11 грудня, 2016. неділя

Новое время

UA RU
Тест-драйв НВ

Тихий танк

27 серпня, 2016
Пробуємо кросовер Subaru Forester

.

Текст: Олексій Бондарєв
Фото і відео: Наталія Кравчук
Відеомонтаж і кольорокорекція: Дмитро Васильєв

.

.

Колись Forester був досить дивним авто. Легковик з кузовом "універсал" і повним приводом. А ще з щегольскими вікнами без рамок.

Досить недолугий дизайн і дубова підвіска зробили Forester нішевим продуктом. Хоча складно знайти на автомобільному ринку більш запеклих фанатів, ніж "субаристи". Все ж таки - опозитні двигуни, симетричний повний привід, аура ралійних чемпіонів.

Але з кожним наступним поколінням Forester ставав все більш цивілізованим і симпатичним. Поступово модель перетворилася з лісового дикуна на цілком симпатичний цивільний кросовер.

Але найголовніше - при цьому Forester не втратив своїх позашляхових якостей. Він як і раніше здатний проїхати там, де більшість конкуруючих авто цього класу залишаться назавжди як пам'ятники автомобільного маркетингу.

І при цьому він відмінно керується і цілком комфортний в далеких поїздках.

Якщо раніше володіння такими "танком" говорило оточуючим про якусь, хм, раціональну брутальність, то сьогодні Forester перетворився на розумний вибір для досить широкої аудиторії.

Розтяжка 1
Що це?

Forester остаточно перестав нагадувати "підняття" універсал. Тепер це повноцінний кросовер. І зовні і всередині машина симпатична, хоча і дещо аскетична.

Доступні комплектації з атмосферними бензиновими 2-літровим (150 r.с.) і 2,5-літровим (171 к.с.) двигунами, а також 2-літровим турбомотором (240 r.с.). Першу можна обрати з 5-ступінчастою "механікою" або варіатором. Дві інші доступні тільки з варіатором.

У всіх версій повний привід та кліренс 220 мм.

У нас на тесті побувала версія з 2,5-літровим двигуном і варіатором в максимальній комплектації NS вартістю від 929 тис. грн.

Як їде?

Добротний "атмосферник" нині велика рідкість.

Автомобільний світ збожеволів на паливній економії. Так, ніби це дозволить бензиновим авто уникнути капітуляції перед електрокарами.

Не дозволить. Майбутнє неминуче.

Але заради економії в пару літрів виробники масово "душать" свої двигуни, вважаючи, що більшість водіїв віддають перевагу досить млявій їзді.

Або ж двигуни оснащують турбінами, які додають динаміки з меншою шкодою для витрати палива.

Forester тут, швидше, виняток. Про турбіровану версію говорити не буду, я її не пробував (принаймні, в цьому поколінні Forester). А ось 2,5-літровий "атмосферник" мені дуже сподобався.

Є в ньому щось справжнє. Я б навіть сказав, кондове.

Приріст тяги дуже прогнозований, оскільки йде строго паралельно зі ступенем зусилля при натисканні на газ. Простіше кажучи, сильніше тиснеш - швидше їдеш. Немає відчуття, що між тобою і двигуном сидить сувора електронна "бабулька", яка говорить: "не положено!", коли ти занадто різко стартуєш.

У спортивному режимі тяга часом буває просто паравозна. В такі моменти Forester стає схожий на драйверську машину. Це багатьом припаде до смаку. Хоча 9,9 сек до 100 км/год - це, звичайно, аж ніяк не спортивний показник.

Та й варіатор часом трохи тупить. Не до такої міри, щоб хотілося зупинитися і зробити йому лоботомію підручними засобами прямо на дорозі (а з деякими машинами емоції саме такі). Але іноді це дратує.

Керується машина впевнено і прогнозовано. Хоча спортивної злості в кермі небагато. Воно не те що б ватяне, як у деяких інших японських авто. Швидше просто створюється відчуття, що важка машина віддає перевагу плавним траєкторіям.

Звідси - відчуття впевненості і безпеки навіть на великій швидкості. З цієї точки зору Forester сподобається жінкам-водіям. Вони люблять такі танки за спокій і впевненість.

Ну а там, де закінчується асфальт, Forester і зовсім король

Зрозуміло, є в світі і набагато більш брутальні "пройдисвіти". Але Forester не розчарує у будь-якому випадку. Тих, кому цікаві подробиці, я відразу відправляю в Google. У хорошому сенсі цього слова.

Покопатися в професійних офф-роуд тестах, подивитися численні відео на YouTube - там видно, що як би люто деякі ентузіасти не намагалися "вбити" Forester на бездоріжжі, зробити це не просто.

Від себе скажу, що намагався як міг, але в Київській області не знайшлося місця, де Forester не те що б спасував, а взагалі хоча б дав слабинку. Включаєш режим X-Mode, який сам підбирає оптимальний режим роботи повного приводу, і ні про що не думаєш.

Причому, найбільш вбивчий ефект Forester в тому, що на бездоріжжі ніякого особливого ефекту немає. Їдеш по піску і начебто ніякого дива не відчуваєш. Ну їдеш і все. І лише озирнувшись назад, розумієш, що тільки що спокійно проїхав там, де більшість конкурентів Forester спасували.

Танк. Що тут скажеш.

І пара слів про підвіску. Хочеться вірити, що вона, як і в колишніх Forester, безсмертна. Тому що, в принципі, вона жорсткувата. Цьому повинно бути якесь виправдання, крім позашляхових якостей.

Розтяжка 2
Як виглядає?

Тут я хочу сказати Subaru велике спасибі.

За те, що в час тотальної урочистості маркетингу над здоровим глуздом компанія примудряється випускати машини, які мають своє обличчя.

На тлі більшості кросоверів цього класу, Forester виглядає своєрідно. Машина пізнавана, не зливається з потоком. Це добре.

З іншого боку, вершиною дизайнерської думки Forester не назвеш. Особливо, якщо дивитися в профіль.

Зате колісні диски, як завжди у Subaru, чудо як гарні.

Що всередині?

У цьому танку тихо.

Нонсенс?

Можливо. Але тим не менш, це правда. Шумоізоляція в Forester на висоті. Напевно, вперше за всю історію моделі.

В цій, загалом-то аскетичній машині, шумоізоляція - чи не єдиний преміальний елемент.

Інтер'єр виглядає простенько. Хоча пластик хорошої якості, та й до шкіри сидінь не причепишся. Добротно, але не дуже дорого. Ось головне відчуття.

З цієї точки зору Subaru наче втілює деякі аспекти східної філософії. Ну там, сутність важливіше форми, "стриму свої бажання, немов відрізаєш квіти лотоса по весні". Ну ви зрозуміли.

Тому навіть 7-дюймовий сенсорний екран на центральній консолі сприймаєш як розкіш. Замислюєшся, а чи не зайва це деталь.

Слот для карт пам'яті (ну там знаєте, щоб тантричну музику послухати в дорозі) - теж видатне досягнення.

Але жарти в сторону. З практичної точки зору салон і багажник вражають. Просторо і спереду і ззаду. Багажник не б'є рекордів, але сім'ї з двома дітьми у далекій поїздці не вдасться забити його до відмови навіть за наявності дитячого велосипеда (принаймні, одного, з двома пробувати не довелося).

Так що тест з "тещею і картоплею" на Forester можна навіть не проводити. Він його точно пройде. Хоча тещі часом бувають самі знаєте які...

Розтяжка 3
Що по грошам?

Приєднатися до спільноти власників Forester можна за 680 тис. грн. Стільки коштує найпростіша комплектація VF з 2-літровим бензиновим "атмосферником" і "механікою".

Вона ж, але з варіатором, обійдеться в 711 тис. грн.

2,5-літрова версія в Україні продається тільки з варіатором і стартує з більш значної суми 879 тис. грн. І це відразу наступна комплектація CB, яка відрізняється від простої VF наявністю круїз-контролю, всіляких підігрівів, двозонного клімат-контролю, ксенону і т. д.

У комплектації NS 2,5-літрова версія коштує вже 929 тис. грн. Саме така машина була у нас на тесті, радуючи цілком якісним шкіряним салоном, підрульовими перемикачами, системою доступу без ключа і спортивним бампером.

У цій же комплектації 2-літрова турбо-версія обійдеться в 1018 тис. грн.

Але на купівлі машини витрати не закінчуються. Треба ж її ще заправляти.

Поєднання 2,5-літрового "атмосферника" з варіатором в цьому відношенні цікаве.

Середня витрата за тиждень в змішаному циклі складає 9,6 л. Прийнятно для такого авто з такою динамікою.

Цікаво, що в місті машина досить ненажерлива. Штовханина на київських вулицях не дозволяє опустити показник споживання палива менше 11 л на 100 км.

Зате на трасі око радує цілком прийнятний показник в районі 6-6,5 л. Це при швидкості 110-120 км/ч.

Словом, Forester створений для поїздок на "дальняк". Цілком комфортно і не руйнівно.

Вердикт НВ:
Вердикт НВ:
Новий "лісник" вже не схожий на транспортний засіб для соціопатів, які зневажають асфальт. На Forester не соромно підкотити до пристойного ресторану, а на бездоріжжі він, як і раніше, в числі найкращих.
Відео тест-драйв Subaru Forester