Тест-драйв НВ

Пісня льоду і вогню

12 листопада, 2017
Тест-драйв Volvo XC60

Новий Volvo XC60 схожий на XC90 і, з якого боку не дивися, викликає одні лише позитивні емоції. А чи є у новинки недоліки?

Олексій Бондарев

У мене колись була своя Volvo S60, дуже якісний, хоча й трохи нуднуватий седан. Мене вистачило тільки на півроку їзди, потім машина була продана без особливого жалю, хоча нічого поганого сказати про неї я не міг.

Роки по тому, кожен раз сідаючи в тестовий Volvo, я згадую свою стару машину і констатую, що навіть зміна парадигми на більш преміальну в цілому не змінила філософію Volvo.

Зовнішній пафос, інтер'єр дорогого готелю і згусток високих технологій не скасовують того найголовнішого принципу, який був завжди характерний для Volvo.

Ця машина призначена не для того, щоб комусь щось доводити або лоскотати собі нерви.

Вона створена для того, щоб пересуватися дорогами загального призначення з таким же спокоєм, з яким ви йдете коридором фешенебельного готелю від свого люкса до дверей ресторану.

Новий Volvo XC60 – не виняток.

Розтяжка 1
Що це?

Нова версія кросовера Volvo XC60 пропонується в Україні в декількох варіантах. Є дві дизельні версії (190 та 235 к.с.), дві бензинові (254 і 320 к.с.) і одна гібридна (407 к.с.). Всі ці версії оснащені повним приводом і 8-ступінчастою автоматичною коробкою передач.

У свою чергу кожна доступна в трьох комплектаціях – найпростішій (Momentum), топовій (Inscription) і іміджево-спортивній (R-Design).

Найпростіша версія в початковій комплектації коштуватиме 1,5 млн грн. Топова версія з найпотужнішим двигуном – 1,8 млн грн. Гібридна версія в комплектації R-Design «потягне» на 2,4 млн грн.

Кількість опцій, які можна замовити додатково, довша, ніж список християнських святих. До будь-якої комплектації можна добрати опцій на суму, за яку цілком можна купити ще одну машину, нехай і початкового класу.

У нас на тесті побувала дизельна версія (235 к.с.) в комплектації Inscription. Її початкова вартість – 1,7 млн грн, але з додатковими опціями вона коштує понад 2,2 млн.

Розтяжка 2
Як їде?

Як і в багатьох преміальних авто, у Volvo XC60 є кілька режимів їзди, які здатні змінювати враження від їздових можливостей.

Дуже сильно змінювати.

Так в економічному режимі Volvo XC60 поводиться так, що мимоволі згадуєш старий вислів «volvo driver». Так в Штатах називали пенсіонерів, що «нудили» в правому ряду на старих квадратних Volvo 1990-х.

Ні, зрозуміло Volvo XC60 може швидко їздити і в такому режимі, але педаль газу дратівливо ватяна, а підвіска дещо вальяжна. Це ідеальний режим їзди для домогосподарки, яка тільки недавно отримала права.

Ось режим Dynamic змушує забути про історичну зв'язку між словами Volvo і «сімейні цінності». Тут не тільки відчуваються всі 235 л.с. і 480 Нм крутного моменту. Тут ще й з'являється майже спортивна реакція педалі газу на кожне натискання. Підвіска затискається, причому, робить це магічним чином – кренів і розгойдування стає менше, але стики і нерівності транслюються в салон також неохоче.

Словом, я б тільки в Dynamic і їздив би, якби не витрата палива, але про це нижче.

Двигун викликає одне лише захоплення. Я читав про систему PowerPulse, яка бореться з «турбоямами» за допомогою додаткового балона з повітрям, але одна справа читати, інша – відчути на практиці. Ніяких провалів при динамічній їзді на двигуні D5 просто немає.

8-ступінчастий "автомат" теж викликає одне захоплення, ніяких ривків і поштовхів, як ти не жени.

Виразна керованість дуже вражає, але до спортивного азарту, який є в кроссоверах BMW або Mazda, тут все-таки далеко.

Volvo немов говорить – так, я можу їздити дуже швидко, але навіщо це вам?

Окремих слів заслуговує нав'язлива, я б навіть сказав, агресивна система безпеки. Передчуваючи зіткнення машиною, що йде попереду, вона не тільки активно сигналізує про це, але й створює неприємне зусилля на кермі.

Любителів «побешкетувати» на швидкості така поведінка дратуватиме. Але для всіх інших це – якраз з тих моментів, за які ми так любимо Volvo.

Я пробував їздити на Volvo XC60 по грунтовці з великими калюжами після недавнього дощу. Кліренс 215 мм і повний привід, як то кажуть, вирішують. Ні, це не позашляховик. Штурмувати болота я б на ньому не став. Але якщо раптом дорога перед вашим заміським будинком розмокне, ночувати в полі вам не доведеться.

Розтяжка 3
Як виглядає?

Як це не прикро, але Volvo активно йде шляхом інших виробників, створюючи нові моделі в модельному ряду шляхом клонування і масштабування.

Не впевнений, що кожен співробітник компанії Volvo може відразу відрізнити новий XC60 від поточної XC90.

Ні, придивившись, звичайно, можна помітити, що у «шестидесятого» трохи інша решітка радіатора і ходові вогні виконані інакше, та й в розмірах відмінність все-таки є.

Але в загальному, Volvo стає все більше схожа на Audi, з приводу схожості різних моделей якої вже придумано безліч анекдотів.

Якщо відмовитися від цього питання, то Volvo XC60 – це прекрасний зразок сучасного стилю шведського концерну.

Велика, в міру незграбна машина з ультрасучасною оптикою. Дизайн дуже пафосний, але в той же час солідний. Особливо при погляді спереду.

Їдеш в лівому ряду, всі розступаються. Багатьом такий ефект подобається.

Розтяжка 4
Що всередині?

Якщо порівнювати з Volvo XC90, то в інтер'єрі «шестидесятого» нічого нового немає. Але це навіть непогано. Навіщо міняти щось, до чого досить складно причепитися. Управління більшістю функцій винесено на величезний сенсорний екран, до чутливості якого, що називається, не причепишся.

Логіка меню, звичайно, не бездоганна. Потрібен час для звикання. Але це не смертельно. Набагато більшою мірою дратує логіка меню на панелі приладів.

Я, наприклад, так і не «дотумкав», як вивести постійну індикацію поточної витрати палива. Та й взагалі розібратися в меню там зовсім не просто.


Ззаду просторо і затишно

Ззаду просторо і затишно


Зате загальне враження від панелі позитивне. Все виглядає красиво й інформативно.

У салоні Volvo XC60 дуже просторо. Не так як в XC90, звичайно. Але як батько двох дітей, що спробував з'їздити з усією родиною на дачу, можу сказати, що як сімейний автомобіль Volvo XC60 цілком згодиться.

Це одна з тих машин, в яких я можу спокійнісінько сісти сам «за собою» і між колінами і спинкою переднього крісла залишається ще сантиметрів 10.


Обсяг багажника Volvo XC60 становить 505 л

Обсяг багажника Volvo XC60 становить 505 л


Багажник вміщує 505 л (зі шторкою). У нього, до речі, є «підпілля», в якому розміщується ремкоплект для запаски і балони пневмопідвіски.

У підлокітнику заднього сидіння є не тільки підстаканники, а й ніша для смартфона. Зручно! Є ззаду й окремий двозонний блок клімат-контролю.

Шумоізоляція, як завжди у Volvo, на висоті. У машині можна розмовляти напівголосно навіть на швидкості 200 км/ч. На нерівностях в салоні нічого не шумить і не скрипить.

Розтяжка 5
Що по грошах?

Щ об вступити в клуб власників нової Volvo XC60, доведеться розщедритися, як мінімум, на 1,5 млн грн.

Версія з дизелем D4 потужністю 190 к.с. в початковій комплектації обійдеться в 1,5 млн грн.

Я їздив на версії D5 (235 к.с.) в комплектації Inscription з вельми некислим переліком додаткових опцій.

Перерахую тільки найпомітніші – пневмопідвіска, 20-дюймові диски, форсунки омивача вітрового скла з обігрівом, обігрів вітрового скла, бічне скло з водовідштовхувальною поверхнею, система навігації, сидіння з функцією масажу, підключення смартфонів (Android Auto, Apple CarPlay).

В результаті тестова машинка потягнула на 2,2 млн грн.

Гроші чималі.

Але сказати, що це дорого, не можна.

Автомобілі Volvo завжди коштували недешево. А в останні роки вони й зовсім «поскакали» в преміум. Якщо взяти конкуруючі кросовери в цьому ціновому діапазоні, то ми побачимо, що Volvo виглядає не так уже й погано.

Самобутній дизайн, відмінні їздові якості, повний «фарш» з точки зору електроніки, потужний набір засобів активної безпеки плюс традиційні найкращі в класі показники пасивної безпеки. Все це робить Volvo XC60 відмінним вибором за свої гроші.

Ну і зрозуміло, давно минули ті часи, коли при одному погляді на Volvo хотілося позіхати. Тепер Volvo виглядає свіжо, інноваційно і досить агресивно. І Volvo XC60 виглядає нітрохи не гірше за свого старшого брата XC90.

Економічність Volvo XC60 з двигуном D5 теж вражає. У місті цілком реально вкладатися в 9 л на 100 км, на трасі – в 6 л. Непогано для 235 к.с.

З одним застереженням. Це в економічному режимі. А в режимі Dynamic, що набагато більше мені сподобався, витрата зростає на кілька літрів.

Вердикт НВ
9/10
Вердикт НВ

Volvo XC60 – має всі шанси стати бестселером. Машина коштує трохи дешевше, ніж Volvo XC90, але при цьому майже ні в чому поступається старшому побратимові.

Це відмінний кросовер, великий, просторий, динамічний і просто напханий найсучаснішими технологіями.

   

Текст і фото: Олексій Бондарєв