коментарі

1000

Правила коментування
Показати більше коментарів

Останні новини

ТОП-3 блога

Фото

ВІДЕО

Читайте на НВ style

Статті ТОП-10

Погода
Погода в Киеве

влажность:

давление:

ветер: