22 травня, 2017. понеділок

Новое время

UA RU
Тест-драйв НВ

Малий та вредний

13 лютого, 2016
5 анекдотів про Suzuki Jimny
Suzuki Jimny - ровесник Гаррі Поттера та один з найдивовижніших автомобілів сучасності. Чи варто купувати Suzuki Jimny і для яких цілей?

Jimny — єдиний у світі автомобіль, в якому страшно зіткнутися з велосипедистом. Як же він потім на велосипеді відвезе вас до лікарні?

Такого роду думки відвідують за кермом Jimny чи не кожну хвилину. Кумедний автомобіль можна звинуватити в чому завгодно, але тільки не у відсутності оригінальності.

Модель випускається з 1970-х і пережила всього три покоління. У деяких інших виробників за такий проміжок часу змінюється з десяток поколінь, не рахуючи незліченних рестайлінгів.

А Jimny все не старіє. Навіть молодшає. Місцями. Взяти хоча б мультимедійний екран, який тепер прикрашає центральну консоль цього маленького позашляхового динозавра.

Раритетні Двигун, коробка передач, ходова та оздоблення салону — побачити все це в новому автомобілі в 2016 році — трохи дико. Та й в русі комфорту не більше, ніж в старій іномарці.

Однак, варто випустити Jimny на волю — на бездоріжжя, як про всі ці дрібниці тут же забуваєш.

Так чого в Jimny більше — анекдотичних недоліків чи феноменальних переваг?

Що це?

Маленький позашляховик з рамним кузовом та максимальним арсеналом засобів для подолання будь-яких перешкод на шляху. Не вистачає хіба що кулемета для відстрілу кажанів.

Чому ми про це пишемо?

Роки йдуть, а у малюка Jimny так само немає конкурентів. Ми вирішили жбурнути його в лютневу слякоть, і переконалися, що репутація цілком заслужена та сумніву не підлягає.

растяжеча

Плюси:

  • Фантастична прохідність на бездоріжжі
  • Високий кліренс
  • Зручність при паркуванні через компактні розміри
  • Іміджевий заряд

Мінуси:

  • Слабкий та ненажерливий мотор
  • Тупуватий «автомат»
  • Жорстка підвіска
  • Слабка шумоізоляція
  • Тісний салон та символічний багажник


5 анекдотів про Suzuki Jimny

1

Jimny — настільки маленький, що коли стоїш у пробці, так і хочеться вийти, покласти машину в кишеню та поїхати далі на метро.

У місті компактні розміри Jimny — просто казковий плюс. Машина займає буквально трохи більше, ніж половину смуги. У пробках зручно. На парковках теж. Особливо з урахуванням того, як у нас деякі паркуються по діагоналі, займаючи по три паркувальних місця.

На бездоріжжі габарити теж — тільки в плюс. Короткі звіси в поєднанні з високим кліренсом (190 мм) — саме по собі непогано. Але у випадку з Jimny важливо ще й те, що коротка і вузька машина може буквально протискуватися там, де великий позашляховик вже довів би власника до інфаркту уявними підрахунками вартості малярних робіт по кузову.

2

Jimny — ідеальний автомобіль для заняття сексом. Для того, хто звик займатися сексом наодинці.

Кремезному чоловіку за кермом важко. Доводиться їздити з відкритим вікном, інакше лікоть не поміщається. А відсунувши назад сидіння до максимуму не тре кермом об живіт тільки той, хто у фітнес-клуб ходить як на роботу.

Про задні сидіння і говорити не доводиться. Тут просторо буде тільки дітям. І то тим, кому батьки не дають багато солодкого.

Багажник — чисто символічний. Рюкзак для дзеркальної фотокамери, наприклад, відразу краде половину простору. Ще пара пляшок коли, і багаж краще відправляти слідом на таксі.

3

Машина така маленька, що під капотом навряд чи вмістилися б 85 «коней». Та й по їзді відчувається, що там 85 маленьких поні.

Jimny і швидкість — поняття не сумісні. Слабенький моторчик в поєднанні з доісторичним «автоматом» роблять авто схожим на впертого віслюка, якого розігнати можна тільки лютими стусанами. І то з гірки.

Оптимальна швидкість переміщення на Jimny — приблизно 60-80 км/год. На трасі — взагалі печаль. Якщо дорога з зустрічним без роздільника, обгони доводиться готувати заздалегідь — краще ще в Києві. Запасу потужності під педаллю немає.

Втім, у міському потоці цей недолік слабо відчувається. На Jimny просто забудьте про ліву смугу і все буде ок.

4

Машина така маленька, що на мийці за неї беруть удвічі менше грошей, ніж за звичайну.

Jimny – автомобіль з почуттям гумору. В ньому неможливо їздити без посмішки. В тому числі, і оцінюючи реакцію оточуючих. Несвідомі люди дивляться поблажливо, як на котика з підбитою лапкою. А ті, хто розуміє, навіщо насправді потрібний Jimny, шанобливо сміються.

Найбільше задоволення приносить момент перетворення представника першої категорії у представника другої.

Для «поводження» у правильну віру досить показати, як Jimny скаче по бездоріжжю або крадеться між деревами. Починаєш розуміти, навіщо Ісус ходив по воді...

5

Машина така маленька, що замість гаража можна використовувати лисячі нори.

До цих нір ж ще треба дістатися. Jimny не просто маленький та верткий автомобільчик з високим кліренсом. Є й інші козирі — повний привід та знижуюча передача.

По асфальту рекомендується використовувати моноприводний режим. Всі чотири лапи» варто пускати в хід, побачивши перед собою бездоріжжя. А «знижуюча передача» дозволяє проїхати там, де колеса відмовляються крутитися.

Suzuki Jimny — досвід експлуатації

Тиждень з Jimny став незабутнім досвідом.

Спочатку малюк викликає в основному сміх. Виходиш з дому, намацуючи в кишені ключі, бачиш Jimny, і починаєш сміятися - «і ось на цьому я поїду сьогодні?».

Друга стадія — погляди сусідів з автомобільного потоку. Глузливі найчастіше. Іноді співчутливі - «такий великий дядько, відростив бороду, а на нормальну машину не заробив».

Третя — звикання до того факту, що тебе постійно підрізають і не пропускають. Як кажуть в народі, машину «не поважають на дорозі». Причому, настільки, що навіть тонування «в нуль» не допоможе.

Четверте — смиренність з тим фактом, що про поняття «комфорт» в Jimny краще забути. Машина повільно і неохоче розганяється. Пожираючи при цьому бензин відрами (наш екземпляр з "автоматом" зволив скуштувати близько 10 л на 100 км - забагато для такого малюка).

Нахиляється навіть у невеликих поворотах. На швидкості 60 км/ч в салоні шум, як в реактивному винищувачі, долаючим звуковий бар'єр.

А підвіска веде себе так, немов її вище призначення саме в тому, щоб максимально детально інформувати свою «п'яту» точку про кожну ямку на дорозі.

А потім ти вперше з'їжджаєш з асфальту. І приходить твоя черга сміятися. Всі недоліки Jimny — млявість, гучність та трясучість — вивітрюються з пам'яті. Автомобіль стає прудким звірятком, якому по плечу буквально будь-яка перешкода.

Лютневі стежки Жукова острова в Києві. Слякоть та бруд. Місцями по коліно, місцями по коліно Годзиллі. Калюжі, в яких можна було б утопити Титанік.

Все це не лякає водія Jimny. За кілька годин покатушок ми знайшли лише одне місце, яке виявилося складно проїхати без «понижайки». Складно, але Jimny все ж впорався. А повторний заїзд з «понижайкою» і зовсім був тріумфальним.

Позашляхові можливості цього автомобіля величезні. Їх осягнення схоже занурення в нову релігію.

Не дивно, що у моделі є свої віддані фанати. І той факт, що нинішнє покоління Jimny випускається з часів Царя Гороху (з 1998 року) майже без змін, їх не лякає.

Навпаки, вони моляться, щоб Suzuki не повторила свій трюк Grand Vitara — Vitara, коли на зміну перевіреного роками рамного позашляховика прийшов міський кросовер.

Кажуть, 4-е покоління Jimny все таки не за горами. Хочеться вірити, що в Suzuki збережуть характер свого унікального дітища. Другого такого автомобіля просто немає.

Вердикт НВ:
6/10
Вердикт НВ:

Дуже специфічний нішевий автомобіль. Мало кому потрібен саме такий. 99% людей він не підійде. Зате 1%, що залишився - потрібен тільки Jimny, і ніякий інший транспортний засіб на планеті Земля.

Технічні характеристики:

  • Компактний 3-дверний позашляховик довжиною 3695 мм, шириною 1600 мм та висотою 1670 мм
       
  • Suzuki Jimny оснащується 1,3-літровим бензиновим двигуном потужністю 85 кінських сил, в пару до якого пропонується 5-швидкісна "механіка" або 4-швидкісний "автомат". В арсеналі автомобіля є система повного приводу
       
  • Jimny з 5-ступінчастою МКПП розганяється від 0 до 100 км/год за 14,1 секунди, а його максимальна швидкість складає 140 км/ч.
        
  • Ціни на автомобіль в Україні починаються з 400 000 грн
Конкуренти Suzuki Jimny

Suzuki Jimny в Україні практично те ж саме, що качконіс в Австралії. Підібрати для нього автомобіль, який можна було б назвати прямим конкурентом досить складно. Йому б варто змагатися з моделями Hummer. Звичайно, якщо б вони ще випускали і піддавалися висушуванню до стану родзинок. Та й взагалі ідеальним конкурентом Suzuki Jimny є Suzuki Jimny, але в іншому кольорі.

А якщо говорити серйозніше, то з Jimny може змагатися Chevrolet Niva, що оснащується 1,7-літровим бензиновим двигуном потужністю 80 кінських сил. Ціни на автомобіль стартують з позначки в 269 тисяч гривень.
Історія Suzuki Jimny

S

uzuki Jimny відноситься до автомобілів з довгою історією. Вона почалася без малого 50 років тому, коли японський автовиробник купив компанію з символічною назвою Hope Motor Company. Разом з "надією" до Suzuki перейшли права на випуск компактного позашляховика HopeStar ON360. У 1970-му компанія розпочала випуск Jimny, що став першою повнопривідною моделлю бренду.

Хоча Jimny може по праву вважатися одним з ветеранів світового автопрому, за своє довге життя автомобіль не часто проходив зміну поколінь. Модель першої генерації випускалася 11 років (з 1970 по 1981), другий – 17 років (з 1981 по 1998), а третє покоління поставило рекорд. Нинішній Suzuki Jimny знаходиться на конвеєрі вже 18 років, тобто є практично ровесником фільму Титанік і першого роману про Гаррі Поттера.

Останнє оновлення торкнулося інтер'єру та екстер'єру автомобіля, Jimny пройшло пару років тому. Втім, японський автовиробник вже працює над новим поколінням моделі, прем'єра якого відбудеться на одному з великих автосалонів у нинішньому році. У компанії запевняють, що автомобіль буде зроблений "за тим же рецептом" і не впізнати в ньому Jimny буде неможливо.

   

ТЕКСТ: Олексій Бондарєв, Ярослав Золотників

ФОТО: Ярослав Золотників

ВІДЕО: Тимофій Бонд

Коментарі

Коментарі

1000

Правила коментування
Показати більше коментарів